Tuesday, October 1, 2013

Cerita Panas!!! Lebai PAS Tidur Di Masjid Sehingga Terkeluar Air!!!? - monolog






(Satu hari di Masjid Rusila-Pandang dari sudut politik)
Aku search “Ustaz Azhar Idrus tidur masjid”,  dengan niat mencari ceramah dari ustaz PAS tentang adab tidur di masjid. Apa yang aku jumpa?, “hokum tidur telanjang..” dan“hokum tidur berbogel”.. serta ceramah lawak tentang kesalahan dalam tidur laki bini, Adohai.. 

Jadi di kesempatan ini aku nak Tanya orang PAS yang suka baca blog aku, Ada tak korang jumpa ceramah dari ustaz PAS tentang adab tidur dalam masjid? 

Sebab semalam aku di ajak oleh kawan beriktikaf di masjid Rusila Terengganu dekat rumah Haji Hadi (Macam baik sangat aku ni iktikaf pun nak cerita kat blog- pergi mampos- adohai). Bila sampai sana, ramai orang PAS yang tidur tanpa alas apa apa, ada yang meniarap, ada yang kaki terjulur pada Al quran.., ada yang muka tersembam pada karpet dengan mulut terbukak.. Adohai.. 

Nampaknya Haji Hadi atau Ustaz Azhar idrus kena bagi tarbiah sikit kat pemuda PAS agar lebih menjaga kebersihan masjid. 

Aku ikhlas menegur, sebab masjid ni rumah Allah, makanpun Nabi ajar kena ada saprah(alas), apatah lagi tidur di masjid, jika korang nak tidur sekejap aku tak kesah, tapi aku sampai jam 12 malam, korang dah tidur tanpa alas apa apa dengan cara meniarap muka ke karpet, aku bangun jam 3 pagi, korang masih tersembam kat situ, macam mana tu? Adohai..,  korang tak tahu ke bila tidur macam macam cecair boleh keluar seperti air liur basi, air mani, air kencing dan air tulang belakang, tak ke mengotorkan masjid? 

Bila aku mengadu kat sorang brader yang belum tidur, boleh pulak dia cakap, orang UMNO lagi teruk, langung tak datang iktikaf, Woha! 

Nasihat aku, Hentikanlah sikap membandingkan diri dengan orang yang lebih rendah dari kita terutama bab agama, contoh penyanyi yang pakai seksi bila di tegur, tak elok kakak menyanyi dengan pakai baju seksi, boleh pulak penyanyi tu jawab macam orang PAS di atas, Pelacur lagi seksi dik.., akak seksi tapi tak berzina, Hampeh! 

Tepuk dahi! Zaman dah terbalik, nak maju dalam agama, orang PAS kena bandingkan diri dengan sahabat Nabi, bukan dengan orang UMNO atau sape sape zaman ni, baru agama boleh maju, adohai.. 

Lagi satu Masjid Rusila tak di design untuk ibadat iktikaf yang mana jika nak mengaji, bila bukak lampu akan mengganggu orang yang sedang menangis dalam bertahajjud, atau berzikir dalam gelap, patut ada lampu yang mana sumbernya terlindung dan cahaya hanya menuju pada pembaca Al quran, boleh rujuk design di Masjid Seri Petaling jika nak tiru. 

Alhamdulillah, jam 3 pagi ramai orang kampong datang solat qiayamulai kat situ, maka wujudlah suasana ummat islam mencari lailatul qadar dengan niat ihtisab, Alhamdulillah.. 

Semoga dalam tahajjud pemuda PAS di Rusila, ada terselit jua akan doa dengan air mata mendoakan hidayat kepada UMNO dan semua ummat islam di seluruh dunia agar semua ummat islam bersatu dan dimuliakan.

Akhir kata, jika korang ada terjumpa ceramah dalam FB atau blog dari Ustaz PAS tentang adab tidur di masjid, bolehlah print dan tampal di Masjid Rusila. Insya-Allah. 






1 comment:

  1. Inilah masalahnyer.. Orang PAs ini senantiasa menganggapkan diri mereka betul dan orang lain salah.... Sifat RIAK ini yang akan menghancurkan mereka dan parti mereka ..tunggulah tak lama lagi mereka akan hancur musnah dibawah golongan Kafiiir Dap...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...