Tuesday, January 20, 2015

PM hebat Ketua Pembangkang pun hebat - Negara ?Tak berganjak juga..

Setakat mana negara berganjak, lebih hebat dan maju dari era 15 tahun yang lalu ketika Mahathir menjadi PM?
Pengurusan negara Mahathir selama 22 tahun ketika mengambilalih dari Husien Onn telah melakukan banyak perubahan yang ketara dalam semua jurusan ekonomi, politik, perpaduan, cara berfikir dan banyak lagi perkara baru yang diterokai hingga nama negara cukup harum dan terkenal.
Sejak Paklah ambil alih dan sehingga PM sekarang sudah pun hampir 12 tahun masa berlalu dan tinggal lagi 10 tahun menyamai tempoh masa Mahathir mentadbir - apakah negara sekarang berada di landasan yang cukup bagus..

Salah seorang yang memberi komen di blog ini memberi kesedaran bahawa keadaan negara yang membangun dan maju seperti sekarang seadanya yang dinikmati  masih hasil tangan semasa Dr Mahathir dan Daim menerajui negara.

Apa sumbangan Anwar dan Najib setakat ini bukan sahaja tidak ada yang boleh dibanggakan sangat, malahan gelagat dan sikap keduanya hanya merosakan negara. Apakah alasan Najib perlu diberi lebih masa "warm up time" masih relevan..



10 comments:

  1. Kalau Tun Daim dan Tun Mahathir perompak sudah tentunya dengan kau dan anak bini kau serta mak bapak kau dah melarat, kau pula kurus kering perut buncit nampak tulang rusuk sebab kebuluran.

    Tapi apakah itu semua berlaku? Sekarang ini kemajuan negara adalah hasil usaha Tun Dr. Mahathir dan Tun Daim serta barisan menteri dan timbalan menteri di era Tun Dr. Mahathir yang berwawasan tinggi, berpandangan jauh, yang mempunyai hala tuju yang jelas.

    Biasalah manusia buta mata hati macam kau ni mana tau fikir guna akal, pemikiran kau ini ibarat pemikiran kaum bani Israel zaman Nabi Musa, mereka itu degil dan tak mau menerima kebenaran, mereka suruh Nabi Musa doa supaya diturunkan makanan dari langit kerana mereka nak lihat bagaimana berkuasanya Allah, maka Nabi Musa pun berdoa dan Allah dengan rahmatnya beri makanan dari langit iaitu Manna dan Salwa (jenis makanan dari syurga) untuk orang-orang Israel itu, tetapi mereka masih ingkar, mereka nak itu dan ini lagi.

    Beginilah jika hati dah buta, dilonggokkan kebenarang setinggi gunung Everest, seluas Lautan Pasifik pun mereka ini tetap berada dalam kegelapan kejahilan tahap jahiliyah kerana mereka ini buta mata hati yang sangat degil hingga sanggup menutup pandangan mata hati mereka dari melihat kebenaran.

    ReplyDelete
  2. Pasal isu Lim Kit Siang itu pula, apahal dia tak melalak berkenaan isu KERTAS KERJA CADANGAN MEMBINA TEROWONG BAWAH LAUT dari Seberang Perai ke Pulau Pinang yang mana kos membuat KERTAS KERJA itu adalah RM 305 juta / RM 305,000,000.00. Apakah kertas kerja itu dibuat dari emas? Apakah dakwat menulis kertas kerja itu ditulis dari berlian? Apakah sampai 10 juta orang buat kertas kerja itu?

    Pasal apa Lim Kit Siang diam berhubung pernyelewengan anaknya iaitu Lim Guan Eng yang menyelewengkan RM 305 juta wang negeri Pulau Pinang dengan alasan buat kertas kerja?

    Mengapakah kau juga diam berhubung isu ini?

    Biasalah manusia buta hati dan buta akal pemikiran serta pemikiran jahat serta berhati nafsu serakah akan menyokong kejahatan di puaknya dan menuduh yang bukan-bukan kepada orang lain dari puaknya kerana dia adalah pengamal asobiyah tahap jahiliyah sejati.

    Itulah tuduh UMNO asobiyah sedangkan UMNO bukannya asobiyah, tetapi wataniyah, sayangkan bangsa bukannya taksub kepada puak. Itu yang orang macam ini tak fahama, dia terus dengan kebodohan dirinya.

    ReplyDelete
  3. Tun Daim sebelum mencebur dunia politik sememangnya seorang jutawan yang kaya, dia masuk politik pun sebab dia nak tolong Tun Dr. Mahathir untuk pulihkan ekonomi.

    Si bodoh yang suka mengkritik Tun Daim tu tak tahu apa-apa pun pasal Tun Daim ini, kerana mereka ni memang suka mencari salah orang walaupun orang itu tak salah, tetapi mereak akan reka kesalahan itu untuk memburukkan orang lain.

    Isu balak di Kelantan hingga menyebabkan banjir yang teruk, syarikat milik Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham, Upayapadu Sdn. Bhd. membalak di kawasan lebih 10 ribu ekar di Kelantan, bersepah-sepah balak hanyut menghentam rumah orang kampung hingga ranap, apa cerita?

    Lepas tu, masa kerajaan PR di Perak yang berkuasa seketika itu, boleh pula isteri Nga Kor Ming dapat projek bekalkan pakaian kepada kerajaan Perak ketika itu pasal apa?

    Malahan isteri Lim Guan Eng boleh pula berjawatan Ketua Bahagian untuk Perkhidmatan Harta, Perdagangan Pembangunan Hartanah, Pembinaan dan Jawatankuasa Pengurusan Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang, tak menimbulkan konflik kepentingan ke? Ini bukan kroni ke?

    Kalau Tun Daim berjaya dalam perniagaan maka dengkilah puak-puak Pakatan ini, tapi kalau puak DAP menyalahgunakan kuasa, boleh pula, tak apa itu adalah usaha mereka kata puak DAP ini, memang jenis dengki, jenis hati busuk, perut busuk golongan DAP ini, sangat menjijikkan, perangai sangat buruk dan keji.

    ReplyDelete
  4. Dari perkembangan semasa yang terkini, nampaknya Najib akan berpadu dengan Al-jubb berdepan dengan najib sangka musuh iaitu TDM dan Daim... padahal mereka sekadar mengkritik kebodohan nya...
    mungkinkah penyatuan ini akan menghasilkan tansformasi baru dengan nama baru... NAJUBB ...!!!

    ReplyDelete
  5. babi mana yang dok mengangkang kat atas tu? agaknya RBA dapig..

    ReplyDelete
  6. 1. It is plain obvious that Anon1.33 is a loon asked to write a response in this blog by either pro najib or opposition sympathisers (or even RBA).

    2. Harping on issues allegedly the wrongdoings of magathir and daim is the closest evidence of an empty head being dictated by hidden hands

    3. A clear indication that factual criticisms are no match for personal attacks

    4. I thought there would a glimmer of hope for najib but to me it is a foregone conclusion

    ReplyDelete
  7. Anon 1.33 diatas masih tidoq kut atau syok dok kena batang anu-ar , atau dok jilat jubok najib , cerita yang hang bawak macam si bangang geng najib dah basi , sejak tahun 1999 , anu-ar peliwat bagi tau SPRM bahawa tun daim bawa berbillion ringgit lari keluar negara dengan guna jet , puyoo.. masa tu orang semua ternganga... terutama sekali ahli pas dan pkr bangang , hujung-hujung baru orang tau rupa kena kelintong anu-ar peliwat. Macam mana satu manusia boleh bawah cash penuh jet apa ingat ni cerita katoon ka... bangang , hujungx2 sampai hari ini satu bukti pun anu-ar tak leh tunjuk , sekarang dia ingat semua pengikut bangang dia dah lupa jadi cuba nak kelengtong lagi barua punya orang .. hai anon 1.33 diatas sedar la jangan asyik bagi jubok kat anu-ar la kalau hang galak hang pi mampus seorang dah la jangan dok ajak orang lain . Di zaman Tun M dan Tun daim berlaku dua kali kemelesetan ekonomi dengan teruk iaitu tahun 1985 dan 1999 kedua-dua tahun tu dapat diatasi berkat usaha kedua-dua orang tua ini iaitu Tun M dan Tun Daim , di tahun 1985 tun daim menteri kewangan di tahun 1999 setelah peliwat kena tentang Tun daim ambil alih ekonomi berjaya di stabil alham dulilah , anu-ar peliwat buat apa asyik main jubok jantan dan memperkenalkan politik wang dalam umno dengan kapasiti besar dan dasyat sehingga umno dan Tun M terpalit najis yang di buat oleh anu-ar , jadi akhir kalam jangan dok suka bawa cerita basi rekaan anu-ar peliwat nanti hang pun sama-sama dgn kaki jubok jantan macam kaum nabi lut yang di laknati oleh allah swt.

    ReplyDelete
  8. Aku dh menghidu bencana 2015... teramat besar.
    Siapa kena talkin dulu & tempah vvip room kat neraka?
    Ya Allah_ lindungi kami rakyat yang teraniaya dgn pekerjaan tangan-tangan pemimpin kami yang sombong dan kufur.
    Engkau hukumlah kami dengan selembut-lembut hukuman, engkau maha pelembut lagi bijaksana menghukum.

    ReplyDelete
  9. Rahsia apa yg Allah ingin lambatkan atau bantutkan di pedalaman hutan kelantan/pahang/sempadan dgn memerintahkan hujan melaksanakan perintahNya?

    ReplyDelete
  10. anom 1:33 SAH Mabuk KETUM + TODI+ Pil Kuda haha

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...