Sunday, June 7, 2015

UMNO - Ikut suka hampalah nak buat lagumana...dah naik meluat

Bacul..itu persepsi terbaru, masih panas

UMNO sedang mencipta persepsi demi persepsi setiap hari...

Label terdahulu..
Pembohong..
Penipu..
Perasuah..
Penyeleweng..
Penyolap...
Pemboros..

Banyak sangat oooooo
Sudah jadi air Paipsi Cola
Persepsi rakyat...
Melekat dan rakyat bertekad..
Tolak UMNO...total

Najib undur atau tidak... sudah tidak penting..
Muhyiddin atau Ku Li.. sama saja..lanun
Jawab atau tidak... "masa" setia menunggu, court juga sana jawab..

Lebih baik kita pilih lebai dan parti yang seimbang ada sikit takut dengan dosa dari pemimpin dan parti yang mabuk kuasa...

PAS bukan yang terbaik tetapi apa salahnya berbaiksangka dan beri peluang...
Biar bodoh sama-sama belajar dari bodoh sombong riak dan haloba.

Peluang tetakhir untuk UMNO

# UMNO sekarang pun sedang berjinak dengan PAS, merapat dengan Hadi untuk dilihat bersih, tumpang moral, tumpang Islamik.
Cai UMNO diingat jangan dok kutuk dok maki Hadi tak henti2 sebab akhirnya UMNO nak minta ehsan dan nyawa dan tumpang sekaki untuk nampak kuat.

16 comments:

  1. Hadi Awang kaki songlap paling besar. Semak balik akaun Yayasan Terengganu dan Yayasan Islam Terengganu masa dia jadi MB. Banyak penyalah gunaan wang rakyat diberi kepada keluarganya dan pemimpin PAS. Harap serban saja tebal tapi iman tak ada,ntidak amanah dan penyamun tarbus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Eden tak nak sobut panjang lebar sobab tak tau asal usulnyo. Tapi kalo Hadi songlap apo pulo dongan orang UMNO? Cubo tengok lagak orang UMNO diPRK. Datang dongan koreto bosar ber derebar. Baik KB/TKB/KC/TKC AJK semuo lagak. Ahli apo ado? masuk angin keluar asap. KB/TKB/KC suruh panjat pokok pasang bondero panjat yg buet korjo macai yg dapet namo KB/TKB/KC dan AJK. Macai tercpngong2. It is like the English saying"the pot calling the kettle black"

      Delete
    2. Astaghafirullah hilazim. Bongok botol dio ni. Orang cerita pasal "parang" dia cerito pasal "cangkul" lak. Ni macam kes Mahkamah. Dia kono tuduh mencuri tolo ayam, apa jawabnya: Saya dituduh curi tolor ayam, orang yg curi selipar dimasjid tak pulak kono tangkap? Mengapa " cerodik" Bonar kau ni Jang Ooi. Sama macam keputusan Muk "Buah Tamar" PAS. " Putus hubungan/bercorai dengan DAP (TAK PERLU BAHAS2), TAPI MASIH SERUMAH/SEBILIK/SEBUMBUNG/TIDUR DLM SATU KELAMBU/SEL I MT. Apo konon yo Jang?

      Delete
  2. Shiah pon dia approve boleh masuk pas..las2 mat sabutoh shiah dibuang pula? Sat2 tahaluf siyasi dah tu buang pula. .U-turn memanjang..gue nasihat lu KD ..lu masih budak kanyak lagi..kencing lu bercabang tiga..kenching kakbedah suka berpukimak pon berchabang2...lu pasti gagal..jangan cari yg berserban dan berjubah semata2. .confirm kena jual nnt. . Malu weh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Ted..
      Tupasai Hadi kata Najib bagueh..depa sekapai kot..kaki perabih.

      Tapi depa ada Dewan Ulama..Dewan Syura... dan Muktamar Agung...ada badan penapisan..kurang le sikit bini Hadi nak overuled..

      Delete
    2. Terima kasih Ted..
      Tupasai Hadi kata Najib bagueh..depa sekapai kot..kaki perabih.

      Tapi depa ada Dewan Ulama..Dewan Syura... dan Muktamar Agung...ada badan penapisan..kurang le sikit bini Hadi nak overuled..

      Delete
    3. KD. .. mata kita jangan dipercayai sepenuhnya. ..kayu lurus didalam baldi berair nampak bengkok..hati2 mencari guru..yang tak berjubah dan berserban namun kalamnya consistent dengan AlQuran itu lebih baik..I cannot promise anything..anyway good luck..jumpa lu di shorga Allah nanti..juga jumpa kakbedah sama.. .he he he

      Delete
  3. UMNO pada dulu sampai sekarang tak berubah rasuah rasuah rasuah rasuah rasuah rasuah rasuah berubah lah UMNO.. kepada kebaikan dunia akhirat.

    ReplyDelete
  4. itu bergantung. kalau masih nak sekongkol dengan dap lagi, jangan harap nak bagi peluang pada pas. sebusuk dan sekorup umno pun tak sampai tahap sekongkol dengan parti yang terang2 musuh islam ngan melayu. pas jangan ingat mereka ada kekuatan nak sekat nafsu dap utk tentukan hala tuju Negara yang sah2 bakal berkiblatkan barat secara total nanti. kejayaan pas dalam muktamar sekat puak anwarinas dan simpatisan dap ibarat tentera yang hanya berjaya mematahkan serangan pihak lawan, bukan menang perang lagi pun. tapi apapun itu satu perkembangan yang baik. sama2 kita tengok apa lanjutan cerita kuasa politik melayu islam yang semakin hancur ni.

    jentayu

    ReplyDelete
  5. Yg rasuah pakai Bini dgn rasuah pakai agama yg mana lebih baik. Org munafik dgn fasik yg mana lebih cantek. Yg jual bangsa dan yg jual agama yg mana lebih haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, kalau rasuah...
      Itu lebih dasyat dari perbezaan pendapat dan petbezaan tafsir ugama..

      Itu jual harga diri, jual bangsa, jual negara dan jual ugama.

      Delete
    2. Bro, kalau rasuah...
      Itu lebih dasyat dari perbezaan pendapat dan petbezaan tafsir ugama..

      Itu jual harga diri, jual bangsa, jual negara dan jual ugama.

      Delete
  6. Pkr dengan Umno sekarang macam tak ada beza dua2 jijik.

    ReplyDelete
  7. semuo nyo bertuhankan duit bro... dulu UMNO untuk rakyat...skrg UMNO utk korporat... nk harapkan Panglimo Berdarah Bugis Bodo Piang lg menjahanamkan... PKR lagi la lanun... PAS lebey kurang... nama nya je Tok Guru... kalau cerita psl duit boley terbang serban... cerita psl kuasa terus buta keduadua mata... tk kira kapir harbi pun boley kerjasama... konon depa lebey cerdik dari si khinziripit... aku doakan semoga Allah masih merahmati lg Bumui Tanah Melayu dgn menganugerahkan seorang pemimpin Melayu berjiwa Islam jati seterusnya membawa bumi bertuah ini ke kejayaan yang sejati...amiinnnn

    ReplyDelete
  8. Maaf saudara sekelian. Pesan tok guru saya , semuanya penyamun....jadi pilih lah penyamun yang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camni kena tanya persatuan penyamun...cam crita ali baba...saturday half day, sunday off day...hehehe

      Delete