Sunday, May 10, 2015

Terima Kasih Tuanku



Pemberi komen dinasihat berhati hati memberi sebarang ulasan.
Bahasa menunjukkan bangsa.
Terima kasih.

43 comments:

  1. PBT di selangor yang kerajaan negerinya bangkang gst pun kenakan gst untuk sewa premisnya. Persekutuan kata khidmat kerajaan tak kena gst. Blur tak habis lagi. Prepaid pun belum selesai masalahnya. Kebetulan mat maslan wakil rakyat dari johor. Tuanku bolehlah panggil cgpa 3.85 ni ke istana. Tuanku suka masak, mat maslan suka orang memasak sendiri makanan utk elak gst. Memang sepadanlah gitu.

    daulat Tuanku

    ReplyDelete
  2. SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA JUGA KENAKAN TAMBAHAN GST PADA BAYAEAN SIJIL YANG DIKELUARKAN...

    KERAJAAN PUN SEMBELIH RAKYAT SELAIN DARI PENIAGA, 2x5

    ReplyDelete
  3. Kalau naikkan sewa 2 ringgit mungkin orang ramai boleh terima,

    Bila GST kerajaan Negeri, tak logik.
    kerajaan bukan berniaga.

    Maslan malang banyak bolo...

    Daulat Tuanku, moga Raja mengambil alih mcm Thai, buang menteri bolo dan penjarakan penjahat ekonomi yg menghutangkan Malaysia berbilion.

    Agong boleh membuat kerajaan darurat jika perlu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja tu ahli ekonomi ke? Saja tanya

      Delete
    2. Raja bukan ahli ekonomi, tapi boleh tembak mana2 politicians yg mempermainlan rakyat.

      Di Thai baju merah baju kuning semuanya politik mcm taik manof..sama mcm pr & bn

      Rampasan kuasa menamatkan kuasa politicians sial ni.

      Senang cerita tak perlu politicians najis.

      Delete
  4. Ahmad Malang cakap begini
    "Cukai gst 6 peratus ganti sst 10 peratus"

    "Cukai untuk ORANG Kaya SHJ"

    Yg miskin tak kena, barang rutin dikecuali.

    Akhirnya semua barang naik juga, pukan kuranh 4 percent tapi naik 6 percent.

    Yg RAKYAT marah, prepaid, keluar meps pun kena bayar. Tapi yg lebih sial lagi jika PBT pun kena cukai...

    Semua kena bohong, "gst menggatikan sst"
    Kenapa bayar lebih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brother. ..aku bela ikan. Dulu 40 hengget satu bag makanan ikan..sekarang 44. Tau pasal apa ..haram jadah China saja penaik harga.bukan kerajaan yang naik kan..faham ngok!

      Delete
    2. Janji Ahmad Maslan mcm mana?

      Dia cakap barang turum harga kerana cukai dikurang..

      Ngok betual taik manof ni

      Delete
    3. Harga prepaid patut jadi 9.60..setelah sst diganti gst.

      Kelaua meps tolak 4 sen.

      Tiba2 naik pulak, gomen belanja apa sampai kebuluran duit rakyat?

      Delete
    4. Ted kau da laporkan pada kerajaan psl cina naikkan harga makanan ikan? Belum ker Sudah?..cakap.terang

      Delete
    5. GST adalah punca kenaikan harga barang di semua peringkat, tak kiralah barang keperluan harian ke maupun barang mewah. Jika kerajaan tidak gatal tangan mengadakan GST para peniaga tidak akan ada alasan untuk menaikkan
      harga. Najib & Mamat Malasan wajib dinyahkan.

      Delete
  5. Apabila rakyat mengeluh, merayu, membantah, berdemo...kerajaan tak layan..
    Bila seorang sultan bertitah boleh pula segera mansuhkan...

    Kerajaan apa ini?

    ReplyDelete
  6. Indon kenakan gst 10%...rakyat tak bising pun.....rasuah lagi la kuat kat sana......Malaysia cuma 6%, riuh sakan macam esok nak kiamat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang GST 6%
      Tetapi harga sebelum GST dan harga selepas GST naik lebih dari 6%. dan yang ada juga barang yang naik setinggi 20%.
      Inilah sebab Rakyat marah.
      FAHAM ???

      Delete
    2. Itu mslah penipuan.
      bukan masalah sistem
      tolak SST 10%, masuk 6 %.. itu sptutnya jadi turun.

      Delete
    3. Kalau antara sistem dan penipuan pon tak faham elok berehat sat cari sabun dan melancap puas2

      Delete
    4. Ted kalo beli sabun ader gst larr..pinjam sabun kau bole?..bg alamat

      Delete
    5. Manop hang ingat mat Maslan cakap apa sebelum buat gst?

      Bukan kah menipu berjuta2 rakyat kata barang turun dgn gst?

      Kenapa tak cakap awal2 barang akan naik harga, menipu itu satu perbuatan keji masok neraka..

      Delete
  7. Rakyat tak bising pasal 6% ....tetapi pembohongan kerajaan bahawa barang yg tidak kenakan gst akan turun...realitinya ia tetap naik.

    Rakyat marah kerana kerajaan gagal mengawal harga kerana dibuli dan diperbodohkan peniaga.

    Rakyat marah kerana jawapan Menteri tahap rendah akal dan dayus kpd sykt telco.

    Rakyat marah kerana GST untuk membayar hutang akibat Najib yg.boros dan projek bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yang tak faham..yang penaik harga adalah China haram jadah yang menipu. Kerajaan minta laporkan. Tapi rakyat tetap bodoh tak faham..pasal banyak sangat makan belachan

      Delete
    2. Ted da brape banyak.cina haram jadah penaik harga yg da kau laporkan pada kerajaan..tolong nyatakan nama cina tu dan syarikat...rakyat kan bodoh dan tak paham

      Delete
  8. Yang penting muka depan utusan harini cakap kesuluruhan rakyat masih sokong najib....korang ado???KD review sikit pasal kenyataan najib tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tau kita masih disokong majoriti rakyat = PRU14 dicepatkan.
      40,000 tu dtg = semua sokong ker? Apa-apa leh jadik time mengundi.
      Persepsi, spin citer saat akhir undi, macam2 boleh jadik.
      Tapi kerajaan BN ada berani ke?
      Gawat sana gawat sini nak buat PRU?
      CAKAP BANYAK PUN TAK GUNA BAIK BELAH NAJIB ATAU PIHAK LAWAN.
      PRU MEDAN TERBAIK UNTUK BUKTIKAN... SAMADA KERAJAAN SEDIA ADA MASIH DISOKONG ATAU MUSUH BN YANG SEDANG DIDOKONG.

      ADA BERANI DATO SERI? MESTI TAK BERANI PUNYA... hehehehe... Ada 3 tahun untuk cool down situation... itupun kalau tak berantai-rantai masalah dalam negara.

      SEJARAH AKAN TERCIPTA : MENANG JADI ARANG, KALAH TETAP JADI ABU BAGI KITA UMAT MELAYU AKHIR ZAMAN...

      BERKENAAN JOHOR & SULTANNYA = KADANG2X BOLEH BUAT KEPUTUSAN LUAR JANGKA.
      JANGAN TAK PERCAYA JIKA SUATU MASA NANTI KEADAAN TEGANG DAN MEMERLUKANNYA BERTINDAK DI LUAR JANGKA SEMUA ORANG.

      BACA SEJARAH TUBUH NEGERI JOHOR ITU SENDIRI & MENGAPA ADA ASKAR TIMBALAN SETIANNYA SENDIRI....

      BANGSA LAIN JANGAN INGAT SENANG2 NAK BEDAL SULTAN JOHOR NANTI. JASA ARWAH2X SULATAN JOHOR KAT NENEK KORANG SANGAT BESAR.... HARAP TIDAK PERANGAI KADUK NAIK JUNJUNG. BERAT KES NANTI...

      Delete
    2. Tunggulah akan sampai masanya.tkkanlh ada saja isu pilihan raya harus diadakan.apa kamu cerita ni anon.kalau ikut keinginan kamu maka Msia adalah satu2 negara didunia yg sepanjang masa berpilihanraya.bila ada masa untuk memajukn negara dan kepada penulis blog janganlah kamu menjadi pengadu domba walaupun kamu mempunyai hakasasi yg dibenarkan oleh kerajaan yg kamu benci tetapi ingat Allah sgt membenci pengadu dompa.

      Delete
    3. puak Madeay ko ckp baba Allah? ko ckp bab Tuhan? sorry la bro..
      Kalau tak dlu Mufti tak kena pecat lah..
      Menteri Agama hanya boleh baca doa.. lain jgn campur..
      So bab rasuah.. adu domba..fitnah.. kosnpirasi.. kezaliman.. diorng xde nak heran..

      tunggulah apa nk jadi..

      Delete
    4. Ke mana perginya waris sultan sebelum kesultanan ' diambil alih oleh Temenggong"..itu sejarah

      Delete
  9. KD jap lg pengomen tetap macai ah jib gor anta komen berjela jela..jap jer lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko takut ke komen2 membuka pekung Madeay sehingga gelar 'macai ah jib'..

      tp yg ko tu menjilat2 Madeay penipu, perompak terhormat tu.. ok? ape alasan ko?
      dgn Tuhan nnt.. nak ckp MAdeay tu Nabi ko ke?

      Bodoh.. lepas tu taksub mcm Arab Jahiliyyah.. mcm Madeay tu suci.. pdhal penuh dgn penyelewengan.


      ko takut dgn kerja2 busuk Madeay terus di londeh?
      tunggu lah.. tak susah pun nak heret orag tua tu dgn macai2 dia ke Mahkamah
      cuma skrg kitorng tak nak kacau dia dh tua.. taknak lapor pada Polis kesian nanti Marina LGBT buat demo pulak

      Tapi kalau si tua munafik tu terus jahanamkan Melayu, terus nak pecahkan UMNO mcm zaman Tunku, zaman Team A, B dlu.. aku sanggup pergi balai Polis yg paling dekat dgn rumah Madeay utk laporkan penyelewengan lalu.

      Aku hidup zaman Madeay menjadi kukubesi, masih segar ingatan aku mcm mana nk berkumpul ramai2 tepi masjid pun takut.. Madeay pasang SB merata2.. tgk2 nama sudah blacklisted..

      Delete
    2. Cai komen ngko tak cukup panjang larr..tak cukup tu..tulis la lg..ngko pun bukan nyer ade keje...huhuhuhuhu!!!

      Delete
    3. Kalo ngko pegi balai polis jgn lupa panggil buletin utama tv3..nak sgt tgk muka ngko..agak.agak ade tak muka macam rani kulup..kikikikiki!!

      Delete
  10. Pergilah repot...
    Melalak sini buat apa...
    Apa yang nak kau londehkan...
    Sendiri pun glendangan dan papa kedana.
    Best ke jadi barua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua mcm ko jadi anjing penjilat penzalim itu bangga ke?
      Oh yaa lupa zaman Madeay Keling.. hanya org kaya shj suara boleh di pakai.
      org miskin duduk diam2.. time PRU tabur beras dgn kain pelikat.. undilah Madeay..

      Delete
    2. Suka suka kau..panggil org lain anjing krn tak menyokong bos kau yg benak tu!!..bangsat ape kau ni panggil org lain anjing?..

      Delete
    3. mmg ko anjing.. sbb anjing ni ikut je tuan suruh jilat ape.. tk blh pikir..
      ko nk tumbangkang Najib pe hal.. Najib skrg bos UMNO.. respect sikit
      nk tumbangkan bg ada adab asas..
      opps lupa Madeay keling mne ade adab...

      Delete
    4. Respect?!..najib bos umno?!..ader aku.KESAH!!

      Delete
  11. Jika Najib berjaya diturunkan.. tunggulah pengganti Najib lagi tak kekal lama,
    Rejim Madeay sudah berkuasa, nanti Muhyiddin akan kena lebih teruk dr Najib.

    Madeay sgt pendendam.. PPSMI itu dendam pada Muhyiddin takkan lepas.

    Jika Najib berjaya ditumbangkan seperti Pak Lah.. Malaysia takkan aman lagi.. bukan kerana Najib tu hebat tp indication demokrasi sudah mati.. diktator boleh aturkan apa sahaja sbb Melayu2 yg lapar kemaruk ini akan bergayut pada org tua tu mcm dewa dan tok sami.

    Aku juga tak sabar nk tgk Najib tumbang.. jika benar puak2 dajjal ini betul2 nk tumbangkan Najib.. dan aku tak sabar nk tgk jalan cerita dan plot2 puak2 Mahazalim ini akan aturkan.. mmg menarik utk rakyat lalui..

    kita jgn tumpu lagi bab perjuangan asal UMNO. skrg kita lihat siapa bapak pencantas.. dan game plan seterusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ni sasau ke apa..

      Delete
    2. tak boleh nk jawab label org sasau.. cai ah jib.. bla2..
      bodoh sndiri tak ukur..
      jwb lah kalau cerdik mcm Tun Madeay.. cerdik membelit

      Delete
  12. Mcm biasa pengomen tetap macai ah jib gor..sumpah seranah da mmg makanan macai ah jib gor...betul la tu KD , bahasa menunjukkan bangsa..konon konon dgn komen level kangkung dia tu, org benci.lar TDM..kononnn..ade hati nak suruh org jawab soalan dia...POYO

    ReplyDelete
  13. Tun Madey pendekar taik minyak. .pendekar tulen tak sentuh bini atau awak perempuan lawan..tak macho..nampak terdesak

    ReplyDelete
  14. Ted..hang sembang deraih..cina haramjadah penaik harga( ayat hang sendri ) mana yg hang da lapor pada kerajaan ..habaq mai..kita tgk hang macho tang mana?!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku report Kat gomen bukan kat ko...bila pula ko jadi gomen? Bebal rupanya ko ni..itulah jangan banyak sangat makan belachan

      Delete
    2. Betul ker ngko report..tgk salinan report..macai najib kalo.sembang kote bapok pun goyang..cer bagi salinan report cai..

      Delete

PM SELEBRITI

Setakat ini apa berita yang ada nilai ekonomi dari Anwar...