Saturday, July 23, 2011

Anwar masih cantik kerana bedak 3 inci....


Najib ala-lembek Paklah... Ku Li terbaeeeeekkkkk


Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) ilham Ku Li Bagi membolehkannya menjadi Presiden dan didukong Timbalan2 dan Naib2 yang berlatabelakang tokoh2 politik yang sudah dibuang masa sudah cukup menggambarkan halatuju mereka sekurang kurangnya untuk mengimbangi Perkasa yang dilihat banyak menyokong UMNO.


AMANAH juga mahu mengimbangi Najib yang terlalu banyak menonjolkan Alahyarham Tun Razak dan menenggelamkan lain2 PM sebelum ini termasuk TAR yang diambil kesempatan oleh Ku Li melihatkan perkembangan semasa di mana Anwar makin dihimpit dan tenggelam dan di kalangan PAS pula tidak ada tokoh yang benar2 mampu menerajui negara senadainya pembangkang menang di PRU13. 

Seperti biasa Ku Li yang memang gemar 'menunggu bola golek ke kaki' mengharapkan nasib dan keajaiban menyebelahinya. Tokoh seperti TAR juga sangat mudah ditgerima di kalangan pemimpin cina kerana tanpa TAR, mereka tidak ujud di Malaysia hari ini. Apa salah mereka balas budi TAR dengan memberi sokongan kepada Ku Li yang lebih bersih dari Anwar.


Tidak wajar ada kejutan selepas ini jika AMANAH lebih menyokong pembangkang dan langkah pertama ialah tentunya menyokong BERSIH.

Politik semasa akan melihat, halatuju kini akan bertumpu kepada Ku Li untuk dilihat sebagai potensi PM berdasarkan kemelayuannya dan keintelektualannya dan kurang kontroversi. Bagi yang kecewa dengan Najib ala lembek Paklah dan dibayangi Rosmah - Ku Li adalah pilihan yang terbaeeeeekkk.

Mengenepikan Najib adalah sekaligus bererti mengecewakan legasi Paklah dan Mahathir secara tidak langsung dan peluang ini tidak wajar Ku Li biarkan berlalu begitu sahaja bagi menebus kehampaannya masa lalu.

 

3 comments:


Anonymous said...
macam pelik, selalunya saya perhati kluangman ni anti dan benci ku li, dan sering menyebelahi tun M? hehehhe
Anonymous said...
mungkin ini kluangdiamond berbeza dgn kluangman?
Neilkie69 said...
Ialah, kluangdiamond hanya nampak diamond saja...itu baginya adalah peluang...





Antara Anwar, Ku Li dan Najib...


Kita dah tahu banyak 'keburukan' Anwar, masih cantik sekadar di make up oleh DAP dan PAS yang berkepentingan.


Berbanding Anwar, lebih baik Najib, berbanding Paklah, Najib lebih baik, tetapi takat tu je lah kot kepimpinan duapupu... yang tak best nya, Rosmah 'overexpose', even Ijat yang memang berjawatan pun tetapi kalau overexpose pun kurang elok juga apatah lagi Rosmah yang sekadar 'tumpang' title suami.
# Kehebatan Anwar dalam kelicikan berpolitik adalah setaraf Mahathir tetapi laluan dan rekod peribadinya agak sukar untuk diterima menjadi pemimpin utama negara.


Ada orang kata, apahal nak sakit hati dan rasa terganggu dengan exposure Rosmah, jawapannya ialah adakah orang akan selesa bekerja apabila isteri boss mereka, isteri CEO mereka, isteri GM mereka, isteri MD mereka pun dok sebok sama ????  Ini bukan majlis kahwin anak, ini soal pemerintahan negara, soal tugas dan tanggunjawab sebenar, bukan nak tunjuk lawa atau nak glamour. Berucap menggunakan intelek sebenar dan bukan baca skrip.
 


Sebab itulah dalam keadaan negara yang BN tidak lagi sekuat dulu dan pembangkang pun dijangka tidak mampu menawan Putrajaya (kalau mampu pun besok depa dok bergaduh pasal jawatan pula) adalah wajar kepimpinan yang agak boleh diterima semua seperti kepimpinan Ku LI menjadi alternatif yang terbaik.


Dalam politik negara semasa, mencari seseorang yang lebih baik dari Najib apatah lagi mencari seseorang yang hebat seperti Mahathir (yang tak setuju tu lantak lah..) adalah sukar dan boleh dikatakan 'tiada' dalam masa terdekat samada di kalangan BN atau Pembangkang maka Ku Li dilihat mampu sekurang kurangnya membawa suasana politik yang lebih sederhana dan kembali ke jalan asal seperti yang dirintis oleh PM Pertama hingga ke PM Keempat..

Keadaan politik semasa sudah cukup menjemukan dan dilihat tiada kesudahan yang jelas dan baik.

Negara memerlukan tumpuan yang lebih kepada realiti harmoni dan realiti ekonomi.

No comments:

Post a Comment