Monday, October 14, 2013

umno tak kesah ke jadi tong sampah..

akhirnya tidak sia-sia beruang-beruang yg dilepaskan kj di seluruh pelusuk tanah air memberi hasil yg berbaloi, kj menang dengan kiraan mata, tidak pula diketahui jumlah undi sebenar yg dipetolehinya. masih bukan kemenangan mutlak. masih ada yg tidak termakan umpan beruang-beruang kj.

apakah di pru14 nanti, kuasa undi rakyat masih boleh kaedah beruang-beruang ini digunapakai. apakah masih org melayu yg membei peluang dan memberi muka pada umno di pru13 akan memberi peluang dan muka sekali lagi kpd umno pada pru14 nanti.  apakah umno merasakan org melayu sudah tidak punya pilihan selain dari mengundi umno.

apakah reformasi dan perubahan yg najib laungkan telah diterjemahkan? jika najib terlupa perjuangan melau tidak salah melayu terlupa atau tidak menghargai najib dan parti layu yg dipimpinnya.

apakah hari ini tanpa umno, org melayu akan mati dilanyak cina? - apakah miskin kaya org melayu hari ini atas faktor umno? atau umno sebenarnya hanya sekadar mendapat nama atas perjuangan org melayu. di mana umno dlm isu kalimah Allah?

apakah ucapan sulung kj di atas kemenangannya ? ke arah penyatuan?  atau terus mendabik dada ideologi liberalnya kini diterima! ideologi lain ditolak?

hoi kj...itu perwakilan pemuda umno yg terima kamu sebagai ketua mereka, bukan aku, bukan org melayu keseluruhannya, puak umno pun masih menolak kamu walaupun minoriti.

 berapa jumlah ahli umno, berapa jumlah undi umno terima di pru13... jumlahnya lebih kecil dari jumlah ahli umno, ertinya ada ahli umno yg tak sokong umno pun dlm pru13.

jangan mimpi lagi untuk beranggapan umno itu melayu, melayu itu umno - sudah tidak relevan. yang ada ialah umno sdn bhd.

ingatan mahathir kpd ahli umno, diabaikan. mahathir kalah sekali.
hasilnya nanti umno dikalahkan berkali-kali.

mana dia kredebiliti umno kalau ketua wanita yg terpalit dng skandal dikekalkan? mana dia kredibiliti umno jika ketua pemudanya yg sama fahaman dng ketua pembangkang di angkat? umno tak kesah ke jadi tong sampah?

3 comments:

  1. jika PAS keluar pakatan.. melayu yg menyampah dgn ajibngong dan kj liberal dan sharizat lombu akan pasti mengundi PAS...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...