Tuesday, July 17, 2018

KENAPA MASIH BEBAS?

https://www.change.org/p/tun-dr-mahathir-mohammad-ramasamy-timb-ketua-menteri-penang-wajib-dipecat-kerana-beliau-pengganas-ltte-terrorist/psf/share?after_sign_exp=default&just_signed=true&share_abi=1



Jom sign petition ini meminta agar P. Ramasamy disingkirkan dari menjadi Timb. Ketua Menteri Pulau Pinang ke 2 kerana dia bersetongkol dengan pengganas dari Sri Langka iaitu LTTE.

https://www.change.org/p/tun-dr-mahathir-mohammad-ramasamy-timb-ketua-menteri-penang-wajib-dipecat-kerana-beliau-pengganas-ltte-terrorist/psf/share?after_sign_exp=default&just_signed=true&share_abi=1

64 comments:

  1. Sami Rama ni penyokong KERA-jaan!
    Mana boleh ambil tindakan dgn puak2 kafir penyokong KERA-jaan, nanti depa belot, kalut ler... Sama ler juga dgn kepala HinduRaf si Watyamoorty tu, siap dilantik jadi mintri...
    Hidup KERA-jaan MelesiaBaru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak terlibat bunuh orang2 Islam.
      Kalau Madey dgn Sami ni ada le sedikit persamaan...tak kan lupa kot, kes di Memali, Baling, Kedah tu wahai cik KD!

      Delete
    2. Owhh..lupa lak...kita kena jaga semua agama...
      Ki kik kik...

      Delete
    3. Sila dudik jangan lati...mana mao lari?...

      Delete
    4. Nak respon Anon 6:40. Sapa kata Najib tak terlibat bunuh orang Islam. Najiblag PM Malaysia yang TERANG-TERANG hantar anggota ATM ke Arab Saudi bagi kempen menentang YAMAN. Ribuan Islam yaman tak kira umur yang dibunuh oleh serangan Darat dan Udara Arab Saudi. Subhanallah.

      Delete
    5. 6.40
      polis yang mati ditembak tu pun islam jugak..kalau mcm tu boleh le jugak cakap org pas bunuh org islam..kan cai???

      Delete
  2. Macam itu lah pentadbiran KERA-jaan pembodek kafir ni. Kalau Melayu Islam, siap guna interpol, buat ekstradiksi dsb hanya kerana pecah botol arak. Kalau kafir dajal pengganas bersubahat bunuh orang2 Islam pun, tak boleh ambil tindakan konon nak jaga persefahaman kaum.
    Kharrkk...ptuiihh...hanciinngg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade ker tun hantar dr Zakir balik india?...cakap tak pakai otak..

      Orang cakap ramasany pengganas ko pon cakap yg sama
      ..tapi bukti yileks.

      Delete
  3. 10 tahun tiada tindakan dengan belum 100 hari tiada tindakan, ada beza tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu BN tak boleh bertindak sembarangan sebab dia orang DAP. Nanti dikata ambil tindakan kerana kepartian. Lagi pula dulu bukti belum mencukupi.
      Auw...auww...auuww...
      Tak kuaser I tau..
      Ki kik kik...

      Delete
    2. Kaki temberang berhujjah bodoo..

      Delete
    3. Anon 7:17, ni mana mari. Bro KD. Tak boleh block ke komen dia ni. jenis STUPIS COW DANG. Komen merapu sakit otak dan mata membaca. U GO TO HELL.

      Delete
  4. Mana Kera Bapuk Bodo Tomato Jin Mata Tojeng?
    Tak nak tolong ker cik KD kita yg sedang terkial-kial seorang diri nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jin 3 tanduk mata 3 yg pandai2 pinda tafseer quran...bodoo..ko ade bukti ramasamy bunuh orang islam ker?...hearsay...temberang..

      Delete
    2. Woi KBB Tomato Jin Bertanduk Mata Tojeng Bodo bertingkat-tingkat...

      Sami tu ahli Hal Perlembagaan pengganas LTTE.
      Puak pengganas Tamil Elam ni pula bunuh orang2 Islam kat Sri Langka. Secara tak langsung Sami ni terlibat dlm pembunuhan tu.

      Mcm Madey lah juga dlm pembunuhan di Memali...

      Yenna Dey Thamby...yenna sholley... poodachitt... poodaahh...

      Delete
    3. Bukti yilekse...burung kakak tua...bodoo.

      Delete
  5. Kenapa masih bebas?

    Tak tahu ke cik KD, sekarang zaman bebas...bebas bersuara, bebas nak jadi syi'ah, nak tukar agama, nak hina Islam, nak hina Agong, bebas aktiviti seks dsb...

    Maklumlah MelesiaBaru...

    ReplyDelete
  6. Cerita Ramasamy dikaitkan dgn pengganas telah dibangkitkan beberapa tahun dulu...bukan isu baru....tentu polis sudah siasat kerana malaysia negara yg anti pengganas...masa tu tak ade pihak suruh polis siasat..umno pon tak pernah bangkit isu ini...Dap musuh ketat Umno...biasanye bila ade isu berkait dgn Dap umno dulu yg bangkit desak polis siasat...

    ReplyDelete
  7. Siti Noor Aisyah Atam, ditahan bawah SOSMA kerana memiliki 12 buku berkaitan militan Islamis, dan dakwaan kononnya dia berniat masuk ISIS.

    P. Ramasamy, sah-sah seorang Ahli Hal-Ehwal Perlembagaan LTTE, sebuah pertubuhan pengganas di Sri Lanka, bebas berkuasa, sejak zaman BN sampai zaman PH, walaupun lebih 700 laporan polis dibuat terhadapnya.

    Pelik undang-undang Anti-Keganasan Malaysia ini. Adakah ianya hanya dikuatkuasakan terhadap Orang-orang Islam sahaja? Manakala Non-Muslim yang terang-terang Ahli Kumpulan Pengganas bebas berkuasa?

    Kalau ada Orang Islam yang disyaki terlibat dengan mana-mana organisasi pengganas, kemain cepat dan efisyen Unit Anti-Keganasan Malaysia menjalankan tugas dan siasatan untuk mendakwa dan menangkap seseorang itu.

    Tapi bila seorang Non-Muslim, yang bukan sahaja terlibat dengan organisasi pengganas seperti LTTE, malahan memegang jawatan tinggi, yakni Ahli Hal-Ehwal Perlembagaan LTTE, boleh terus bebas dan memegang jawatan Timbalan Ketua Menteri tanpa apa-apa siasatan dan dakwaan dikenakan terhadapnya.

    Kes di Memali, Baling, Kedah dulu boleh juga diambil jadi satu rujukan.

    Apa sebabnya? Sebabnya, ketua pada ketika itu yg dlm IC nya Islam tetapi memusuhi Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade bukti ker ramamasamy ahli LTTE?...kutip dari cerita orang ker?

      Delete
    2. Ini lah jadinya bila ko dah jadi keldai DAP...

      Delete
    3. Inilah jadinye bila cakap otak tarak....kaki temberang..

      Delete
  8. Ini semua cerita lama sekitar tahun 2005 hingga 2006 ketika saya masih menjadi pensyarah di Universiti Kebangsaan Malaysia. Ketika itu saya aktif menjadi konsultan pendamai di banyak negara termasuk Acheh dan Geneva.

    Sama juga di Sri Lanka, saya terlibat dalam proses pendamaian melalui pihak Noway. Mengapa tidak membangkitkan penglibatan saya di negara lain? Mengapa Sri Lanka juga digembar-gemburkan? Ini semua kerja mereka yang tak suka Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Kalau penjarah tu boleh caya ler..
      Ki kik kik...

      Delete
    3. Jin 3 tanduk mata 3 kaki temberang..

      Delete
  9. KANGAR 17 Julai - Lebih 50 individu, badan bukan kerajaan (NGO) dan parti-parti politik di negeri ini berhimpun secara aman sebelum membuat laporan polis terhadap Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP, Dr. P. Ramasamy bagi mendesak pihak berkuasa itu menyiasatnya kerana didakwa terlibat dalam kumpulan pelampau Tamil, Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE).

    Kesemua mereka berarak ke Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar sambil membawa sebuah sepanduk tertera supaya pihak berkuasa menyiasat Ramasamy, selepas selesai solat zohor di Masjid Alwi di sini, kira-kira pukul 2.30 petang.

    Antara NGO terlibat ialah Persatuan Al-Islah Perlis dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) negeri selain UMNO dan Pas.

    Menurut Presiden Skuad Mubaligh Malaysia, Zamri Vinoth Abdullah, pihaknya mempunyai banyak bukti daripada segi kenyataan dan pembabitan Ramasamy dalam kumpulan pelampau agama berasal dari luar negara itu.

    Katanya, ini termasuk lapan artikel yang dikongsi Ramasamy yang menunjukkan sokongan beliau secara langsung terhadap kumpulan itu.

    “Kita mahu kerajaan di bawah kepemimpinan baharu ini menyiasat Ramasamy (atas pembabitan terhadap LTTE) dan menangkapnya kerana LTTE merupakan kumpulan berbahaya jika dibiarkan di negara ini.

    “Apatah lagi Ramasamy mempunyai jawatan yang penting dalam parti politik (Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang) dan boleh mempengaruhi masyarakat terutamanya kaum India,” katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

    Zamri seterusnya meminta rakyat negara ini membuat laporan polis bagi mendesak supaya tindakan segera diambil terhadap Ramasamy yang boleh menganggu-gugat keharmonian antara kaum dan keselamatan negara. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
  10. SEREMBAN: Pengerusi Skuad Mubaligh Negeri Sembilan, Mohd Umry Abdul Khois membuat laporan di Balai Polis Rahang di sini, semalam meminta siasatan dilakukan terhadap Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy yang didakwa menyokong pemberontak Pembebasan Harimau Tamil Ealam (LTTE) di Sri Lanka.

    Mohd Umry berkata, sewaktu berada di Wisma Mubaligh di Jalan Tuanku Antah, di sini, jam 2 petang kelmarin, beliau terbaca artikel dipaparkan di Facebook milik Presiden Angkatan Skuad Mubaligh Malaysia, Muhammad Zamri Vinoth Abdullah.

    Katanya, artikel itu mendedahkan pembabitan Ramasamy yang menyokong LTTE malah terdapat sekeping foto menunjukkan ahli politik itu menyembah lambang AK-47 yang menjadi ritual puak pemberontak berkenaan.

    "Dr Ramasamy adalah Timbalan Ketua Menteri yang dibimbangi menggunakan kedudukan beliau untuk menyebarkan ideologi keganasan. Keadaan ini begitu menggusarkan malah boleh mengancam keamanan negara," katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

    Mohd Umry berkata, pihak polis dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) digesa menjalankan siasatan segera berikutan tindakan itu boleh menggugat keharmonian masyarakat berbilang kaum di negara ini.

    Katanya, beliau percaya rakyat di negara ini akan menolak agenda mempromosi aktiviti keganasan dan mahukan kehidupan aman sejahtera.

    Sementara itu Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Thiee Hock dihubungi mengesahkan menerima laporan yang dibuat.

    Katanya, pengadu memohon supaya pihak berkuasa menyiasat kesahihan dakwaan berkenaan yang viral di media sosial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diasat jangan tak siasat...dulu perut bunvit sebab tu bisu..

      Delete
  11. Kalo mufti perlis Dr Maza tak bangkitkan isu ini puak umno tido...sekarang baru nak tunjuk lagak hero kunun....hero bangsat..

    ReplyDelete
  12. Anom 7.19 dah bertukar jadi pejuang melayu bodoo plak..kejora tulur kicik boleh bertukar mcm2... Noleh jugak bertukar ostad melayu kampongan..

    Kah...kaaah kaaaah...kununye ramai cai umno bodoo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kera Bapuk Tulur Kicik?

      Kah kah kah kah kah kah kah kah...makin teruk sawan sasau budak tomato LGBT ni, dia kutuk diri sendiri lagi...

      Delete
    2. Polis relax jer..jin 3 tanduk tmsta 3 yg sasau meroyan..

      Kah kaah kaaah..

      Delete
    3. Kejora tulur kicik jin 3 tanduk mata 3 manusia banyak alam...ade konflik identiti...

      Ksh kaaah kaash...pantun busuk tarak kar?..

      Delete
    4. Nak alih tiang lagi?
      Dah dia cuba ajak berpantun pulak.
      Ok lah layan pi lah...

      Budak2 bermain kotak
      Main kotak atas bukit
      KBB tomato tak ada otak
      Kalah berhujah hati sakit

      Ki kik kik...

      Delete
    5. Kah kaaaah kaaaaah..
      Kejora tulur kicik dah pening ..

      Delete
    6. Kera Bapuk tulur kicik kah pening sasau...kutuk diri sendiri...
      Ki kik kik..

      Delete
  13. Kenyataan Rama Sami Sri Ram:

    “Saya dijemput untuk menjadi sebahagian jawatankuasa itu, yang terdiri daripada anggota LTTE dan bukan LTTE termasuk ahli akademik dan aktivis dari seluruh dunia,” katanya merujuk kepada Sekretariat untuk Menyelaras Proses Damai (SCOPP).

    “Ideanya adalah untuk mendapatkan Cadangan Pentadbiran Interim.”

    Ramasamy berkata beliau diminta untuk menyertai jawatankuasa itu kerana dia menulis mengenai konflik di Sri Lanka.

    Katanya, beliau tidak terganggu dengan persepsi orang ramai terhadap LTTE sebagai organisasi pengganas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kera Bapuk Bodo Bertingkat-tingkat, cai tomato Jin mata Tojeng masih cuba nak nafikan kawan DAP dia tu ahli LTTE...

      Kharrkk...ptuiihh...hanciinngg...

      Delete
    2. Orang kalah duduk ler diam2...jangan lari..

      Kah kaah kaaaaaaaaaaahh

      Delete
    3. Jin 3 tandok 3 mata 3 kaki temberang...polis relax jer...kalo.pengganas dah lama polis tangkap...jin bodoo banyak makan blacan..otak jadi sewel..

      Kah kaaah....kaaaaaaahhh

      Delete
  14. ORANG UMNO MENCATUR KUASA DALAM KERAJAAN PAKATAN HARAPAN?

    Sejak Pakatan Harapan ada kuasa dan menjadi kerajaan, bukan saja mereka yang merupakan ahli dan penyokong parti-parti dalam gabungan itu yang sibuk mencatur kuasa, rupa-rupanya orang UMNO pun tidak ketinggalan sama.

    Di sebalik ada yang masih setia dengan UMNO atau menyalahkan Najib Razak sebagai punca utama UMNO kehilangan kuasa, terdapat juga ahli-ahli parti itu yang sudah berwajah dua.

    Dalam beberapa insiden, ada yang tanpa segan silu mendakwa bahawa mereka sebenarnya menyokong Pakatan Harapan secara diam-diam dalam pilihanraya lalu, meskipun masih lagi berstatus ahli UMNO sehingga kini.

    Konon katanya, apa yang mereka lakukan selama ini adalah dalam pengetahuan Tun Mahathir Mohamad dan Perdana Menteri memang merestui tindakan mereka.

    Lebih daripada itu, mereka juga mendakwa sokongan ahli-ahli UMNO terhadap Pakatan Harapan seperti merekalah yang sebenarnya banyak menyumbang kepada kemenangan gabungan itu sehingga berjaya mengalahkan UMNO dan BN.

    Tidak kurang, ada juga orang UMNO yang ketika ini asyik memuji-muji kehebatan Tun Mahathir di mana-mana, asal saja mereka ada peluang bercakap dan menonjolkan diri, meskipun mereka sebelumnya selalu mengambil pendirian mempertahankan UMNO dan BN.

    Di antara mereka itu, ada juga yang mendakwa selalu menghantar maklumat penting secara terus kepada Tun Mahathir melalui aplikasi whatsapp sebagai menunjukkan betapa rapatnya hubungan mereka dengan Perdana Menteri ke-7 sekarang.

    Pengakuan itu malah membuatkan seseorang yang rapat dengan Tun Mahathir agak terkejut kerana sepanjang pengetahuannya, sama ada sebelum ini atau setelah menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, Tun Mahathir bukanlah seorang diketahui aktif berhubungan dengan orang lain melalui whatsapp.

    Namun, yang paling menarik ialah ada di kalangan mereka yang sebelum ini diketahui pernah bekerja dengan menteri UMNO juga turut cuba tumpang semangkuk mencatur kuasa dalam kerajaan baru ini

    Umno tewas ramai melayu umno jadi bangsat....masuk umno dulu pon kerana kebendaan...kerana nak hidup kena pandai temb erang dan bermuka2 dan hidup 2 alam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat chek alih tiang pulak...

      Ki kik kik...KBB jin mata tojeng cuba nak lari...

      Cik KD, Ost John...mari tolong cepat...adik bapuk LGBT ni nak tenggelam dah ni...

      Ki kik kik...
      Pensyarah kunun...

      Delete
    2. Sila duduk jgn lari...mana mau lari hah...?
      Ki kik kik...

      Delete
    3. Orang kalah duduk ler diam2... Jangan merapoo dan jangan lari...

      Kah kaah kaaaaaaaaaaaaahhh...

      Delete
    4. Sokong kapla prompak mana boleh menang...dah kalah buat hal plak...masuk parlimen cabut lari lepas tu masuk balik..

      Ramasamy gelak terguling2....polis tak mao tangkap ramasamy pengganas LTTE...kejora tulur kicik jin 3 tanduk mata 3 susah hati...jin jahat..

      Duk diam2...Agong yg suruh..

      Kah kaaah kaaaaaah..

      Delete
    5. Bukan ko ke yg sokong kepala perompak?

      Delete
    6. Kepsla ptompak yg ditakuti polis...najib kapla prompak yg tak ditakuti...jin otak sewel ...kuat makan blacan..

      Delete
    7. Ki kik kik...
      Kera Bapuk Bodo bertingkat-tingkat sokong LGBT, sokong Tamil Elam, sokong pula kepala perompak...

      Pensyarah kunun...
      Kah kah kah kah kah kah kah kah..
      Kharrkk...ptuiihh...hanciinngg...

      Delete
    8. Merapu lagi?...5 tahun lah ko merapu meroyan...

      Jah kaaah kaaaaahhh..

      Delete
    9. Tambah lah blacan lagi jin oooi..

      Kah kaaah kaaaah..

      Delete
    10. Sokong LGBT
      Sokong LTTE
      Sokong makan babi
      Sokong kepala perompak

      Dah cukup sangat tu syarat munafiq KBB tomato jin mata tojeng ni.

      Delete
  15. Tengah nunggu ni bila polis nak tangkap ramasamy pengganas...

    Kah kaah kaaaaaaaahh.

    ReplyDelete
  16. Ade jugak pengganas tak ditangkap polis di malaysia...

    Jin 3 tandok mata 3 dah meroyan dan merapu.ni....

    Kah kaah kaaaah...jin bodo banyak makan blacan....hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkap?

      Mana boleh, boss tak kasi.
      Nanti DAP merajuk keluar PH, terkial-kial ler Cap Munge...berkecamuk ler KERA-jaan sarkas Melayu munafiq...

      Kah kah kah...

      Delete
    2. Ape lagi jawapan yg ko ade...hanye itulah yg boleh ko jawab walopon jawapan bodooo...

      Banyak makan blacan..

      Kah...kaah...kaaaaaaah..

      Delete
  17. Azmin: Pentadbiran lama gagal dedah kos tersembunyi HSR

    Kow Gah Chie
    18 Jul 2018, 11:36 tengahari (Dikemaskini 18 Jul 2018, 11:46 tengahari)

    A A
    PARLIMEN | Kerajaan di bawah pentadbiran sebelum ini gagal mendedahkan kesemua kos tersembunyi projek Kereta Api Berkelajuan Tinggi (HSR) Kuala Lumpur-Singapura, kata Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

    "Banyak kos tersembunyi yang tidak didedahkan oleh kerajaan sebelum ini, maka kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) bertanggungjawab untuk mendedahkan seluruh kos pembinaan projek berkenaan," katanya dalam sesi soal jawab di Dewan Rakyat hari ini.

    Mohamad Azmin berkata demikian sebagai menjawab soalan Wee Ka Siong (BN-Ayer Hitam) yang mempersoalkan perubahan ketara kos projek HSR.

    Wee bertanya kenapa kos HSR lebih RM110 bilion sedangkan ketika diumumkan sebelum ini hanya dalam anggaran RM55 bilion sehingga RM74 bilion.

    "Saya terkejut apabila kos itu separuh (daripada jumlah) yang diumumkan Menteri Kewangan Lim Guan Eng," kata Wee yang juga merupakan timbalan presiden MCA.


    Mengulas lanjut, Mohamed Azmin berkata dia akan mengetuai lawatan ke Singapura bagi mengadakan perbincangan untuk mencapai persetujuan dengan kerajaan Singapura berhubung projek itu.

    "Kita akan lihat di mana kemampuan kerajaan untuk biayai projek ini. Sekiranya projek ini tidak dapat dilaksanakan dalam suasana ekonomi hari ini, maka kerajaan akan ambil pendirian untuk bincang dengan kerajaan Singapura bagi memastikan semua terma-terma dalam perjanjian mesti dipatuhi," katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kos Lrt3 umum 9 billion tapi muktamad 32 billion...Najib suka main sembunyi2....

      Delete
  18. Dr M pemimpin tunai janji, kata Raja Perlis

    Bernama
    ShareTweetPinMail

    Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail disambut Dr Mahathir Mohamad pada Majlis Santapan Malam sempena Sambutan Ulang Tahun Keputeraan Raja Perlis Ke-75 di Istana Arau, malam tadi. (Gambar Bernama)

    ARAU: Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad seorang pemimpin yang akan menunaikan apa diperkatakannya.

    Tuanku Syed Sirajuddin mula mengenali Dr Mahathir secara dekat semasa baginda memegang jawatan Yang di-Pertuan Agong dari 2001 hingga 2006.


    Ketika itu, Dr Mahathir merupakan perdana menteri ke-4 sebelum meletak jawatan pada 2003.

    “Pendapat saya, ‘Prime Minister’ (Dr Mahathir) buat apa yang dia kata dia nak buat…(contohnya) dia kata nak berhenti (berundur pada 2003), dia berhenti,” titah baginda pada Majlis Santapan Negeri bersempena sambutan ulang tahun ke-75 keputeraan baginda di Istana Arau, malam tadi.

    Turut berangkat ke majlis santapan itu Raja Perempuan Perlis, Tuanku Tengku Fauziah Tengku Abdul Rashid, Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail dan Raja Puan Muda Perlis, Tuanku Lailatul Shahreen Akashah Khalil.


    Dr Mahathir dan isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Ali turut menghadiri majlis santapan itu.

    ReplyDelete
  19. https://pages.malaysiakini.com/politicalfund/my/

    Wang songlap dari 1MDB atau derma?
    TANGAN-TANGAN POLITIK YANG TERDEDAH

    Ingat kembali kisah yang sering diberitahu - berbilion-bilion mengalir ke akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak. Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) percaya wang itu diselewengkan dari 1MDB tetapi Najib mendakwa ia merupakan derma.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...