Sunday, June 28, 2015

SELEPAS MAHATHIR SIAPA MANUSIA KEDUA DITAKUTI...

Selain Mahathir, kini Tony Pua
menjadi manusia kedua yang paling ditakuti di Malaysia.

Puak yang protes ni betul-betul macam dog dengan bayang-bayang.

Aku pun tak minat dengan Tony Pua ini dari sudut biadab, racist dan melampau tetapi tidaklah sampai perlu tunjuk takut sebaliknya lawan lah secara pro.

Bukankah situasi sekarang 1MDB diselimuti dalam keadaan betul dan menang, ada lagi ke perkara yang tersembunyi !!!!

34 comments:

  1. Apakah ahjib tido lena mlm ni? Macai@ ted manof dh dapat duit raya dari ahjib? Jln cerita 1mdb makin menarik mcm wyg tamil, tunggu je babak seterusnya!

    ReplyDelete
  2. Surat khabar mangkuk hayun "tampered" gambar original justo...hahahaha....sapa tamper sapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sengaja letak gambar begitu supaya orang menganggap yang bukan-bukan kepada Justo tu, biasalah cai Najib memang begini.

      Delete
  3. Harap2 ramai ke kena defamation suit psl tuduh justo macam2...hehehe

    ReplyDelete
  4. Najib ni dgn semua benda pun dia takut..nak masuk bangunan (PWTC) sendiri pun dia takut...maklum lah darah dia bukan sebarang...

    ReplyDelete
  5. Najib takut? Muhiydeen Takut? Naib Presiden Takut? Majlis tertinggi Takut? UMNO takut?

    Tunggu je Pilihanraya Sarawak ya kita tengok siapa takut....

    Kalau DAP berani suruh la bubar Pulau Pinang.

    PAS tidak perlu kerana akan bnersama UMNO..

    UMNO takut Ya sorry la..kepada pembangkang tak payah sembang UMNO ya..tak payah habaq mak pak sokong UMNO la ni nak sokong DAP..boleh blah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kah cara penjilat najib perfikir dan menulis dah bunyi macam merapu , aku tak salahkan kau kerana memang najib dan semua yang amal rasuah dan seleweng wang negara patut taku.

      Delete
  6. Percaya la mulai dari penyelewengan 1MDB , lepas ini akan ada banyak lagi skandal yang akan muncul , keadaan dan masa dah berubah , disebabkan pemimpin utama yang lemah dan barisan pemimpin yang korupt , bangkai gajah tak boleh ditutup dengan niru , terima lah hakikat keadaan sudah genting , kejatuhan sudah terbayang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa nak kena percaya? Rasanya kalau bagi persoalan @ fakta longgar tanpa bukti kukuh, baik tak payah percaya. Buat sakit kepala layan burung ciak merepek. Lantaklah najib, lantaklah hj hadi, lantaklah kit siang, apa ada hal.

      Delete
  7. Najib tak takut sape sape sbb... ader rani kulup kipidap + ted manoff poyodap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nek Tempoyak lepas kena bantai, terus diam.

      Modal berbayar 1MDB RM 1 juta.

      Hutang 1MDB RM 42 bilion @ 42,000 kali ganda dari modal berbayar 1MDB.

      Faedah bank perlu dibayar 1MDB sekurang-kurangnya RM 2.4 bilion @ 2,400 kali ganda dari modal berbayar 1MDB.

      Faedah bank kalau kira ikut bulan sebanyak RM 200 juta, bersamaan 200 kali ganda dari modal berbayar 1MDB.

      Faedah bank kalau sehari bersamaan RM hampir RM 6.7 juta bersamaan 6.7 kali ganda dari modal berbayar 1MDB.

      1MDB sepanjang operasi sejak tahun 2009 hanya mengalami kerugian hinggakan kos pengurusan syarikat pun terpaksa menggunakan hutang.

      Macam mana 1MDB nak uruskan faedah bank sebanyak RM 2.4 bilion setahun @ RM 200 juta sebulan @ RM 6.7 juta sehari, itu baru faedah bank, tak termasuk hutang pokok.

      Di sini saja kita boleh tau yang 1MDB memang tak mampu nak selesaikan hatta faedah bank pun, apatah lagi hutang pokok.

      Najib serta kuncu-kuncu dan juak-juak ada cara untuk menyelesaikan masalah ini tanpa merompak harta negara? Sila beri penjelasan.

      Delete
    2. Tidak ada penjelasan cuma ungkit balik cerita basi era Tun..itulah jawapan dan penyelesaian.

      Delete
    3. Tidak ada penjelasan cuma ungkit balik cerita basi era Tun..itulah jawapan dan penyelesaian.

      Delete
    4. Nanti Ted Manoff kata ni maklumat palsu dari Justo dan Nek tempoyak akan tuduh hang ni kawan Justo dan Rba menyamak PKRSODOMI kih kih kih

      Delete
    5. Zaman Tun Dr. Mahathir, rakyat tahu apa yang berlaku, pihak kerajaan memberi penjelasan yang sewajarnya, ada jawapan dari pihak kerajaan, dan jawapan yang memuaskan hati rakyat. Yang jelasnya tak ada penyelewengan, apa yang dibuat adalah untuk kepentingan negara dan rakyat.

      Bukan macam Najib, sampai tak ada jawapan, sebab kalau berikan jawapan, maka akan kena gari dan diseret ke lokap serta dihadapkan ke mahkamah untuk dibicarakan dan seterunya dihumban ke penjara, kerana dan memang wang 1MDB berbilon ringgit itu disalahgunakan dengan cara yang tak betul.

      Cara penerangan pun dah nampak cara penyamun, dari tunai berubah kepada aset, kemudian berubah kepada unit, malahan dari pelaburan berubah kepada murahbahan, tak cukup dengan itu,mula-mula kata Ananda berikan RM 2 bilion saja suka-suka kepada 1MDB, kemudian kata pelaburan semula oleh Tanjong Plc dalam Powertek Investment Holding sedangkan sebelum itu Tanjong dah jualkan seluruh pegangan dalam Powertek kepada 1MDB, bila dah jadi hari biru kata Ananda beri hutang RM 2 bilion pula, dah tak ada pulak pelaburan semula oleh Tanjong Plc dalam Powertek Investment Holding, lepas ni tak tau apa lagi kelentong mereka ini.

      Tapi yang pastinya jika tiada pemilihan semula UMNO selewat-lewatnya hujung tahun hadapan, jika Najib masih nak jadi ketua menghadapi PRU 14, alamatnya tumbanglah Barisan Nasional, leburlah UMNO dalam PRU 14, Najib sendiri gentar dengan sokongan ahli UMNO kepada dirinya sampaikan tangguhkan pemilihan UMNO, inikan pula rakyat yang menjadi pengundi, yang merupakan pengundi atas pagar, lagilah tak percayakan Najib Si Penyamun ini.

      Ahli UMNO perlu tegas, antara nafsu serakah Najib dengan kepentingan parti UMNO, kepentingan parti UMNO dan kelangsungan kekuasaan Barisan Nasional mentadbir Malaysia lebih penting dari nafsu serakah Najib itu. Bertindaklah segera, buktikan Tengku Adnan adalah pembohong besar, bulan puasa pun membohong, sipa pakai baju melayu dan bersongkok, tapi pembohong besar. Sedarlah ahli UMNO sekalian, bertindaklah segera untuk selamatkan parti demi agama, bangsa, dan tanah air.

      Delete
  8. Lingkup negara ini, lingkup Barisan Nasional kalau terus berketuakan si penyamun Najib ni.

    Isu 1MDB sekarang ni dikhuatiri melarat kepada isu diplomatik, kerana kerajaan Switzerland takkan nak biarkan rakyatnya diperkotak katikkan sedemikian rupa.

    Malahan Xavier Andre Justo, kalau melakukan kesalahan dan melanggar peraturan syarikat, pasal apa diberikan pampasan dengan jumlah yang bersamaan lebih kurang RM 15 juta untuk meninggalkan Petrosaudi?

    Rancangan konspirasi dah jadi tempoyak basi, harapan nak senyapkan isu 1MDB, tapi muncul pula isu-isu baharu, malahan berhadapan dengan isu diplomatik antarabangsa pula, tak pasal-pasal Malaysia jadi mangsa, Barisan Nasional juga jadi mangsa akibat keserakahan Najib yang bertindak sesuka hati, akhirnya negara sendiri menjadi mangsa.

    ReplyDelete
  9. Jika pemimpin UMNO tidak mampu menggugat Najib, harapan hanya tinggal kepada parti komponen. Mereka harus memberi pandangan kerana jika rakyat marahkan UMNO, parti komponen di BN juga terpaksa menerima tempiasnya.

    7 kerusi parlimen MCA dan 4 kerusi Parlimen MIC bakal pupus di tangan DAP dan PKR...
    Begitu juga komponen di Sarawak dan Sabah mereka akan berpendirian sokong siapa yang kuat di Semenanjung!!!

    Siapa yang kuat di Semenanjung (?)
    UMNO akan berdepan dengan PAS dan PKR..
    DAP langsung tiada pencabar yang setanding...

    ReplyDelete
  10. Apalagi yg nak di tunggu TSMY..yakin lah rakyat di bawah akan bersama..pedulikan ketua ketua bahagian umno yg kekenyangan disuap.ah jib gor ..

    ReplyDelete
  11. Sekarang ni Najib dah mulakan rancangan baharu untuk songlap duit negara untuk membayar hutang-hutang 1MDB yang mana sebahagian dari wang hutang 1MDB itu disonglap oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

    Terbaharu adalah TNB akan membeli lebih kurang 70% ekuiti dalam stesen janakuasa elektrik Jimah Timur dengan harga yang tidak dinyatakan jumlahnya cuma dinyatakan 'wining buyer, wining seller' oleh Menteri Maximus Ongkili juak Najib.

    Mengapakah urusniaga ini tidak dinyatakan jumlahnya? TNB bukannya syarikat persendirian milik Najib, Sharir Samad, Zamil KITA, Tunku Aziz, Salleh Said Keruak, Rosmah, Nek Tempoyak, Ted Manoff, Keris Berayon, Hassan Malek dan juak-juak Najib sahaja, tetapi majoriti saham TNB adalah milik Khazanah Nasional yang merupakan cabang pelaburan kerajaan yang menggunakan wang negara, wang milik negara ini, bukan wang Najib dan kuncu-kuncunya semata-mata.

    Tetapi apakah daya, banyak institusi penguatkuasaan negara ini sudah jadi korup, sudah dibeli oleh Najib, mungkin menggunakan wang yang dirompak dari hutang 1MDB. PDRM tak ambil tindakan, SPRM tak ambil tindakan, Audit Negara pun audit ikut kehendak Najib, PAC pula dah jadi pak turut Najib terutama Pengerusi PAC dan ahli PAC di pihak parti kerajaan macam isu aset dan hutang 1MDB mula-mula Pengerusi PAC kata puas hati dan tak ada masalah, tetapi kemudiannya timbul macam-macam masalah pula dalam audit oleh Deliotte itu, seperti sepatutnya mengaudit syarikat induk terlebih dahulu, tetapi apa yang dibuat adalah mengaudi anak syarikat terlebih dahulu, malahan ada data-data yang meragukan.

    Najib sedang menghancurkan kepercayaan rakyat terhadap institusi negara, kepada pihak berkuasa, kalau nak jadi penyokong perlakuan jenayah, sepatutnya Ketua Polis Negara, letak jawatan sahajalah, malahan Ketua Pengarah SPRM pun patut letak jawatan juga, dah paling penting dalam SPRM yang kena meletak jawatan adalah Tunku Aziz, dia ni adalah panel dalam jawatankuasa SPRM, tapi dia ni paling kuat membela 1MDB, sesiapa yang kritik atau nak bongkar pasal 1MDB, Tunku Aziz akan buat apa sahaja untuk sekat, orang macam ni tak layak ada dalam SPRM, perangai pun macam penyamun.

    Tetapi kerana habuan semuanya lingkup integriti, macam Speaker Parlimen, diumpan dengan perabot baharu, dengan tandas baharu, dengan ubah suai pejabat, pun boleh dibeli maruahnya oleh Najib, integriti dah dibuang ke tepi, maruahnya hanyalah sekadar nilai sebuah jamban baharu yang diberi peruntukkan guna wang negara oleh Najib sahajalah.

    Negara kita sedang menghadapi krisis kepercayaan terhadap institusi negara yang begitu kritikal, sebabnyak ketua-ketua institusi negara sendiri menjual maruah diri, hingga merosakkan kepercayaan rakyat kepada institusi negara.

    Ketua Polis Negara sendiri boleh gunakan isu Ali Tinju yang meraung-raung dan menggelupur di luar dewan PWTC untuk bersekongkol dengan Najib untuk elakkan diri hadiri ke program Nothing To Hide sebab Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hadir ke program itu untuk bertanya sendiri kepada Najib, bila Najib tahu, dia kecut perut, dari pahlawan bugis dah jadi pondan bugis, dengan 'bantuan' dari Ketua Polis Negara, maka acara itu dibatalkan, sanggup menyusahkan ribuan orang yang hadir dari pelusuk Malaysia untuk dapatkan penjelasan, tapi Najib larikan diri.

    Malahan Tun Dr. Mahathir dijemput berucap oleh pihak penganjur Nothing To Hide, tapi telah diputar belit oleh Najib dan kuncu-kuncunya dengan mengatakan Tun Dr. Mahathir dan penyokong membuat rusuhan dan merampas pentas serta merampas mikrofon serta berucap tanpa kebenaran. Sedangkan tak ada rusuhan pun, orang ramai dengar ucapan Tun Dr. Mahathir dengan tenang sahaja, tapi Najib gunakan polis untuk sekat ucapan Tun Dr. Mahathir bagi mengelakkan NGO tahu isu sebenar.

    Inilah yang berlaku di Malaysia kini, umpama di Zimbabwe pula keadaanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal isu TNB dan Jimah itu, sila baca di blog Jebat Must Die untuk keterangan lanjut.

      Delete
    2. Anon 9:23 am...

      Saya sokong sepenuhnya kenyataan sdra kerana saya turut hadhir ketika itu. Sudahlah Najib takut hadhir dan puak-puak dia pula biadap dan buat kecoh (Ali Tinju), alih-alih dia dan balacinya pula menuduh Tun Mahathir merusuh dan merampas pentas. Sungguh jahanam kamu Najib... itulah akibatnya mendukung fahaman Liberal dan bersekongkol dgn zionis Yahudi.

      Dunia melihat kejadian yg sebenarnya. Sila tonton sendiri di ....Youtube (Full) Tun Mahathir disuruh Berhenti Berucap di Program Nothing To Hide.

      Kebenaran Pasti Mengatasi Kebathilan.

      Delete
    3. Saya setuju dgn abg othman..

      Salam perjuangan

      Delete
  12. Oi anon-anon ekoq si-PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/MELAYU dari si PENYAMAQ KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-ANJING KURAP-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow..pencarut teragung da mai daa..kikikikikikik

      Delete
    2. Nek Tempoyak adalah manusia gampang ekoq si-PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/MELAYU dari si PENYAMAQ KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-ANJING KURAP-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

      Nek Tempoyak bodo piang, harap tua sahaja, tapi bodo piang kerana bodo piang tak mengenal usia, dah tua renta, tua bangka, tua ganyut pun bodo piang juga, budak tadika lagi cerdik dari Nek Tempoyak ni.

      Nek Tempoyak, pasal apa tak jawab pasal isu hutang dan faedah bank 1MDB itu? Cuak ke? Blah la.

      Delete
    3. Nek tempoyak = BACUL PONDAN PALAWAN BUGIS HAMPAS TAK BERTELOR!!!

      Nek Tempoyak!!! KEPALA BAPA, ATUK, MAK NENEK HANG!!!

      Nek Tempoyak ialah Si PENGGANAS-PENGGANAS BANGANG-laknat anti-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT!

      PI MAMPOS lu kat JAMBAN/KANDANG DAPBANGKAI/PKRSODOM-PEROMPAK no 1!!

      Delete
  13. Tak habis-habis (disyaki) SABOTAJ, oleh PENGGANAS-PENGGANAS Barat/Zionis serta ejen-ejen tempatannya (kita tahu siapa) ke atas NEGARA ISLAM kita dan YAB PM Islam/Melayu kita ini – dr. MH370/17 (sampai MAS dah makin diKUASAI si Barat/Zionis), IMDB ni, Tabung Haji dan sekrg. MARA pula (sebab tu jgn. dok percaya si rejim Australia yg. sebenaqnya ANTI-Islam/Melayu; DALANG DUA MUKA tu yg. aku syak sengaja dah PERANGKAP MARA) – apalagi bila semua ni berkaitan KEPENTINGAN hak BUMIPUTERA Islam/Melayu kita!

    Dan tak ke GANJIL ni! ‘NGO‘ Bruno Manser Foundation, yg. asyik KACAU Sarawak, yg. disyaki EJEN Perisik Jerman (yg. amat pro-ISrael)/NATO-ISrael, juga berpusat di Basel spt. JustoPEROMPAK ni (Basel telah jadi seolah tanah jajahan Jerman), Switzerland!

    Tolonglah KDN dan Kementerian Luar tu - buat siasatan CEKAP dan CEPAT - supaya dapat dibersihkan nama 1MDB serta YAB PM kita; MARA dan NEGARA ISLAM kita ni, dan juga diHARAMkan EJEN-EJEN Barat/Zionis yg. MENYAMAQ sbg. pelbagai jenis NGO-NGO termasuk NGO alam sekitar kononnya dll!

    Ini semua adalah disyaki, MO biasa si PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu. terutamanya PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak tempatan dan asing (iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!) - lihat saja kebakaran BERLELUASA di kpg-kpg setinggan TEPI LAUT/SUNGAI yg. MAJORITI adalah disyaki BUMIPUTERA Islam/Melayu, di Sabah/Sarawak termasuk di Pulau Gaya, Kota Kinabalu, Semporna, Sandakan, Miri, Kuching dsbnya!!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo da tau kena sabotaj..nape najib dok diam, dgn obama bole plak bergolf bagsi, dgn singapore bukan main lg tunduk..
      Nak.bersih mcm mane nama najib kalo kelaku dia mmg tak bersih..
      Anyway najib cukup berbangga dapat macai berkempen dgn bahasa ter'indah' mcm nek tempoyak...peace yooooo!!!

      Delete
    2. Nek Tempoyak Najiblah yang melingkupkan hak bumiputera Melayu Islam, tengoklah dimansuhkan ISA, lepas tu puak DAP asyik maki hamun Islam, Melayu dan Raja, tapi apa tindakan Najib? Malahan Menteri Najib si Nazri Aziz tu pernah buat jemputan khas terhadap Namewee untuk hadir ke parlimen sedangkan sebelum itu Namewee dah maki hamun Islam, Melayu dan raja, serta mencerca lagu Negaraku, tapi Nazri Aziz jemput khasi di ke parlimen, pakai pun pakaian hippies, dibenarkan juga oleh Nazri Aziz, malahan Najib pun biarkan sahaja.

      Sebenarnya Najib ni yang merosakkan kepentingan Islam, bumiputera dan Melayu. Tapi Nek Tempoyak masih tak sedar diri, sebab Nek Tempoyak bodo piang, dah tua bangka, tua renta, tua ganyut pun masih bodo piang juga, budak tadika pun lebih cerdik berbanding Nek Tempoyak ni.

      Delete
    3. Hoi nenek tua nak mampos!
      elok kau bentang sejadah, lepastu kau solat sunat dua rakaat, buat sujud taubat!
      Daripada kau mabuk belacan maki hamun kapir dajal bagai, elok kau taubat sebelum mampus!
      Hati kau hanyir dah dekat nak kafir je aku tengok
      Menulis komen bagai tak ingat umur kau siapa yang pegang!
      Kalau takat bodoh tak berpelajaran je tak ape, kau ni bodoh sudah tahap kritikal
      Kau doa orang pegi mampus, apakata kalau kau dulu yang mampus tak sempat minta maaf?
      Otak kau dah rosak kau punya pasallah nak ganti dgn otak babi ke, ada kitaorang kesah? tapi jgn gunakan otak babi yg kau guna tu untuk menulis macam kau saja manusia atas bumi ni!
      Bolo!!

      Delete
    4. Nek Tempoyak, macam 'pembangunan' Kampung Baru di Kuala Lumpur, sekarang ini 100% penduduk dan tanah serta rumah di Kampung Baru adalah milik Melayu / Bumiputera / Islam.

      Lepas ni kalau ikut perancangan Najib berdasarkan 'transformasi' jadah apa entah itu, akan dibangunkan Kampung Baru dengan pusat komersil di maan 40% akan dibuka untuk disewakan kepada bukan bumiputera, kononnya untuk 'memajukan' Kampung Baru.

      Lihatlah, kalau 40% disewakan kedai, bagunan perniagaan kepada bukan bumiputera, apa jadi dengan agenda pembangunan bumiputera?

      Sebenarnya Najib yang mengkhianati perjuangan orang-orang Melayu, dia buat itu dan ini kerana pemikiran liberalnya selama ini.

      Satu persatu kepentingan orang-orang Melayu digadaikan oleh Najib ni, memang dasar liberal!

      Delete
    5. Nek tempoyak = BACUL PONDAN PALAWAN BUGIS HAMPAS TAK BERTELOR!!!

      Nek Tempoyak!!! KEPALA BAPA, ATUK, MAK NENEK HANG!!!

      Nek Tempoyak ialah Si PENGGANAS-PENGGANAS BANGANG-laknat anti-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT!

      PI MAMPOS lu kat JAMBAN/KANDANG DAPBANGKAI/PKRSODOM-PEROMPAK no 1!!

      Delete
  14. Pemilihan UMNO perlu diteruskan pada tahun hadapan, tak payah nak tangguh-tangguh lagi, para penyamun yang melingkupkan ekonomi negara ini, merosakkan UMNO, menyebabkan sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional makin terhakis perlu ditumbangkan.

    Kita tak mau negara kita dirompak oleh pemimpin negara sendiri.

    Kita tak mau negara ini dipimpin oleh pemimpin yang mengaku keturunan pahlawan, kononnya jangan main-main dengannya, tapi larikan diri bila Tun Dr. Mahathir hadir untuk dapatkan penjelasan mengenai isu-isu semasa terutama 1MDB.

    Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional, Selamatkan Malaysia, demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Kepada Nek Tempoyak, daripada kamu meracau tak tentu hala begitu, lebih baik jawab soalan yang ditanya, bukannya melalak macam orang tak ada akal pula. Sudah-sudahlah berperangai huduh, makin tua patutnya makin elok perangai, bukannya lagi teruk perangai. Jangan malukan warga emas dengan perangai jahiliyah kamu itu.

    Atuk Cincaluk.

    ReplyDelete