Friday, July 29, 2011

Mat Sabu temberang ahli dan ulama PAS

Mat Sabu boleh dianggap pembohong, penipu besar setaraf anwar jika masih tidak mengambil tindakan saman ke atas PDRM berhubung dakwaannya di langgar kenderaan polis sedangkan vedio umum menunjukkan kenderaannya jatuh sendiri apabila melanggar kenderaan polis ketika cuba melarikan diri dari kepungan polis.


Bagaimana seorang Timbalan Presiden PAS boleh lagi diterima pakai sebagai pemimpin di kalangan umat Islam hari ini dalam pembohongannya secara terang terangan dan bagaimana para Ulama (Ustaz Haron?Nik Aziz?) di dalam PAS boleh membisu dan membiarkan begitu sahaja pembohongan Mat Sabu dan fitnah ke atas PDRM.

Apa guna Ketua Pemuda PAS berserban besar tetapi hati terlalu kecil, mulut jadi kaku  untuk menyangkal pembohongan di depan mata???

Ahli dan penyokong PAS? Kamu setuju dengan Mat Sabu? Apa hujah? Apa bukti dia dilanggar?
Daktor suruh rehat - dia gunakan kecederaan kepala lutut untuk 'simpati' rakyat?  Besok kalau kaki dah reput, kena potong - UMNO akan disalahkan ???
Allah bagi bala - dia menzalimi diri sendiri dalam perhimpunan haram - bukan nak istighfar tapi terus berbohong?
Boleh ke PAS maju dan berjaya dalam pembohongan, subahat dan kemungkaran  yang berterusan? sampai bila?

“Inilah negaraku Malaysia”, keluh Timbalan Presiden Pas yang mesra disapa Abang Mat ketika menyampaikan Ceramah Pasca Bersih 2.0 di Kampung Gong Nangka, DUN Jabi malam tadi.

Beliau yang datang dalam keadaan bertongkat dan dipapah selepas menjalani pembedahan ligament lutut pada 15 Julai baru-baru ini, walaupun dinasihatkan doktor supaya berehat turut menyuarakan kekesalan atas tuduhan sembrono pihak polis dan Umno kononnya beliau seorang pelakon yang hebat untuk menarik simpati khalayak. “Kalau nak berpolitik, berpolitiklah dalam perkara lain, bukan dalam persoalan yang menyentuh soal kesihatan dan hidup, mati orang lain! Kalau saya ini seorang pelakon utama yang hebat, maka tuan-tuan semua yang hadir adalah pelakon tambahan.” Tempelak Abang Mat disambut gelak ketawa hadirin.

13 comments:

  1. berni kerana benar,takut kerana salah.lagi pun bang mat pandai belakun ,berkhalwat dan pembohong besar.dah tu boleh pulak dilantiksebagai pemimpin

    ReplyDelete
  2. mengapa penunggang motosikal tidak tampil memberi penjelasan? tak tahu menipu ke?

    ReplyDelete
  3. kata jihad...baru kena sikit dah menyalak tak tentu pasal...orang pas memang macam tu, mereka bukan aje sesat tapi pondan sebenarnya...

    ReplyDelete
  4. Satu ketika dulu (zaman Allayarham Yusuf Rawa) 200% aku ni menyokong PAS....tp sejakkebelakangan ni aku tengok parti pas ni dari peresiden nye hingga la ke macai2 nye dah mengarut...... langsung aku tak tengok lg dan ngandepa sume ni.....

    ReplyDelete
  5. Nak sokong UMNO pun aku dah malu, nak sokong PAS pun dah tak tahu nak letak muka kat mana.

    ReplyDelete
  6. penunggang nyer sape?

    ReplyDelete
  7. yang membonceng mat sabu, yang memandu mat kelabu

    ReplyDelete
  8. mat sabu hanya baca skrip, tukang tulis anwar, tukang semak kit siang, tukang lulus karpal, pemeriksa kira-kira nik aziz

    ReplyDelete
  9. saya cukup pelik pada penyokong pas ni,dah tau dia orang pas ni buat pekara tak senonoh,maksiat dll ,yg tu le dia sokong jadi pemimpin.contoh nya le YB Mat SABU pernah berkhalwat dgn bini kawan dia sendiri,sekarang ni dah jadi bini no2,boleh dilantik jadi timbalan presidin pulak tu.hai entah le dunia sekarang ini

    ReplyDelete
  10. Anwar kata hadi awang dilayan kasar oleh polis dalam operasi bershit.

    Hadi awang terima kasih pada polis kerana layanan baik sampai hantar ke rumah selepas dibebaskan.

    Itupun dah anwar temberang hidup2.

    Mat Sabu hanyalah sebahagian dari cerita karut itu

    ReplyDelete
  11. entahlah memang pelik puak2 hamPas ni. pemimpin kaki temberang pun boleh disanjung dan di puja. manusia macam mat sapu yang kuat pembohong boleh di lantik jadi pemimpin. dah banyak minum air ludah mat sapu tu yang kepala otak tak boleh nak berfikir lagi...

    ReplyDelete
  12. tengok video tu masa dia ketawa aku ikut ketawa, sampai sekarang bila teringat aje muka dia aku ketawa. ape le kena puak pas ni. dah takde org lain ke yg nak jadi pemimpin korang sampai org camni korang pilih. pelik sungguh puak pas ni sekarang, anuar tu yg dipilih, mat sabu ni yg dipilih, hadi awang dan nik aziz yg dorang ikut sgt sampai level taksub. ape le dosa dorang ni sampai ketahap ni dorang diduga. mungkin dosa pemimpin dorng asik mengafirkan org islam lain yg nak kena kifarah sampai tahap ni.

    ReplyDelete
  13. Kenapa penyokong PAS tak ada nak berhujuah di sini, diam tanda setuju? diam tanda betul? Atau dah maluuuu..

    Kekalkan lah diri jadi ahli PAS tetapi bersuara lah menentang pemimpin yang lari dari perjuangan sebenar.

    ReplyDelete