Sunday, May 5, 2013

dap menang secara tidak sihat...semangat pendatang

kemenangan dap di kawasan majoriti cina sudah dijangkakan tetapi itu bukanlah kemenangan 'malaysia' sebaliknya lebih kpd perkauman yg sempit..kaum cina malaysia masih jauh ketinggalan dari bersikap terbuka, masih kekal dng semangat ghee hin, semangat hai san, semangat pendatang.

mereka tidak meletakkan keharmonian kaum sebagai agenda utama, tamak membolot kekayaan ekonomi, merasakan lebih bijak dan pandai - semua ini terdidik dari sekolah rendah jenis kebangsaan.

kita memerlukan pembangkang yg kuat - kuat moralnya, kuat perpaduan, kuat memberi kpd rakyat dan bukannya kuat menanam kebencian sesama kaum, kuat fitnah dan tuduhan, kuat berkiblat kpd negara asing.

terkini: khalid pas menang di shah alam

8 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. tak boleh blame najib 100%. kalau anwar dan pas tak sanggup sujud dan sembah dap, mana mungkin najib nak bagi muka sangat. saya cuma berharap yang pas sedar sikit. anwar dan melayu pkr dah gone case.

    ReplyDelete
  3. Conclusion, sapa yang bijak? sapa yang bodoh? sapa yang untung? pikir-pikir sebelum terlalu lambat. drastic change needs drastic measures

    ReplyDelete
  4. DS Najib kena sedar yang kaum Cina ini bangsa yang tikam belakang. Aku ni kerja di majority Cina punya company di Pulau Pinang lagi... Hampir 20 tahun dan masak cara puak-puak ni pikir.

    Nak suruh puak ni sokong, sentiasa pikir apa kepentingan mereka. Sekarang ni puak cina tempat aku siap kata... tak payah sokong BN pon dah dapat... buat apa nak sokong.

    Pikir-pikir lah !

    ReplyDelete
  5. Orang PAS .... bukak le minda sikit.

    Yang paling rugi adalah PAS dan yang paling untung adalah DAP...Kamu hanyalah sebagai pencacai mereka.. Jangan mimpilah untuk memerintah dan jauh sekali nak dirikan pemerintahan Islam.

    Bersatulah ...

    ReplyDelete
  6. Dato Seri Najib kena jaga melayu di luar bandar. itu save deposit BN. melayu bandar byk sokong PKR. nurul izzah yg tak buat apa2 boleh menang. siap ada video lg. skrg masa untuk BN buka tanah rancangan felda, felcra, risda sbb kawasan tu majority melayu menang. minggu ni dah boleh buka tanah rancangan baru terutama di pinggir2 bandar kawasan cina.

    ReplyDelete
  7. Kem tentera di PP diperluaskan dan tambahan anggota 10 Kali ganda dari yang Ada sekarang, dan semua kakitangan kerajaan pusat Dan agensi kerajaan di PP mesti semua melayu, tukar alamat tukar tempt mngundi di PP.

    Rama lagi melayu yg perlu dibawa masuk ke PP dalam apa jua cara

    ReplyDelete
  8. Dah jelas Dan terang. Kaum Cina tolak MCA, Gerakan Sebagai wakil mereka. Yang DAP menang pun kat kawasan Cina own Cina kecuali kat 1-2 kawasan.

    Buta ke?

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...