Tuesday, June 16, 2015

N2H telus dan jujur..

Memang Tidak Ada Apa-Apa Yang Mahu Disembunyikan Kerana Semuanya Sudah Lesap.

Segala perancangan dari ratusan pakar dan konsultant musnah, berselerak dan berserabut kerana terjahan Mahathir seorang.

Dari Mahathir, sudah berjangkit kepada rakyat, kini hinggap pula ke Istana Johor.

Salam Ramadhan..



# Rahmat Ramadhan awal-awal lagi sudah nampak, Pakatan Haram sudah karam...
# 3 hari berada di Kelantan, masih kedengaran isu GST - mereka tidak halalkan percukaian 6% GST yang dikenakan..
Ini akan terus tersemat pada rakyat Kelantan sehingga PRU dan kekuatan isu ini menafikan PAS akan bergabung dengan UMNO.

17 comments:

  1. Dua minggu lepas DYMM Agong bertitah baginda yakin dengan kemampuan kerajaan Najib dan Muhyiddin merungkai masalah terkini...tup2 Raja di Selatan engkar titah tu kata Najib tak betul...ini sudah kes Raja lawan Agong....sahih gempa bumi skala 7.5 Richter nak melanda bandaraya di negeri selatan tu...bersedia lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dei India mabok, lu mau jilat Najib punya juboq ka tamby, bodoh punya orang

      Delete
    2. KD dari menyibuk isu perang mulut TMJ adalah lebih baik sokong tanah bagi kepada perumahan rakyat..
      Apa cerita tanah utk rakyat di johor?
      Susah sangat ke bagi kepada hak rakyat?
      Siapa yg sapu tanah ?

      Delete
  2. Replies
    1. Semua Raja Melayu tulen ditabal memakai DESTAR atauTengkolok..itu lah Melayu yang Allah ciptakan dari Azali...kalau ada satu Raja di negeri antah berantah ditabal dengan Mahkota tanpa berKeris maka adakah itu Melayu tulen? HEI MELAYU2 ...kenal lah asal usul mu..

      Delete
    2. Dengar citer kalau pakai DESTAR maka kne DAULAT dari Sultan Tulen

      Delete
  3. Nk tau serba sedikit benda2 yang makin terserlah berlaku kat mesia ni,
    rajin2lah campur gaul ngan orang2x alim, mursyid & kasyaf. X knal diorg, sket jer dpt, kias2x. Lau dah knal lama dh, byk citer bley dapat. Tapi untuk pengetahuan diri sendiri sudahlah... Buat persediaan.
    Kalau citer kat org, jadik fitnah pulak nanti. Bukn semuja org bley terima.
    Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang Krengkrong: ehem. .ehem...ehem ...nampak sedap cerita tu bang...tolong perinchi sikit lagi bang...kalo orang kata fitnah biarlah orang kata...ni pasti bab langit nak dilipat macam kertas ...bagitau lah Bang Krengkrong..please...tak banyak sikit jadi lah ..

      Delete
  4. SALAM BRO,PENTINGKAN AGAMA,BANGSA DAN NEGARA KITA.JANGAN BERTELAGAH SESAMA KITA KERANA DITAKUTI AKAN DIAMBIL KESEMPATAN OLEH MUSUH KITA.BERSATULAH ORANG-ORANG MELAYU DEMI ANAK CUCU KITA DI MASA HADAPAN .......!

    ReplyDelete
  5. Kita tidak mengharap Pas bergabung dengan Umno. Pas bukan tergolong jemaah Islamiyyah. Mereka golongan berkelompok sendiri dengan keangkuhan yang setara golongan assobiyyah dan syiah.

    Seperti juga Pasma. Mereka tidak boleh menyokong kewujudan realiti diri sendiri berpaksikan kekuasaan yang di gantung harap kepada musuh nya sendiri.

    Kita cuma mengharap jika 'kesatuan' Melayu itu masih ada semangat mematuhi pesan Allah SWT. Jika tiada, berjuang lah mengikut kebijaksanaan dan keupayaan masing-masing. Ia tidak asing dan sudah berjalan hampir enam puluh tahun.

    Semua nya kelak, seperti biasa, bergantung kepada rakyat Malaysia yang memilih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, kesatuan "ISLAM" (bukan bersuku2x dan kepartian) akan datang jua.
      Sabarlah dengan apa yang terjadi sekarang. ALLAH lebih Maha Bijaksana.
      Hiruk pikuk sesama bangsa dan agama ini akan membuka kepada 'kemudharatan' yang tidak terkata. Maka, kuatkanlah jati diri kita dan akidah ISLAM kita, peganglah kuat2x. Biar kita miskin papa kedana muflis atau apa sahaja, janganlah kita mencari murtad kerana tidak tahan musibah dan kemiskinan.
      Kepada bangsa kapir yang tidak tahu diuntung, ingatlah pesan datuk nenek moyang melayu lama:
      JIKA ORANG MELAYU SUSAH, ANDA AKAN IKUT SUSAH (TIDAK TENTERAM)
      JIKA ORANG MELAYU SENANG, ANDA AKAN BERLIPAT GANDA KALI SENANG
      Kerana datuk nenek moyang anda memahami pesanan ini sekian lamanya, maka anda (anak cucunya) menikmati dan menuai kesenangan hari ini.

      Delete
  6. Kepada semua sahabat saya ucapkan selamat Ramadhan.Semoga pahala berganda.

    Kepada KD nasihat sudah bertimbun pun tak berguna cuma teruskan maki Kepimpinan UMNO agar berpecah seperti PAKATAN...

    P/s Maaf la Ya UMNO nak berpecah payah sikit..Cuma mari pakat doa agar Tun M resign dari UMNO seperti zaman Tunku Abdul Rahman dan Abdullah Badawi.

    Dan Kepada sahabat yg asyik2 tak nak undi UMNO mari kita doa kan agar cepat berambus dari UMNO...Payah selagi ada orang gila kuasa peribadi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 org x bertelor dan penyangak....hang puasa ke???

      Delete
    2. Harapan sya moga penyangak, penipu, penyeleweng negara di hapuskan dari bun Malaysia ini...termasuk yg menyokong kekejian ini....

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Kepada pecacai Najib, sila ulas bagaimanakah kaedahnya 1MDB nak langsaikan hutangnya sebanyak RM 42 bilion yang kini dah meningkat sekurang-kurangnya kepada RM 45 bilion, kos faedah bank pun sekurang-kurangnya RM 2.4 bilion setahun, jika sebulan melibatkan RM 200 juta, kalau sehari lebih kurang RM 6.7 juta, itu baru faedah bank tak termasuk hutang pokok RM 45 bilion itu lagi. Dari mana 1MDB nak cekau duit untuk uruskan hal ini kalau tidak dengan cara menyamun harta negara seperi Tabung Haji, KWAP, KWSP, FELDA, FELCRA dan lain-lain agensi yang ada wang, silap hari bulan wang dalam Perbendaharaan Negara termasuklah Rizab Antarabangsa pun akan disamun untuk bayar hutang dan faedah bank 1MDB ini. Oleh itu, sila jelaskan kaedah 1MDB nak selesaikan paling kurang faedah pun saya tahu bahawa juak-juak Najib ini tak mampu nak jelaskan jika nak buat dengan cara jujur, melainkan mereka beri jawapan bahawa 1MDB akan menyamun harta negara untuk selesaikan hutang.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...