Friday, July 8, 2011

DAP MENGARAHKAN CINA TIDAK SERTAI RUSUHAN BERSIH!!? APA CERITA!!?

Ramai pemimpin pembangkang termasuk Ambniga dan Anwar terutamanya sangat2 berharap ditahan di bawah ISA untuk kembali melonjak popular sekaligus menjadi hero rakyat dalam isu BERSIH. Penangkapan akan mendatangkan simpati dalam negara dan internasional dan kerajaan dianggap pengecut, diskriminasi, diktator dan tidak demokrasi. 

Penangkapan juga dapat menghilangkan rasa malu dan menyelamatkan ego mereka kerana BERSIH tidak menepati sasaran seperti perancangan malah mendapat tentangan majoriti rakyat dan polis tidak mudah terpedaya dan tunduk dengan strategi dan taktik mereka.

Besok akan ada pemimpin pembangkang yang sengaja menyerah diri kepada polis untuk diberkas, kemudiannya akan meronta ronta macam babi terjerat seolah olah dipukul polis sebaik sahaja lensa kamera wartawan upahan memberi fokus . Akan keluarlah pula esoknya di dada internet dan akhbar mother tounge dajjal mereka kononnya polis melakukan kekerasan, inilah perangai bangsat yang selalu mereka pamirkan.


Kegagalan Ambiga menyerahkan memeorandum semasa bertemu SPB menyerlahkan lagi mereka sebenarnya penipu dan pembohong no.1. BERSIH mempunyai agenda yang lebih jauh dari itu apabila bunga2 rakyat sudah semakin kurang menyokong mereka terutama keputusan terakhir pilihanraya kecil jika dijadikan kayu ukuran. Malah mereka sedar manifesto mereka juga gagal dan mengecewakan rakyat.


Pembangkang sekadar mahu menyelamatkan Anwar sebelum pilihanraya untuk meraih simpati melalui undi untuk ke Putrajaya tetapi Anwar jugalah mereka akan 'korbankan' sebaik sahaja pilihanraya tamat. 

Ahmad Sabu digunakan untuk memancing Melayu untuk keluar menyokong dan Ambiga untuk memancing kaum India keluar menyokong BERSIH, tetapi bagaimana dengan kaum cina?  Mereka sekadar lebih menjadi pemerhati dan hanya muncul jika di saat kemenangan. Penangkapan pemimpin cina sebelum ini sekadar sandiwara - mereka lebih rela ditangkap dari dirempuh pada hari esok.

No comments:

Post a Comment