Tuesday, July 5, 2011

Najib setuju SPR KOTOR...


Kemaskini: 8.24pm

Najib  sedia berjumpa dengan pihak BERSIH supaya perhimpunan diadakan distadium dengan syarat mereka pergi dengan aman, berhimpun dengan aman dan balik dengan aman - utusan malaysia

Najib mempelawa 'harimau lapar' untuk tengok sahaja 'daging' yang dihidangkan.....jangan makan, jangan gigit, jangan cakar, jangan baham, jangan usik - tengok dan hidu sahaja.
....

6hb, 7hb, 8hb..suasana lebih baik untuk BERSIH

Selepas titah Tuanku, suasana yang dijangkakan BERSIH macam 'tewas' rupanya satu kelebihan sekurang kurangnya tekanan ke atas mereka agak reda.  Tidak tahu setakat mana polis telah menghentikan kawalan ?, siasatan? , tangkapan? dan seperti biasa Kerajaan  Sepupu kembali asal menjadi 'lembut' dengan membenarkan perhimpunan di stadium, overuled polis yang telah menutup pintu rundingan.

Sepatutnya rundingan meja bulat dibuat menggantikan segala bentuk demonstrasi. SPR yang patut duduk dan berbincang dengan BERSIH dengan  Kerajaan serta Pakatan Pembangkang sebagai pemerhati.. Tindakan kerajaan seolah membenarkan budaya ini untuk diteruskan di masa hadapan.

BERSIH yang secara terang didukung Pakatan Pembangkang sempat mengadakan mesyuarat dengan tentunya strategi baru atas perkembangan baru, atas kedegilan lampau mereka, atas kelicikan lampau mereka, sudah pasti mereka mereka tidak pernah berpatah balik dari segi semangat dan strategi, setapak berundur ke belakang sekadar  untuk melangkah seribu ke depan.

BERSIH  yang akan berkumpul di stadium merupakan satu langkah yang lebih ideal untuk mengumpul satu tenaga bersepadu.

Agaknya bagaimana kalau ratusan ribu penyokong BERSIH berarak keluar stadium menuju Istana, apa akan berlaku? Polis bertindak menyekat setakat mana? ... anda semua mampu membayangkannya lebih lanjut.

Demo BERSIH 9hb sebenarnya kelak tidak terbatal, cuma permulaan berkumpul sahaja berubah. Dari Masjid Jamek, Sogo ia berubah tempat dengan bermulanya di stadium... Pembangkang hanya memerlukan satu unggun kecil atau satu permulaan gelombang sebelum ia menjadi api besar dan ribut taufan.

copyandpaste dari blog dinturtle-apa kata mereka.

Anonymous said...
Kih, kih, kih, kih, Kah, kah, kah, kah, Inilah peluang BERSIH membuktikan betapa hebatnya BERSIH. Setakat PM dan polis, depa tak pandang. Baik berbincang dengan YDP Agung. Baginda paling power dan bijak. Tahniah ke baah DYMM YDP Agung. Rakyat menjadi keutamaan. Jangan jadi macam puak UMNGOK. Beraja di mata, bersultan di hati. Apa pun tak ada. Yang ada taik katak mati dan bik mama. Kih, kih,kih,kih
Anonymous said...
umnogok pun umnogok lah, saya tak kesan ,janji umno yang memerintah,kalau fuckatan memerintah habis lah melayu,jadi kuli batak saja lah dibumi bertuah ni.
Anonymous said...
sian umno..sepandai-pandai tupai..akhirnya BODOH jugak UMNGOK...heee..knp bodoh sgt UMNO ni..
Anonymous said...
Heeee...konon-konon umno power, Patriot(Pakturot),perkosa,Mahaguru silat pulut ..heeee last2 mati katak brahim ali...esok Bersih jadi halal..leh pakai baju di kawasan public.. parang, bom petrol dan benda2 lain..simpan kt muzium..Hee last2 memang betollahh..Umno nie bongok
Anonymous said...
Bersih pakai otak..UMNO pakai kepala lutut..heee

No comments:

Post a Comment