Thursday, June 25, 2015

JANGAN SAKIT KEPALA

Oleh kerana ramai sangat anon anon di sini mencadangkan orang-orang sepetti Mahathir termasuk KD ditangkap kerana kritik Najib dan tidak senada dengan pendapat "brilliant" mereka, wow !!! semua itu cukup menakutkan.

Cuma mungkin mereka boleh menjelaskan di bawah akta mana dan apa seksyen dan ceraiannya, dan sebutkan sekali hukuman2nya.

Dan sejak bila pula, PDRM akan bergantung kepada arahan dan cadangan anon-anon ini.

Apakah mereka fikir intelligent PDRM ini macam otak kucing kurap mereka(?)

Apapun seperti yang selalu diulang. Pertanyaan tidak perlu diulang jika hakikatnya tiada jawapan atau tidak berani menjawab.

Secara peribadi, adalah wajar Tun Dr Mahathir tidak lagi perlu bersusah payah untuk menyuarakan perkara yang sama. Sudah sewajarnya perjuangan ini perlu diteruskan oleh generasi sekarang, generasi yang lebih energetik, pelapis dan dinamik.

PRU bukan jauh sangat - biarlah bijak pandai yang ada sekarang seperti Menteri dan KBU berhadapan dengan rakyat.

Apakah yang tidak sehaluan dengan Najib akan sakit kepala pada masa sekarang dan pada masa itu (?)

80 comments:

  1. Dear all,

    Leaked emails from petrosaudi tampered with?

    Sarawak report and the Edge published inaccurate info?

    Well, I don't need to read the Edge nor the expose by the sarawak report to know if there is any funny business going on in 1MDB.

    All I need to do is just read 1MDB's own press release..

    See http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2015/06/16/1MDB-made-gain-of-US$488m-in-JV-with-PetroSaudi/?style=biz

    ....and can smell something fishy when...

    .....what is supposed to be a valid joint venture between 1MDB and petrosaudi in 2009 was cancelled barely a few months later, yet USD1.83 billion in CASH from 1MDB, in a series of transactions, were
    transferred to petrosaudi and the JV company (petrosaudi international)...

    ...and in return, 1MDB got UNITS, right?

    (The cash was initially meant to be an equity injection but later swapped into loan, then swapped into shares of another company and finally swapped with units. But the joint venture was cancelled, right?)

    That ALONE should be enough to send alarm bells ringing that something is not right and warrant investigation from the authorities.

    So all the spin on "emails tampered with", "info inaccurate" etc is just a waste of time and an exercise in futility if the intention is to show that nothing is wrong in 1MDB. We rakyat are not stupid lah.

    Maybe the authorities should read the following by RPK.
    See http://www.malaysia-today.net/1mdb-najibs-mission-impossible/

    By the way, since those people are experts in doing "swaps" (and making cash vanish...hehe) what the PM should be doing instead is to insist that the IPIC's agreement to help 1MDB (with the interest payments and debt obligations in return for some of 1MDB's assets or units) to MATERIALISE NOW , instead of waiting for the interest payments to be due or debts to expire.

    How?

    Insist that they do the SWAP now so that the liabilities can be taken off 1MDB's book immediately!

    Since they are the experts in "swap" and making cash disappear, I'm sure they can find ways to make the debts disappear as well....hehe.

    Salam,
    Don

    ReplyDelete
    Replies
    1. I dont have to be an expert to know that you are not an expert. That is for sure. Lol

      1mdb jv with petrosaudi in short terms with a profit of rm488 million. But later put it in USD denomination assets. From the explanation on the point of view by 1mdb previuos director, the jv was put on halt due to change of interest in both parties business core. Petrosaudi will continue with their oil & gas industry while 1mdb are concentrating on power supply and properties.

      The cash injection were paid with denomination assets. Are you familiar with denomination assets? If not try to google it but for sure it is not only written on papers, the assets does exist in order to get it as DENOMINATION ASSETS. Tight it in USD. So if usd keep on rising, should be no problem.

      IPIC involvement with 1mdb are for long term investment. No body in the government or 1mdb are talking about short term. Of course with a huge debts as rm42 bil, they need time to pay it back. Look at the facts that all investment made by 1mdb are on the right path.....should be no problem for 1mdb to prevail as the winner.


      Salam,

      The Do's and The Don't's.

      Delete
    2. 100% agreed!
      macai speechless again.. haha..
      where the rba general now? lari maaa?

      Delete
    3. Anon 12:25 am/Kejora..

      Don't talk ..no need to talk much if you still chickened out to hide behind 'AnonyMOUSE'. Where is your integrity man.. or you a man..or perhaps another pondan?

      I reiterate that you're the typical AnynoMOUSE who pretend to be a smart Alec but too coward (tikus menikus) to post his real name.

      The comparison in quality between those who post with real names & those who don't is like dark night and day. You belong to those who are iirresponsible assholes, possess no balls and afraid of being arrested for critisizing certain personalities or even polticians for that matter. This tikus/anonyMOUSE spread nothing good but evil with non-substance garbage slur or blind allegation.

      For that matter, I have deep respect to blog like chedet or the scribe. These 2 blogs never allow Anonymous comment.

      Delete
  2. Dgn tertangkapnya penyebar tu, boleh ke hutang 1mdb jadi kurang..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hutang 1mdb akan berkurang dgn fitnah?
      tangkap la syaitan bertopeng mamak.. itu kepala bapak besar pemfitnah!
      kalau dia tak lancarkan fitnah org tak kisah.

      Delete
    2. Cam biase ..anon 11:59:00.. komen standard macai penyapu tetap dan berpencen ah jib gor

      Delete
  3. 1mdb adalah inisiatif Najib menciplak gaya pemerintah Spore berurus niaga dalam bidang hartanah melalui sykt Temasek Holdingsnya. Mereka mempunyai rezab simpanan yg amat teguh untuk menjalankan perniagaan. 1mdb pula bermodalkan keciput (RM1 juta saja) tapi bernafsu besar untuk terlibat dalam perniagaan ribuan juta. Ibarat modal 1 ringgit tapi ada hati nak berniaga ribuan ringgit. Akibatnya 1mdb terjebak dgn dosa penipuan, pembohongan & bunga riba tinggi hasil persekongkolan dgn yahudi Goldman Sachs & pegawai2 tak beramanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan malangnya, Najib terlupa, Spore tu disokong Israel, mestilah byk link dia dpt utk support. Najib plak kena kelentong dgn omputeh dan yahudi sbb dia dtg dari Malaysia. Mmg 1mdb adalah PELUANG BESAR kes peras ugut kpd najib (membahayakan negara sebenarnya) supaya dia dpt dipulas untuk ikut telunjuk US dan Britain (belakang tabirnya Zionis).

      Delete
    2. Mereka sedang gunakan apa saja cara untuk jatuhkan kerajaan Malaysia supaya muflis dan huru hara supaya senang IMF cucuk dana.
      Tak taulah kalau sampai ujung tahun ni najib bleh settle semua hutang2x yang 1mdb buat.
      Najib mungkin kena pusing 1 dunia cari 'PENJAMIN' yang boleh selamatkan tengkuk dia. Tapi siapa?
      Tok Arab? Brunei? China/US/Britain (lagi tak boleh percaya), lalu Sapa? BOLEH PERCAYA KER NEGARA KITA AKAN BEBAS DAN BERDAULAT NANTI jika beberapa negara dunia sedia memberi WANG 'PINJAMAN'?
      Hendak harapkan Petronas, GLC, bank komersial tempatan atau dana-dana awam selamatkan hutang 1MDB, diorg pun tak brani, kalau ada pun, kes KERANA TERPAKSA kot.
      Sebenarnya kes 1mdb ni bawak petaka yang rumit kepada kita tanpa disedari.
      Semoga ALLAH masih hendak menolong Najib cari jalan terbaik.
      Kalau tak dapat, elek...... kita terperangkap.
      Kesannya kita akan lihat 2017-2018. BN mesti kena kaw2x punya.
      Kesian, IMDB dirancang untuk jadikan IBU DUIT kepada kerajaan BN bagi memakmurkan rakyat (CASH IS KING kata Najib) tapi mungkin ALLAH sedang murka kerana HALAL HARAM kerajaan tolak tepi, janji boleh buat duit.
      Adakah najib masih tak sedar geng2x penasihat dia dari mcm bagai bangsa ini sedang meruntuhkan kerajaan MELAYU dan ISLAM? Kita sebagai rakyat pun boleh berfikir, begitulah gamaknya. Tapi apa kan daya, kita siapa.

      Delete
    3. Itu lah hakikat bila nak cepat. Terlepas pandang banyak perkara. Dan lg parah kalau PM sendiri tak review proposal dari think tank betul2. Biar lambat asal selamat. Allah dah bagi tips. Buat istikharah... DIA akan beri jalan yg terbaik. Lepas satu2 isu berbangkit tetapi PM masih harap kepada penasihat yg sama. Ada rakyat yang suarakan kebimbangan tetapi suara2 ini dipandang sengkek. Hasilnya ramai yang dah fed up melihat keadaan yang terumbang ambing. Waktu sekarang baik juga kalau muhasabah... bukan hanya pada diri sendiri tetapi melihat kembali dengan serious pelaburan dan operasi GLC. Bila rumah kita kotor, kita buat housekeeping, kemas kan balik yang bersepah. Bukan keluar berjalan pergi rumah orang. Stay back dan review semula. Seriously... duduk, review dan rancang. Bukan dengan jalan singkat kenakan rakyat supaya higher collection dari duit rakyat menampung operasi kerajaan.

      Delete
    4. Alahai...1mdb nak ciplak temasik pulak dah. Pak man oi....sime darby pun ada gak bidang hartanah. Khazanah pun ada gak. Depa ni tak tiru temasik gak ke? Banyak lagi glc yg ada jalankan bidang hartanah. Maksudnya depa dok tiru temasik juga ka?

      Ni satu lagi nak tanya, temasik masa bila mula tubuh dulu teruih besaq ka??? Kahkahkahkah...tahap otak akauntan la sangat yea? Oppss....ketua jabatan akaun....kementerian aku suka kau pun suka. Wkakakakakakaka....

      Delete
    5. Othaman ni bila dia beri statement kena hati..
      sbb semberono andaian dia..dgn ayat2 mudah.. padahal PENIPU.
      Inisiatif dan penubuhan 1MDB tidak sama dgn kaedah Sgpork menjalankan bisnes hartanah.
      Pelaburan2 yg di lakukan oleh 1MdB termasuk melibatkan glc2 seperti Tabung Haji yg sudah tentu melibatkan panel Syariah dan Patuh Syariah

      begitu kering fitnah ko Othaman.. semoga ko akan dpt azan buruk lah dgn fitnah2 di hari mulia ini!

      Delete
    6. There are 2 ways to conquer and enslave a nation. One is by the sword. The other one is by debt.

      Najib beyond any doubt has enslaved himself and thus fell prey to the ploy of the Zionist Jew.

      My family, relatives and close friends choose to abandon the ship steered by leadership aligned with Zionist Jew. Both Pakatan & BN Najib are hopeless to depend on. Figuratively speaking, it's like choosing between the devil and the deep blue sea. Whichever way the rakyat lose and suffer. To the damn polticians, I wish them those famous "3 litthe words'..... GO TO HELL.....!!

      Delete
    7. All i can see is you are the one whose playing with zionist game. Slanders and stupid lies. The first lesson in zionist propaganda ways....you had no idea or knowledge...just slander. Next it get caught...you lie...lie til you cant lie anymore. (The same tactic can be seen in aljuburi political survival).....

      Delete
    8. Anon 12:03 am/Kejora..

      Don't talk ..no need to talk much if you still chickened out to hide behind 'AnonyMOUSE'. Where is your integrity man.. or you a man..or perhaps another pondan?

      I reiterate that you're the typical AnynoMOUSE who pretend to be a smart Alec but too coward (tikus menikus) to post his real name.

      The comparison in quality between those who post with real names & those who don't is like dark night and day. You belong to those who are iirresponsible assholes, possess no balls and afraid of being arrested for critisizing certain personalities or even polticians for that matter. This tikus/anonyMOUSE spread nothing good but evil with non-substance garbage slur or blind allegation.

      For that matter, I have deep respect to blog like chedet or the scribe. These 2 blogs never allow Anonymous comment.

      Delete
    9. Keris Berayon.......

      In the first place who is this British Jew, Paul Stadlen to your beloved Najib....?? What business has he got to do in Malaysia, particularly at Putrajaya? You young punk got the cheek to say that I lie and slander about Zionist Jew connection with Najib. If I lie, what the bloody hell for Najib's administration paid $millions to Apco, another Zionist Jew corporation. Who then the hell is Goldman Sachs? The name Goldman is so typical Jew. Why 1MDB consult, hire and paid massive commission to Goldman Sachs for the RM42 billions loan. Answer me, you punkie......!!!!!

      Delete
  4. Kita nantikan bersama artikel atau penjelasan (biasanya dari blog) tentang kaitan TM dgn Sarawak Report....atau TMI... pasti ada.... Tunggu

    ReplyDelete
  5. Malu....malu dgn gomen dan pihak berkuasa kita...kenapa? Dokumen2 yg dikatakan "tampered" dah lama tersebar tapi tiada tindakan. pertanyaan pun tidak....

    Byk yg x betul dr betul nampaknya gomen skrg ni...

    ReplyDelete
  6. Lagi banyak komen menteri berkenaan justo ni lagi buruk persepsi rakyat terhadap gomen....

    Yg perlu gomen fokus ialah kemana pergi duitnya? Beritahu detail a sampai z.

    ReplyDelete
  7. Tak pening kepala pun......yang pening kepala pada yang nak jatuhkan Najib kot......dah masuk 4 bulan Ajibgor masih PM....memang la pening kan JD. Ni dah timbul lak budak Justo ni,bertambah pening la penyalakx.......baca Rocky Bru tentyang soalanx yg penyalak tak jawab jawab........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panggil rocky bru baca dan jawab anon 8:36 dan 8:43

      Yg pening bukan yang bertanya, yang nak jawab sakit sel otak nak putar dan belit.

      Yang pening bukan yang bertanya, yang nak bayar hutang yang sakit kepala

      Yang pening bukan yang bertanya, yang takut nak undur takut kena penjara.

      Delete
    2. Rocky bru org tanye dia, dia pun tak hawab, ape citer?

      Delete
    3. hang nak orang jatuhkan najib cara macam mana?

      Delete
    4. Tak ada siapapun nak jatuhkan najib kecuali dia sendiri yg korek kubang...

      Dia kemudiannya tidak diterima dan akan ditolak kerana jika dibiarkan akan menyusahkan banyak pihak dan membebankan rakyat.

      Dalam sesuatu perkara, PM mesti tahu banyak perkara dan penasihat hanya membantu. Bukan sebaliknya.

      Bila PM cetek ilmu, mudahlah dia kena kencing dengan penasihat dan tak mampu jawab bila ditanya.

      Delete
  8. NAJIB

    ● MH370
    ● MH17
    ● Lahad Datu
    ● GST
    ● Banjir Besar
    ● Gempa Bumi Kinabalu
    ● Rampasan kapal laut
    ● Kubur Besar Rohingya
    ● Pembolosan sempadan
    ● Rasuah
    ● Ringgit menyusut
    ● penghinaan islam, raja2 & org melayu, tiada tindakan
    ● FGV meredum
    ● urusniaga tanah mara di australia
    ●1MDB

    ...berlaku dalam tempoh 6 tahun ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah tamaddun bangsa melayu akan berkubur selepas GE14?

      apakah nama melayu tinggal nama sahaja (dan hendak membezakan bangsa melayu melalui agamanya)?

      adakah tamadun ISLAM TUNGGAL yang akan berdiri di Malaysia?
      Atau apakah kristian tunggal akan menjadi agama dan negara rasmi Malaysia?

      Adakah Malaysia 2020 ialah sebuah negara berbangsa malaysia sahaja (perkataan atau rujukan kaum akan diharamkan selama-lamanya)?

      Dan adakah Johor akan merdeka sebagai bangsa negara Johor (berpisah dengan Malaysia)?

      JIKA INI BERLAKU, SESUAILAH DENGAN FIRMAN ALLAH, SETIAP BANGSA DAN KAUM ADA HAD WAKTUNYA DI MUKABUMI INI MAKA ITU BANGSA MELAYU DIHAPUSKAN & TINGGAL CUMA KITA DIKENALI DENGAN BANGSA MALAYSIA HIDUP DI BAWAH PEMERINTAHAN AGAMA DAN NEGARA TUNGGAL KRISTIAN.

      Jika ada pertentangan, maka saya melihat kaum dan bangsa melayu akan berjuang dengan keringat dan airmata untuk mempertahankannya semula, barulah MELAYU SEJATI akan muncul semula. (ITUPUN JIKA)

      Delete
    2. Ini fakta sejarah. Jawa dan mamak adalah 2 jenis manusia yg menjatuhkan empayar Kesultanan Melayu Melaka. Kita tahu dan faham, sejarah pasti berulang. Tepuk dada tanya selera.

      Delete
    3. woii bongok
      krn ada FGV lah aku dpt rasa makanan keluaran FELDA..
      zaman keling madeay semua bisnes makanan dikuasai Cina2 kafir.

      Skrg FELDA hasilkan produk runcitan yang banyak di pasaran.. jika cina buat hal.. ugut atau letak unsur haram ini kekuatan umat Islam.. kenapa puak2 lahanat mcm korang memburukan semua perkara?

      Delete
    4. Aku setuju 100% KERIS.
      mamak kerala ade seeekor sahaja tp dia goncang habis dunia Melayu.. Jawa jadi talibarut dlm diam..
      akhirnya Melayu merana.

      Delete
    5. Keris Mangkok Berayon..mat rempit spt ngko itu sampah.masyarakat ...itu juga fakta

      Delete
    6. bongok anon macai 12.02.. ko ni penagih dadah ke?
      asal xboleh jawab je ko meroyan kutuk ntah ape2..sewel gk lah..

      Delete
    7. Anon Kejora..

      Don't talk ..no need to talk much if you still chickened out to hide behind 'AnonyMOUSE'. Where is your integrity man.. or you a man..or perhaps another pondan?

      I reiterate that you're the typical AnynoMOUSE who pretend to be a smart Alec but too coward (tikus menikus) to post his real name.

      The comparison in quality between those who post with real names & those who don't is like dark night and day. You belong to those who are iirresponsible assholes, possess no balls and afraid of being arrested for critisizing certain personalities or even polticians for that matter. This tikus/anonyMOUSE spread nothing good but evil with non-substance garbage slur or blind allegation.

      For that matter, I have deep respect to blog like chedet or the scribe. These 2 blogs never allow Anonymous comment.

      Delete
    8. Keris Berayon...

      Sejarah adalah mata pelajaran kesukaan saya. Tunjukkan bahan atau reference di mana Jawa & Mamak menjatuhan kerajaan kesultanan Mekaka?

      Setahu saya, Mamak Muslim Malabarlah (selain pedagang Arab) yg berjasa mengislamkan Mejayu Hindu di Melaka. Bendahara terkenal Tun Mutahir dan anaknya Tun Ali (suami pertama Tun Fatimah) adalah berdarah mamak Muslim. Justru dalam sejarah Melayu, pihak istana memanggil bendara dgn panggilan Mamak (paman/pak cik) Bendahara.

      Sejarah juga mencatitkan kerajaan kesultanan Demak di Tanah Jawa (atas saranan para wali (wali songo) turut membantu menghantar pasukan perang melawan feringgi (portugis).

      Boleh tahu anda sekolah di mana dan sampai tahap apa?

      Delete
    9. Wow...dari ketua jabatan akuantan dah jadi peminat sejarah berpengetahuan tinggi.....kihkihkih...dahsyat.

      Aku bagi nama ni kau semak buku sejarah yea.

      1. Khoja hassan
      2. Raja Mandaliar.

      Kerajaan jawa yg berkali2 cuba menyerang melaka sebelum dari kedatangan portugis tu...apa namanya? Kihkihkih......kononnya kerajaan para wali la yea yg bersekongkol dengan puak kristian? Adoiiii......ingatkan hebat sangat.....

      Delete
    10. Keris Mangkok Berayon..aii mana lagi citer 1MDB yg dikate slander tu?...sembang kencang...mat rempit poyo

      Delete
  9. byk giler anon2 belaan KD..
    pengecut ko KD..
    aku doakan ko akan di tangkap... bkn krn aku taksub dgn Najib spt mana balaci2 mamak taksub dn dewa tokong Madeay.. tp sbb terlalu teruk kes 1mdb dan Najib di fitnah mendahului pengadilan.

    Aku jg doakan semoga Allah SWT pelihara Malaysia ini dr Rejim Mahathir berkuasa dalam apa bentuk cara sekalipun. Jika Najib berada di pihak yang benar maka Allah SWT peliharalah dia berkuasa dan dilindungi..

    dan jika Najib tidak lagi layak jd PM maka dtgkanlah pengganti yang terbaik dr kalangan Muslimin.. bukan dari ketrunan Mamak Mahathir yang merupakan cabang2 perosak, termasuk Marina penjahanam Agama Islam!

    kaki2 fitnah pengandu domba, muka2 munafik seperti KD, Din Turtle, Anak Sungai, diberi petunjuk oleh Tuhan..atau jika enggan berubah semoga AZAB Allah Yang Maha Pedih buat golongan Munafiqun ini.. mereka ini lah sebenarnya parasit dan celaka besar dalam urusan umat Islam!

    Semoga Allah SWT berkati rakyat, pemimpin dan negara ini selagi berada dalam kebaikan. Ameenx10

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERIS ko mintak GAP keluarkan dr list blogger sampah kaki fitnah mcm ni dr listing GAP
      Aku jg taknak komen lg di blog munafik ni. Cuma skrg bile listing tu duduk dlm GAP.. ia jadi spt 'barah' yg menyebarkan fitnah menjahanamkan fikrah UMNO.

      TQ Keris!

      Delete
    2. Aikkk...macai penyapu, tetap dan berpencen ah jib gor da pakai nama..Ilham la pulak...KD kan tanye kat ko yg beriya iya kate KD akan di tangkap..so jelaskan lah aktanya, seksyen nya, pertuduhannya..seperti biasa yg ko komen psl TDM..beza komen kali ni takder perkataan laknatullah!...macai..macai

      Delete
    3. Keris Mangkok Berayon ..ehhehh..mat rempit merajukkkk..kahkahkahkahhkahhkahh...mat rempit hati taman..kahkahkahkahjkahj..

      Delete
    4. Yang merempit tu adalah jawa malang. Sebab jawa toyo dah tutup trek batu 3. Aku tak main la nak merempit....otak rempit ni kalau nak tengok boleh....bila ada je huru hara kat dataran dek puak2 pakatan haramjadah...kat situlah berlambak. Kau dah tentu salah sorgnya kan? Al maklum...rba...penjilat babi....

      Delete
    5. kah..kah..kah..
      aku baru 'jentik' sikit je KD dh gelabah..kah..kah..
      hantar general anjing tua utk counter back posting2 dlm ni..alahai lemahnya
      anjing2 pencen mcm ni ke yg mamak madeay haramjadah tu upah tuk jatuhkan Najib? malaysiakini dgn madeay binding contact besar kot utk joint project jatuhkan Najib?

      anyway jgn risau... your blog are now in 'their radar'.. kah..kah..kah anjing2 pencen kelupor laaa...

      nk tanye sekyen2 mana kah...kah...kah... sedapppp wooo sup ayam kem kamunting... diorng citer...

      Delete
    6. Keris....kmi kat sini lgi x berminat ada sekor pondan x bertelor bugis pegang tombak mangkuk dia...

      P blah la oi...nyemak je kat sini...org x jemput dia sibuk2 gak nak dtg...hehehe...muka x malu...sama muka cam tombak mangkuk dia tu...hehehe

      Delete
    7. Pondan ke tidak...antara kau dengan aku....hahaha....aku duduk dan menetap di negeri kelahiran aku, bapa aku dan seluruh keturunan aku. Kau? Takkan susah kot nak cari makan kat negeri kelahiran kau? Kenapa negeri kelahiran kau tak maju? Sebab banyak pondan kan???....kehkehkeh...

      Delete
    8. Sekejap anon sekejap ilham..yg konfem ko mmg Macai Penyapu, Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor...

      Cam biase la si macai penyapu..perkataan anjing mesti ade..terapi utk sakit.jiwanya yg kronik...memaki hsmun KD dan TDM bole mendatangkan ketenangan jiwanya yg kacau...cai..kalo kuar umah kgn lupa bwk.penyapu skali...huhuhuhuhihihihuhuhu..

      Delete
    9. Eh eh...knpa terasa keris? Rasa2nya x pun aku sebut org tu hang....hehehe

      Delete
    10. Keris Mangkok Berayon..pondsn mmg banyak..tapi tak bole lawan dgn Pondan 1 Malaysia..flm bangunan sendiri dia takut nak masuk..kahkahkahkahkahkah..

      Delete
    11. Itu aje ke kadam babi boleh bagi pendapat? Kihkihkih......

      Delete
    12. Macai najib..perkataan anjing dan babi tak dapat dipisahkan...bagai irama dan lagu..huhuhuhuhuhu!!..

      Delete
    13. BABI......sejenis binatang yang sodok semua. Termasuk taik dia sendiri pun sodap dimakan oleh babi itu sendiri. Emmmm.....tak macam perangai penjilat mamak dan dapigs ke babi ni???

      Delete
    14. Keris Mangkok Berayon...'babi sodok semua'...errr ko mengate najib ker??!!..kehkehkehkehkeh

      Delete
  10. Anonymous said...
    Cant wait for SR to start the libel suit!!! Alhamdulillah....now the sulat kabaq and pak mintili has given enough cause for SR to start it legally!!! Poor people didn't see it comin!!! After exposing so many things, what would any one in right mind think SR would do? Just leave it at that? They even begged to be sued!!! They were waiting to end their exposes with results!!! They were waiting for some dummy to make way for them to do so in the origin country!!!

    Alhamdulillah...Thank you very much SR. We wish you the best!!!

    LK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exposing? Most of it were slandering. Huge differents dude. SR....Slandering Reports. Lol.

      Delete
    2. Btw, legal suits are on the way to SR...not the other way around. Check your facts dude.

      Delete
    3. Spander ke tak pakai spander ke jawab la ckit ari lagi kat court...heheheh

      Delete
    4. Baguih la legal suit on the way...lama da SR merayu tu....heheheh

      Delete
    5. Keris...bagus la tu sma2 kena sue...mari kita lihat sapa yg kenaaa!!! Hahaha

      Delete
    6. Keris..tang mana yg kau kate slander tu??..cer citer ..

      Delete
    7. Yes alhamdulillah....finally things get to move. We have been waiting for siasatan, audit and answers forever...Now with this legal suits, rakyat can find out some if not all the truth!!! Insyaallah...

      Delete
    8. Fakta pertama (ini je aku bagi dulu sebab takut gak polis tangkap aku kalau dedah yg lain2 kihkihkih)

      GOOD STAR LIMITED MILIK PENUH PETRO SAUDI. Sedangkan dalam SR mengatakan ianya syarikat yg dikuasai oleh Jho Low.....laporan polis dah dibuat atas SR di utara London.

      Ini baru satu je...jangan pulak tercekik....

      Delete
    9. Terimakasih ya Allah!!! Terimakasih gomen, terimaksih SR...Mohon darimu Ya Allah selesaikan kes 1mdb ni secepat mungkin agar negara ini dapat maju bersamamu Ya Allah!!!

      Delete
    10. Takpe keris...simpan je bukti2 hang tu...aku rasa lawyer kedua2nya akan tau mana nak dpt maklumat tu semua...hang pun blh bantu kalau nak...

      Delete
    11. Keris ..go on..baru satu ...takder sape tercekik tgh puasa nih..jgn dok sembang deras

      Delete
    12. Woi keris..mane lagi yg kau kata slander tuh?!..

      Delete
    13. LK Esquire.....

      Your posting has indeed saved my time & I am in total concurrence with your goodself.

      The sudden & strange arrest of 'Mr. Tatto' has made Najib's camp jumping like a bull frog. I'd love so much this PSI-1MDB scam be brought to court in foreign soil. People tend to forget that the entire 1MDB-PSI joint venture was initiated by Jho Lo. Is this Jho Lo a proxy to the president of UMLO (United Malay Liberal Organization)....???

      Good day & regards
      Othaman Ahmad

      Delete
  11. RBA penjilat babi skrg dh join mamak madeay ke? jilat balik ludah dlu2 kutuk mamak madeay? mmg dasar munapik rba ni.. kejp org ni jd lawan..kjp jd kwn..jnji duit masok.. dsar pelacor punye style.. busukkk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka ati aku la....aku diajar "cash is king"

      Delete
    2. Anon 12:24:00 adalah macai penyapu, tetap dan berpencen ah jib gor...pernah memohon bekerja di restoran mamak tetapi di reject krn mulut longkang..menyimpan dendam kpd mamak sehingga kini...

      Delete
    3. Anon 12:40, bukan ke hang, keris dan bbro org lgi nak tgk tun jatuh kan? So bila SR di saman nanti dan kalau SR kalah semua hujah2 ko akan diakui...

      Jadi sekarang elok tutup mulut dari mengata2 org. Hang ni aku rasa org islam kan?

      Delete
    4. Anon 12:40 am @ Kejora..

      Don't talk ..no need to talk much if you still chickened out to hide behind 'AnonyMOUSE'. Where is your integrity man.. or you a man..or perhaps another pondan?

      I reiterate that you're the typical AnynoMOUSE who pretend to be a smart Alec but too coward (tikus menikus) to post his real name.

      The comparison in quality between those who post with real names & those who don't is like dark night and day. You belong to those who are iirresponsible assholes, possess no balls and afraid of being arrested for critisizing certain personalities or even polticians for that matter. This tikus/anonyMOUSE spread nothing good but evil with non-substance garbage slur or blind allegation.

      For that matter, I have deep respect to blog like chedet or the scribe. These 2 blogs never allow Anonymous comment.

      Delete
  12. Berhati hati lah dengan yg kutuk Tun Dr Mahathir kerana sebenarnya mereka bukan proUMNO atau proNajib tetapi lebih anjing dan barua DAP.

    Mereka tahu kekuatan UMNO sedikit banyak bergantung kepada pendirian Mahathir di PRU kelak. Oleh itu musnahkan Mahathir musnahlah UMNO.
    Mereka mahu Najib kekal untuk mudah ditumbangkan UMNO pada PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tu lah rba haram jadah.. skrg ni nak membela Tun Madeay lahanat tu utk tumbangkan Najib..lg lah kerja setan.. sapa yg nak ganti Najib skrg? kenapa gerakan Madeay lahanat ni sengaja wujudkan fitnah persepsi UMNO kalah ge14..sedangkan kita tk lemah mana..yg melemahkan kita ialah mamak madeay lahanat ni..

      kalau mamak iblis tu tak shouting fitnah rba.. apakah isu ini akan jd besar?
      isu Memali bunuh mcm katak org Islam.tp krn org2 UMNO pun jd syaitan bisu..biarkan..maka selamatlah mamak haramjadah tu..

      so analogi yg sama.. ini bukn kes bunuh org tp masih dlm siasatan.. kenapa madeay lahanat tu dh seru perang pd Najib? semua keliru.. yg untuk ialah DAP dan RBA.. dn kau jgn nk tunjuk alim.. UMNO takkan tumbang dgn Najib tp tumbang sbbkn sikap jahat Madeay lahanat dn circles puak2 liberal yg ada dlm UMNO dan PR..

      Delete
    2. 1240...berenti memekak!!! Keris kata SR nak kena sue jadi hang tunggu apa mahkamah akan putuskan...

      Delete
    3. Anon 12:40, bukan ke hang, keris dan bbro org lgi nak tgk tun jatuh kan? So bila SR di saman nanti dan kalau SR kalah semua hujah2 ko akan diakui...

      Jadi sekarang elok tutup mulut dari mengata2 org. Hang ni aku rasa org islam kan?

      LK

      Delete
    4. Bukan main terasa lg macai penyapu tetap dan berpencen ah jib gor bila di label.rba..bersembur sembur mengutuk TDM..jap tadi macai penyapu ni pakai nama ILHAM ..short form kpd i love hampas..kuikuikyikuikui..

      Delete
    5. Anon 12:40 am @ Kejora..

      Don't talk ..no need to talk much if you still chickened out to hide behind 'AnonyMOUSE'. Where is your integrity man.. or you a man..or perhaps another pondan?

      I reiterate that you're the typical AnynoMOUSE who pretend to be a smart Alec but too coward (tikus menikus) to post his real name.

      The comparison in quality between those who post with real names & those who don't is like dark night and day. You belong to those who are iirresponsible assholes, possess no balls and afraid of being arrested for critisizing certain personalities or even polticians for that matter. This tikus/anonyMOUSE spread nothing good but evil with non-substance garbage slur or blind allegation.

      For that matter, I have deep respect to blog like chedet or the scribe. These 2 blogs never allow Anonymous comment.

      Delete
  13. Pemilihan Umno ditangguh selama 18 bulan nampak tak betapa bacul nya Ah jib gor tak da telor???? Seperti biasa Cai jibby akan kata tak nak Umno berpecah wakakakaka mengaku ja la Jibby penakut tak da telor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib memang pengecut, sudah dua kali berturut pemilihan UMNO ditangguhkan, dulu bukan main riang si 'pahlawan bugis' ni melalak kata sokongan ramai menyokong dia, tapi sekarang dia sendiri tahu bahawa sebenarnya lebih dari 90% ahli UMNO menolak Najib, yang menyokong Najib adalah kuncu-kuncu Najib sahajalah yang beberapa orang yang diberikan habuan itu dan ini hingga sanggup menjual maruah dan harga diri secara timbang kilo.

      Kepada Najib, pemilihan UMNO bolehlah kau manipulasi, tetapi dalam PRU 14, kau nak manipulasi macam mana lagi?

      Sekarang ni majoriti ahli UMNO sendiri menolak kepimpinan Najib serta juak-juak Najib yang menjadi ketua bahagian serta kepimpinan atasan UMNO yang menjadi balaci pembela segala kemungkaran itu. Mereka ini kalau dicalonkan dalam PRU 14, akan terbongkang semuanya, kerana buat apa mengundi calon yang merupakan pecacai kepada penyamun dan pengkhianat negara?

      Dalam isu Xavier Justo ini memang banyak keraguan, dan akan terbongkar tidak lama lagi, keraguannya bukanlah mengenai isu maklumat yang kononnya ditokok tambah oleh Xavier Justo itu, tetapi konspirasi yang keji yang sedang dimainkan.

      Malahan sedarlah bahawa Switzerland pun takkan nak biarkan rakyatnya dibuli sedemikian rupa, Najib kena ingat, daripada masalah melibatkan penyelewengan 1MDB akan melarat kepada masalah hubungan diplomatik pula kelak hingga mencalarkan maruah Malaysia kerana nafsu serakah Najib ini.

      Delete
  14. Najib wajib letak jawatan...ramai yg boleh ambil alih, x suka muhyidin, zahid ada, shafie ada, jeris berayon hishamudin pon ada, mt umno ada, tengku razaeigh ada, susah sangat ambil jer luar umno pun boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..asalkan bukan ted manoff anak keling hindu paria pu***ak!!

      Delete