Saturday, July 8, 2017

LOW CLASS, NO CLASS..

Dari mula hingga sekarang,  persistency Tun terhadap Najib sangat jelas,  its about 1mdb yang kini diiktiraf dunia sebagai skandal,  bukan calang² skandal, skandal seorang PM kelepek duit rakyatnya sendiri. 

Isu pokok yang perlu difahami... 

Dalam istilah penggubahan wang haram,  fokus kepada dua persaolan utama. 
Pertama,  sejumlah wang yang luarbiasa banyak,  sudah ada bukti dalam akaun peribadi najib.
Kedua,  dari sumber mana wang tersebut,  dari derma.. Apakah pihak berkuasa dijelas secara 100% sah terbukti.. 

Persaolan kedua inilah yang dipertikaikan kerana ada keraguan manasabah (prima facie)  yang sepatutnya dibuat pensahihan melalui mahkamah.

Sebaliknya AG membuat KEPUTUSAN TIADA KES.. tiada kesalahan,  maka pertikaian telah meningkat dan diangkat menjadi skandal. 

Salah siapa??? 

Lain lain isu selepas itu turut menyokong memang ada keraguan manasabah. Isu pokok inilah yang sedang membelengu dan belum pun sempat mensucikannya,  bertali arus bertimpa isu² cabang dan ranting yang didedahkan. 

Pembangkang menang atau kalah pilihanraya PRU14 adalah satu isu berasingan, tetapi 1mdb yang diangkat sebagai skandal kekal untuk berhadapan dengan pelbagai siasatan,  kajian menjurus kepada siapa penjenayah. 

Lambat laun,  setahun,  sepuluh tahun,  seratus tahun,  selagi belum kiamat isu ini akan terus diperkata dan diburu. 
Akan ada pemimpin umno masa depan akan mencari penjenayah sebenar untuk mensucikan partinya daripada turut dikaitkan secara memalukan. 

Jika pembangkang menang,  ia sekadar mempercepat isu ini ke mahkamah dan ramailah musang dan lebai yang sangkut. 

Tun telah mengorbankan segala kepentingan peribadi dunia untuk isu itu dan tiada patah baliknya sehingga ke hujung nyawa.

Yang mengkritiknya tidak korbankan apa apa pun,  mereka masih mengepung kepentingan peribadi dunia. 

Tun turun sebagai panglima perang,  memimpin dan berada di barisan paling hadapan.. Di mana Najib? sebagai PM, kenapa duduk di barisan belakang,  bersembunyi,  hantar pecacai tolong jawab.. 

No class,  low class.. 
Kat situ je,  awal awal lagi, pembangkang dah menang. 



# Ramai yang otak masih berfungsi akan sokong Najib jika dia bangun mempertahankan dirinya secara jantan,  jelas dan benar demi maruah bangsa,  ugama dan negara.
Najib patut mulakan dengan.. 
1) Laporan Audit Negara didedahkan..
2) Penubuhan RCI 1mdb..
3) Membenarkan pendakwaan dibuat ke atasnya.. 

Anda sudahpun tahu jawapannya kann..