Friday, July 15, 2011

PM arahkan MB Kedah batalkan...(DAP tak terhegeh kesah undi Melayu..)

15hb Julai 2013

" PM Malaysia Dato' Sri Lim Kit Siang hari ini mengarahkan Menteri Besarnya di Kedah untuk membatalkan arahan perlaksanaan enakmen Hiburan dan tempat2 Hiburan 1997 kerana ia sudah tidak sesuai dan menyentuh sensitiviti kaum utama dan tidak menepati malaysian malaysia "
“Dalam keadaan ini, Azizan harus mempertimbangkan semula serta memansuhkan keputusan untuk melaksanakan sepenuhnya Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.
“Kerajaan BN juga tidak berbuat demikian sepanjang 11 tahun mereka memerintah,” katanya dalam satu kenyataan di blognya.
" Dato' Sri Lim Kit Siang selaku Presiden Pakatan Lembu akan mengeluarkan arahan yang sama kepada Presiden Pas, Tan Sri Mat Sabu dan Presiden PKR Tan Sri Ambiga  dalam mesyuarat tertinggi "

Moghal of the story:

PAS dan UMNO kenalah tahu bahawa sesungguhnya undi dari bangsa sendiri hendaklah diutamakan dengan menjaga kepentingan bangsa dan ugama sendiri, jangan takut dan kebuloq dengan undi kaum lain dengan menggadaikan kepentingan dan hak bangsa sendiri.

5 comments:

  1. langkah berikutnya jika dap berkuasa (dengan menunggang pas) ialah mengkaji semula semua polisi2 membantu bumiputra dalam bidang2 pendidikan, termasuk biasiswa untuk anak2 bumiputra belajar diinstitusi2 diluar dan dalam negara, perniagaan, dan semua bidang yang membantu bumiputra.
    pas pun kena ikutlah arahan PM kit siang kerana seperti kata nik aziz, dia pun tak bangga jadi Melayu.

    ReplyDelete
  2. keh...keh...keh...Dato' Sri Lim Kit Siang tok sah dok mimpi la siotttttttttt
    Tan Sri Mat Syabu n Tan Sri Ambabiga muahhhhhhhhh
    geli ketiak aku...

    ReplyDelete
  3. Salam hormat, harap dapat dilink blog hamba disini..Terima Kasih..

    http://klboyzwangsa.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. itu dia PukiMak PR nak jadi PM Malaysia....hahaha...langkah mayat saya dahulu.....

    ReplyDelete
  5. Nauzubillah, sekarang belum berkuasa lagi dah nampak tembelang. Bayangkanlah, Kedah tu PAS yang pimpin, tapi kuasa sebenar di tangan PM Kit Sial. Bak kata aura pemerintahan PR dah boleh nampak, sampai bila orang Melayu penyokong PR nak terbuka hati dan minda?

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...