Monday, June 15, 2015

Ini pun salah Mahathir juga ke..

Dalam situasi membela rakyat, dalam isu terkini, TMJ berada paling hadapan di saf kepimpinannya tersendiri.

Ketika pengkhianat negara sebok memadam legasi Mahathir, legasi negara, legasi rakyat, nasib masih tidak menyebelahi mereka gara-gara kerana pulut santan binasa.

Tidak seorang pun rakyat Johor tertinggal untuk menyokong TMJ dalam isu ini kecuali beberapa nama yang masih membisu, masih play safe semata-mata mereka masih utamakan jawatan dan kedudukan.

Walaupun Johor mempunyai beberapa nama besar di dalam kepimpinan negara tetapi setakat ini Ketua Bahagian Parit Sulong telah mendahului mencela Nazri sebagai kurang ajar kerana cuba mencemar imej TMJ.

Bagaimana dengan KBU Johor Bharu,  Semberong, Pontian, Pagoh, Penggerang (yang baru dapat jawatan), bekas KBU Batu Pahat,  bekas KBU Kota Tinggi. Awak semua kat mane?

15 comments:

  1. Assalamualikum KD

    Cuti 2 minggu terus attack kepimpinan UMNO la...Aduhai nak masuk ramadhan ini...Harap ada la genjatan senjata la.

    Alhamdulillah aku pi utara dan selangor..Maaf cakap la isu 1MDB hanya berkisar rakyat tertentu je majoriti seronok cuti-cuti satu Malaysia..

    Isu politik tidak akan selesai..Cuma yg kelakar semua gunakan rakyat sebgai senjata.

    Bila Program Nothing to hide batal maka dikatakan rakyat marah.
    Bila Najib jawab ..rakyat tak sokong.
    Bila Tun M serang bertubi-tubi Najib dah makan tahun maka rakyat dibelakangnya..
    Bila Najib baru je jawab pun itu pun gunakan blog dah dikatakan rakyat tak suka..

    Apa2 hal ni lah dunia persepsi didalam kumpulan masing2...
    maka nak keluar dari dunia politik yg tidak akan selesai tutup computer pergi la ke warung2 ..taman2..kampung2...masjid2...dan sebagainya ...llihatlah dunia..... kita hidup bkn sekadar isu politik semata2...

    Isu TMJ sebaik2nya tak perlu dipanaskan ..biarkan orang politik selesaikan..ini semua melibatkan undang2 dan peraturan seorang anak Raja..Kata2 Nazri mungkin tidak beradab tetapi bila Raja sudah berpolitik maka akibatnya teruk nanti...Ingat DAPpaling suka Raja berpolitik..kenapa? baca la buku seorang pakar strategik DAP bkn baca analisi tsunami cina ala DAP.

    Semenjak merdeka Raja hanya menjadi tunjang kpd semua rakyat bkn hanya rakyat yg meyokong Tun M.
    Buat masa ini Rakyat secara keselruhanya memberi sokongan kpd UMNO dan Najib utk memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 746, hang ni Buta ke pekak?

      Delete
    2. Petang ini JB rakyat jelata akan berhimpun member sokongan kpd Istana Johor. Warga Johor cukup marsh dgn mulut sial lagak samseng Nazri Aziz.

      Delete
  2. Bilakah timenya rakyat yang sedang cuti-cuti malaysia (seronok banyak duit) akan tersedak?
    Dot dot dot......
    Berdolah semoga bencana yang kita takuti tidak akan menjelma. Doalah supaya duit kita kekal maintain berdaya saing. Kalau RM1 juta nanti cuma bernilai RM200K sahaja, barulah kita tercungap-cungap maksud bencana yang sedang dibawa oleh 1MDB.
    Yang miskin melarat, RM1000 tidak banyak benda boleh dibeli.... Namun, kemiskinan, kepapaan, kelaparan adalah fenomena biasa di akhir zaman. Maka ujian IMAN ALLAH berikan kepada kita. Semoga kita dan anak cucu kita terselamat daripada jatuh kepada kufur (kapir) semata-mata tidak tahan godaan miskin.

    ReplyDelete
  3. Sudah la anon 7.46 hang jangan auta la kata mai utara orang tertentu cakap pasai 1MDB , ni nak bagi tau sebab aku orang utara dan tinggal di utara disini majoriti rakyat sebok dengan cakap cakap meluat dengan Najib n rosmah banyak orang sebelah utara rata rata benci Najib dan Rosmah yang tak berguna pada negara dan kaki sapu wang rakyat dan penipu , itu cakap cakap majoriti orang utara sekarang , memang la aku yang setiap kali pilihan raya dok pangkah BN kali ini aku dapat rasa kalau PRU 14 atau apa saja PRK berlaku di sini BN akan lingkop ,Aku tengok wakil rakyat BN di Sini pun sekarang nak angkat muka dah tak larat macam macam cerita burok pasai najib rosmah orang sini dok sembang , sudah la jangan syok sendiri , lagi satu KD pasai Nazeri malaaon lagak gengster tu tak payah komen la , satu melaysia tau yang dia ni lagak ja lebih tapi akai letak di lutut , adoi nasib malang kita ada menteri macam ini .

    ReplyDelete
  4. Si mamak kata almarhum Sultan Iskandar yg minta pecat bekas hakim negara. Ini pun salah najib ke? Berbondong rakyat Johor termasuk keluarga diraja naik angin.

    Apa komen kamu? Diam je sebab takut tak dapat payment ke? Mana yang lain2 yang kononnya mahu mempertahankan institusi beraja? Diam......

    Sekejap je Allah balas. TMJ sampai terkedu.....kihkihkih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa TMJ tendang bendera tepi padang stail org lalok, kd ulas tak? Pe cerita ni kd. Dh tak sabar nk tunggu apa laporan yg akan dikeluarkan oleh PAC sehingga dari waktu sedar sampai mimpi tidur hanya berlegar soal 1MDB dan najib? PAC dianggotai oleh mp bn dan pakatan, seharusnya nanti laporannya telus dan benar. Kenapa sentiasa mengasuh hati membenci seseorang manusia najib dan melambung manusia lain bernama tun mahathir sedangkan najib adalah pm pilihan tun menggantikan paklah? Silap najib ialah kesilapan besar tun, lemah menilai calon pemimpin. Jika tun razak anak org susah, tidak sedarkah tun bahawa najib anak orang senang?
      Sabarlah kd, selepas PAC keluarkan laporan, rakyat boleh buat keputusan. Nk percaya najib atau singkirkan najib. Mungkin kd menulis dengan kehendak sendiri tanpa 'masyuk' dari mana2 pihak, mungkin juga sebaliknya. Jika ye, fikirkan halal haram duit yg kita dpt. Najib banyak makan duit rakyat? Najib tak akan mati ke? Biarlah dia jwb di hadapan Pencipta, tak mampu sesiapapun lari dpd tanggungjawab.
      TMJ juga kekadang ada buat silap, jgn la ambil kredit mencari nama kononnya di pihak rakyat. Manusia bro, tak sunyi dari salah silap, maka berlapang dadalah dan bersabar. Allah kan ada...

      Delete
    2. Simple jer jawapan kpd org2 suku x bertelor cam hang ni....kami rakyat x mau PEMIMPIN PENIPU....Paham bahasa melayu ka?

      Delete
    3. Berayon, x serik lg ke kena pulun dari blog ke blog? Palawan bugis konon...hehehe
      Telur hang da jumpa?

      Delete
  5. Semua tunjok baik dan mengambil kesempatan atas nama rakyat, kepentingan rakyat, nasib rakyat, hak rakyat...semua kaki auta baik yang mantan , yang tak mantan atau raja...semua main wayang tongkoi..bila nama dan hukum Allah kena permain oleh orang kafir dan liberalis habis semua senyap macham tikus jatoh ke beras...macham Puaka je. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, setuju. Masing2 create credit. Bila sebut berada di pihak rakyat, harapannya nama akan naik, disanjung rakyat dan rakyat boleh tonton wayang tongkol free. Ramai lg rupanya rakyat yg masih buta utk bezakan mana reliti dan mana wayang. Siapa kaki tangguk di air keruh. Eh, kalau di jalan raya, raja dan kerabat boleh besit sampai macam ribut, betul ke? Jalan yg raja dan kerabat lalu tu dibina dengan duit rakyat ke duit kerabat? Kalau di pihak rakyat bawalah kenderaan macam rakyat walaupun kereta tu harga berjuta...

      Delete
    2. "Ramai lg rupanya rakyat yg masih buta utk bezakan mana reliti dan mana wayang"

      Agaknya hang ckp pasal diri sendiri kot. Yg menipu bukan rakyat...yang menipu si jubor...

      Delete
    3. Harap kan jubor and the geng, negara bungkus. So apa salah klu TMJ nak bersuara? Apa pun level dia, dia pun rakyat negara Malaysia...
      Klu nak suruh org lain senyap...hang tu dlu mesti senyap....
      Nak harapkan korang bersuara...hemmm geng tak bertelor apa yg blh dapat??

      Delete
  6. Menteri ni 1 juga, tak boleh ke gunakan perkatan Dan bahasa yg le but. Perkatan yg di keluarkan jika dlm peperiksaan SPM, pasti kertas BM ni gagal

    ReplyDelete
  7. Dua minggu lepas DYMM Agong bertitah baginda yakin dengan kemampuan kerajaan Najib dan timbalannya merungkai masaalah terkini...tup2 kerabat Johor pertikai kata kerajaan Najib tak bagus....ni sahih gempa bumi skala 7.50 Richter nak melanda negeri Johor ni..

    ReplyDelete