Google+ Followers

Saturday, July 8, 2017

PROSES UNTUK ANWAR SEBAGAI PM SEMUA ORANG TAHU

Ketelitian Dr Mahathir dalam sesuatu perkara walaupun ketika usia 92 jelas membuktikan beliau sangat prihatin,  berwaspada,  tegas, jauh dari myanyuk dalam sesuatu perkara. Tun akan bercakap without fear or favour samada untuk kawan atau lawan. 

Dalam isu Anwar untuk menjadi seorang PM,  Tun sangat jelas dengan peraturan, terma dan syarat. 

Pertama PH mesti menang dulu.. 
Mesti ada PM sebaik sahaja memenangi.. Penting untuk mentadbir negara.. 
Mendapatkan pengampunan untuk Anwar dari YDP Agong... jika lulus
Mengadakan pelihanraya kecil parlimen untuk anwar,  kemungkinan di kawasan dr azizah atau nurul yang menang..jika menang
Mendapat perkenan YDP Agong sebagai PM.. 

Tidak timbul isu Tun membuat pusingan..


16 comments:

  1. Bekas banduan atas kesalahan meliwat nak jadi PM negara Islam? Apa hang membebel ni admin?

    ReplyDelete
  2. Perompak penyamun harta negara sekarang jd PM negara Islam? Apa hang membebel ni 2.26

    ReplyDelete
  3. Sekejap boleh jd pm, sekejap nafi ada ckp mcm tu. Sabar ajelah. Maklumlah dh tua, tadi ckp 5 minit lps tu lupa. Moga Allah lindungi beliau.

    ReplyDelete
  4. Peliwat dah terbukti bersalah 9-0 penyamun masih belum terbukti hanya tuduhan yg dh dijawab tapi masih tk faham faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu ada teloq tubuhlah RCI siasat 1mdb..rakyat nak tengok berani tak. Klu rasa x salah nak takut apa..

      Delete
  5. Peliwat dah terbukti bersalah 9-0 penyamun masih belum terbukti hanya tuduhan yg dh dijawab tapi masih tk faham faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila "Cash is King" macam2 boleh berlaku...fikirkan.

      Delete
  6. Bercakap macam senang sangat nak lantik Anwar sebagai PM. Ingat senang senang ke nak dapatkan pengampunan. Setelah berpuluh puluh kali membuat penangguhan kes, setelah memakan masa bertahun tahun nak selesaikan kes, dah berapa banyak duit rakyat ( melalui pencukaian) dibazirkan bagi pengurusan kes Anwar. Lepas tu senang senang je nak lepaskan pulak. Tun M ni pun satu, dah kau sumbat dia kat dlm sungai buluh tu,sekarang kau nak lepas kan dia pulak. Dah terdesak la ni sampai sanggup buat pusingan 360 darjah. Tun M dah sedar le tu ahli dan penyokong PPBM tak seberapa mana, jadi nak dapatkan sokongan ahli dan penyokong PKR terpaksa la menelan ludah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa Tun M sumbatkan Anuar ke sungai buluh

      Delete
    2. Masa zaman tun mahathir lg usaha nk memenjarakan anwar sudah dilakukan. Slps dipecat dgn tuduhan tidak bermoral @ peliwat, usaha untuk menghantar anwar kepenjara berterusan dilakukan. Cuma masa zaman najib jadi pm baru usaha itu berjaya. Bukankah setelah anwar berjaya dipenjara, respon tun mahathir adalah melahirkan kegembiraan? Saya flashback sahaja cerita lama supaya awak ingat semula. Saya? No respon sbb bukan saya yg nk anwar dipenjarakan.

      Delete
  7. Depa semua dah panas punggong. Blogger taipingmali pun dah meroyan. Dah agak dah bila tun sokong anwar jd pm..blogger2 dedak ini pun meroyan. Keluarlah cerita twin tower petronas..nak pusing jg. Nape dulu tak keluar pun cerita ni..skrg sibuk nak buat cerita. Org kg x bodohlah..1mdb depan mata apa cerita? Org kg nak tahu jg..

    ReplyDelete
  8. Anwar lebih cekap dan ada pengalaman untyk sumbat najib ke sungai buluh

    Tupasal puak dia meroyan

    ReplyDelete
  9. Anon 4:45 am, Anon 4:53 am dan Anon 4:56 am lebih lebih meroyan macam cacing kepanasan bila sebut je Tun M dan Anwar. Kah... kah...kah. Bila sebut nama LKS lagi meroyan le kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun panas punggong jg ke?

      Delete
  10. Idea gila mahahitler penjahanam masa depan Malaysia. Anwar terbukti peliwat bersiri kalah teruk di makhamah. Najib belum terbukti bersalah apalagi didakwa. Mungkin KD kena check otak sendiri di hospital masih waras atau delusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X pyh cakap byk2..tubuh je RCI siasat 1mdb..baru timbul bukti salah @ tdk. Ada telur ke nak buat mcm tu. Klu peguam negara pun dipecat..x berani tubuh RCI..duduk je diam2.heee
      Tuan punya badan x bercakap sepatah pun..rakyat takkan lupa..tunggu dan lihat

      Delete