Thursday, June 18, 2015

APABILA KUCING KURAP RASA DIRINYA MEMANG KUCING KURAP

“Dia hina saya adakah saya rasa terhina. Saya tidak rasa terhina.

Gelaran "Kucing Kurap" ke atas Bard (Cikgu Kencing Berdiri) bukan dibuat oleh Mahathir tetapi oleh para wartawan dan tetamu yang hadir dalam forum bersama NGO, ada yang hadir tanpa dijemput.

Dalam masa yang sama Bard (Cikgu Kencing Berdiri) mengakui Najib berada dalam tekanan untuk dia bangkit membela..
“Sebab Najib sudah ramai orang serang. (Saya hendak) bagi tahu rakyat Malaysia, Mahathir bukan hero,” katanya.



# Ingatkan yang tidak suka Najib atau pro Mahathir ni sorang dua sahaja tetapi pengakuan Bard (Cikgu Kencing Berdiri) sebaliknya...

31 comments:

  1. Senyap dah komen2 kat sini kd. Kenapa? Dah tak dapat duit dari si mamak tua tu ke? Biasalah keturunan mamak dan jawa memang bersatu hati sejak menjatuhkan kerajaan melayu melaka tahun 1511. Mesti ki bangga simamak tua tu dapat bagi sepatah dua kata kat NY times. Yelah.......masa jadi pm asyik kena kutuk je je dengan ny times. Lepas tu siapa yg beeucap dengan media asing dikatakan pengkhianat. Sekarang??? Puiiiii.....sial!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat baguih sangat ke Melayu tu, nasib baik kalau tak kerana "mamak tua" tu, Melayu diMalaysia masih duduk dalam hutan. Ini lah Melayu minda haprak yang mungkin baru belajaq nak membesar - jangan jangan masih dok menetek lagi kot ? dan nama pun "kote berayun" errr sorry keris berayun....

      Delete
    2. Kalo tak de tun M dah lama melayu jilat longkang rumah tokeh cina.
      Dasar tak sedar di untung melayu lemah minda

      Delete
    3. Kalau melayu tak bagus, tak ada lah sejarah melayu. Bodoh. Apa jasa mamak tua tu....bodoh? Proton? Hidup segan mati tak mau. Plus? Nasib baik khazanah dan kwsp ambil alih zaman pak lah. Kalu tak jadi la macam klcc, kl tower, pkfz, bmf dll....nak mutlak kaum2 babi Malaysia.

      Kalau kote jawa totok macam kau panjang sejengkal....tak payah lah nak test marina mahadiak tu....tak dak rasa apa.......

      Delete
    4. Ya ka? Lagu tu noh? Kalau mahadiak tak dak tok dan nek hang dok jilat pungguk cina? Lagu tu ka? Tok hang yg berhijrah mai sini atau cina yg dok hijrah mai sini? Tu ja aku nak tanya. Klu dah tau cina yg hijrah mai sini, awatnya tok hang nak jilat pungkuk cina? Bodoh ka???

      Delete
    5. kau tanya apa jasa mahathir ?
      ooooooo kalau begitu kau memang tak layak jadi manusia.....lebih baik kau jadi anjing kurap macam kucing kurap dari pkr tuuu..

      memang elok la dok satu reban !

      Delete
    6. Cubalah jawap apa jasa si mamak tua tu? Kononnnya ko handal dari najib kan? Jawap. Tak payah dolak dalik. Sila.......puii. Buktikan keunggulan mamak.

      Delete
    7. Kalau sapa2 kat sini tak puas hati dan berdebat dengan aku, sila ke laman google plus. Termasuk kau kd. Kononnya handal sangat la pemuja bontot hitam si mamak tua. Kalau berani jom.......kat sini aku tak dapat reply. Terhad.

      Sapa2 yg rasa lagi hebat...silakan. Aku bukan nak bergaduh cuma berdebat. Ingat datanglah ke GOOGLE PLUS atas nama KERIS BERAYON.

      Delete
    8. Lihat dan nilailah tahap bahasa dan akhlak para pengikut dan pengampu Najib ini.

      Dalam isu 1MDB, sebenarnya 1MDB telah menjadi barah yang akan menghancurkan ekonomi negara ini jika dibiarkan.

      Sekarang ini Najib dan kuncu-kuncu sememangnya tidak mampu nak menyelesaikan masalah 1MDB ini secara jujur. 1MDB tidak mampu untuk membayar faedah bank secara tahunan sebanyak RM 2.4 bilion, tak termasuk hutang pokok yang sekurang-kurangya kini mencecah RM 45 bilion.

      Edra Energy, tanah di TRX dan Bandar Malaysia sekarang sedang ke arah mejadi milikkan asing, apa gunanya 1MDB hutang berpuluh bilion ringgit yang mana hutang itu dijamin oleh kerajaan sedangkan akhirnya kerajaan kehilangan 70% kepentingan dalam Edra Energy dan masing-masing 60% kepada pihak asing dalam TRX dan Bandar Malaysia selepas penubuhan entiti baharu tersebut pada bulan Februari 2016.

      Malahan Edra Energy, siapa yang nak jadi rakan pelaburan 1MDB kerana IPP yang dibeli oleh 1MDB ini tidak efisien dan tidak ekonomik? Malahan penjelasan 1MDB mengenai perolehan IPP dari syarikat-syarikat yang menguasai IPP itu sebelum ini akan mengurangkan tarif elektrik, tetapi tarif elektrik kini masih tak kurang pun, malahan dengan penguasaan oleh pihak asing terhadap Edra Energy (jika ada yang nak melaburlah), apakah Edra Energy yang dibuat entiti baharu itu akan dapat membekalkan tenaga elektrik dengan murah dan apakah pihak asing yang menguasai Edra Energy itu akan setuju dengan cara berkenaan hinggakan mereka menanggung rugi yang besar?

      Sebenarnya samada 1MDB distrukturkan semula atau tidak, 1MDB tidak mempunyai kaedah yang berkesan untuk menyelesaikan hutangnya, malahan banyak aset negara akan terlepas kepada pihak asing yang mana akan menggugat kepentingan Malaysia, seperti Edra Energy, bekalan tenaga adalah suatu kepentingan yang penting kepada negara, jika 70% kepentingan dalam syarikat pembekal tenaga kepada TNB dikuasai oleh pihak asing, apa akan jadi dengan negara kita?

      Sebab itulah Tun Dr. Mahathir suruh Najib letak jawatan, sebelum keadaan menjadi makin parah dan lebih dahsyat hingga memusnahkan negara ini. Pengampu Najib samada tidak menilai semua ini atau mereka tidak mempedulikan perkara ini, itu hanya mereka dan Allah sahaja yang tahu.

      Delete
    9. Kepada Keris Berayon dan Ted Manoff serta juak-juak Najib yang lain, sila jawab soalan di bawah ini:

      Bagaimanakah 1MDB nak menyelesaikan hutangnya yang kini mencecah sekurang-kurangya RM 45 bilion, dengan kadar faedah tahunan kepada bank sekurang-kurangnya RM 2.4 bilion, kalau dikira mengikut bulan sebanyak RM 200 juta diperlukan, kalau dikira ikut hari, maka hampir RM 6.7 juta diperlukan untuk bayar faedah bank sahaja, tak termasuk RM 45 bilion hutang pokok itu? Sedangkan 1MDB tidak mencatatkan keuntungan sejak penubuhannya hinggakan kos pengurusan 1MDB pun terpaksa menggunakan hutang untuk membayarnya.

      Bagaimanakah kaedah atau formula 1MDB untuk mencari sekurang-kurangnya hampir RM 6.7 juta sehari bersamaan RM 200 juta sebulan bersamaan RM 2.4 bilion setahun bagi menyelesaikan faedah bank secara tahunan sahaja itu, tak termasuk hutang pokok tau?

      1MDB, Najib, Arul Kanda, Shahrir Samad, Tunku Aziz, Nazri Aziz, Salleh Said Keruk serta pecacai dan kuncu-kuncu Najib tidak ada jawapannya, kerana 1MDB sememangnya tidak mampu untuk menguruskan hatta untuk selesaikan faedah bank secara tahunan yang berjumlah RM 2.4 bilion itu melainkan mereka menyamun harta negara untuk digunakan bagi membayar faedah bank tersebut, tetapi tidak mampu untuk menyelesaikan hutang dan faedah bank di tahun-tahun mendatang.

      Inilah hakikatnya mengapa Tun Dr. Mahathir minta Najib letak jawatan, kerana Najib sendiri sudah tak boleh nak uruskan masalah 1MDB ini lagi, Najib sudah tiada jawapan, hanya menyeret Najib dan kuncu-kuncu ke muka pengadilan dan diberikan hukuman setimpal adalah satu-satunya penyelesaian yang ada bagi merungkai masalah 1MDB ini, dan negara terpaksa kerugian berpuluh bilion ringgit untuk membayar kesemua hutang 1MDB itu untuk mengelakkan negara terjerumus ke kancah krisis kewangan yang lebih teruk, inilah satu-satunya cara untuk menyelesaikan isu 1MDB ini.

      Delete
    10. Sian sekor lagi bugis pondan kaki rempit ni...nak kan perhatian gaknya..g blog sana kna blasah g blog sni kene belasah...

      utk kkwan smua, x yah la blasah truk2 berayon ni....
      utk berayon pulak, simple je...ko panggil palawan xde telur
      tu tanyakan soalan2 ko direct ke tun k...tun pun da lama g tau tolong wat live cover supaya si pondan tu blh tanya seribu 1 macam soalan termasuk soalan dari hang. Kami x brp minat nak jawab soalan yg da terang2 blh dijawab secara live oleh tuan empunya diri....kmi malas nak layan mereka yg ada unsur pondan bugis x bertelor ni...maklumlah baru je kami buka sarung keris da lari

      Telor da jumpa palawan bugis? Hehehe

      Delete
    11. Allo. .Allo. .ko tanya aku kan..senang je nak selesai 1mdb tu...ko lantik aku jadi Ahli Lembaga Pengarah 1mdb dulu..baru aku ada locus standi ....ko tau ke apa locus standi tu? Kalo tak tau pi tanya Madey Kiling Yindia mari...

      Delete
    12. Allah ted, post sebelum ni pun bila sorang anon tu hujah stail peguam hang langsung terkedu....tak yah nak bg 'jargon' la...g msk blk org law takut hang yg terkezut....hehehe

      Delete
    13. TNB akan membeli kepentingan di dalam sebuah stesen janakuasa yang dibeli oleh 1MDB sebelum ini iaitu Jimah.

      Telah saya katakan, jika Najib terus menggunakan kaedah sebegini untuk tutup lubang besar yang digali oleh Najib dan kuncu-kuncunya di dalam 1MDB, maka bukan setakat lubang yang dalam 1MDB tak mampu nak ditutup, tapi akan melarat kepada GLC yang lain pula. Hanya GLC sahaja yang nak beli benda berkaitan 1MDB ini kerana apa yang 1MDB nak jual itu sebenarnya hanya merugikan pembelinya. Kita lihatlah nanti berapa banyak TNB akan belanja untuk beli kepentingan dalam stesen janakuasa elektrik Jimah itu kelak.

      Apa yang menariknya adalah alasan TNB beli stesen janakuasa elektrik itu adalah untuk elakkan kenaikan tarif elektrik sedangkan Najib dan kuncu-kuncu serta pecacai Najib beri alasan 1MDB beli stesen janakuasa elektrik untuk turunkan tarfi elektrik. Tengoklah permainan cara bangsat mereka ini, putar belit sana sini.

      Walau apa pun, tak kisahlah locus standi ke lokus bendi ke, wahai Ted Manoff, kau lihatlah, Najib dan kuncu-kuncu tak ada kaedah lain untuk tutup lubang dalam 1MDB itu, dia akan pergunakan segala GLC kerajaan, segala badan berkanun kerajaan, malahan harta kerajaan dalam Perbendaharaan Negara dan Rizab Antarabangsa pun hanya menanti masa untuk digunakan bagi menutup lubang dalam 1MDB itu. Tapi sedarlah, lubang tempat lain pula yang akan teruk, dan akhirnya ekonomi negara juga yang berlubang teruk hingga sukar untuk diperbaiki lagi.

      Sebab itulah Tun Dr. Mahathir minta Najib letak jawatan, sebab daripada terus melingkupkan banyak aset negara untuk nak selesaikan lubang dalam 1MDB yang sukar nak ditimbus itu, maka elok Najib letak jawatan.

      Najib dan kuncu-kuncu perlu terima padahlah terhadap apa yang mereka buat hingga menjahanamkan ekonomi negara sebegini rupa.

      Malahan ingatlah, kerugian 1MDB jika disebabkan faktor ekonomi, saya sebagai rakyat boleh terima, kerana tak sengaja, tetapi kerugian 1MDB ini banyak melibatkan wang yang tak tahu ke mana lesapnya dan kabinet pun tak tahu pasal 1MDB ini hatta Timbalan Perdana Menteri pun diketepikan di dalam pengurusan 1MDB ini, ini yang menyebabkan rakyat marah kepada Najib dan kuncu-kuncunya, lebih-lebih lagi harta negara, harta milik GLC yang menjadi taruhan oleh Najib untuk cuci 'taik' yang dia dan kuncu-kuncunya buat dalam 1MDB selama ini.

      Delete
  2. walaupun ko panggil dia mamak tapi dia berbangga mengaku dirinya melayu.
    bukan macam ahjibgor, mengaku pahlawan bugis walaupun dinaikkan oleh bangsa melayu !

    mangkuk berayun dgn mat mongol boleh pegi jahanaaaamm.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak memang tak sedar diri dan selalu syok sendiri. Aku takkan pergi jahanam. Sebab sejarah dah buktikan mamak dan kaum jawa bersatu jatuhkan kerajaan melaka. Sejarah akan berulang. So kalau kau nak jahanam...silakan.

      Menang sorak kampung tergadaia. Dulu kutuk anwar guna media luar, sekarang dia pulak guna. Tak ke celaka tu? Cakap tak serupa bikin. Dari pilih Adib Adam yg lebih berpelajaran dan setia pada UMNO, si mamak tua sial ni pilih anwar ibrahim. Dia lah puncanya huru hara umno. Perpecahan umat melayu. Dah lupa apa dia buay sebaik je jadi tpm? Dipecatnya pas.

      Ini rupa si mamak tua. Tak sedar diri. Syok sendiri.

      Delete
    2. Keris Berayon...tak perlu pun berdebat, sebab sejarah sudah tercatit menunjukkan hanya mamak sahaja yang berani bertanya dan menjawab saolan secara terbuka, sehala atau dua hala, live...

      Jawa, bugis, melayu semua cakap je lebih, last minit N2H lari masuk kelambu...

      Kau bukan mamak kan ??
      Citttt...pergi main jauh jauh...

      Delete
    3. Setakat nak bermaki makian dalam berdebat, dan tuduhan liar kucing kurap, aku ada ramai kawan yang serupa dengan keris berayon, mereka duduk kat hulu kelang..datanglah berdebat kat situ...

      Di bulan Ramadhan ada batasannya, itu tanda hormati diri sendiri sebagai tanda ada harga diri.

      Delete
    4. Setuju tuan kd... keris berayon ni.... silap platform kut ... semoga allah memaaf kan dia...
      dari siti ijok...

      Delete
    5. Sdra Keris Berayon...

      Dulu sebelum wujud GST, berapa kerat sangat kaum Melayu bayar cukai pendapatan kepada negara. Justru Ah Jib selaku pemimpin Liberal 1 Malaysia merasakan kurang adil terhadap kaum Cina yg kononnya telah banyak .menyumbang ekonomi & pendapatan negara.

      Dgn GST, semua lapisan kaum Melayu, bumiputera & India tidak lagi dapat mengelak dari cukai walaupun hidup miskin papa kedana. Ini pasti dapat mengisi semula kantong perbendaharaan negara yg dah mula kontang dek berbilion hilang tanpa kesan dan belanja sakan oleh Rosmah, si Reza & Jho Low, pemimpin & kuncu2 1MDB. Siap...tak lama lagi semua tol akan naik memantol-mantol....!!!!!

      Cukup pandai & adil si Ah Jib Ghor.

      Delete
  3. Korang semua komen penuh dengan nafsu amarah dan kata-kata nista ni puasa ke bulan ramadhan ni?

    ReplyDelete
  4. Saya pahlawan Bugis. Saya berani berhadapan dengan penyokong UMNO dalam sesi tertutup. Tanpa soal balas. Cuma saya seorang sahaja yang bercakap.

    Sebab saya tahu, orang UMNO yang berjumlah 3 juta akan undi saya.. Pengundi lain 15 juta lagi tu tak penting. itu sebab saya buat penerangan kepada orang UMNO sahaja sebab mereka akan cakap 'kami berpuas hati dengan penjelasan Presiden'.

    Satuuuuuuu Malaysia..!!

    Angkat kad 1 Love PM tu tinggi2 lagi..saya tak nampak nih..

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya 1MDB, Najib, dan kuncu-kuncu serta para pengampu dan pembodek sudah tidak ada cara untuk menyelesaikan masalah ini kerana apa yang mereka buat kononnya untuk menyelesaikan masalah 1MDB ini menjadi masalah yang lebih besar kepada negara, malahan 1MDB menjadi makin tenat dengan cara-cara yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya ini.

    Tidak ada cara lain, Najib perlu letak jawatan, ditangkap dan dibicarakan di mahkamah dan diberikan hukuman setimpal. Pengganti Najib terpaksa menggunakan berpuluh bilion wang negara dan menjual aset-aset 1MDB untuk melunaskan segala hutang 1MDB serta membubarkan 1MDB dengan segera untuk mengelakkan krisis lebih teruk melanda negara kita kelak. Inilah satu-satunya cara untuk selesaikan masalah 1MDB ini, walaupun negara dan rakyat akan kerugian akibat wang negara terpaksa untuk menyelesaikan hutang 1MDB ini, tetapi untuk jangka masa panjang, inilah yang perlu dibuat untuk mengelakkan kesan lebih buruk kepada agensi milik negara yang lain, serta struktur ekonomi Malaysia serta kepada rakyat Malaysia sendiri.

    Pimpinan UMNO perlu sedar hakikat ini, mereka perlu mendesak Najib letak jawatan, jika enggan, pimpinan UMNO perlu mengadakan mesyuarat khas untuk memecat Najib dari UMNO dan mengambil tindakan pemulihan segera terhadap negara demi nama baik UMNO dan Barisan Nasional. Malahan Barisan Nasional perlu membuat undi tidak percaya untuk memecat Najib dari jawatan Perdana Menteri dengan perkenan dari YDP Agong.

    Jangan sampai nasi dah hangus, periuk dah terbakar, dapur pun dah terbakar baru nak sedar, biar walaupun nasi dah jadi bubur, paling kurang boleh makan lagi, jangan sampai jadi lebih teruk dari itu. Bertindaklah segera.

    ReplyDelete
  6. Jawab la.......asyik melalak je....kenapa Najib tak tumbang lagi ni,dah masuk 4 bulan dah......menyalak ,dah penat kelentong,,asykikx cakap orang UMNO tak ada telor......Ni dah sampai TDM ambil alih tugas DSAI burukkan negara ,sampai macam itu sekali nak jatuhkan negara yang dia bina selama 22 tahun.
    EH ....lupa jawab janan tak jawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:31 ko nye soalan ni sama je dari posting2 yg lepas...kalau ko nak jawapan ko jawab dlu smua posting2 lepas yg x dijawab2 lg tu...

      Delete
    2. mader bukan nak jatuhkan negara..dia nak jatuhkan najib PM paling tak guna dlm sejarah msia...sila lihat dgn jelas perbezaan antara jatuhkan negara dgn jatuhkan najib..banyak beza tu...

      Delete
  7. Persaolanya sekqrang kenqpa kucing yg jadi mangsa? Apa salah kucing?

    ReplyDelete
  8. Soalnya kucing jenis apa ni? Kucing parsi, kucing mongolia, kucing minang atau kucing bugis?? Hahaha

    ReplyDelete
  9. Abisla negara klu kena mta bantuan imf...kena sondol blkg le nampaknya....Ya Allah Ya Tuhanku...kau tunjukkan lah kekuasaan kau ke atas najib dan semua yg terlibat mempertahankannya agar mereka kembali bertaubat...amin...

    "Were the prime minister to heed such calls, the result could be a setback for U.S. interests in Southeast Asia. Under Mr. Najib, relations with the U.S. have improved as Washington tries to build up its alliances in the region to counter China’s rise."

    ReplyDelete
  10. Tu psl la org sibuk banjir dia main golf...sial ko najib...

    ReplyDelete
  11. Nak tahu jugak...orang yang panggil madey ni keling la apa la...boleh tak bagi tahu aku apa kehebatan Ah jib gor setakat ini...nak suruh orang lain taat setia dgn Ah jib gor mesti ada sebab...kalau setakat dok berbangga dengan darah bugis ni apa barang...tapi habuk pun tarak...ok2 kembali kepada soalan apa jasa Ah jib gor dan kehebatan Ah jib gor???

    ReplyDelete