Wednesday, July 6, 2011

Dalang BERSIH - UMNO?

BERSIH sebuah pertubuhan yang langsung tidak didaftarkan, tidak tahu siapa emaknya kecuali ambiga, atau mungkin bapanya mat sabu, maka lahirlah BERSIH, yang anak2nya mungkin aljub, alnik, dapig, karam dan berpuluh lagi yang tidak tahu asal usul, bin dan binti hasil persetubuhan haram itu hingga melahirkan satu pertubuhan yang sudah tentunya haram.
Tarafnya sangat rendah, lebih rendah dari mat indon, mat bangla, mat nepal yang menyusup masuk tanpa permit sekurang2nya mereka menghargai kemakmuran dan kekayaan negara hingga berlumba lumba masuk untuk mencari rezeki. sedangkan BERSIH berkeinginan mengocak keamanan dan keselamtan sekadar tuntutan remeh yang boleh dibincangkan dalam situasi formal dan dibincangkan oleh yang berkelayakan dan bukannya dengan 'tuduhan awal' yang semborono dan buykannya dibincangkan dengan slogan dan poster.

Peliknya kenapa pertubuhan haram jadah ini boleh ditatang masuk ke Istana? siapa dalangnya kalau bukan UMNO?

Pulak dibenarkan masuk stadium, pula ditawarkan untuk perbincangan? dalangnya siapa kalau bukan UMNO?

Macam Nik Aziz yang boleh halal dan haramkan, surga dan nerakakan, BERSIH hari ini dihalalkan? dalangnya siapa kalau bukan UMNO?

Kenapa polis menjadi 'mangsa' kedua dua pihak hingga hampir hilang integriti dan dipersoal serta dipertikaikan semata mata menjalankan arahan atas nama 'keselamatan dan keamanan' dan kenapa tiba2 kerja2 mulia mereka di overuled? siapa dalangnya kalau bukan UMNO?


Matlamatnya apa??!!




Atas isu SPR - BERSIH tidak sah untuk memperbincangkannya dan sebarang bentuk perhimpunan terbuka atau tertutup pada 9hb dan masa terdekat tidak wajar di adakan.  Pembangkang, BN dan SPR adalah pihak yang sewajarnya duduk berbincang. 


Mohd. Shafie turut membidas kepimpinan DAP yang berdiam diri sekalipun salah seorang ahli pimpinannya di Perak bertindak biadab dengan mendakwa Yang di-Pertuan Agong sebagai alat politik Barisan Nasional (BN) dan bertitah mengikut kehendak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
"Kenyataan oleh DAP Perak itu berbau politik dan amat kita kesali. Tidak harus dilemparkan (fitnah) seumpama itu kerana seakan-akan satu penghinaan ke atas institusi raja-raja kita," katanya.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0706&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

Beberapa Ahli Dewan Ulama' PAS di peringkat kawasan Gombak menyatakan pendirian sekali lagi membantah Rusuhan BERSIH waimah ianya diadakan di dalam dewan. Ini kerana jika BERSIH diteruskan, ternyata Pakatan dilihat cuba mencabar titah Yang DiPertuan Agong yang sebelum ini melarang sebarang perhimpunan yang bakal mencetuskan ketidakstabilan politik tanah air. Salah seorang Ulama' PAS yang enggan dikenali berkata, PAS sewajarnya tidak membiarkan Ambiga berterusan mengawal segala keputusan yang sewajarnya tidak mengenepikan pandangan Ulama'. Perlu dingatkan bahawa Yang DiPertuan Agong juga merupakan Ketua Agama Islam dan segala pandangan Baginda mesti diputuskan Majlis Syura yang melibatkan tokoh2 Islam. Inilah salah satu budaya Islam yang diterapkan di dalam PAS sebelum ini semakin hilang dek kerana tunjuk kepada Pemimpin2 Bukan Islam yang mahukan kuasa termasuklah Ambiga. Mereka turut khuatir dengan perkembangan Pakatan yang semakin agresif membela Pemimpin2 yang membawa perjuangan Sosialis seperti Aktivis2 Parti Sosialis Malaysia (PSM).Walhal tanpa disedari, segala amalan2 yang diterapkan di dalam sehingga kini disekat Pimpinan Pakatan dan ianya bakal menghakis serta merta perjuangan PAS. Dengan ini, mereka mengulagi pendirian bahawa Ambiga bakal menghancurkan perjuangan Islam secara halus yang seterusnya menyekat pandangan PAS secara total.

http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/07/ulama-pas-dakwa-ambiga-agen-yahudi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2Fgelombangrakyat+%28Gelombang+Rakyat%29#.ThSB1ltQKSo

Benarlah ungkapan ‘mencemar duli’ bila keikhlasan dan kebijaksanaan baginda tuanku berkenan menerima rakyat seperti Ambiga mengadap lantaran nama baik institusi itu akan terlelong dan tergadai akibat terus dipergunakan.
Ironi bagi orang-orang Islam, apabila nama Tuanku Mizan Zainal Abidin, Ketua Agama Islam bagi Persekutuan Malaysia  dipergunakan untuk menyelamatkan maruah seorang perempuan yang selama ini memperjuangkan hak orang Islam untuk murtad. Insiden ini seharusnya menjadi teladan dan renungan oleh pimpinan bukan Melayu PKR dan anggota DAP tentang luhur dan mulianya institusi Raja Berpelembagaan.
Maka belajarlah menghormatinya terutamanya di dalam Dewan-Dewan Undangan Negeri. Memakai songkok untuk beberapa minit pun mereka tidak sanggup, bagaimana mereka hendak menjadi pemimpin yang bijaksana, adil dan peka kepada masyarakat berbilang bangsa di Malaysia.
Kebersihan perlu bermula dari dalam barulah bersih sebenarnya.
http://kickdefella.wordpress.com/2011/07/06/%E2%80%98mencemar-duli%E2%80%99-institusi-raja-di-bola-sepakkan/

8 comments:

  1. ini pun satu lagi...

    menulis guna kepala lutut

    ReplyDelete
  2. dengan gaya politik Malaysia sekarang, menulis menggunakan kepala lutut lebih sesuai dari menggunakan otak di kepala, awak tentu menulis guna kepala siku..

    ReplyDelete
  3. Cerita pi kat mana ni?

    Kalu ada pembelot kat UMNO sendiri, tak yah libatkan lain-lain orang.

    Dendam kesumat selepas dihina maruahnya sebagai pemimpin bukan senang lesap macam tu. Kena bagitau kat TDM. Ciptaan UMNO Barunya tak lama lagi akan roboh macam World Trade Centre dengan jatuh sendiri.

    ReplyDelete
  4. Soal keselamatan biar polis yang kendalikan, lebih lebih lagi sudah dikatakan terlibat dengan komunis dan senjata merbahaya.

    UMNO sepatutnya terlibat pada sesuatu keadaan sahaja dan bukannya pada semua perkara. Apapun kelemahan dan kekurangan UMNO, ia hanya proses biasa tetapi pembangkang berada jauh lebih buruk dari UMNO, mereka nampak bersama dan bersatu ketika sedang berjuang untuk berkuasa, bila sudah berkuasa kelak, akan berperang sesama sendiri dan rakyat diseret bersama.

    UMNO akan tetap berdiri megah jauh lebih tinggi dari yang ada sekarang - UMNO tidak akan runtuh kerana kekuatan pembangkang, ia akan runtuh atas kesilapan sendiri sahaja.

    ReplyDelete
  5. Benarkah SPB memberi nasihat demo haram itu di adakan di stadium? Atau sebenarnya SPB hanya 'diam' atau tidak memberi apa apa syor ke atas perkara tersebut?

    Perhimpunan di stadium ditawarkan oleh Najib? dan diterima oleh BERSIH, tidak melibatkan SPB?

    Rakyat wajar mendapat penjelasan sebenar.

    ReplyDelete
  6. Sselepas perhimpunan di satadium shah alam - aku pasti kerajaan dan UMNO akan jauh mendapat masalah yang lebih besar kerana terlampau berlembut dengan mereka, aku pun dah mula muak dengan Najib yang flip flop

    ReplyDelete
  7. Lepas menguasai perlawanan dengan cantik, sebelum wisel penamat, UMNO jaringkan gol sendiri..

    ReplyDelete
  8. Woi, dah ok tu, kira kerajaan berjaya batalkan hasrat gila BERSIH. sekarang dia orang kena masuk kandang kalau nak berdemo. Hantar pisang banyak2 ke stadium je..

    ReplyDelete