Wednesday, June 3, 2015

Jangan Tunjuk Sangat Panas dan Cemas...

Ramai yang salah faham tentang apa yang disarankan atau diperjuangkan oleh Tun khusus isu 1MDB ini adalah berkisar kepada  soal untung atau rugi pada negara jika Najib kekal PM.

Bukannya soal menang atau kalah. Pada Tun, jika Najib undur, ia meminimakan kerugian dan risiko kepada Negara dan UMNO masih berpotensi untuk menang PRU.

Jika Najib kekal. UMNO akan kalah dan kerugian akan berganda. Kerugian besar pada bangsa Melayu yang berugama Islam, perpaduan musnah dan negara bergolak kerana social justice tidak terpelihara.

Oleh itu jika gesaan Tun Dr Mahathir dianggap berniat jahat kepada Najib, ianya sengaja di ada-adakan untuk simpati.
Cuba ungkit dan burukan Mahathir atas kerjanya  22 tahun lalu hanya kerja orang hilang akal.

Apa yang terjadi kepada Anwar dalam perjuangan peribadinya tidak langsung jadi pengajaran..

Ia akan berulang dan berakhir dengan lebih teruk lagi...

Jika mereka ingin memusnahkan diri sendiri seperti Anwar, sila teruskan...
Tetapi jika ia ke arah memusnahkan bangsa Melayu berugama Islam dan Negara tercinta ini, ia tidak akan semudah itu...

Kebergantungan sekarang bukan hanya pada Muhyiddin seorang sahaja yang tidak menawarkan suatu jawatan yang hebat dan mewah jika disokong tetapi solidariti kepada parti secara ikkhlas dan rasional.

Jika Muhyiddin jadi PM pun bukan bererti kemenangan dan keberuntungan tetapi lebih kepada tanggungjawab dan beban yang akan dipikulnya bersama mereka yang masih rasional untuk membaiki UMNO yang sudah tiga perempat rosak, buruk dan busuk.

Ini bukan kerja mudah, tak mungkin boleh pulih 100% walau 20 tahun lagi sedangkan hidup mati parti akan ditentukan 2 tahun lagi.

Sejauh mana berantakan dalam PAS, mereka akan bersatu semula terutama semasa musim pilihanraya.

Berbanding UMNO umpama dihujung tanduk.
Najib korek lubang semakin dalam untuk menyembunyikan diri dan rasa selamat tetapi terlupa dia sudah tidak mampu melompat keluar lagi atau tertimbus mati di situ.

Tukang kambus adalah agen yahudi.


14 comments:

  1. Saya dgn penuh keinsafan serta kesedaran selagi hayat dikandung badan mengharamkan diri saya serta keluarga menyokong maupun mengundi parti Persetubuhan Haram PAKATAN antara PAS, PKR & DAP yang jelas tidak berdaftar dgn sah di sisi undang2. Mereka berjimak bagai pasangan 3 lelaki berkongsi 1 isteri. Bagaimana mungkin kapal akan selamat berlayar dgn 3 nakhoda yg tak sehaluan.

    UMNO telah terbukti jasanya sejak sebelum merdeka hingga ke saat ini dalam membangun negara. UMNO adalah peneraju/kapten dalam pemerintahan negara. Kerencatan terjadi apabila kepimpinan diambil oleh pemimpin kuat tidur dan diganti oleh si dayus takut bini/yahudi/amerika/British/spork. Situasi akan tenang & pulih kembali selepas pemimpin UMNO dayus ini disingkirkan. Hidup UMNO...!!

    ReplyDelete
  2. Sudah-sudah lah, Tun ni dah jadi sejarah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar kita diingat oleh sejarah daripada menjadi manusia buta sejarah kerana akan selalu mengulangi perbuatan salah dan mungkar tampa insaf dan sedar .

      Delete
  3. Saya dgn penuh keinsafan serta kesedaran selagi hayat di kandung badan tetap tak sokong BN maupon PR. Saya byk buat kajian dan rumusan yg saya dpt..pemimpin lebih kepada poket sendiri sambil berbakti...dan penyokong...lebih pada menyokong dan mengutuk pihak yg tak sealiran....maaf yg PASTI saya BUKAN SYIAH, IS, MUJAHIDEEN atau ape2 pon termasuk TALIBAN. Bagi saya Politik M'sia langsung tak ISLAMIK. Demokrasi yg di perjuangkan pon takde dalam AL QURAN. Saya bukan alim sgt pon tapi saya rase saye tak perlu jawab di Akhirat besok macamana pemimpin memimpin Rakyatnya...Ikut Kerajaan Islam atau ikut Demokrasi yg di ajar oleh KAFIR BRITISH....Wau LLAH hu Alam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang kamu cakap tak menunjukkan yang kamu ada buat kajian tapi lebih syok sendiri .

      Delete
  4. Salam sdra anon 6:13 am. Saya juga setuju pendapat anda tapi apa pilihan yg kita ada ketika ini kecuali BN dan PR.

    Selagi perlembagaan negara berpaksikan sistem sekular tajaan piawagam PBB, selagi itulah hukum hudud tidak akan praktikal. Ketahuilah...Piawagam PBB (United Nation Charter) tidak nenobatkan Allah sebagai Yg Maha Kuasa tapi US, UK, China & Eropah yang berkuasa. Hanya sistem Khulifah saja yg mampu menumpaskan kemusykiran dan ... Ianya hanya mampu oleh Imam Mahadi dgn bantuan nabi Isa as seperti yg diwahyukan dalam All Quran dan sabda Rasululullah saw (bukan Pas atau mana2 pihak).

    ReplyDelete
  5. Ooooo....jadi isu sebenar bukanlah 1mdb. Bukanlah rosmah. Tapi najib perlu letak jawatan. Kenudian jawatan tu serah pada mukhriz..sebab hari ni pun tun M dah bagitahu muhyidin juga pemimpin yg gagal.

    Isu sebenar adalah tun M mahukan anaknya jadi pm....itu je. Habis porak peranda UMNO dibuatnya. Apa pun kita berusaha namun Allah yg tentukan segalanya. Anwar yg begitu pandai kelentong pun gagal. Gagal bukan kerana kebijaksanaan manusia tapi kun fa ya kun.

    Kalau begitu kehendaknya yg terang lagi bersuluh.......apa lagi yg tinggal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap guna otak la keris kontot oii...baik tun bawa anak dia masuk time dia jdi pm dan trus pastikan anak dia dpt kuasa. Klu da x berkuasa camna nak naikkan anak sendiri....
      Lg1, klu nak naikkan anak bukan dicari musuh dgn jibgor penipu ni...
      Ni la dia otak pelumba atau lebih kpd mat rempit...otak singkat...belumba konon tpi jgn kata nak naikkan nama negara...sendiri punya nama idak...ujung2nya telungkup gak cium tar jalan....

      Delete
    2. Penyokong Najib ada dua kategori, satu bodoh, satu sombong...

      Yang jenis berayon tu kategori bodoh.

      Delete
    3. Yg bodohnya bila percaya cakap tunM yg dikutip 100% dari sarawak report. Yg bodohnya bila percaya tunM kata zaman dia anak2 dia tak dibenarkan berniaga. Yang bodohnya bila cina kaya kata tak apa tapi bila melayu kaya kata rasuah.

      Inilah sifat2 bodoh sejak azali org melayu batak.

      Delete
    4. Allo keris rempit...mna dpt info tun x benarkan anaknya niaga? Yg dia x benarkan masuk politik laa...Apsal x blh niaga? Suka ati org la nak niaga...tu kan lebih baik dr belumba x tentu arah? Ko yg kata cina kaya takpa....tolong jgn cakap on behalf of rakyat...
      padan le org kata org bugis cam ko dan najibgor ni bebal...maklumlah dr suku sakat monyet merompak....dari dlu keturunan merompak sampai ler skrg...hehehe

      Delete
    5. Aduhai Keris Berayon....

      Apa dah jadi..sampai sekarang tak muncul lagi..??? Takkan sebab tidur lena sebantal dgn si Semah malam tadi sampai overslept. Handal kamu Semah, kemutan kamu masih berbisa sampai tak larat laki kamu masuk gelanggang pagi ini. Sayang sekali forum 'Nothing to hide' bertukar menjadi 'Chicken is hiding'. Cisss Najib.. tak ku sangka Bedak menjadi Powder. Ku kira kau anak raja bugis berdarah panglima rupa2nya Raja Kapur berdarah Pangkosong. Dasar pengecut dgn orang tua seusia 90 tahun pun kamu gentar kecut sembunyi di bawah ketiak bini.
      Kali ini Satu Malaysia benar menjadi realiti kerana Satu Malaysia menyaksi betapa Pembohong & Pengecutnya Pak Pandir Modern ini. Adios amigo.....

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete