Saturday, June 20, 2015

Kematian Pembangkang Tidak Dapat Diraikan..

Meraikan sesuatu kematian adalah tidak wajar..

Ketika Pakatan Pembangkang masih dilihat tidak mati-mati kerana masih bermain tarik tali di kalangan pemimpinnya, ada sesetengah pihak berhempas pulas membuat pelbagai tuduhan, andaian dan doa supaya cepat mati.

Untuk apa kematian itu? Untuk diraikan?
Untuk dilihat kuat?

Biarlah kematian pakatan pembangkang itu semulajadi jika ditakdirkan. Sesetengah pihak kena ingat bahawa kematian itu tidak semestinya tamat segalanya. Ia boleh jadi sekadar kebangkitan semula yang lebih baik..

Ingatlah juga, kematian itu juga satu pengunduran dan pada mereka yang perlu berundur,  biarlah pengunduran itu dibuat dengan segera, sukarela, jangan sampai terpaksa, dipaksa dengan malapetaka yang menunggu.

5 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekejab isu Santi sekejab ibu paspanita hahaha

      Delete
  2. Satu statement yang menyindir seolah olah meminta DS Najib berundur... Tahukah tn bahawa berapa banyak blogger, penasihat dan pengampu akan hilang pendapatan?

    ReplyDelete
  3. "Presiden MIC Datuk Seri G Palanivel menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak kerana menyebabkan parti kaum India itu berpecah dua kumpulan bagi merebut jawatan tertinggi."

    Presiden mic siap declare terbuka kata si pondan punca masalah....aritu gerakan da bersuara....camna ni mr pondan?? Byk komponen da x sebulu ngan hang....tu la...org kata hang xde kredibility hang sibuk dgn "i love pm" hang...hang tu pondan x bertelor tu pasal kompnen hang x takut...aww!!!

    ReplyDelete
  4. pemimpin cakap kena berdegar. kalu boleh, bukit pun roboh dan anjing pun lari. tapi sehingga kini, cakap berdegar, kemudian minta ampun, cakap berdegar kat belakang ajer. cakap berdegar, tapi depan penyokong sendiri dan tertutup, semua dah hilang suara kerana pemimpin besar diam tak berbunyi. cakap tak serupa bikin, rakyat pun dah hilang hormat dan mula cari salah. dulu kita puji dan berbangga dengan pemimpin kita. sekarang nak sebut pun malu. mana satu nama pun tak tahu nak guna, nama melayu ke atau nama cina ke yang nak guna. atau nama samaran yang rakyat kelas bawah dok panggil, roti kosong.

    ReplyDelete