Saturday, October 12, 2013

nasib mukhriz akan sama seperti akhram

pengekalan ketua pemuda dan ketua wanita dengan jumlah undi terbesar mencerminkan paduan wanita dan pemuda yg berpuashati dengan prestasi ketua masing-masing terutama dlm pru14 kelak. undi besar yg dimenangi mencerminkan juga potensi perpecahan di kalangan pemuda dan wanita sangat kecil dan sesuatu yg baik jika calon yg tewas diberi tempat yg sesuai untuk sama2 berbakti kepada parti.

keputusan pemuda wanita juga membayangkan kemungkinan besar tidak ada perubahan dalam kepimpinan naib presiden. hisham yg dikatakan berada dihujung tanduk pada awalnya boleh menarik nafas lega kerana shahrizat dan kj diketahui sebagai penyokongnkuatnya.

ini juga menggambarkan nasib mukhriz akan sama seperti akhram.

dengan tidak ada perubahan besar, kekuatan umno dan corak kepimpinan kerajaan juga tidak akan mengalami banyak perubahan.

terutama yg bukan ahli umno tetapi penyokong umno sebelum ini, sebahagiannya dijangka agak kecewa dng keputusan2 ini dan berkemungkinan menarik balik sokongan kpd umno dng sekadar jadi pemerhati bisu atau mula berjinak utk memberi sokongan kpd parti pembangkang.

kalau sokong umno tak dihargai satu sen pun mungkin ada kot nak cuba jadi penyokong DAP bernilai 50 sen.

5 comments:

  1. UMNO mempunyai 3.4 juta ahli.dalam p/raya yg lalu brape banyak UMNO/BN perolehi undi?

    ReplyDelete
  2. a crocdile story

    http://ilham.karangkraf.com/karya-detail.aspx?idk=1607&idc=8888

    ReplyDelete
  3. Aku dah buat keputusan untuk menyokong PAS dalam PRU14 nanti. Itu pun kalau PAS keluar dari pakatan la. Kalau PAS tak keluar pakatan, tak yah ngundi langsung.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...