Friday, October 18, 2013

calon mana yg bagi duit lebih.


s

saturday, October 19, 2013

Dirty Tactics To Sabotage Mukriz & Embarrass Muhyiddin

I received the following sms. This is a denial that has just been issued by UMNO Deputy President Tan Sri Muhyiddin Yasin :

Saya menafikan kenyataan yang dibuat di dalam satu akaun FB mengenai dakwaan adanya keputusan jawatankuasa disiplin UMNO ke atas Dato Mukhriz. Saya tidak mengeluarkan kenyataan tersebut dan akaun FB itu bukan milik saya. Saya telah meminta SKMM menyiasat akaun FB tersebut.  - Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Well, some people are still very afraid of change in UMNO. 
 http://www.rockybru.com.my/2013/10/for-news-portals-sorry-is-not-hardest.html

kemaskini 19okt 3:20am
sejak ptg tadi sampailah lewat pagi ini, diluar sana ia bagaikan satu pesta, satu raya, kelompok privasi, saling kunjung mengunjungi, sebok dengan hp masing2, pergerakan pendek yg tidak henti2 - sebenarnya tidak pasti apa yg berlaku dlm pertemuan-pertemuan itu atau sebenarnya kita pura-pura tidak tahu - terserahlah.

secara mengejut, entah tiba-tiba, tanpa tahu puncanya seorang kawan cadangkan slogan umno ditukarkan dari melayu itu umno dan umno itu melayu kepada yang lebih sesuai: umno itu duit dan duit itu umno.

Tentunya saya tidak setuju!!!

....................................................

Ciri2 memilih:
Calon mana yg bagi duit lebih
Calon mana pilihan boss
Calon mana yg disukai musuh
Calon mana yg serasi
Calon mana yg 'yes man'
Calon mana anak omak
Calon mana yg memperguna Istana
Calon Bangsawan

Sukarnya membuat pilihan kerana ciri2 di ata$ tak ada pun pada mana2 calon naib presiden umno.

sesuatu yg kena difahami dng jelas ialah arahan mengekalkan 3 naib presiden yg lalu adalah dimaksudkan 'tidak boleh tidak'.

andainya yg menang kelak bukan calon spt yg dimaksudkan maka Jawatankuasa Pertandingan akan menyediakan kertas pertuduhan yg mampu menggugurkan kemenangan calon tersebut dan diganti dengan calon yg dimaksudkan - contoh ini sudah pasti tidak akan berlaku dalam UMNO yg suci.

3 calon luar itu harus berhati-hati dng perangkap yg terbuka luas utk mereka. Untuk selamat lebih baik kalah atau menarik diri - ini juga tidak berlaku dalam UMNO

CALON PILIHAN BLOG INI:
isa samad-ali rustam-shafie

CALON DIJANGKA MENANG:
zahed - kj - hishamuddin

MUKHRIZ??
kan omak dah cakap - muda lagi, awal sangat...





# sesuatu yg kurang enak spt yg tercatat dlm beberapa blog ialah keterlibatan taikun bukan melayu yg mencurah duit membantu calon tertentu dan diharap penjenayah, ahlong, pengedar dadah juga tidak mengambil kesempatan yg sama - diharap ini semua berita palsu dan jangan digunakan oleh mana-mana calon terdesak - ini adalah pertandingan dalam keluarga.

3 comments:

  1. Macamana ni kluang,.. KJ dah menang minggu lepas, menang lagi minggu nii...kok ya pun anak omak, agak-agak la..tak kan nak sapu semua kot...

    ReplyDelete
  2. Umno dan Duit, dipisahkan tiada.....

    Kemeskinan boleh membawa kepada kekufuran.

    Tepuk dada tanya iman.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...