Thursday, February 12, 2015

Semua orang kini tertumpu kepada Najib..

PKR kehilangan sementara seorang ketua dan mentor yang dipenjarakan. Dalam tempoh 3 tahun setengah lagi Anwar akan bebas semula. Masih sempat menyumbangkan sesuatu walaupun tidak layak bertanding di PRU14.

PAS baharu sahaja kehilangan selamanya seorang tulang belakang yang sumbangannya samada hitam atau putih kepada PAS itu sendiri, Melayu dan Islam. Terpulang kepada tafsiran masing-masing.

UMNO juga dilihat samada akan kehilangan seorang Presiden yang mengundur diri secara sukarela/peralihan dalam masa terdekat atau menunggu untuk berundur di PRU14 bersama dengan partinya.

Jika Najib memilih untuk bertahan (dijangkakan), dia akan berhadapan dengan dua Ketua Pembangkang...seorang di Parlimen dan seorang lagi di luar Parlimen.

Sudah tentu Mahathir antara ke hadapan untuk mengetuai satu lagi gelombang yang mewakili sebahagian suara rakyat..

35 comments:

  1. Pada pendapat saya, ada 4 senario....bukan 2 sepergi sdra KD tulis dalam blognya ini

    1. Najib turun takhta dengan kerelaan hatnya

    2. Najib dengar nasihat, ubah pelan asal dan masuk balik jala yang betul....boleh ubahsuai mana yang patut tanpa ubah dasar dan polisi.

    3. Muhyiddin digerakkan untuk bersuara dan ambil alih pucuk pimpinan

    4. Najib bertahan dan menyerah nasibnya pada PRU14

    For sake of argument

    i) option 1 is the best for umno and the country

    ii) option 2 is suitable for najib himself and for the sake of umno and the country

    iii) option 3 is alright for the sake of umno and the country but not good for najib as a leader

    iv) option 4 is the worst as najib has betrayed his party and the country in clinging to power. The rakyat will suffer most

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  2. Melantik ex apco sebagai pegawai pmo bergaji 3 juta, juga kesalahan.

    ReplyDelete
  3. he must go...rakyat already sick to the core with this so stubborn pm and his ugly wife

    ReplyDelete
  4. TUN M SEMASA JADI PM PUN KERAP DIMINTA UTK UNDUR, TAPI BELIAU TERUSKAN JUGA SEHINGGALAH BELIAU DGN SENDIRI MENGUNDUR DIRI. TAK DAPAT DINAFIKAN BELIAU PEMIMPIN YG HEBAT TAPI WAKTU BELIAU TELAH BERAKHIR, BIARLAH NAJIB MENTABDIR DENGAN CARA BELIAU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan nak banding Tun M dengan Najib!. Sumbangan Najib tak sebesar jari telunjuk Tun pun!

      Delete
  5. sesiapa yang menjadi isteri PM Malaysia mesti dijadikan "punching bag", dulu Tun dr hasmah sekarang Rosmah. Letaklah siapa pun bini PM mesti kena kutuk kecuali PM seorang duda atau bini dia sakit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak ada orang yang mempertikaikan Tun Dr Siti Hasmah semasa zaman Tun M memerintah (si pengkomen sila rujuk sejarah) Tun Dr Siti Hasmah tidak pernah guna jet rasmi round the world. Takde pejabat di PMO!

      Delete
  6. Inilah masa terbaik untuk pulihkan perpaduan and kekuatan orang melayu. Si ketum dalam sg buloh. Batu penghalang besar kerjasama pas umno dah terkubur. Kalau ada yang lebeh diterima untuk ganti najib, harap harap najib dapat berundur dengan rela hati. Kita ganti tsunami cina pru 13 dengan tsunami melayu pru 14. Baru mereka kecut perut!

    ReplyDelete
  7. Anon 10.51,

    Sebenarnya kita patut beri peluang pada PM najib mentadbir setelah paklah berundur. Masaalahnya, najib tak dapat dibiarkan begitu sahaja. Lari dari landasan yang betul. Diberi nasihat tak nak dengar.

    Kalau orang yang rugi disebabkan oleh najib adalah tdm ke tdz ke atau orang2 berkepentingan, saya tak kisah. Yang teruk adalah kita rakyat biasa, anak cucu kita........

    Kalau dibiarkan.....kita kalah dalam pru14, sapa nak jaga kepentingan rakyat? PKR, PAS, DAP? Lihat apa yang telah terjadi pada melayu dan islam sekarang? Perpaduan antara kaum semakin teruk? Tak payah cakap isa, akta hasutan, brim, 1mdb..........

    Allahuakbar....jangan jadi cetita 3 abdul.....nanti malaysia kena lelong ......angkara penasihat 25%.....huhuhu

    ReplyDelete
  8. nak kata pn najib gagal, aku tengok ekonomi ok,sosial ok,agama pun ok cuma ringgit je rendah nilai. kalau hari hari dok war war benda yg teruk..persepsi kadang dianggap fakta. yg teruk juga denggi di selangor..tabung haji, tnb, kwsp, syarikat..10 thn dulu dah dengar cerita malaysia bangkrap..

    ReplyDelete
  9. Anon 2.35,
    You are bloody right it looks like Najib is not a failure after all,yang totally kantoi ialah gengx batu ronson yg tebal sifat PHD.Walau pun situation economy tak menentu,M'sia still capai KDNK 6%,Moody'rating A,IMF puji kita handle economy.Apa,nak tunggu 10% baru nak puji.Jgn jadi macam bingai PKR suruh TDM jadi PM pafa dia ambil pot pun tidak.KD dan geng saya ingin nak nasihat jangan jadi mcm anjing menyalak bukit suruh Najib pencen atau disingkir sebab setakat ini beliau masih menerima sokongan ahli UMNO esp MT.Apa yg saya lihat,Najib buat dek aja dengan desakan nyamokx ini,tetapi terus menlaksanakan tugas beliau the way he knows best fpr the sake of the country.

    ReplyDelete
  10. setuju komen kat atas.....

    Yang mangkuk mangkuk nak sgt Najib turun tu sebenarnya munafik...

    Dia org ni tak senang kalau Malaysia makmur.....dia org tak senang bila Najib berjiwa rakyat, ......dia orang bengang keldai kalau tengok Najib byk buat usaha untuk bantu rakyat.......

    Bagi dia org, orang macam ni tak boleh dibiarkan memerintah, sbb nanti tak ada peluang langsung nak ambil alih kerajaan......

    ReplyDelete
  11. Sehinggalah Najib bangkit dan memberi penjelasan, rakyat mungkin lebih rasa percaya atas keyakinannya, tetapi kalau menikus macam sekarang...ia hanya memberi ruang dan peluang untuk banyak pihak memeprtikaikannya.

    Semasa Mahathir mahu membuat pindaan perlembagaan yang menyentuh Kesultanan dan Raja Melayu, dia juga ditentang oleh beberapa pihak tetapi Mahathir membalasnya dengan membuat penjelajahan ke seluruh Malaysia berjumpa rakyat menerangkan dengan jelas maksudnya, bukan sekali, berulangkali...bukan hantar sekor dua panglima, tetapi dia sendiri menjawabnya.

    Malah di era Mahathir, acapkali dia yang kedepan memperjelaskan kepada rakyat segala isu sehinggakan suatu ketika, sebaik sahaja dia turun dari kapalterbang, Mahathir telah berucap panjang tentang isu yang sedang dimainkan di dalam negara semasa beliau berada di luar negara. Menjawab serangan, dia tidak mmerlukan masa untuk menjawabnya...bukan tunggu basi dan berbuih mulut orang bercakap..Najib masih tidak menjawab.

    Di era Mahathir, yang mempertikaikannya bukan budak hingusan seperti Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim....tetapi orang-orang seperti Tan Chee Koon, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Nik Aziz, Fathil Noor..otai-otai berbisa.. malah semasa di krisis UMNO...Mahathir berdepan dengan Ku Li, Musa Hitam, Tunku dan Tun Husien Onn.....kalau mereka-mereka tu masih hidup....mana nak lari agaknya PM sekarang.

    Di peringkat antarabangsa...Mahathir bukan berdepan dengan Obama yang jinak tetapi berdepan dengan Bush, PM Australia, Margaret tratcher, Israel dan Soros..Mahathir tidak tunduk di padang golf malah terus bernada keras..

    Jadi sangatlah kesian melihat telatah penyokong Najib yang melenting sekadar PM yang paling lemah diminta berundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The best comment or rebuttal(?) that I have ever read, full of facts and proven.

      Delete
  12. SolitaireHunter dengan Kluangman,

    Very very good rebuttals, I like!

    ReplyDelete
  13. Anon 10.54, 2.35, 7.11 dan 9.11......

    1. Anda semua ada alasan sendiri untuk terus menyokong najib....teruskan

    2. Ingatlah pepatah melayu, sokong membawa rebah......takut menjadi kenyataan

    3. Dari komen komen anda, nsjib akan terus dibuai pujian seperti pak lah dengan hadharinya. Bangun dari mimpi terus ditunjukkan Pintu Keluar. Umno/bn masih selamat walau luka berdarah kiri dan kanan.

    4. Malangnya yang dibuai mimpi indah terus bermimpi dan terus minta pujian. Takut tersedar dari bermimpi, parti, bangsa dan agama tersungkur secara terhina.....masa itu talkin akan dibaca menandakan tamatlah sudah.......na'uzubillahiminzalik

    ReplyDelete
  14. Best comment and good rebutt...ia ke?.Bagi comment bolih lah,Buat apa nak compare zaman TDM jadi PM dengan sekarang.True enough saya sendiri akui tiada siapa bolih challenge TDM,tapi scenerio tak sama.Lagi pun leadership and management qualities sesaorang itu berlainan.Pada saya tak perlu nak pergi round Msia buang masa menyelesaikan masaalah,dan apa yg saya lihat beliau telah menggunakan media elektronik untuk tujuan ini.Saya nak tanya penyalakx suruh Najib turun ini supaya setakat ini siapa yang layak menganti Najib?.Apa jaminan he perform better .Saya bet dalam selepas 100 hari mukax ini juga yang menyalak balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu je lah idea terakhir yg muflis, asyik tanya siapa yg layak ganti Najib...punya le sengal...UMNO ada 5 Naib Presiden ada 25 MKT dan beberapa tokoh luar yg boleh dipertimbangkan.

      Yang penting ada le sikit rupa bentuk Melayu dan Islam...

      Delete
    2. Anon 10.30, you are absolutely right sir......

      Anon 9.36 is a pro najib i believe...as i have commented earlier....all the best

      Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna....bagi anon 9.46 its ok. Bagi real melayu and muslim yang lain, kami tak hendak menyesal kemudian hari......

      Delete
  15. Kita discuss di sini bukan sebagai Pro atau anti Najib.Kita interact di atas kapasiti sebagai rakyat Malaysia,real Melayu dan true Muslim.Jika satu perkara itu dilandasan yang betul dan memberi kemanfaatkan kepada rakyat,jika perlu ianya disokong,kita mesti sokong.Cuba gunakan otak sikit kenapa 1 TP,5 NP dan 25 Ahli MT dan saya tambah lagi tak tahu berapa Ketua Bahagian,Ketua Cawangan dan akhir sekali ahli UMNO sendiri l/k 1setengah juta ahli UMNO tak sebok suruh Najub letak jawatan.Apa yang saya lihat yang bising adalah caix yang berlagak sebagai batu api di sini yang Allah saja yang tahu niat mereka.Perlu kita lihat suasana keliling,buat perbandingan,rajinx buat kajian dan membaca,elakkan membuat spekulasi dan mendengar berita dari puak ketiga,dan gunakan rasional bukan emotional untuk membuat sebarang keputusan.Anyway who am I to advice all self appointed intelligence urbanites who really felt the pain of surviving the city life because their own doing,being so materialistcs,having expensive tastes and sheer arrogants.Never mind keep on barking the hills until your voice faded and finally joined the Oppo in the open so that there will less Musuh dalam selimut.Good Day.

    ReplyDelete
  16. 1. Who said 1 TP, 5 NP, 25 MT, heads of branches and the rest of umno members did not call for najib is to step down?

    2. How on earth do you explain when you meet both urban and rural folks (letting their frustrations), umno members (gripping with uncertainties), those heads (preferring to keep mum for fear of reprimand), MT members (avoiding call as betrayals), even some NP (daribg ro speak with certain target groups) and even TP (statements full of sacarcism).

    3. Unfortunately these were done behind closed door, through non umno membersespecially the muslim malays in east malaysia, friends etc for fear of being "tracked".

    4. Only a child would do childish thing like joining opposition parties

    5. What we need is a strong najib and a team of action oriented team to drive malaysia forward. When advices are not heeded, you have a weak team, full of rhetorics yes minister......thats all

    6. Blaming urbanites for being materialistic is irresponsible as individuals like you are the one crying foul when there is a change of regime.....then star blaming others.....typical parasites of the muslim malays.

    ReplyDelete
  17. Sdr.
    Ada dengar ke atau protes besar besaran olih ahli UMNO supaya Najib letak jawatan.Yang sebok caix di blog ini aja,dalam blog yang Najib kata bangang pun tak ada.Saya dah nasihat jangan dengar heresay evidence atau spekulasi.
    2.Bila saya mentioned saya jumpa every Tom and Dicks as you mentioned.Kalau betul ahli UMNO nak singkir presiden mereka bukan tak berani bersuara,contoh kes Pak LAH.
    3.Sdr James Bond ke,tahu apa yang terjadi di Malaysia Timor,forget about Swk cos UMNO tak ada,tapi kat Sabah tak ada pun bising.Tak faham apa tracked tu....
    4.Good you are not a child so stop thinking like a child and be mature man,stop all the presumptions and allegations which were half truth or no truth at all.
    5.I thought you are only barking Najib to step down,but now you are accussing the all the present Ministers are useless,so I suggest you wait for another 3 years for your choice of ministers that can put an overdrive gear to drive the nation forward.As if we are moving so backward now.Simple question are we moving backward when our KDNK achieved 6% last year comparing other ASEAN countries we were much better.
    6.What change of regime you are talking about?Do I blame others except the Caix in this blog whom I suspected from the urban areas.The reason why I suggest you join Oppo cos it is Oppo trademark that start namecalling when any one is not on their side.A Muslim Malay will not call another Muslim parasites,I wiil gladly maafkan sdr tapi sdr harus mohon ampun pada ALLAH itu punkalau sdr saorang Islam [Saya tak suka perkataan Muslim]
    7.Keep on barking at the hill cos from what I see Najib could not careless these distractions from all these arm chair critics but will carry on with his agenda esp empowering the Bumiputeras standing in the fields of economy.
    8.Good night.

    ReplyDelete
  18. Apabila ada yang minta Najib berundur dan digantikan dengan sesiapa dari dalam UMNO itu sendiri, itu bermaksud UMNO masih diberi peluang. Kita percaya masih ada lebih DARI seseorang dari dalam UMNO yang mampu menerajui UMNO dan kerajaan yang lebih baik dari Najib itu sendiri.

    Citi-ciri yang lebih baik dari Najib tidaklah susah untuk dikenalpasti. Dia mestilah " ada le sikit rupa bentuk Melayu dan Islam..." - rujuk anon 10.30

    Jika ada yang berpendapat orang luar tukang sebok sedangkan seluruh kepimpinan umno bahagian cawangan dan ahli UMNO tidak menggesa Najib berundur maka jawapan yang pasti dari rakyat ialah UMNO itu sendiri yang kena disingkirkan.

    Kena ingat di PRU13 yang lalu - 52% sudah tidak menyokong BN..akan datang (?)

    ReplyDelete
  19. KD,
    Yang minta Najib berundur itu dari kalangan siapa,orang UMNO terutama akar umbi tak bising pun,yang melalak adalah orang luar yang dulu orang kuat ,besar,berpengaroh dalam parti tapi dewasa ini telah diketepikan dan mula merasakan dipinggir. Perkara ini berlaku bukan salah sesiapa ,salah diri sendiri kerana masih mengangap diri tu terlalu intelek untuk dilupakan,tapi dia sendiri telah lupa yang masa,keadaan dan landskap politik dah berubah.Memang tidak disangkal memang ada orang lain mampu menarajui UMNO dan kjaan,tapi dari pandangan terutama MT Najib masih bolih menjadi ketua mereka.Kalau tidak peristiwa Pak LAH dah lama terjadi dan mesti sdr tahu siapa pencetusnya..bukan kah salah saorang yang masih berada di top enchelon MT sekarang.

    Nak tahu sikit apa dia cirix Melayu dan Islam.Adakah nak pakai Jubah dan ketayap,Salah kah Najib memberi peluang sedikit kepada panganut agama lain sikit di neara ini.Beliau pun bukan PM untuk Orang Melayu dan Islam saja,tapi beliau PM malaysia yg penduduknya berbilang kaum.Perwatakan secara fisikal beliau sebagai orang Melayu ada lah subjektif dan bolih dibincangkan,tapi saya amat tak bersetuju pertikaikan beliau sebagai saorang Islam.KeImanan sesaorang bukan lah bolih di tafsirkan dan bukan dengan menunjuk nunjuk,iitu riak namanya.Kita sebagai maanusia biasa tak payah nak mengukur tahap KeIslaman sesaorang itu.Ada baik nya kita kawal dan tingkatkan keImanan diri kita sendiri.

    Cakap senang,nak mengkotakan satu perkara.Saya berani cakap di sini dan sokong jika ada pihak yang berani dan berjaya singkirkan UMNO dari scenerio politik tanahair sekarang ini Kenapa tak berjaya singkirkan UMNO pada GE 13 lalu,walau pun semua mata sepet pangkah PR dan 52% tak sokong BN.Tak terfikir ke walau pun dengan asakan terok UMNO saja..saya ulang UMNO saja menang kerusi parlimen kurang lebih sama dengan partix PR dicampor tiga DAP,PAS,danPKR..Nak cakap pasal GE 14,tak berapa berani nak predict,tapi dengan Mantan KETUM tak ada,PAS dengan PASMA da GIK dia,PKR dgn perebutan kuasa dalaman,dan DAP masaalah dah ada setengah mata sepet ini sedar kalau 100% pangkah roket pun dio tak dapat perintah,dan kat Png sendiri dio orang hidup susah,nak beli rumah pun susah,ada pandangan yg mereka akan condong balik ke BN walau pun tak ramai.agakx bolih ke UMNO disingkir dan siapa pula yang jadi tukang singkir.

    52 % dari kalangan rakyat mana.tak silap kawasan bandar kan.Cina kan.Apa ingat orang BN ini tunggul ke tak berotak.Kawasan Puchong,itu aja jumlah pengundinya dah sama lebeh kurang tiga kawasan Parlimen di luar bandar,ini belom lagi Selayang,Batu dan kawasan lain di bandar besar.Sistem kita untuk memerintah bukan hasil dari berapa banyak peratusan pengundi tapi berapa banyak kerusi Parlimen dimenangi.Selagi BN mengkotakan janji janji mereka pada orang luar bandar selain dari menjaga kebajikan mereka,tak payah cakap banyaklah,status quo akan berlaku.Cuba kita teliti semenjak GE 13,ada ke Najib pedulikan sangat hal kebajikan orangx town ni baik Melayu atau bangsa asing.Bodoh bodoh Najib saperti banyak orang cakap dia tahu di mana hendak menghukum dan membalas budi.Peduli atau Hard up sangat ke dia dengan undi kaum Urbanites,saya rasa tidak,dia tahu scenario sebenar.Ada ke kita lihat dia terlibat atau terlalu sibok berpolitik sekarang,tak ada pun.apa yang saya lihat dia sibuk menjalankan tugas sebagai PM tambahan sekarang dia Msia jadi Pengerusi ASEAN.

    Thank you.

    ReplyDelete
  20. Seperti yang diperkatakan... mereka ingat akar umbi tidak bersuara sebab suara mereka ditenggelamkan oleh Ketua Bahagian yang berkepentingan.

    Mereka ingat tidak ada ketua-ketua bahagian yang bersuara sedangkan suara mereka diperlahankan oleh Pengerusi Perhubungan Negeri yang mahu kekal MB.

    Hari ini mereka yang minta Najib diubah atau berubah adalah majoriti ahli UMNO sebab kesetiaannya dan sayang hanya pada parti dan tidak jatuh pada individu. Orang luar takkan sebok minta Najib berundur sebab kelemahan Najib jika berterusan hanya akan menguntung mereka, mudah untuk tumbangkan kerajaan yang lemah.

    Mereka yang minta najib berundur hari ini adalah mereka yang mengundi BN di PRU13 dan belum tahu akan datang. Lim Kit Siang dan bangsanya tidak akan undi Najib dan mereka juga tidak akan minta Najib berundur.

    Kesimpulan: Yang tidak minta Najib berubah atau diubah sebenarnya senada dengan pembangkang !!! Boleh faham kot,,

    ReplyDelete
  21. Tolong cerita sikit kenapa Pak Lah bolih digugurkan.......ini tak bolih faham,confused.

    Kambing pun tahu LKS tak kan undi Najib sebab dia daftar undi tempat lain,tak kan bangang sangat dia nak daftar kat Pekan.Yang bising menyalak hanya orang town aja dan dah tahu pun siapa yang mereka undi pada GE 13 lalu.

    ReplyDelete
  22. Ha ha Malaysians, forever politicking. Only one person is working, the PM is doing the work the job to get the country going, to attract investors the FDI, this is the fact whether you like it or not. The whole supposedly smart ones whether in BN or OUTSIDE BN can only talk, talk, talk. Complain, complain, complain....

    PUT lah ANYONE as PM, Malaysians will still not be happy. Remember what they called Tun M last time he WAS the PM?

    Remember what they say about Pak Lah?

    So, why not you guys try something else? Ask Allah to send an angel to be the PM. Or Malaikat...then all of us will shut up and work for the nation can get done!

    ReplyDelete
  23. Rakyat Malaysia tak akan mati kalau Najib berundur atau tiba-tiba Najib hilang macam MH737.
    Sampai bila pun rakyat akan komplain dan tidak berpuashati tetapi itu yang perlu diminimakan dan menjadikan mereka minoriti - hakikatnya sekarang 52% bukan satu angka kecil !!!
    Kalau dah PM muncul dikacatamata TV pun grassroot tukar channel - apahal..cer citer..

    Kelemahan kerajaan di mana sahaja memang ada, tetapi kesilapan menguruskan negara dengan hutang besar dan seterusnya mampu muflis akan menjadikan rakyat menderita dan ditekan untuk membayar hutang.

    Orang lain hutang - Dari situ mereka bergaji besar, enjoy mewah - orang lain bayar hutang...apehal..cer citer..

    ReplyDelete
  24. KD,
    1.52% untuk majoriti orang mana.Urbanites mata sepet,Jumlah pengundi kwsn Puchong aja dan sama dengan tiga kwsn Parlimen luar bandar.Guna lah otak sikit jangan kata kami letak otak di lutut.Kalu 80% Undi PR tapi kwsn parlimen sikit,bolih blah la...Suruh Mahfuz tukar sistem di Parlimen nanti.

    2.Mana sdr tahu orang tukar channel di rumah bila PM muncul..Sdr pakai hantu raya ke.Dah terminum air KETUM ke sdr ni....apa hal cer citer sikit

    Mana negara tak berhutang,Kita tak berhutang dengan negara lain hanya Jepun aja untuk tujuan pembangunan.,Hutang negara kita banyak dibuat dengan Instituisi negara saperti KWSP,PNB,Bank commercial.Foreign Reserve ada 4.35 Billions.Dah puloh tahun dengar Malaysia akan Muflis tapi tak juga.Jangan main hemtam aja kalau malas membaca dan buat penyelidikan,tapi saya tak salahkan sdr kalau sdr baca HARAKAH dan Suara Keldaian.

    4.Siapa yang berhutang,Kalau ia pun Kjaan berhutang ada ada ke dia tulis surat kpd rakyat suruh bayar hutang.Sdr bolih jawab Kjan kenakan income tax.Memang lah kena bayar income tax,nak kencing pun sekarang kena bayar.Kalau nak enjoy sakan kenapa tak belajar macam dia orang jadi MD,CEO,Suruh belajar dan diberi kemudahan tan ambil peluang,bila orang lain berjaya ..marah...Cer Citer berapa juta sdr bayar income tax,dan ada kemungkinan tak bayar langsong atau dikecualikan.

    ReplyDelete
  25. Tahniah le saudara, layak ganti Ahmad Maslan...

    Tentang incometax...agak2 berapa yang saya kena bayar kalau ada 2506 pekerja.

    Tanyalah lebih banyak tentang gst dengan ahmad maslan dari segi teorinya kerana secara praktisnya saya sudahpun daftar.

    ReplyDelete
  26. Tahniah le saudara, layak ganti Ahmad Maslan...

    Tentang incometax...agak2 berapa yang saya kena bayar kalau ada 2506 pekerja.

    Tanyalah lebih banyak tentang gst dengan ahmad maslan dari segi teorinya kerana secara praktisnya saya sudahpun daftar.

    ReplyDelete
  27. Buat untung banyak kenalah bayar income tax kan baru lah jadi responsible citizen.Dari segi Agama kita elok juga zakatnya dibayar sekali,besar pahala da InshALLAH akan dapat keberkatan.Tahniah juga telah mendaftar,ini bermakna sdr pun setujulah apa yang Kjaan buat,kalau tidak buatlah demo,panggil Budak Universiti bangang tu yang puas dapat RM 50,air mineral lepas itu bila tanya apa GST itu,haramjadah tak tahu.Yang saya sedih sangat tu apa G,S dan T pun tak tahu.Siapa saya nak ganti Mat Maslan,tak ingin dan tak layak pun,ahli UMNO saya bukan.Saya sini sekali lagi ingin menucapkan tahniah pada KD yang telah menjadi Usahawan Bumiputera yang berjaya,tapi nasihat saya agar senantiasa tahu bersyukur dan berterima kasih kepada pihakx yang telah KD ke tahap ini.

    ReplyDelete
  28. Actually, Dr Mahathir just want only these two:
    1) BN must win the next general election.
    2) Najib should be more strict and aggressive.
    Don't forget BN have won the Teluk Intan parliamentary seat. Actually, in the 13th GE, BN is confident of getting at least 165 seats but it did not happen as planned. What Dr Mahathir and his team should do is to stop bashing but continue to support Najib in whatever circumstances. Dr Mahathir should repay what good things Najib has done to him especially on the UMNO election 1987.

    ReplyDelete
  29. Sebenarnya apa yang KD katakan betul belaka..ahli umno akar umbi dah muak dgn mr president sendiri..tukar channel tu dah lama pun sebab orang kampung tak faham apa yang mr president cakapkan. Mr president asyik suka gula-gulakan rakyat tetapi tak terasa pun manisnya. Mr president tak sama dengan ex-president.. Mr president bijak gula-gulakan mr ketua bahagian supaya boleh kawal mulut ahlinya, ex-president pulak guna anak menantu berhingus hentam mr ketua bahagian sebab itu mr ketua bahagian marah pakat tendang ex-president hingga tersungkur.

    ReplyDelete
  30. Kalau pun Mr President gulax kan orang kg,tapi dia deliver dan hasilnya kerusi parlimen kawasan Kg tidak pun pergi ke Oppo.BRIM pada orang kg amat dihargai olih mereka,tapi bagi arrogant orang town memang tak berbaloi sebab pekan kat sea food restuarant 5 orang dah habis RM300/400k.Bagi orang Kg bolih survive I bulan.At least Mr President kota janjix dibuat sebelum pilihanraya lepas.Buka mata dan pasang telinga.Kjaan Oppo yg perintah ada dah ke ditunaikan,nak masuk 2 thn dah,asyik politiking aja,gaqdoh sama sendiri,naikkan allowance,kayakan towkay.Sdr ini ketinggalan zaman kot,mana lagi Ketua bahagian dapat dikontrol direct olih President sejak prosidur baru pemilihan pucuk pimpinan.Tidak lagi perwakilan saja yang layak memilih tapi semua ahli pilih.Itu sebab banyak Ketua Bahagian tumbang pada pemilihan dulu dan kalau silap silap Tuan President pun bolih tumbang kalau tak perform.Kutuk senanglah,jeling sikit sebelah sana,hanya PAS aja agak demokratik,yang dua lagi tu dari Bapak,Bini, anakx,manantu sampai kan girlfriend pun pegang jawatan....ahli akar umbi tidak kata muak pun,tapi orang macam sdr ini memang suka buat spekulasi dengar cerita orang ketiga,atau HARAKAH atau Keldai daily jadi tatapan harix.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...