Thursday, June 4, 2015

ROMBAK SEGERA KABINET UNTUK KESTABILAN

# (4) Nothing2Hide terus ghaib...Tun M diminta berucap... Polis pula batalkan..why(?) ..aircond rosak kot..panassss..

# (3) Terkini, program dibatalkan sebab ada yang sakit peyot dan terkencing dalam seluar...sebab sebenar belum tahu

# (2) Dilaporkan Program Nothing 2 Hide sedang berjalan...Program untuk PM jawab saolan khabarnya ada pula saolan untuk Tun Dr Mahathir... Tentulah Tun tunggu peluang tersebut.

#  (1) Tolong sahkan samada Program Nothing To Hide khabarnya telah bertukar tajuk kepada Everything Must Hide gara-gara Tun Dr Mahathir akan hadir....

Adalah tidak adil mendesak Muhyiddin melepaskan jawatan keramat TPM kerana ucapan tertutupnya disalahsebar.

Najib sendiri tidak mendesak cuma memberi penekanan.

Dalam hal bermurahati Najib tidak memecat mana-mana Menteri tetapi itu tidak bermakna Najib tidak boleh membuat rombakan untuk memantapkan lagi sokongan ke atasnya dan urusan negara dapat diteruskan.

Adalah tidak adil Najib mengendalikan semua perkara hingga menganggu tidor dan rehatnya.

Boleh ditambah jawatan baru termasuk Menteri II dan puluhan tambahan Timbalan Menteri khusus peluang kepada KBU.

Sudah sampai masanya diujudkan TPM II dan calon yang sesuai ialah Hishamuddin.
Menteri KDN wajar dipegang oleh Najib sendiri untuk ketenteraman awam disamping Menteri Kewangan.

Zahid lebih sesuai di Kementerian Kebajikan dan Warisan atau JPM bersama dengan KJ. Hassan Malek atau Ahmad Maslan di Kementerian Pertahanan.

Tidak salah melantik beberapa senator dan diberi jawatan seperti Tunku Aziz dan Rosmah kerana boleh memberi sumbangan besar kepada negara.

Najib wajar segera melantik dan merombak sebelum Ramadhan dan meneruskan roadshownya bersama rakyat dalam majlis terawih bagi menjalin perpaduan dengan akar umbi.

Tidak perlu diperbesar soal darah Bugis dan kepahlawanan kerana penentunya tetap pada sekeping kertas di peti undi.

14 comments:

  1. iNI bLOGGER bANBGGANG bODOH TAK TAHU NAK MENULIS

    ReplyDelete
  2. kalau penulisan berbentuk satira pun tak dapat dibezakan dengan penulisan yang serius,elok hindarkan dari memberi komen yang mungkin nampak kurang bijak...

    ReplyDelete
  3. Kah kah tunku aziz dan rosmah dlm kabinet....ok gak idea tu....tunku aziz sbg menteri pemantapan bahasa melayu walaupun tak tau cakap melayu...dan rosmah.sebagai mrnteri pelancongan dan beli belah...kah kah....najib menteri NKRA...Najib Kerja Rosmah Ambil...kah kah kah.

    ReplyDelete
  4. konflik tak habis-habis,...bosan aku !

    ReplyDelete
  5. Jangan kita sebagai rakyat yang sukakan keamanan merosakan pentadbiran negara. cari jalan pendamaian, kata mengata tak akan menyelesaikan masalah. jangan menang bersorak kampung tergadai, tak payah menunjukan kekuatan masing-masing , tak berfaedah..dalam Islam kita telah diajar, hormat menghormati satu sama lain.. hidup kita tak lama, jangan kerena kita, cucu kita meratap menangis kerena perbuatan kita , jangan sampai jadi Temasik yang kedua dan Melaka yang hilang kesultanannya. sama-sama kita fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam ajar menipu ke? Islam suruh kita sokong penipuan ke? Kalau yg menipu tu ketua masyarakat apa hukuman islam? Tolong jelaskan kat mana dalam quran atau hadis yg menghalalkan penipuan...

      Delete
  6. Golongan ulama sapu bersih semua kerusi...
    Apakah ini petanda 'hati' orang melayu akan beralih arah pada PRU14 dan
    seterusnya? Apakah petanda2x lain bagi membuka ke jalan itu seterusnya?
    Dan adakah ini juga 'pembuka jalan' kepada suatu benda yang lain? Kita tunggu kan.

    Sangat menarik pelbagai peristiwa kebelakangan ini (2012 - 2017.
    Dengan matinya sang penghalang2x islam (dot dot dot), dengan matinya ulama disayangi, dengan bermacam perkara jelek pada kepimpinan DSN sekarang, dengan petanda2 komet ison dan gempa di bumi sabah dan dijangka lebih banyak gempa di kawasan sekitar di nusantara dalam beberapa tahun mendatang ini dan mungkin dengan beberapa kematian pimpinan negara, seolah-olah ALLAH sedang merancang sesuatu di bumi tanah melayu.

    Perjuangan tidak mudah... Menuntut orang melayu dan islam (termasuk pendatang yang sangat ramai) bersatupadu nanti....

    Kepada pembenci islam di negara ini, ketahuilah, anda bukan sahaja dikelilingi orang melayu tetapi begitu ramai pendatang islam dari negara lain yang akan membentuk suatu kesatuan yang amat padu bila saat itu datang nanti.

    Bila islam kami & kamu (kapir harbi) cuba pijak2x, kamu akan merasa menyesal di kemudian hari. Hari perhitungan akan tiba jua nanti bila sampai saatnya.

    Namun pada saat ini, bersedap-sedaplah kamu dengan nikmat harta kamu, bergumbiralah kamu... kerana kami (ISLAM) masih bersabar & bersopan santun kepadamu.


    ReplyDelete
  7. yup...bagus cdgan 2.....boleh arr pak najib....

    ReplyDelete
  8. Si maslan tu patut jadi menteri pertanian supaya dia boleh crita pasal bagusnya gst kpd lembu2, kambing2 dan smua binatang2 lain

    ReplyDelete
  9. Program nothing to hide tajuk sebenarnye You Come I Hide...

    ReplyDelete
  10. Pahlawan bugis konon....penakut, pembohong, perompak, bacul dan xde telor

    ReplyDelete
  11. Apa dah jadi..sampai sekarang tak muncul lagi..??? Takkan sebab tidur lena sebantal dgn si Semah malam tadi sampai overslept. Handal kamu Semah, kemutan kamu masih berbisa sampai tak larat laki kamu masuk gelanggang pagi ini. Sayang sekali forum 'Nothing to hide' bertukar menjadi 'Chicken is hiding'. Cisss Najib.. tak ku sangka Bedak menjadi Powder. Ku kira kau anak raja bugis berdarah panglima rupa2nya Raja Kapur berdarah Pangkosong. Dasar pengecut dgn orang tua seusia 90 tahun pun kamu gentar kecut sembunyi di bawah ketiak bini.
    Kali ini Satu Malaysia benar menjadi realiti kerana Satu Malaysia menyaksi betapa Pembohong & Pengecutnya Pak Pandir Modern ini. Adios amigo.....

    ReplyDelete
  12. Khas untuk "pahlawan bugis" ..kau bleh blah lar dr malaysia ni..
    malu aku..aku malu dgn hinaan dr semua org tentang bangsa nenek moyangku. So please najib, baik kau tarik balik pengakuan kau bahawa senyer..kau bukan keturunan bugis!
    Kau haprak..mengaku pahlawan tapi pahlawan mangkok tandas.

    ReplyDelete