Monday, June 29, 2015

AMARAN KEPADA MEREKA YANG KUTUK PERIBADI TUN DR MAHATHIR, Tangkap Dan Dakwa termasuk blogger posTpaid prepaid underpaid

Kalau itu arahan yang dikeluarkan oleh Najib atau Zahid Hamidi, boleh le aku percaya sikit..



Najib: jangan serang peribadi Dr Mahathir. kita jawab dengan fakta.

Apa kenyataan datang dari Najib, rakyat kena tapis2 dahulu. Seperti kenyataan nya bahawa dia akan jawab kritikan Dr Mahathir dengan fakta dan tidak akan menyerang peribadi Dr Mahathir.


Nak serang peribadi Dr Mahathir dari sudut mana? Kita tak pernah dengar DR Mahathir ada skendel dengan perempuan.  Kita tidak pernah dengar Dr Mahathir ada bau2 kaitan dengan pembunuhan?  Ada kita dengar isteri Dr Mahathir dituduh itu dan ini?

Kita tahu cara Najib- dia akan buat muka sadin, tapi budak2 nya akan menibai Dr Mahathir dengan teruk. Itu cara Najib beroperasi.


Apa fakta yang dia ada? Dia dan budak2 nya tidak ada fakta selain daripada mendedahkan apa yang sudah diketahui oleh masyarakat. Najib pun sebahagian daripada ‘kesalahan2’ yang dilakukan oleh Dr Mahathir. 

Sebagai seorang yang konon nya kuat berpegang kepada prinsip tanggungjawab bersama cabinet, bagaimana Najib mahu melepaskan dirinya dari terpalit dengan ‘kesalahan’ Dr Mahathir?


Fakta nya ialah Najib sendiri mengeringkan rerumput/hay ketika matahari Mahathir sedang menyinari. The fact was, Najib made hay while the Mahathir sun shone.



   ^^^^^^^
^^^^^^^^^
http://sakmongkol.blogspot.com/2015/06/bapa-nasi-kandar-24-jam-dan-tidak.html







Anonymous Anonymous said...


KD daripada perkembangan terkini , aku rasa rakyat kena bersedia dari sekarang untuk berdikari tampa BN , terutama orang melayu dah kena belajar berdikari la , macam juga najib dan kabinet musibat masing masing dah tau apa akan jadi pada PRU 14 .....
Monday, June 29, 2015 7:36:00 AM


# 1mdb JUGA TERHASIL SEBELUM pru13 dalam ketika ramalan kencang BN akan tewas !!!




AHLI KABINET GREECE
http://www.nytimes.com/2015/06/29/world/europe/greece-will-shut-banks-in-fallout-from-debt-crisis.html?emc=edit_th_20150629&nl=todaysheadlines&nlid=71208183&_r=0


17 comments:

  1. KD, pi letak gambar zahid tu buat pe, jawa tu kalo bab retorik mmg handal..aku smpi skrg ingat lg jawa ni memandai mandai pegi singapore mintak maaf..bukan main bangang lg..cer KD flashback balik kes tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika anda butuh angka togel 2d 3d 4d hubugi AKI KOJIP di nombor 0852-6188-8124

      Delete
  2. Saya tak rela Barisan Nasional tewas dalam PRU 14 kelak, minta simpang malaikat 44. Kepada Najib, berundurlah, terimalah hukuman atas apa yang telah dibuat. Sampai bila nak menyorokkan perbuatan salah yang kini makin banyak terdedah?

    Kepada ketua-ketua UMNO bahagian, jika anda semua sayangkan parti, bertindaklah dengan wajar, pilihan ditangan anda, Allah Taala berikan akal fikiran untuk anda semua berfikir dan membuat, pilihan, pilihlah antara anda sayangkan parti atau sayangkan jawatan anda hingga sehari sebelum PRU 14 di mana dalam PRU 14 anda semua menjadi golongan pembangkang di Malaysia.

    Paling menyedihkan adalah Barisan Nasional dirosakkan oleh kepimpinan atasan Barisan Nasional sendiri, jika kepimpinan UMNO tidak dapat mendesak Najib berundur, maka kepimpinan parti komponen UMNO perlu bertindak, kerana di saat ketika ini, dalam menghadapi PRU 14, jika UMNO tersungkur, sudah tentulah parti komponen Barisan Nasional juga berkubur, bertindak wajarlah demi menyelamatkan Barisan Nasional dari lingkup akibat kepimpinan atasan yang hanya mementingkan diri tetapi tidak memperdulikan parti malahan sanggup mempergunakan parti secara salah untuk memuaskan nafsu serakah sendiri.

    Terkenang semasa membantu kempen Barisan Nasional sebelum ini, ramai-ramai pasang bendera keramat 'dacing' di sepanjang jalanraya, berkempen di media sosial untuk menarik sokongan rakyat, berkempen di sana sini, mempertahankan kerajaan, tetapi inikan balasan yang diterima atas jerih payah selama ini?

    Apakah kepimpinan puas dengan memuaskan nafsu serakah sedang parti hancur? Apakah pemimpin tidak fikir ahli akar umbi yang berhempas pula untuk memenangkan parti dalam setiap PRU?

    Kepada ketua-ketua bahagian, terutama yang jadi calon dalam PRU, sudah lupakah kamu semua bagaimana ahli akar umbi siang malam berhempas pulas semasa berkempen untuk memenangkan kamu dalam pilihanraya sebagai calon Barisan Nasional? Tidak sedarkah kamu semua bahawa dengan wadah Barisan Nasional inilah kamu semua menang, dapat jadi ADUN atau ahli parlimen, malahan ada yang menjawat jawatan dalam kabinet, tidakkah ada sedikit pun di hati kamu semua akan rasa sayangkan kepada parti yang mendokong kamu semua selama ini?

    Saya tak tahulah perasaan ahli-ahli UMNO atau parti komponen Barisan Nasional yang lain, tetapi hati saya sangat pilu memikirkan wadah perjuangan selama ini yang seperti telur di hujung tanduk akibat kerakusan kepimpinan atasan, malahan dipersekongkolkan pula oleh ketua-ketua bahagian yang selama ini mendapat banyak manfaat hasil dari wadah perjuangan parti keramat Barisan Nasional.

    Saya sangat sedih dengan apa yang melanda pemikiran ketua-ketua bahagian kini, hanya dengan habuan jangka pendek, maka kepentingan jangka panjang parti dilingkupkan begitu sahaja, saya berasa begini kerana saya berhempas pula membantu Barisan Nasional berkempen, memansang poster, memasang bendera, menerangkan dasar-dasar kerajaan kepada rakyat untuk kefahaman rakyat supaya rakyat menyokong kerajaan, tetapi dengan keadaan sekarang ini, semua usaha selama sia-sia, kerana kepimpinan atasan sendiri yang menjadi petualang dan pengkhianatnya.

    Bersambung.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan..................

      Kepada ahli-ahli UMNO, Ketua Cawangan, Ketua Pemuda Cawangan / Bahagian, Ketua Wanita Cawangan / Bahagian, Ketua Puteri Cawangan / Bahagian, bangkitlah semua, pertahankan parti, selamatkan parti, kita tidak boleh biarkan parti hancur kerana ketamakan beberapa orang yang selama ini naik menjawat jawatan besar dalam negara hasil dari perjuangan parti, tapi bila dia dah berkuasa dia hancurkan parti, kita tak boleh biarkan orang sebegini berleluasa, kita mesti tentang habis-habisan.

      Pemilihan UMNO 2016 perlu diteruskan, parasit di dalam parti mesti dibersihkan, alasan menangguhkan pemilihan parti untuk memperkasakan parti adalah alasan yang menipu, kerana dengan menangguhkan pemilihan parti, maka lebih banyak kerosakkan yang akan berlaku dalam parti dan menghancurkan parti kerana petualang makin riang membuat angkara kerana mereka mempunya kuasa di dalam parti, tapi mengkhianati parti.

      Jika setiap kepimpinan UMNO istiqomah dalam perjuangan agama, bangsa, dan tanah air, maka tak ada isu perpecahan, kerana dalam pertandingan menang dan kalah itu adalah adat. Jika menang teruskan perjuangan memartabatkan agama, bangsa, dan tanah air, terus perkasakan parti, jika kalah, itu sudah bukan rezeki, lainlah kalau jenis tak tahu nak menerima takdir serta mempunyai niat lain bertanding untuk menang dan mempergunakan kedudukan dalam parti untuk diri sendiri, orang macam ini kalau kalah mesti perangai pun dah tak betul.

      Walau apa pun, Najib dan kuncu-kuncunya yang tuan-tuan, puan-puan, cik-cik, saudara, saudari ketahui sekelian perlu ditumbangkan, mereka inilah dalang menghancurkan parti dalam diam, mereka naik menjawat jawatan besar melalui wadah parti, tapi mereka juga yang mengkhianati parti kerana kepentingan diri sendiri. Orang begini tak layak berada dalam parti, jenis 'anjing tersepit' jenis kaduk naik junjung, di beri peluang terus melingkupkan parti.

      Bertindaklah segera wahai ahli-ahli parti sekalian, demi agama, bangsa, dan tanah air.

      Delete
    2. Kalau akar umbi tak bersuara... Betulah tenku nan cakap...penanggohan pemilihan umno adalah pemintaan akar umbi... Taklah kesalahan Di pihak Mt...renungkanlah

      Delete
    3. Saya sokong tulisan saudara.Sy juga antara jentera umno yg bekerja tak kira masa bjuang tika pru lepas2 kini terasa kesukaran unt bergerak dgn maksiat yg sdg najib buat skrg. Mohon ahli umno sedar semua ini dan mulalah bertindak. Kita bukan nk tumbangkan umno yg kita syg, mlh kerana syglah kita perlu turunkan najib sebelum nasi mnjadi basi.
      Mohon sahabat dlm umno baca dan fahamilah apa senario kini.
      -aku melayu rasis-

      Delete
  3. Macam-macam masalah yang berlaku, lepas tu beri teori yang bukan-bukan. Lihat ini:

    http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/bateri-litium-punca-mh370-terhempas-1.108756

    Berdasarkan teori dari 'pakar penerbangan' dari Amerika itu, puncanya adalah bateri lithium yang terbakar dan membebaskan asap beracun menyebabkan semua penumpang dan anak kapal terbunuh, malahan dikatakannya lagi bahawa pembantu juruterbang cuba membuat pusingan untuk mendarat cemas dan sistem penerbangan autopilot selepas semua juruterbang dan penumpang serta anak kapal terbunuh, tapi yang peliknya adalah mengapakah tidak mendarat di Kuala Terengganu atau Kota Bharu atau Kuantan? Kalau semua dah mati termasuk juruterbang, macam mana pula kapal terbang itu begitu pandai terbang sendiri ke ruang udara Pulau Pinang, lepas tu ke ruang udara Laut Andaman di utara Pulau Pinang, ke arah utara, kemudian melencong ke arah selatan hingga ke kawasan perairan Perth, Australia sambil mengelak melalui kawasan ruang udara Acheh supaya tak dapat dikesan oleh radar pihak Indonesia?

    Menjadi persoalan, apakah sistem penerbangan autopilot MH370 disetkan supaya terbang ke arah Pulau Pinang, kemudian menuju utara ke ruang udara Laut Andaman, lepas tu melencong pula ke selatan hingga ke Lautan Hindi berhampiran denga kawasan Perth Australia?

    Dalam isu ini pun, banyak kontroversi yang melanda, pihak kerajaan juga gagal bertindak sepatutnya seperti pihak TUDM di Butterworth, patutnya apabila mereka mengesan objek yang mencurigakan di ruang udara negara, adalah menjadi prosedur operasi seragam (SOP) untuk pihak TUDM menghantar jet pejuang untuk mengesan dan menahan serta mengiringi objek yang mencurigakan itu ke pengkalan untuk siasatan, tetapi mengapakah ini boleh dibiarkan terlepas?

    Sebagaimana yang saya nyatakan, di zaman Najib ini banyak sangat isu-isu yang pelik yang di luar kewarasan manusia yang berlaku.

    Semua isu-isu pelik itu tidak dapat dijelaskan oleh Najib serta pihak kerajaan, ini mendatangkan rasa curiga kepada rakyat.

    Oleh itu, Najib perlu berundur segera dan menghadapi pengadilan di mahkamah terhadap apa yang telah berlaku, kerana apa yang telah berlaku sudah pun berlaku dan tak dapat diundur semula, bak kata orang-orang tua, berani buat, berani tanggung.

    Saya bukan suka-suka nak menuduh Najib dalam isu-isu pelik seperti MH 370, 1MDB, Altantuya, dan macam-macam lagi itu, tetapi banyak bukti menunjukkan penglibatan Najib dalam isu-isu ini, terutama 1MDB.

    Ahli-ahli UMNO sekalian, buat apa nak simpan bom jangka dalam parti sendiri, bertindaklah segera, kepada ketua-ketua bahagian juga, kalau biarkan bom jangka ni meletup, kelak akhirnya kamu semua yang rugi juga, kalau dicalonkan dalam PRU 14 pun tumbang, malahan kamu semua akan ditangkap dan didakwa bersubahat dengan perkara-perkara yang menjadi kontroversi itu.

    Bak kata Anon Jun 29 9:18, kalau ahli UMNO di peringkat akar umbi sendiri tidak mempedulikan semua kebejatan ini, maka benarlah ahli UMNO di peringkat akar umbi sendiri merelakan parti lingkup dan punah ranah dengan menangguhkan pemilihan parti yang mana sepatutnya diadakan pemilihan dalam parti untuk membersihkan parti dari anasir-anasir yang berlaku curang di dalam parti, naik ke puncak kuasa melalui wadah parti, tetapi kerana nak selamatkan diri dari perbuatan yang salah yang telah dibuat, sanggup hancurkan parti.

    Fikir-fikirkanlah, dan bertindaklah segera untuk menyelamatkan keadaan, kalau saya seorang sahaja yang berhempas pulas nak menyelamatkan parti, tapi yang lain ibarat kena candu membiarkan sahaja parti lingkup tanpa ambil peduli akibat khayal dengan retorik dan habuan yang tak seberapa dalam jangka masa pendek, tak ada gunanya juga, bak kata orang-orang tua, bersatu teguh, bercerai roboh, kita perlu bersatu untuk pertahankan parti, bukannya mementingkan diri sendiri untuk menghadap sangat kepada habuan yang tak seberapa hingga melingkupkan parti. Sedarlah semua.

    ReplyDelete
  4. akar umbi yg mana kun nan maksudkan bagi najib memberi alasan penangguhan mt 2016 selama 18 bulan.sebagai ahli umno, tak dengar pulak cawangan atau bahagian ada membuat usul spt di atas.ni smua main tembak saje.sia2 sajelah undi kami selama ni.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. bg cine je la perintah...melayu ni smpi kiamat nk bergaduh...ade yg nk ikut mamak..ade yg nk kn bugis..kn elok kite melayu nk kn islam...

    ReplyDelete
  8. Umar Abdul Aziz said...
    Aslkum Dakj.

    Apa yg you tulis pasal greece betul . aku ada kenalan disana dia terpaksa ke negara lain utk urusan bank
    buka acc di belanda utk kemudahan aliran tunai dan facilitas bank . tdak bolih urus niaga dlm negara sbb pelangan tak yakin dgn bank2 di greece, sukar katanya
    malaysia ...kita sedang menuju ke ALAM GREECE keran BODOH DAN DEGILNYA njib
    cara njib sekrg dulu dia serang balik tun
    le ni dia buat pura baik , reda akur taklagi segarang bugis dgn darahnya
    darah bugien lamo dia dah tukar kedarah kambing
    njib why not you go,,,,let it go , pls a go go

    ReplyDelete
  9. sbb tu kene turun kn pemimpin melayu...kite naik kn cine mcm tony pua tu...pinda perlembagaan benar kn bukan melayu jd pm...sblm terlambat n malaysia jd bankrup adalah elok kite angkat pemimpin cine yg lebih bijak drpd melayu utk urus negara kite...tgk je singapore tu yg kaya raya...skrg nk pilih mne antara cine yg bijak atau nk jage pemimpin melayu je...

    ReplyDelete
  10. Bagus. ..kita boleh ikut mat sabu makan babi dengan Guan eng . Di Selangor bekalan dari ladang babi terbesar dah ready..Mungkin babi tu sebenarnya sangat sedap tapi di taboo oleh tok nenek kita kata kotor lah bagai ..ayo rakan2 ...jom ikut China kafir dan buang PM Muslim ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo dh itu je yg mampu puas kn org2 melayu nk wat mcm mne...rela ikut mat sabu makan babi ngan guan eng...bile same sendiri nk gaduh of coz la org ke 3 yg amek peluang...skrg cine makin kuat sokong dap...yg melayu makin layu..siang mlm politik je...

      Delete
  11. ถ้าคุณต้องการที่จะคิดสลับ 3d 4d 2d โปรดดู AKI KOJIP จำนวน 0852-6188-8124

    ReplyDelete
  12. jika anda butuh angka togel 2d 3d 4d hubugi AKI KOJIP di nomor 0852-6188-8124

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...