Saturday, July 16, 2011

Kecoh di Kedah - apa kata Mukhriz (UMNO)

Perihal slow down kan hiburan di bulan Ramadhan di Negeri kedah bagi menghormati ugama rasmi Sultan Kedah, Kedah dan Malaysia, Islam nampaknya tidak terkesan kepada DAP malah semakin 'lantang'.  

Kedah akan menjadi contoh bagaimana DAP akan menguasai pemerintahan negara Malaysia jika menang di PRU13 nanti hatta PM nya seroang Melayu samada dari PKR atau PAS tetapi hakikatnya hanya menjadi abdi suruhan dan puppet kepada DAP.  Jika Anwar dan PAS Pusat gagal mempertahankan pendirian PAS Kedah, nyata itulah contoh nasib orang Melayu dan Islam dibumi sendiri akan datang.

Kalau sekadar DAP Kedah bising, mungkin boleh dimaafkan sebab Azizan tidak pernah bercakap lebih tetapi kalau DAP Pusat yang bercakap, perkara ini perlu dirujuk kepada Nik Aziz yang selama ini beria ia menyatakan DAP sudah ditarbiyah oleh PAS, DAP yang didakwa  menjadi babi jinak merupakan satu pembohongan ketara Nik Aziz..


Bagaimana pula dengan UMNO? Mukhriz? Takkan tidak mampu cakap sepatahpun atau memberi komen seperti biasa? setuju ke tidak pendirian Islam PAS Kedah?  Kalau tidak setuju itu tanda sama pendirian dengan DAP, tanda masih ditakok lama, takok tak insaf, tak berubah, takut dan pengecut, kemaruk undi cina.


Kalau bersetuju dengan PAS Kedah, apapula respon parti kompenen BN yang lain, cakap gengster Chua Soi Lek mesti diambilkira, pandangan KJ adalah pandangan negara, Nazri tentu mengamuk di parlimen? Semua ni mesti di ambilkira.


Atau sebenarnya semua pemimpin UMNO diam untuk tidak mendahului pendirian Najib???????????


Yang lebih menarik lagi ialah apapula pendirian PAS Pusat? Setelah mengistiharkan Negara Kebajikan apakah mereka tidak mahu menjaga kebajikan rakan karib mereka DAP??? Agak mustahil untuk PAS Pusat menentang DAP??

1 comment:

  1. lagi cantik kalau artikel ni disertakan sekali komen Pas tentang kes ahSuee yang kononnya Dap semakin menerima Islam. :)

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...