Tuesday, June 23, 2015

KALAU DIBANDING XAVIER ANDRE JUSTO DENGAN JHO LOW...MACAM BUMI DENGAN LANGIT...

Berita penangkapan Xavier Andre Justo yang dikaitkan dengan pemalsuan dokumen Petro Saudi mengaitkan 1MDB merupakan episod baru.

Penangkapan dibuat oleh Polis Thailand atas waran tangkap yang dikeluarkan oleh mahkamah.

Siasatan dan tangkapan adalah proses asas perundangan dan seseorang itu tidak bersalah selagi belum dibuktikan  bersalah oleh mahkamah.

Ia memakan masa bertahun untuk proses perbicaraan. Motif tangkapan kadang dirancang untuk memberi satu persepsi dan imej.

Oleh itu jika ada yang berpendapat tangkapan itu mensucikan keseluruhan 1MDB sangat tidak masuk akal kerana 1MDB dikaitkan dengan banyak perkara dan faktor.

Kritikan Mahathir sendiri bukan berdasarkan Sarawak Report tetapi lebih kepada komunikasi Mahathir dengan Najib berakhir dengan kegagalan Najib sendiri menjawab beberapa perkara yang dibangkitkan oleh Mahathir.

Sampai hari ini Mahathir belum pernah membuat tuduhan kepada Najib kecuali dalam lengkongan bertanya dan mahukan penjelasan.

Cadangan pemulihan, arahan siasatan Audit dan PAC petanda Najib sendiri hilang kawalan atau blur apa yang sedang berlaku dalam dan dengan 1MDB.

Najib terjemahkan rasa takut dan blur ini dengan tidak hadir dalam program N2H anjura NGO proUMNO.

Jika benar Najib yakin penangkapan Xavier mensucikan 1MDB dari segalanya, wajar auditan dan siasatan Audit Negara dan PAC dihentikan serta merta.

Kalau dibandingkan peranan jholow dengan Xavier ia umpama bumi dan langit.

Jangan sebok nampak kuman di seberang laut, gajah yang real depan  mata buat tak nampak..

102 comments:

  1. Ish....ish....ish.Nampak sangat lah hang ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah wah...dalam Paragraph 4 awai2 KD prejudis dan buat andaian yang cuba memesongkan isu...KD. .KD...memang possible motive begitu namun ianya tidak semudah itu untok memalsukan kebenaran..

      Delete
  2. Nampak teori konspirasi kluangman bodoh banggang, lembu pon lagi bagus kalau otak kluangman bagi kat lembu, mampu lembu berfikir...

    Kluangman, busuk hati, macam babi jilat taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa suruh hang p kulom teloq Najib

      Delete
    2. oiii chai chai umngok sekelian!
      kalau KD ni kau boleh katakana busuk hati, Dr.Mim @ novandri kau baik hati sangat ke???
      hari2 bukak isu selak kain pembangkang!
      Kain orang cepat aje selaknya tapi kain sendiri yg penuh nanah kudis tak pernah nak selak!

      Kalau tak stuju dgn kupasan orang, janganlah hina orang tu orang ni. Baca dan komenlah dengan beradap sesuai dengan kau sebagai manusia bertamadun! (konon) Nanti kalau orang cakap kau otak bukan manusia (otak anjing etc) kau pulak sentap!

      Bukak mindalah oii ngok! menulis dalam niat berkongsi pandangan. Bukan pakai otak 3 suku!
      kau paham tu pengawal dan hamba cai bugis umno??

      Delete
    3. Chill la... tgh bulan Ramadhan ni... sabar dan jagalah lidah ('lidah' dalam konteks ni adalah perkataan-perkataan kesat yang digunakan)

      Delete
  3. Kes ni sama mcm kes bela lembu suami dato shahrizat. Penyelewengan tetap wujud. Dato Shahrizat dipaksa berundur. Rafizi masih bebas. Apa yg admin ckp ada kebenaran. Lebih senang cari kambing hitam utk selesai masalah.

    ReplyDelete
  4. Huraian yang mantap,kalau ada yang sanggah sudah tentu tidak mengguna otak dan hati bebal.

    ReplyDelete
  5. its better to find out from the HUMAN RESOURCE OF PETROSAUDI IF XAVIER ANDRE JUSTO REALLY EXIST IN THAT ORGANISATION 2 YEARS AGO.......... COS HIS NAME APPEAR ALL OF A SUDDEN AS IF TO CLEAR ALL THE ACCUSATIONS TOWARDS 1MDB CASE

    ReplyDelete
  6. Carilah fakta bukan andaian..

    ReplyDelete
  7. Tk hbis2 lg dendam mamak dgn guna balaci kaki fitnah blogger KD
    Sudah2lah.. tkknlh krjn Thai, Saudi pun komplot jg utk lawan mamak?
    kronik nye otak balaci mamak.. desprado

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hang nak kulom teloq Najib pun berpada pada lah , ni kan bulan puasa

      Delete
    2. Pasal apa Najib larikan diri dari programnya sendiri "Nothing to Hide", blah lah, bila Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hadir nak mendapatkan penjelasan Najib, maka dari Nothing to Hide dah jadi program "Run Away to Hiding Everything" pula.

      Delete
  8. Komen otak kepala lutut...tun ade ajak rakyat buat rusuhan ker?..tun ade buat character bashing di tv ker?..tun cuma bertanye soalan soalan yg valid!!..itu pun da goyang!!...org macam ko tu yg kronik!!.. tak sanggup terima realiti..desperado??!!..kempen memburukkan tun di buletin utama tv3..itu la propa org desperado...rakyat menilai dan membuat keputusan!!..pemimpin yg tak bertelo menjadi balaci yahudi US..mmg tak.layak.memimpin negara...sempadan pun tak terjaga..pahlawan kononnnn..sudahhhh larrrr..!!!

    ReplyDelete
  9. Macai ...

    Abes kalo pon itu sumber SR...knp x saman SR jika ia fitnah??
    Knp berdiam sampai sekarang?
    People will see the face value of the report...not only source of the report..
    Atau itu mmg pemberi sumber ttp dikhianati oleh petrosaudi lepas kantoi dah tau die feed info pd SR??
    Sila saman SR dgn kadar segera..ade bran?
    Kes lembu pon x saman sampai skrang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SR tu opis die kat mana?
      Berbaloi ka?

      Delete
    2. Bukan masalah berbaloi atau tak berbaloi, tetapi kalau betul Sarawak Report itu membuat cerita palsu, maka samanlah, macam Najib saman Harakah sebelum ini.

      Najib berani saman Harakah kerana dia tau Harakah tu jenis surat khabar sampah yang menulis tanpa menggunakan otak, sebab itu Najib berani saman Harakah.

      Tapi Najib takut nak saman Sarawak Report sebab Sarawak Report ada bukti penyelewengan Najib.

      Kalau Sarawak Report dituduh fitnah Najib, maka samanlah.

      Delete
    3. Macai 815

      Najib kan pm x berbaloi ke??
      Pahlawan bugis pulak tu...
      Sila byk kn kwn2 loyer tanya eh logik ke aku duk mesia saman org kat londonnnn???

      Delete
    4. SR office dia di london..13 jam naik kapslterbang..kalo naik jet lg cepat smpi..
      najib/rosmah bole jejalan makan angin ..shopping sana sini kat london..takkan tak bole saman ...bole ambik lawyer sane bwk masuk court england..so aper masalahnyer??..saman lerr..itupun kalo ader 'telo'

      Delete
  10. Sokong!!!!...klu tuduhan2 scandal semua nie salah..saman la..najib kan kaki saman...apa lagi..saman laa....ada berannn????

    ReplyDelete
    Replies
    1. si Pahlawan Berantai Bugis najib tu tak akan ada telo nak saman
      Kalau saman maka akan panjanglah ceritanya dan tak mustahil apa yg try di hidenya akan bersepai!

      Delete
    2. Maaf...pembetulan. Najib sebenarnya Pah LAWAN Bugis, telornya masih diragukan keberadaannya. Orang2 bugis di tempat saya cukup marah, malu & meluat dgn sikap dayus pd bini, yahudi & spork.

      Delete
  11. eleh kluangman, baguih punya statement. 'tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah bla bla bla....'. awat buat statement kalut lagu tu? yang hang dok pedajai najib dan pecacai dia hari2 tu dah ada bukti mahkamah belum? bila pula hangpa dok heret najib masuk mahkamah, ada? tu la, lain kali jangan main tibai dok hentam najib tu ikut tekak hang. hang ingat hang je betui, orang lain yg tak setuju dengan hang semua hang label jilat bontotlah, bengaplah, macailah, kaki cuci taiklah dan macam2. bila mamat seko kena tangkap polis siam, hang cepat2 putaq konon belum masuk mahkamah belum salah. piiraaahhhh!! ni nak habaq hang, aku cuaq jugak ngan najib, tapi taklah main bedal bla bla bla hentam najib mcm hang sebab najib belum diheret ke mahkamah. hang pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xavier Justo ditangkap polis kerana ada laporan polis terhadapnya, tetapi Najib pula lepas bebas riang ria menyelewengkan harta negara untuk sembunyikan kegiatan buruknya dalam 1MDB tidak pula ditangkap polis walaupun dah ada laporan polis dibuat terhadapnya.

      Apa komen macai Najib dalam hal ini? Sila beri hujah.

      Delete
  12. Heran sikit....dekat web klu nak berurusan dgn petrosaudi kena contact office di london dan swiss sbb office riadh lom siap tapi banyak dokumen 1mdb souce dari riadh. Selepas swiss man kena tangkap, juruckp petrosaudi pun dari riadh juga. Takkan isu penting mcm ni hq london tak ambil peranan. Ada sesiapa boleh bagi aku faham.

    ReplyDelete
  13. hang tgk cacai najib....huisshhhh...punya la suka konon-konon dapt peluru....hahahhaha...lu nak jd macai...lu jadila...makan la duit ajib gor tu puas2 sebelum dia jatuh.....tertangkapnya mamat tu kat thailand belum menjawab soklan2 tun yea....just nk igtkn jer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin lepas ni lagi banyak yang terbongkar, Najib dan juak-juaknya yang sekarang ni bukan main syok kononnya dah dapat senjata untuk menyerang pihak yang mengkritiknya, tetapi mungkin senjata itu makan tuan kelak akhirnya.

      Penangkapan Xavier Justo, jika dia dibicarakan di mahkamah, sudah tentu makin banyak yang akan terbongkar kelak, Najib dan juak-juak yang ketawa besar sekarang ni lepas ni akan meraung keperitan kerana ibarat niat di hati nak peluk gunung, tapi terpeluk biawak pula.

      Delete
    2. doa-doalah ye, semoga cita-cita kau tidak terbongkang.

      Delete
    3. Saya bukannya nak berniat buruk dengan Najib, tapi apa yang salah tu salahlah, tak boleh disokong.

      Dalam isu Xavier Justo ini, dengan riang juak-juak Najib buat kesimpulan kononnya apa yang dituduhkan terhadap 1MDB ini adalah tidak benar, tetapi Najib tetap takut nak berhadapan dengan Tun Dr. Mahathir dalam program soal jawab di televisyen secara siaran langsung, malahan Najib buat program Nothing To Hide pun, dia sendiri larikan diri bila Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hadir untuk mendapatkan penjelasan dari Najib, alasan keselamatan, sedangkan hakikatnya hanya Ali Tinju pecacai Najib sahajalah yang melalak dan menggelupur di luar dewan dan digunakan sebagai alasan keselamatan oleh Ketua Polis Negara bagi mengelakkan Najib hadir supaya Najib boleh elak disoal oleh Tun Dr. Mahathir dan orang ramai.

      Delete
    4. Ko pun Doa-doalah supaya cita-cita die terbongkang...kot x terbongkang kang ajib yang terbongkang

      Delete
    5. Apahal asyik ulang, Najib dah bagi bayaran advance sebagai tukang jawab ke?

      Delete
  14. stail ayam jantan, berkokok riuh sekampung ekor ada taik! itulah cai cai umno najib!
    dapat satu peluru, terus pom pang pom pang sana sini. Riuh hingga semua bloger taik umno yang selama ni asyik selak seluar dalam nenek jijah, LGE dan sewaktu dengannya tetiba hari ni beralih arah menembak sesiapa yang kontra najib! Tak ada pulak yang bukak isu LGE berak atas jalan, Nenek tua kencing berdiri, Hadi kentut busuk dan Nuar nak bersunat kali kedua ketiga dan seterusnya.

    Tak aku sangka samasekali begitu buruknya otak pemikiran bloger2 pro umno najib! Kalau dikatakan bloger seperti KD ini pemecah umno, apa pulak nak dibahasakan kp bloger2 spt Novandri dan seangkatan dengannya?? Bloger Malaikat? Bloger suci??

    Rupanya ramai ahli umno yang bodoh sombong! Sudah seperti warak pembangkang! Stiap perkara yang tidak menyebelahinya akan dikata salah dan tak adil. Tapi kalau sebaliknya, itulah yang benar sebenarnya pula!

    Berita penangkapan malaun itu pun belum diketahui lebih jelas. Mengapa dan apa objektifnya malaun itu buat sehinggakan dia dipecat dan menyerang kembali bekas majikan dia. Mungkin juga sebabnya hamper sama dengan seseorang dinegara kita yang cuba buat repot berkaitan 1mdb tidak lama dulu tetapi rumahnya pula diselongkar habis dan akhirnya diistiharkan muflis! Bukankah itu satu pengkhianatan??? Tapi ada pulak juak umno najib yang cepat cepat guna isu ini sebagai peluru menyerang selepas senyap seketika konon sesuai dengan "menunggu laporan pac", Tapi mengapa sekarang laporan belum siap (Ditangguh pulak dalam bulan puasa) juak umno bugis najib ni tak sabar menunggu hingga laporan pac keluar??

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis, yang kau asyik sebut benda2 yang 'mungkin' ni apa hal? nak bagi sejuk ati ke apa bro? mungkin-mungkin yang kau tulis tu maknanya belum sahih la bro, khayalan kau aje tu....

      Delete
    2. Apahal Najib takut nak bersoal jawab dengan Tun Dr. Mahathir? Malahan sumber yang diperoleh oleh Tun Dr. Mahathir kebanyakkan dari Najib sendiri, sebab itulah Najib takut nak buat program soal jawab dengan Tun Dr. Mahathir secara siaran langsung di televisyen.

      Delete
  15. Kegagalan Edra Energy menyiapkan projek stesen janakuasa Jimah Timur hingga terpaksa minta Najib paksa TNB beli ekuti dalam stesen janakuasa berkenaan menunjukkan memang 1MDB ini bermasalah dan menjangkitkan masalah mereka kepada badan berkanun dan GLC pula.

    Stesen janakuasa elektrik Jimah Timur patutnya siap pada tahun 2018, tetapi mengalami kelewatan dan dijangka hanya akan siap setahun kemudiannya iaitu pada 2019 dengan peningkatan kos sebanyak lebih kurang RM 1 bilion, oleh itu tindakan TNB nak melabur dalam Jimah Timur itu adalah tindakan yang tidak sepatutnya kerana TNB akan menanggung beban kewangan yang tidak sepatutnya dan TNB akan kerugian bekalan elektrik selama setahun serta TNB akan kerugian tuntutan gantirugi kelewatan bekalan elektrik selama setahun itu kerana TNB dah melabur dalam Jimah Timur.

    Harapnya berita yang dilaporkan oleh TV 3 mengenai pembelian ekuiti dalam Jimah Timur oleh TNB itu bukannya pemalsuan maklumat oleh Xavier Justo lagilah.

    Harapnya juak-juak Najib memberi ulasan mengenai perkara ini.

    ReplyDelete
  16. TV 3 pada berita Buletin 1.30 petang semalam melaporkan sekumpulan pemegang saham minoriti dalam Tanjong Plc telah membuat laporan polis mengenai urusniaga Tanjong Plc yang meragukan. Malahan mereka membuat tuntutan supaya urusniaga Tanjong Plc dibuat audit forensik oleh firma perakaunan antarabanga.

    Teringat saya akan jawapan oleh 1MDB mengenai RM 2 bilion yang diperoleh dari Tanjong Plc sebelum ini, kata 1MDB itu adalah 'pembelian ekuiti' oleh Tanjong Plc dalam Powertek Invesment Holding sedangkan Tanjong Plc sendiri dah jual keseluruhan ekuiti Powertek kepada 1MDB, kenapa nak 'melabur' semula? Malahan 'pelaburan' itu dibuat di masa 1MDB sedang mengalami kerugian yang teruk, apakah justifikasinya?

    Harapnya berita yang dilaporkan oleh TV 3 itu bukanlah e-mel palsu dari Xavier Justo jugalah.

    Semoga juak-juak Najib dapat memberikan penjelasan mengenai perkara ini.

    ReplyDelete
  17. Asyikx sebut Najib takut jumpa TDM.....aku ini bukan suka sangat pada Najib tapi aku rasa dia sudah perkenakan TDM,dia dah beritahu TDM siapa yang berkuasa sekarang,suka hati dia siapa nak jumpa.Bayanhkan saorang bekas PM telah disuruh berhenti dari berucap olih Polis dan turun dari pentas......so fikir lah.Dan sekarang TDM beralih ke piahak Yahudi memburukkan negara dan source dari Swak Report banyak beri distorted Info kepada beliau hasilnya kredibiliti TDM hancur.Conclusion saya This Grand Old Man had been used by those frustrated goons who received and made bundled of money during TDM premiership,but now suffer,kuda sudah tiada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ellleehhhh...jangan la guna mukadimah "asyik2 sebut najib takut jumpa TDM" tu untuk coverline konon2nyer ko bkn cai AHjib....nak muntah aku...dah terang2 ko mmg ade masyuk dari najib tu yang ko dok backing n licking die tu...Cacai...cacai

      Delete
    2. Dah memang benar Najib takut berhadapan dengan soalan-soalan dari Tun Dr. Mahathir, kalau Najib kata dia Perdana Menteri, darjat tinggi, tak sesuai pergi berjumpa dengan Tun Dr. Mahathir, ok tak apalah. Tapi bila Tun Dr. Mahathir datang nak berjumpa dengan Najib, nak mendapatkan penjelasan mengenai isu-isu yang berkaitan, pasal apa Najib larikan diri?

      Malahan sampai gunakan Ali Tinju untuk menggelupur dan meraung-raung, memekik di luar pintu dewan sebagai alasan untuk mengelakkan diri dari disoal jawab oleh Tun Dr. Mahathir. Memang sungguh memalukan, Najib gunakan pecacainya Ali Tinju untuk menggelupur di luar dewan, lepas tu gunakan Ketua Polis Negara untuk keluarkan kenyataan kononnya keadaan tak selamat hanya disebabkan Ali Tinju yang menggelupur sendirian di luar dewan bagi membolehkan Najib ada alasan untuk tidak hadir ke programnya sendiri itu bagi mengelakkan disoal jawab oleh Tun Dr. Mahathir.

      Malahan dalam program Nothing to Hide itu, pihak penganjur yang menjemput Tun Dr. Mahathir berucap, kemudian Najib dan kuncu-kuncu gunakan polis untuk menyekat ucapan Tun Dr. Mahathir pula, tak ada ancaman keselamatan apa pun, para jemputan mendengar ucapan Tun Dr. Mahathir dengan aman, tak ada kejadian pergaduhan seperti yang digembar gemburkan pun, jadi pasal apa polis menyekat Tun Dr. Mahathir berucap? Kerana arahan dari Najib dan kuncu-kuncunya.

      Malahan kerana nak burukkan Tun Dr. Mahathir, media pecacai Najib seperti TV 3 memfitnah Tun Dr. Mahathir kononnya Tun Dr. Mahathir merampas pentas utama, kemudian merampas mikrofon dan berucap sedangkan sebenarnya Tun Dr. Mahathir yang diminta berucap oleh pihak penganjur sebab Najib pengecut larikan diri.

      Kemudian TV 3, media pecacai Najib menggunakan para tukang ampu Najib seperti Shahrir Samad, Zamil KITA, Salleh Said Keruak, malahan yang paling ekstrim adalah mereka mengambil fitnah dari Tunku Aziz yang turut menuduh Tun Dr. Mahathir merampas pentas, merampas mikrofon, berucap tanpa kebenaran, sedangkan Tunku Aziz tu sendiri ada di depan pentas, dia sendiri dengar penganjur jemput Tun Dr. Mahathir berucap, malahan dia sendiri lihat Tun Dr. Mahathir berucap dengan aman, tapi mungkin kerana Tunku Aziz ni dah nyanyuk, atau bodoh, atau jenis hati busuk khianat, maka dituduhnya Tun Dr. Mahathir membuat kekacauan, merampas pentas, merampas mikrofon dan sebagainya.

      Tun Dr. Mahathir tidak dipergunakan oleh sesiapa, kerana apa yang Tun Dr. Mahathir tahu adalah sebenarnya apa yang didedahkan oleh Najib sendiri, kerana Tun Dr. Mahathir berasa sangat terkejut dengan pendedahan oleh Najib itu, maka dia terpaksa minta Najib letak jawatan sebelum keadaan menjadi makin teruk, Najib degil, maka Tun Dr. Mahathir terpaksa mengkritik Najib supaya ahli dan pimpinan UMNO yang lain sedar bahawa Najib sedang membahayakan negara, tapi kepimpinan UMNO terutama 154 Ketua Bahagian UMNO diumpan dengan janji dapat jadi calon, dapat projek, terus jadi pecacai Najib tanpa mempedulikan kehancuran yang sedang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Kesimpulannya, 1MDB memang bermasalah, Najib memang bermalah, negara kita berhadapan dengan masalah yang sangat kritikal bila Najib menggunakan apa sahaja kaedah untuk selindungkan penyelewengannya di dalam 1MDB sebelum ini tanpa mempedulikan kesan buruk kepada negara akibat perbuatannya itu.

      Delete
    3. Ya Allah aku heran mcm man otak2 Melayu mcm ni boleh senang ditipu Mamak pembelit tu?
      Punya jelas dia ada agenda jahat selepas apa yg dirancangnya tak dibuat oleh PM2 selepasnya.

      Dia sendiri bgtau Najib membatalkan banyak perkaya yg dia telah rancang.. itu main point mamak.

      Mamak Madeay tk pernah ikhlas sbb tu berdozen manusia yang nak gantinya di 'matikan' karektor..
      dia menggambarkan dirinya dhj bijak dan 'suci' dr kesalahan.

      Najib tak perlu buang masa jumpa mamak putar alam itu sbb Mamak tu tak hingin pun nak tahu atau selesaikan isu tp pura2 utk tipu penyokong.. yg sbrnya nk jatuhkan Najib yg tak mau ikut telunjuk kakinya..

      Memfitnah Najib mengumpan Ketua2 Bahagian dengan rasuha, projek, kronisme membuktikan Rejim propaganda Mamak Laknatullah ini AMAT2 JAHAT dan MAHA PENIPU!

      Inilah yg menyebabkan aku amat benci Rejim Mamak Madeay sbb dia yg lakukan semua itu kemudia dia palit pada org lain.. wang berkoyan2 berguni2 semasa pemilihan UMNO di zaman Mamak kd Presiden.
      di pentas mamak pura2 nangis konon jgn rasuah.. tp di belakang dialah BAPAK RASUAH.. penyubur penyelewengan..

      syg sekali yg menyokong mamak ialah org2 sperti penyamun2 yg muflis. manusia2 elit yg sudah berubah tp mah tongkat dunia.. manusia2 yg zaman muda dlu penuh dgn dosa dan maksiat..dn org2 ini lah yg berdaimping dengan MAMAK Madeay!!

      Delete
    4. Inilah masalahnya kalau sikap kuno-ego mementingkan darjat. Maklum saja Tun Mahathir kan berasal rakyat biasa.. manakala dia dari golongan bangsawan, yg tak pernah rasa hidup susah. Tapi dia lupa, Tun ilmuwan doktor perubatan & lebih banyak pengalaman hidup, ahli fikir, biasa berniaga kecil-kecilan zaman persekolahannya, penulis, Dan paling hebat... Dia yakin dgn dirinya dan juga anak bangsanya, tanpa bersandar kpd bangsa main terutama kaum Yahudi, barat & Little Israel Spork.

      Mahathir pemimpin sejati UMNO sebab kedua-nya cukup sinonim.....United Malay National Organization; atau Under Nahathir No Ordeal.

      Najib pula pemimpin UMLO (United Malay Liberal Organization) kerana dasar 1Malaysia ciplakannya dari slogan Malaysian Malaysia. Iaitu sama rata sama rasa.

      Delete
    5. tun mamak rakyat biasa? tp bila dia jadi rakyat tak biasa..dia melampau lebih dr Sultan dan Raja?
      ko buta kayu ke nk jilat mamak tu jahanamkan negara lepas tu cover dgn sebiji dua menumen..
      dasar penswastaan gila yg mamak kerala ni initiates utk menghaloba kan kroni2 nya.. massively!!!

      dasar 1 Malaysia tak korban Melayu..tp dasar DEB mamak menipu MELAYU hidup2.... bodoh Othaman oii!!

      Delete
    6. Ehhh ko makan jer la duit ahjib tu puas-puas....mmg jenis najib pun amik org2 mcm ko nie...cita auta lebih...fakta habuk xda...hahh tu jilat tu ahjib nyer air dah kuaaq lalu pungkoq dia...kang dia x bayaq hang kang.....

      Delete
  18. Hmmm...ted manoff pu***ak tak bagi komen lagi ker?!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted Manoff hari ni jadi anonymous pula, untuk elakkan dikesan.

      Delete
    2. ko tu anon mcm ank luar nikaj ok plak?
      mengata org lain ludah muka sendiri

      sama mcm keling tua ludah atas.. telepok muka dia balik yg kena..

      sbb dia lah ajar UMNO hidup dgn rasuah... kronisme, salah laku.. mengekalkan menteri2 yg peribadi buruk spy senang 'BLACKMAILED'

      Delete
    3. Never used Anonymous..kutu berahak mana copy paste same isu dari blog lain guna Anon...bulan puasa yang mulia pun ada sebut benda dalam kain...memang sahih putus dari rahmat Allah...

      Delete
    4. Ted, diorng takut benar dgn byg2 sdra..
      diorng nk 'kecilkan' crowd yg menentang mamak kerala.
      so nmpk je posting yg tajam terus point to a person yg sama..

      modus operandi.. nk nmpak Mamak Kerala cukup powerfull..dn boleh kumpul crowd 45k mcm Anwar!

      Delete
    5. Wow...
      Ted manoff ni islam rupernyer..
      Tahu plak perkataan rahmat Allah..
      Kalo ambik upah burukkan org acaner plak ted??

      Delete
    6. "memang sahih putus dari rahmat Allah.."

      nasihatkan diri sendiri ke ted manoff..?

      bagus la begitu..

      Delete
  19. Ya Allah...brp punya bengap la penyokong pondan ni....

    Kalau mamat ni terbukti wat benda palsu, wat pe petro g bayar berjuta? Kalau mamat ni tau dia yg ada2kan crita wat pe g ugut lagi petro bayar 10juta??

    Kalau benda yg mamat ni wat palsu apsal yg jadi takut petro dan bukan mamat ni?

    Ni adalah 1 lg perkembangan baik utk hal 1md ni supaya dorang ni smua blh didakwa...terimaksih Ya Allah....

    Sebagai orang IT, hang pikir hanya laptop jer ke tpt dia simpan bukti? Hehehe...kalau gomen dia swiss masuk campur? Masak petro dan setan2 1md...

    1 per 1 akan kluar....insyaallah...

    Strategi tangkap mamat ni pun akan makan diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai penyokong mamak LGBT.. usah guna nama Allah SWT utk melobi fitnah dan kerja2 jahat Rejim mamak! kelak buruk kaffarah.
      Suruh mamak kenalkan MArina dengan Tuhan dulu!

      Delete
    2. Anon 2:55 jgn ckp besar. Ibu bapa hny boleh mngajar anak tp sama ada anak mjadi anak soleh hny dtentukn oleh Allah s.w.t.
      Baca sikit kisah nabi Nuh, nabi Luth...

      Delete
  20. Hope swiss goverment will put him under witness protection as this is a very delicate and high profile matter.

    Hope this guy will take legal action against petro/1mdb for their action against him at the same time revealing the truth...

    ReplyDelete
  21. Aah...knp tang ditangkap time nak byr dia juta2 tu klu mmg tau dia palsukan dokumen? Nape tunggu org tu ugut balik baru nak tangkap? Nape biarkan org wat salah ugut org yg benar? Nape petro takut dgn pesalah? Nape lama sangat baru petro nak bertindak walhal klu betul dokumen palsu tu disebarkan, ia disebar bbrp tahun dulu dah...?

    Banyak betul nape atas tundakan petro dan mamat ni...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu andaian bapak ko je
      org tu lari merata.. dr saudi - sweden blh sembunyi kt thai..
      mamak ajar die kot?

      Delete
    2. trial after triel..mamak kerala regime Laknatullah..

      Makin banyak entry di post untuk caci PM lg banyak juga kick back yg akan sampai pada mamak kerala laknatullah sbb ramai org dh benci dgn perangai mamak yg dh diberi kuasa 22 tahun +10 tahun punahsehat.. gaji makan kenyang tak cukup2 tp masih tamak.. nak yg lebih besar

      Jd serangan demi serangan di lancarkan pd PM.. justifikasi bentuk sihir tulisan..iaitu nk selamatkan UMNO (kunun2) Najib mesti ditentang dan ditendang

      tp yg janggalnya rejim mamak kerala laknatullah ni tk sebut pulak siapa yg nk ganti?
      jadi bg mereka yg nak ganji tu penyamun pun takpa..pro Cina pun takpa.. janji Najib mesti ditendang.. dan mamak mau puas hati..

      Mamak skrg tidur tk lena sbb muka mcm senyum hati tengah remok sbb gagal jatuhkan Najib..

      ikut perancangan Najib sudah jatuh masa kes TRX, sebelum JUn.. tp malang rakyat tak sahut, ketua2 bahagian taat pd pemimpin, dan mamak gagal buat apa2 rally 45k manusia.. jd gelombang busuk ni hanay pusing dlm territory blogger2 anning suruhan mcm KD..so no impact lah...

      mmg nmpk mcm berapi dlm ni pejuang2 mamak laknatullah....kutuk maki.. caci.. telor la..pondan lah.. pengecutlah.. tp mereka brani keluar 100x pondan.. mana berani himpun... so nothing laaa..

      shameful acts of mamak kerala madeay Laknatullah!

      Delete
    3. Anon 4:17am is the typical AnynoMOUSE who pretend to be a smart Alec but too coward (tikus menikus) to post his real name.

      The comparison in quality between those who post with real names & those who don't is like dark night and day. Anon: 417 am belong to those who are iirresponsible assholes, possess no balls and afraid of being arrested for critisizing certain personalities or even polticians for that matter. This tikus/anonyMOUSE spread nothing good but evil with non-substance garbage slur or blind allegation.

      For that matter, I have deep respect to blog like chedet or the scribe. These 2 blogs never allow Anonymous comment.

      Delete
  22. Utk pencacai pondan smua....kantoi nya mamat ni dgn dakwaan sebar maklumat palsu tapi di bayar berjuta dan kemudian mamat ni perah lagi 10juta bukan kelebihan pada pondan2 mcm kamu sekelian...

    Pondan dan sekutunya harus lebih takut skrg pasal sebahagian kalau x semua bukti mungkin akan terkeluar dgn tertangkapnya mamat yg "bersalah" memalsukan dokumen...kononnya...

    ReplyDelete
  23. Ya betul...org x ugut tanpa barang/bahan/bukti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Justo bekerja untuk PetroSaudi tetapi dibayar 140 juta baht (RM15 juta) supaya meninggalkan syarikat itu, selepas beliau didapati melanggar peraturan syarikat." - dipetik dari theflayingkic.blogspot.

      Persoalan di sini adalah mengapakah Petrosaudi membayar RM 15 kepada Xavier Justo untuk dia meninggalkan syarikat itu kononnya atas alasan melanggar peraturan syarikat? Kalau langgar peraturan syarikat patutnya dipecatlah, tapi pasal apa dibayar RM 15 juta untuk tinggalkan Petrosaudi?

      Juak-juak Najib bersorak riang sebelum ini, sila jelaskan mengapakah Petrosaudi sanggup bayar RM 15 juta kepada Xavier Justo supaya dia tinggalkan Petrosaudi sedangkan kononnya dia melanggarkan peraturan syarikat?

      Selamat menjawab.

      Delete
  24. Malahan Najib dan kuncu-kuncu sering menyatakan bahawa kerjasama dengan Petrosaudi ini membolehkan Malaysia mudah dapat projek di Arab Saudi seperti projek monorel dan sebagainya itu.

    Menjadi persoalan, apakah Petrosaudi ini syarikat milik kerajaan Arab Saudi atau pun bukan? Kerana berdasarkan rekod dalam laman web Petrosaudi sendiri, dinyatakan Petrosaudi ditubuhkan pada 2005, pengasasnya adalah Tarikh Essam Ahmad Obaid dan beberapa pelabur swasta.

    Malahan 1MDB kata dia ada joint venture dengan Petrosaudi melibatkan telaga petroleum di Turkmenistan dan Argentina, tetapi tak ada pun sebarang aktiviti perniagaan 1MDB dan Petrosaudi di sana, apatah lagi telaga petroleum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woii bongok.. projek berbillion monorel oleg Prasarana negara tu apa menda nya?
      Kalau tak kenal sistem Beraja Arab Saudi jgn sama kan dengan Sultan Lanun Temasik tu.. kerja nk bunuh org je lepas tu ckp 'beta bertindak untuk rakyat'..lesap Iskandar Johor beta jualkan..

      Delete
    2. Yang kau nak melalak tak tentu hala ni pasal apa? Saya tanya apakah Petrosaudi ni mempunyai pegangan oleh pihak kerajaan Arab Saudi sebab dalam laman web Petrosaudi hanya dinyatakan bahawa Petrosaudi ditubuhkan pada 2005 oleh Tarik Essam Ahmad Obaid dan beberapa pihak swasta, tak ada sebut pun kerajaan Arab Saudi, oleh itu aku tanya juak-juak Najib, ada ke kerajaan Arab Saudi melabur dalam Petrosaudi ni? Yang kau peri meracau ke lain tu apa kejadahnya? Silap makan ubat ke?

      Malahan dalam laman web Petrosaudi, tak ada pun dinyatakan pelaburan Petrosaudi di Argentina dan Turkmenistan sebagaimana yang dicanangkan oleh 1MDB, Najib serta juak-juak Najib selama ini.

      Sila jawab soalan, jangan meracau macam orang gila tak tentu hala pula.

      Delete
    3. bongok.. bila melabur dgn company Saudi itu maknanya melabur dengan negara Saudi la
      Bila Intel Amerika melabur ke Malaysia.. mamak anti Amerika ckp Amerika labur ke Malaysia sbyk 1 billion bla2.. awat bodoh sgt ni balaci mamak?

      makin tk keruan.. lantaklah company Saudi ke Korea ke janji projek Monorel tu Prasarana dpt.. bukan anak Mamak Kerala dpt..! PUAS HATI?

      Delete
    4. Anda ni bodoh Anon 24 june 9:29, saya tanya adakah pelaburan dalam petrosaudi itu oleh kerajaan arab saudi, saya bukannya tanya pelaburan dengan negara arab saudi, kena bezakan, kalau dah bodoh tu akan cuba cover line kononnya cerdik, tapi bodoh nak mampus!

      Delete
    5. Zaman Tun Dr. Mahathir, Petronas dapat kontrek telaga petroleum di Sudan, dapat kalahkan syarikat Amerika pula. Malahan Petronas mengembangkan sayapnya di luar negara di zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad. Tapi juak Najib bila Prasarana dapat projek monorel pun dah riuh satu dunia.

      Delete
  25. Hahahahaha....kluangman yg mengaku bugis....puihhh. Kluang tu tempat penempatan jawa. Jawa yg kena usir sebab jongos!

    Jawa dan mamak keturunan pengkhianat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamak kerala lain ok je
      tp spesis kerala satu ni luar biasa..
      sifat busuk hati dan pendendam yg terlalu dahsyat..
      tiada siapa boleh beza dari dia.. tambah2 kalau melibatkan WANG.

      Pengkhianat mamak ini juga yg telah menjahanamkan UMNO berkali2 sejak zaman Tunku sehingga lah zaman Najib..

      tp MELAYU MUDAH LUPA.. dn terpesona dengan monumen KLCC.. menyembah dewa kan mamak sakit jiwa tu..

      mamak berjaya pecah belah kan Melayu sbb Melayu mmg bangsa malas fikir...

      Delete
    2. Kerana 'spesis' Kerala yang satu ni yang luar biasa inilah yang berjaya memacu negara Malaysia menjadi negara yang pesat membangun dalam tempoh 22 tahun pentadbirannya sebagai Perdana Menteri, nak harapkan Panglima Bugis Cakap Besar tu, hanya tau melingkupkan ekonomi negara, menyusahkan rakyat, merompak harta negara, itulah kerjanya.

      Kejayaan Tun Dr. Mahathir - pembangunan industri negara, pembangunan pelabuhan negara, pembangunan lapangan terbang antarabangsa terbesar di Asia Tenggara, pembangunan pusat pentadbiran negara yang memudahkan urusan kerajaan, pembangunan projek kereta nasional iaitu Proton dan Perodua, pembangunan industri permotoran negara iaitu Modenas, pembangunan LRT, Monorel, LRT, bermacam-macam pembangunan di negara ini.

      Nak harapkan Najib hanya 'Satuuuuu Malaysia", lepas tu lingkupkan negara.

      Delete
    3. Keris mangkok berayon ..ngko baru abis race motor ker??!!..da stat bg komen..huhuhuhuhu!

      Delete
    4. hahah ahabis lah balaci2 mamak kerala ni tembak org x mengena..
      kejap keris la..kejap ted la..kejap anon laa...
      woii balaci mamak dh gerun ke dgn banyak posting anti penipuan mamak?

      Delete
  26. Maknanya mamak tu bagus la drp ko ni smua termasuk keris kontot x bertelor ni....padan la komen tahap bengap...

    telor da jumpa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah bahasa2 pejuang2 mamak madeay.. bahasa2 bebal.. org2 yg tamak dan kemaruk wang!

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Balaci2 mamak mula pakai 'kopiah'..dah2.. alim taik kucing dh appeared..


      Mahadeay Laknatullah tu memang wajar disumpah sbb dia lakukan banyak sgt kesalahan.
      Selain dr merompak hasil negara, mengkayakan kroni, memeras ugur rakyat dengan penswastaan gila, dia juga menjadi dalang dan tangan2 ghaib pd peristiwa2 BERDARAH seperti MEMALI, Altantunya, Al-Maunah, dn juga siri2 kekejaman ISA dan SB.

      APakah kau belum cukup kenyang jadi balaci dan kaki subahat pada manusia zalim lagi dilaknat Allah spt Tun Mahazalim ini?

      kalau kau nk padam makian cacian..ko padam entry2 ko selam aini yg cukup byk menyuburukan makian dan cacian pd Najib.

      Atau kau sememangya munafik yg bermuka2 juga KD?

      Delete
    4. Rajin ye KD cuci blog die sbb nk jaga tokong dewa Maadey Laknatullah dr di sumpah..


      Makin banyak entry di post untuk caci PM lg banyak juga kick back yg akan sampai pada mamak kerala laknatullah sbb ramai org dh benci dgn perangai mamak yg dh diberi kuasa 22 tahun +10 tahun punahsehat.. gaji makan kenyang tak cukup2 tp masih tamak.. nak yg lebih besar

      Jd serangan demi serangan di lancarkan pd PM.. justifikasi bentuk sihir tulisan..iaitu nk selamatkan UMNO (kunun2) Najib mesti ditentang dan ditendang

      tp yg janggalnya rejim mamak kerala laknatullah ni tk sebut pulak siapa yg nk ganti?
      jadi bg mereka yg nak ganji tu penyamun pun takpa..pro Cina pun takpa.. janji Najib mesti ditendang.. dan mamak mau puas hati..

      Mamak skrg tidur tk lena sbb muka mcm senyum hati tengah remok sbb gagal jatuhkan Najib..

      ikut perancangan Najib sudah jatuh masa kes TRX, sebelum JUn.. tp malang rakyat tak sahut, ketua2 bahagian taat pd pemimpin, dan mamak gagal buat apa2 rally 45k manusia.. jd gelombang busuk ni hanay pusing dlm territory blogger2 anning suruhan mcm KD..so no impact lah...

      mmg nmpk mcm berapi dlm ni pejuang2 mamak laknatullah....kutuk maki.. caci.. telor la..pondan lah.. pengecutlah.. tp mereka brani keluar 100x pondan.. mana berani himpun... so nothing laaa..

      shameful acts of mamak kerala madeay Laknatullah!

      Delete
    5. Isu 1MDB bermasalah ada asasnya, tetapi tuduhan para balaci Najib terhadap Tun Dr. Mahathir tak berasas sama sekali.

      Sebab Tun Dr. Mahathir berjaya memajukan negara ini hinggakan balaci Najib pun dapat menikmati usaha Tun Dr. Mahathir itu.

      Tapi Najib pula melingkupkan negara ini, merosakkan ekonomi, tak cukup dengan itu menyusahkan rakyat dengan retorik bangsat seperti transformasi, rasionalisasi, sedangkan itu untuk menyelindungkan perbuatan Najib merompak 1MDB, joli sana sini, lepas tu menyusahkan rakyat dengan berbagai retorik bangsat yang membebankan rakyat.

      Sedarlah diri.

      Delete
    6. apa yg aku perasan anon 4.01 ni kerap kali bg komen dgn sebut "laknatullah"..

      komen la apa saja.. jgn guna pkataan tu lagi.. takut nanti berbalik pada diri ko sndiri..

      Delete
    7. Yg laknatullah tu dia...da brp tahun idup sikit lagi nak gol tapi DAYUS & BACUL... 1 haramjadah pun x buat apa kpd tun walhal dia kata dia tau apa yg tun wat salah.

      Berapa punya sial lah dpt seorang rakyat cam dia ni...da tau tun wat salah tapi x pun dia wat apa2....dasar pondan x bertelor....rakyat camni x diperlukan dlm negara....idup dan matinya xde beri kesan apa2 pun...cakap hebat tpi 1 abuk pun tarak....born looser kata mat salleh...hehehe

      Harap2 1 hari Malaysia ni bersih la dari org2 dayus bacul camni....

      Delete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  28. Yang suka bermakian, menyumpah laknat semoga diampunkan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. KD watak org munafik..sama macam dewa tokong yg ko sembah tu la..mamak kerala..

      Delete
    3. KD akan lancarkan entry lebih 'PANASSSS' malam demi..

      demi membalas serangan2 terhadap keling kerala madeay yg semakin tumpul.. isu MARA pulak...

      aku duk agakdah mamak kerala ni jenis tak putus asa.. selagi idup agi ngalaban..

      lagi idup lagi sakan.. mamak akan ganyang puas2 musuh2 mamak..
      Mirzan pun dh gagal dpt direct nego PETRONAS sbb bapak dia...


      Delete
    4. Sampai sekarang macai-macai Najib tak dapat nak jelaskan bagaimana 1MDB nak selesaikan paling kurang faedah bank yang berjumlah RM 2.4 bilion setahun itu.

      Kalau kira hari RM 6.7 juta, kalau kira bulan RM 200 juta, kalau kira ikut tahun RM 2.4 bilion.

      Macam mana 1MDB nak selesaikan isu ini sedangkan 1MDB kerugian memanjang dan aset pun dah banyak dijual untuk bayar faedah bank, tapi hutang tak selesai juga?

      Caranya adalah rompak hasil negara, paksa badan berkanun dan GLC untuk membuat kononnya 'pelaburan' sedangkan itu semua untuk digunakan bayar faedah bank 1MDB dan hakikatnya GLC dan badan berkanun tak dapat untung pun melabur dengan 1MDB yang rugi memanjang tu.

      Isu Petrosaudi, isu telaga petroleum di Turmenistan dan Argentina pun mereka tak dapat nak jawab.

      Lihatlah perangai juak-juak Najib makin hari makin buruk, mereka tak mampu nak jawab soalan, tetapi mereka hanya tau maki hamun tak tentu hala sahajalah.

      Delete
    5. Balaci keling kerala dh jawab ke mana lesap duit PETRONAS utk selamatkan Konsortium Hantu Raya Kapal Mirzan tu?

      jwb dulu yg tu baru boleh soal integriti org lain.. macai mamak oii!

      Delete
    6. Hang ade integriti ke pondan? Telor pun xde....hehehe...g la tanya semua soalan direct ke tun secara live....melalak dlm ni cam anjing pondan wat pe? Peluang da diberi...g la tanya sendiri....

      Lain la kalau cam pondan x bertelor hangtu...penakut...x mau jawab soalan live...hehehe...pondan bugis x bertelor...

      Delete
    7. ececee balaci mamak panasss pulak...
      sikit2 suruh tany elive? hahaha itu je la cover line xboleh jawab?

      sian balaci2 mamak... sikit2 telor..telor.. mamak ajar ko menatang tu je laah..

      Delete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  30. Makin banyak entry di post untuk caci PM lg banyak juga kick back yg akan sampai pada mamak kerala laknatullah sbb ramai org dh benci dgn perangai mamak yg dh diberi kuasa 22 tahun +10 tahun punahsehat.. gaji makan kenyang tak cukup2 tp masih tamak.. nak yg lebih besar

    Jd serangan demi serangan di lancarkan pd PM.. justifikasi bentuk sihir tulisan..iaitu nk selamatkan UMNO (kunun2) Najib mesti ditentang dan ditendang

    tp yg janggalnya rejim mamak kerala laknatullah ni tk sebut pulak siapa yg nk ganti?
    jadi bg mereka yg nak ganji tu penyamun pun takpa..pro Cina pun takpa.. janji Najib mesti ditendang.. dan mamak mau puas hati..

    Mamak skrg tidur tk lena sbb muka mcm senyum hati tengah remok sbb gagal jatuhkan Najib..

    ikut perancangan Najib sudah jatuh masa kes TRX, sebelum JUn.. tp malang rakyat tak sahut, ketua2 bahagian taat pd pemimpin, dan mamak gagal buat apa2 rally 45k manusia.. jd gelombang busuk ni hanay pusing dlm territory blogger2 anning suruhan mcm KD..so no impact lah...

    mmg nmpk mcm berapi dlm ni pejuang2 mamak laknatullah....kutuk maki.. caci.. telor la..pondan lah.. pengecutlah.. tp mereka brani keluar 100x pondan.. mana berani himpun... so nothing laaa..

    shameful acts of mamak kerala madeay Laknatullah!

    ReplyDelete
  31. Apabila menulis untuk orang faham dan nilai, lakukan secara berhemah...
    Kalau mukaddimah dan penghujung makian, tulisan yang baik pun taraf longkang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alalala.. kluangmang munafiqun..
      kau ckp tu ku ludah muka ko sendiri..

      mamak kerala laknatullah style.. ko pakai KD... hukum2 ni pakai utk org2 yg mamak tak suka ja..

      tp anak mamak rompak wang PETRONAS dulu kira halal bail out tu sbb ye lah mamak kan suci..

      ko nasihat lah kt dewa tokong kau tu keling kerala laknatullah tu supaya jgn jadi mamak taraf longkang..

      kalau nk jatuhkan PM jatuh cara jantan..kalau nk baling2 batu lepas berselindung dlm kotak.. itu pondang tua namanya

      Delete
  32. Bila watak2 munafik penipu2 ni berlakon jadi 'warok' (taik kucing), pura2 amik kopiah pakai.. jadi mcm ni lah..

    cpt2 delete habis posting ye lah man aboleh kutuk dewa mamak kerala..

    kutuk najib sampai keluar yg dlm kain mak ko KD pun takpe..janji puas hati kutuk Najib.. ye lah kerala keling dah bg jaminan..kalau Najib tumbang korang akan akan dpt habuan yg sgt2 lumayan..


    JAdi.. tkpa lah ko nk cucui blog ko dr cacian pada kerala keling.. kena paham anjing mesti taat pd tuan yg beri dia makan.. tambah pula makanan halal kt luar susah dpt.. yg haram mudah.. ye kan KD :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD cuci jgn tak cuci... delete byk2..bagus jugak
      bg org yg dtg melawat blog ko tgk betapa demokrasi nya pejuang2 mamak kerala talam 10 muka ni..

      esok2 kalau Israel jemput mamak kerala buat PC.. agak2 mamak akan tolak tak?

      Delete
  33. KD, ko xnak buka ke kisah Mamak Kerala Madeay mengamuk pasal lembaga pengarah Petronas menolak direct nego award contact pd SAPURA KENCHANA milik mokhzani yg tak reti bisnes tu melainkan tgn2 bapak dia yg tlg...?

    tk silap kes ni sblm PRU13.. sbb tu Mamak blah..xmau jd pengerusi Petronas sbb dia xboleh cari makan lg.. sistem PETRONAS skrg lebih telus.. mamak susah nk curi wang mcm dlu..

    so KD.. better ko try la selak2 dokumen berkaitan contact SAPURA KENCHANA oil n gas project off shore Petronas yg jd dpt tu?? amacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 416 bodoh bebal bangang!!!

      Org da kata berjuta kali bawa soalan ko direct ke tun secara live bodoh!!!

      Da la bodoh, pekak pula tu....

      Delete
    2. hahaha balaci mamak Kerala da tak tahan panass...
      maki org bodoh.. mcm la sendiri tu bijak? padahal bahlol teruk jd balaci mamak..

      Delete
  34. 924 ....aik!!! Org bodoh bahlol pun tau marah rupanya...hahahah

    ReplyDelete
  35. Anon 4:16 pm..
    .
    Apa hal suruh KD pulak... Kalau kamu benar2 pejuang sejati, pergilah sendiri buat laporan polis, minta bantuan Najib & kuncu2nya sekali. Tun pun ada mempersilakannya... beliau takkan cabut lari atau sembunyikan diri macam Najib. Siap ada hadiah RM1 juta menunggu kamu. Oleh itu usah buang masa macam anjing menyalak bukit. Lainlah di pihak kami, Tan Sri itu yg buat laporan salah laku 1mdb, pulak dah dia dianiaya...rumah kena gledah, tak cukup tu..dia dimufliskan. Baik sangatkah pemerintahan Najib...????

    Contoh Pemimpin Sejati Ada Harga Diri:
    Pemuka Yahudi, Presiden USA George Bush, PM Australia Paul Keating & PM UK Margaret Thatcher pernah kena penangan Tun. Malah Tun dgn beraninya cakap di perhimpunan PBB New York menggesa badan dunia itu mengenakan hukuman jenayah perang ke atas Bush kerana menyerang Iraq. Najib ada telor ke berbuat demikian? Mengampu & tunduk kpd Obama adalah.....!! Lee Kuan Yew sendiri pernah berdatang sembah kpd Mahathir di KL. Tapi Pak Lah & Najib sebaliknya berdatang sembah ke Spork. Man's matuah kita...??

    ReplyDelete
  36. Huhh...bukan main menggila macai penyapu , tetap.dan berpencen ah jib gor mengomen ..maklum lar bukan ader keje tetap pun..itu yg mengomen bagai takder hari besok...
    Macai penyapu, satu hari nanti ko bangun pagi mulut ko.herot berot..time tu muhasabah lar diri ko..

    p/s: agaknyer si macai penyapu ni penah mintak keje restoran mamak tapi di reject sbb mulut longkang...itu yg bagai nak gila mengomen memaki hamun

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...