Monday, May 25, 2015

Ada depa kesah !!!

Kes Liwat Anwar II .. mengambil masa hampir 7 tahun untuk selesai

Kes pembunuhan Altantuya mengambil masa hampir 9 tahun untuk selesai

Itu semua kes profile tinggi.

Penyiasatan dan pemeriksaan PAC ke atas 1MDB berapa pula masa yang akan diambil (?)

Apakah akan anda satu kes mahkamah berhubung pembohongan di mahkamah (?)

Apakah akan ada satu kes mahkamah terhadap individu tertentu dalam kemelut 1MDB

Kes Kumpulan Carrian / Bumiputera Malaysia Finance (Hong Kong) melibatkan pembunuhan Pegawai Bank Jalil Ibrahim - penghakiman selepas 16 tahun menelan kos HK210million menggunakan kaedah audit forensik

Eric Chia Perwaja Steel - kes tamat empat tahun berakhir dengan kematian Eric Chia Jun 2008.

Kes Khir Toyo rasuah 3.5 juta ...2007 hingga 2014 (ditangguhkan) dan tidak tahu apa statusnya kini.

Dan banyak lagi...

Kesimpulan: Dalam setiap kes melibatkan profile tinggi, tiada penyelesaian segera kerana mereka menggunakan segala pengaruh dan penggunaan kos yang begitu besar dengan menghalalkan semua perkara termasuk buying time.
Jika ianya melibatkan kepentingan negara - rakyat termasuk "awak dan saya" adalah pihak secara instantnya yang terlebih dahulu menerima kesan buruknya, bagi kumpulan atau individu tersebut ada yang dihukum ada yang tidak dan kebanyakkan kes "main player dan mastermind" terlepas dan tidak dapat dikesan.

Itulah dunia..

# kita kat sini yang kluk klak pang pang pung pang pung bertekak, bermakian tambah dosa dan buang masa.
Ada depa kesah !!!

Ini realiti sekarang...
Baca dan jangan menipu diri sendiri dengan menafikan atau tukar tajuk...
http://kadirjasin.blogspot.com/2015/05/saham-tnb-merudum-kerana-1mdb.html

9 comments:

  1. Kita kene cari seorang jokowi malaysia yg tak takut pada keikhlasan dan kejujuran utk memimpin. Ade ke org macam tu dlm saf kepimpinan sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. puiiii.....jokowi konon mcm bagus sangat kat indon orng tak suka..kpimpinan dlm saf huweekkkk,muntah

      Delete
    2. Orang macam hang bagi hitler je betoi...hang pui la dia....biaq dia kerat teloq hang. Bodoh!

      Delete
  2. tau xpa KD... ingt hang jdik pencen lama dh...
    eh eh, makin galak menulis.. hehehe...
    Meriah blog hang skrg... ada pro and kontra dr semua pembaca.
    Bagiuh lah... Cuma masing2x kena hormatlah pendapat masing2x... x gitu?
    Tapi ingat kwan2, gaduh2 jugak, tapi jgn sampai putus sedara...
    Kita ada agenda lebih besaq untuk menjaga survival bangsa kita...

    Janganlah kita jadik mcm org bodoh mempertahan fakta dan auta org itu & org ni sampai maki hamun pendapat pembaca lain... Dapat apa?
    Padahal, penyamun2x super tarbus + puak kapitalis tetap kenyang perut depa (tapi kat dunia jhak lah)...

    Tazkirah sket : ORANG YANG SOMBONG DENGAN ALLAH SAHAJA AKAN BERMEGAH-MEGAH MEMBUAT BERMACAM JENIS DAN SKIL KEJAHATAN DI DUNIA KERANA MENYANGKA-NYANGKA MEREKA AKAN HIDUP SERIBU TAHUN ATAU TAK AKAN MATI-MATI.

    ReplyDelete
  3. Yes2 de org tu yg perasan meningkat langit.

    ReplyDelete
  4. KD selagi kuasa dan wang menjadi pertaruhan ini jadinya , masa peringkat awal ,semasa negara tiada apa apa kemewahan , perjuangan dan aspirasi menjadi pangkal dan tunjang utama ,selepas itu semasa era Dr mahathir pembangunan dan kemodenan negara diutama kan pemimpin ini punya wawasan untuk memajukan negara agar kita tidak di pandang hina , malang nya setelah negara tampak mewah sedikit dan untuk mengawal etika sesetengah pemimpin tak boleh dan tak mampu di kawal maka perjuangan sudah mula nak lenyap cuma rektorik bila kebanyakan ahli politik ini dah tardedah dengan kemewahan maka perkara perkara seperti masuk politik untuk dapat habuan mula terserlah.

    justeru hari ini walaupun negara kita nampak maju sedikit berbanding negara dunia ketiga tapi mentaliti ahli politik termasuk pemimpin kita sama taraf dengan mentaliti negara mundur iaitu apabila mereka terpalit dengan skandal dia tak akan undur dengan hormatnya malah dia akan berjuang mempertahankan jawatan bermati matian macam rakyat semua sangat lah suka dengan muka tak malu ini bukan saja dalam parti pemerintah malah pembangkang , tetapi di negara maju cara mentaliti lain , mereka akan undur demi menjaga maruah parti dan negara.Sebab itu kualiti ahli politik kita tiada.

    ReplyDelete
  5. Merepet apa benda ni semua? Kan setiap 5 tahun ada PRU? Kalau Hang sendiri pi undikan calon yang disukai menjadi wakil rakyat dan didapati calon Hang jadi Menteri atau Timb. Menteri atau memegang apa-apa jawatan tinggi dan menjadi kaya-raya, apa pasal dengki hasad pula? Tu lah dikatakan mencari penyakit sendiri. Salah siapa?

    Samalah seperti perasaan hasad dengki ni jugak apabila melihat isteri orang lain lebih cantik, glamor, kaya, intelek dan berkelakuan tidak seperti hamba kepada lelaki.Terutama kepada kaum Hawa. Mereka lah paling cemburu melihat kaum Hawa sendiri yang mempunyai segala-segala yang mereka cuma dapat idamkan. Apa nak buat? Ramai mereka dapatkan lelaki yang fikiran masih jumud.

    Mentaliti komplen tu dan ni dengan perasaan hasad dengki melihat kejayaan orang lainn tak akan habis-habis selagi sendiri tak hendak betulkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  6. hang pun hasad dengki jugek, komplain jugek..

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...