Wednesday, May 20, 2015

DAP PALING GEMBIRA JIKA PEMIMPIN MELAYU BERBOHONG, LEMAH, LEMBEK, KORUP, BODOH SOMBONG DAN MUDAH DIUGUT



Siapa yang buang sampah
Siapa yang buat sampah
Ada ke tidak akta sampah
Siapa suka buat sampah...

Itu cerita lama
Ulang cerita lama, kita humban dalam tong sampah, tempatnya..
Buat fitnah, cerita rekaan, cerita penglipur lara, cerita syiok sendiri, cerita merapu, cerita lender pandir, ampu bodek....pun tong sampah juga tempatnya.

Cerita baru yang perlu dilaksanakan ialah mengatasinya dan adalah penting untuk rakyat, jika pemimpin terdahulu buat salah atau silap, rakyat perlu pastikan pemimpin sekarang dan pemimpin akan datang tidak ulangi lagi kesalahan dan kesilapan itu, jangan jadi goblok...

Kesilapan dan kesalahan pemimpin terdahulu tidak menghalalkan kesilapan dan kesalahan pemimpin sekarang untuk melakukannya sekali lagi.....realiti kena lawan dengan realiti, bukan bernostalgia atau ungkit cerita lama...

Jika rakyat terhidu bau busuk pemimpin, jangan tungu lama-lama....mereka perlu dikritik, diperbetulkan dan perlu undur jika itu boleh meminimakan risiko..

Dalam membersihkan sampah, itu bukan kerja orang keling atau bugis sahaja, bukan isu UMNO sahaja, tetapi kepentingan seluruh rakyat Malaysia..sama-sama kena suarakan. Bukan sokong kerana pemimpin itu lemah untuk mencapai cita-cita peribadi.

Bukan sokong pemimpin yang lemah untuk mudah tawan Putrajaya.
Keputusan kena dibuat sekarang atau ini hasilnya...




# MCA akan lenyap dan DAP akan jadi parti tunggal suara orang cina yang perlu diterima sebagai rakan untuk sebuah kerajaan campuran samada DAP/BN atau DAP/PKR/PAS.
NAJIB AKUI 1MDB BERMASALAH
PUTRAJAYA, May 19 (Bernama) — Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said the Finance Ministry would take the appropriate measure to reduce 1Malaysia Development Bhd (1MDB)’s debt.
Najib who is also Finance Minister said issues surrounding 1MDB would be answered when the Auditor-General presents the audit report to the Public Accounts Committee (PAC) soon.
“I hope everyone will wait for the report,” he said at the finance ministry’s monthly assembly here Tuesday.
On March 4, Najib directed the auditor general to verify 1MDB’s accounts.
“We believe with this measure, we can reduce 1MDB’s debts. I’m confident of the finance ministry’s ability to execute it amidst all the criticisms.
“We will prove with this move, we can achieve the objective. From time to time, we will take the necessary measures,” he said.

Ada kah baik untuk Barisan  jika Tun Mahathir di suruh berdiam ?” Tanya seorang wartawan, kepada soalan ini Datuk Wee Ka Siong menjawab 
“ Ia tentu sekali kelihatan seperti tidak beradap untuk menyuruh seorang Negarawan berusia 89 tahun untuk berbuat begitu” .

26 comments:

  1. Jika umno bekerjasama dgn dap..perbuatan itu mengkhianati pejuang pejuang umno terdahulu..dap yg konsisten menolak melayu/islam adalah musuh yg terang, jelas dan nyata!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP komunis tu tak akan dapat berkuasa di Malaysia, orang Melayu bumiputera secara majoritinya, lebih dari 95% tidak dapat menerima parti perkauman ala Zionist seperti DAP ini, menyokong DAP seperti menyokong komunis, lihatlah orang-orang Melayu yang menyokong komunis, akhirnya menjadi melukut di tepi gantang, macam isu Shamsiah Fakeh dan komunis-komunis Melayu di China, mereka dilayan seperti manusia kelas hamba abdi, boleh dipukul sesuka hati oleh cina-cina komunis PKM.

      Barisan Nasional akan kukuh, dengan hanya perlu menumbangkan Najib, kemudian perkukuhkan Barisan Nasional, maka kuatlah Barisan Nasional. Najib nak jadi barua DAP dengan diangkat jadi Pengerusi Boneka DAP pun lantaklah, biarkan dia, kerana selama ini pun Najib bukannya simpati sangat dengan orang-orang Melayu yang sebangsa dengannya, tengok cara kepimpinnya sudahlah, hanya di kulit sahaja kononnya perjuangan Melayu, tetapi dalam isi, dalam biji, menjadi pecacai bangsa lain.

      Sedarlah.

      Delete
  2. Kenapa kalau nak tukar Presiden UMNO atau PM, tak hendak gunakan secara demokratik dan mengikut Perlembagaan?

    Kenapa? Tolong tanya Mahadey, dahulu.

    Buatlah Mesyuarat Tergempar Parti atau buatlah undian kat Diwan Rakyat.

    Tak payah alasan lain kalau bukan secara mengikut Perlembagaan. Mesti huru hara Negara nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba suruh Najib usul di FB je dah cukup dalam masa 3-5 jam pungutan suara rakyat. Pasti jawapan nya akan menyerlah dan tidak perlu undi tidak percaya atau penolakan secara democratic.

      Jumlah rakyat yang menyumpah dan menyampah dari commentaries saja boelh dibuat andaian yang cukup jelas.

      Rakyat lebih sayangkan kestabilan negara serta hak-hak melayu-muslim-bumiputera terpelihara disamping tidak menafikan hak-asasi rakyat 'pendatang', tu aje.

      Bugis satu nih cukup degil dan tidak boleh faham kehendak rakyat!

      Delete
    2. Suara Rakyat ditentukan melalui jumlah komentar kat blog ke, atau melalui Pilihan Raya?

      Goblok betul.

      Yang selalu kata mewakili suara rakyat tu siapa? Pemblog, Para komentar atau wakil rakyat?

      Kat parti siapa? Mahadey? Ahli-ahli biasa? MT? Ketua Bahagian? Tak baca Perlembagan parti ke?

      Jangan ikut suka hati jer.

      Perampasan kuasa atau kepimpinan tanpa melalui Perlembagaan parti atau Negara adalah Coup de Tat macam kat Thailand, Yemen, Burundi dll.

      Tau ke apa hukumannya?

      Delete
    3. buat mesyuarat tergempar parti tak boleh jalan sbb umum tahu yg hadir nanti pembodek tak boleh pakai punya...nak buat usul kat parlimen? lagi la tak boleh pakai..tgk akai speaker pun dah tahu..

      Delete
    4. Tengok ini: http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2015/05/pelingkup-najib-muhyiddin-declares-war.html

      Dalam isu 1MDB ini, pihak kabinet memang tak tahu sangat, sebab mereka dipinggirkan, yang buat itu dan ini pasal 1MDB adalah Najib dan kuncu-kuncunya sahaja.

      Kalau beginilah keadaannya, dah teruk sangat, malahan bukan setakat lembaga pengarah 1MDB dipecat, CEO 1MDB dipecat dan dilaporkan kepada polis, malahan Najib juga perlu letak jawatan dan dilaporkan kepada polis, mereka ni buat macam wang negara ini harta benda mereka sesuka hati, membelakangkan kabinet, sampaikan Timbalan Perdana Menteri pun tak tahu menahu pasal 1MDB ini, apa kejadahnya ini?

      Berpuluh bilion wang negara lingkup punah ranah akibat 1MDB ini, termasuklah dana-dana awam seperti Tabung Haji, KWAP, KWSP, dan macam-macam lagi yang kita sendiri sangat ngeri mendengarnya.

      Malahan yang paling ngeri adalah kita sangat bimbang telaga petroleum dan gas asli di Terengganu sudah dicagarkan dan tak mampu ditebus hingga menyebabkan khazanah negara jatuh ke tangan pihak asing begitu sahaja.

      Seluruh Lembaga Pengarah, CEO 1MDB serta Najib dan kuncu-kuncu perlu dipecat, nak harap mereka letak jawatan, jangan haraplah, Najib dah kata kalau patah tiang layar, pun dia akan berkayuh juga. Takkan kita nak tunggu Malaysia punah ranah seperti Greece baru kita nak menangis tak berlagu?

      Masa kian suntuk, sebelum negara ini lingkup, Najib dan kuncu-kuncunya perlu dihadapkan ke muka pengadilan, Najib ni setaraf Anwar, pelingkup negara, kerana mementingkan syok sendiri, negara pun sanggup dipelingkupkan.

      Sedarlah semua.

      Delete
  3. Perlembagaan Malaysia dan suara nakal cina DAP menentang isi perlembangaan khusus dalam konteks ketuanan melayu bukan perkara baru. Lihat perjuangan asal parti DAP dan apa yang terkandung dalam isi perlembagaan parti DAP. Persoalan jika DAP mendakwa kini orang cina lebih talent dan layak untuk mereka bersama memimpin Malaysia walaupun bersama UMNO atau Pakatan Rakyat itu adalah bukan lagi satu halangan buat mereka. Persoalan besar sekarang yang melanda DSN adalah tiada kaitan dengan peluang atau cita-cita DAP. UMNO adalah terbukti parti mantap kemelayuannya walaupun sudah terbukti telah berlaku hakisan sokongan dari melayu sendiri. Melayu dalam PAS dan PKR walaupun sudah tidak sealiran dengan akal kepimpinan UMNO sekarang tetapi nama melayu tetap melayu yang terkenal dengan sifat 'seperti air walau dicincang takkan putus'. Jadi DAP seharusnya tidak menyamakan Malaysia sepertimana mereka pernah memperolehi Singapura atas dasar kecelaruan Tunku Abdul Rahman. Rahsia atau senjata orang melayu jika berhasrat untuk mengajar sikap angkuh DAP adalah mendedahkan taikun-taikun cina yang bersekongkol 'membeli' jati diri pemimpin melayu dalam konteks aktiviti haram seperti jenayah, dadah, judi dan pelacuran. Banteras kaki-kai suap ni......... dah terlalu lama mereka berkuasa.

    ReplyDelete
  4. Allo badigol sood, kmi rakyat yg undi bn x pernah ckp kmi nak si bahlol kangkung jdi pm...

    Wat la 1 sistem baru utk smua ahli akar umbi dr bn utk pilih sape jdi pm...bg ler calon tak kurang 3 individu. Pastu suruh dorang kempen/debat dpn ahli. Masukkan sesi soal jawab dgn ahli skali. JGN BG DAH PERWAKILAN DAN AMT WAT KEPUTUSAN PSL DORANG NI KEBANYAKANNYA HIPOKRIT...

    Buat undang2 baru yg akan pastikan penyeleweng negara dan talibarut akan dikenakan tindakan sekeras2nya...kalau x di buat akan jadi sama la gak...KLU SMUA YG MASUK POLITIK KATA NAK BERKHIDMAT UTK BANGSA, AGAMA DAN NEGARA. MEREKA X YAH RISAU UNDANG2 BARU NI...DGN KOMITMEN MEREKA, BAGI MEREKA GAJI YG LEBIH TINGGI SUPAYA KURANG/TIADA ANASIR MENYONGLAP

    ReplyDelete
  5. TSMY sudah mula..
    beliau berucap didepan semua menteri dalam satu perjumpaan..

    "kalau sudah Nampak semua itu tak betul, kenapa tak pecat semua kepala dalam 1MDB??, pecat dan panggil polis siasat mereka semua!. sayangnya ini tak berlaku, dan ini menimbulkan keraguan pada mata rakyat!"
    ketika itu kelihatan cikgu maslan tertunduk senyum kambing!

    Teruskan TSMY! dalam aku sebak melihat video tersebut (Blog Dinturtle) aku juga gembira. Kerana sudah ada mata celik dalam kepimpinan tertinggi umno. Mereka sudah mula meninggalkan UMNGOK yang dicipta oleh najib dan pencacai ah jib mah tuya!

    Teruskan perjuanganmu TSMY!
    Teruskan pendedahanmu Tun M
    kami menyokong penuh!

    ReplyDelete
  6. Dah sampai masa najib bekerjasama dengan lim kit siang untuk selamatkan jubo rosmah!!!!tapi ingat basahan air kencing dikubur anda berdua sudah pasti!!!!

    ReplyDelete
  7. Mana dia Ted Manoff dan lain-lain para Abu Jahal Tukang Jawab Najib? Dah insaf ke? Ke makin meroyan sebab makin banyak makan ubat nyamuk yang disangkakan ubat penenang?

    Kepada Ted Manoff dan lain-lain para Abu Jahal Tukang Jawab Najib, sila beri penjelasan mengenai 1MDB yang mana pihak kabinet pun diketepikan, malahan Timbalan Perdana Menteri pun diketepikan, memang 1MDB ini suatu badan rahsia yang sedang merencanakan sesuatu. Apakah 1MDB ini seperti Freemason atau Najib memang nak menghancurkan UMNO kerana sudah ada arahan dari Freemason.

    Melihat 1MDB ini adalah seperti Freemason, apa yang berlaku di 1MDB adalah sangat rahsia seperti Freemason. Apakah Najib dah bengong sedang membuat persediaan tertentu untuk The Seeing Eye kerana terpengaruh dengan dongengan ajaran Freemason hingga sanggup menjahanamkan negara ini?

    Harapnya ada jawapan dapat dijelaskan oleh para Abu Jahal Tukang Jawab Najib terutama Ted Manoff.

    Selamat menjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payahlah ajukan pertanyaan ni pada Ted anak keeling tu.
      Dia tak layak langsung memberi komen dalam isu orang melayu ni, apa lagi melayu islam yang sedang buat jahat begini, makanya ted anak keeling tersebut akan ambil kesempatan jadi batu api!
      Ingatlah bahawa kaum tersebut tak akan berdiam diri sehingga kita menurut telunjukknya. Jadi apakah perlunya kita angkut skali anak keeling tersebut dalam permasalahan ni.
      Biar dia berambus. Lagipun perkongsian dia kosong, yang ada cuma batu api!

      Delete
    2. SIAPA YANG SOKONG NAJIB, DIA JUGA SOKONG:

      1. ISA DIHAPUSKAN

      2. AKTA HASUTAN HAMPIR2X DIHAPUSKAN

      3. LIBERALISME DALAM PIMPINANAN UMNO/KERAJAAN

      4. HUTANG IMDB (NAJIB DAH NGAKU BANYAK HUTANG) - MORALNYA BUKAN KAMI BOLEH DIAM SEBAB DIA JANJI NAK CARI JALAN KAMBUS HUTANG, TAPI PERSOALANNYA KENAPA 1MDB BAWAH MOF DIPENGERUSIKAN MENTERI KEW @ PM @ NAJIB BOLEH HUTANG TAHAP GABAN (PINJAM DUIT KELILING DUNIA JUAL NAMA KERAJAAN MALAYSIA) SAMPAI TIMB PM / MT / MENTERI2X / AHLI AKADEMIK / RAKYAT DARI PENDIDIKAN DARJAH 6 SAMPAI PHD PUN BLUR HUTANG 1MDB NI SBB NAJIB TAK BERANI NAK CAKAP TERUS TERANG DARI A-Z (MENUNJUKKAN ADA SESUATU YANG DIA TAHU TAPI DIA ENGGAN BAGITAU SEBAB AKAN MENAMPAKKAN KEBODOHAN DIA (KENA KENCING MANIS DENGAN TAIKUN2X & PENASIHAT 5% DIA) DAN KESOMBONGAN DIA AS A PM (ENGGAN MENGAKU KESILAPAN).

      5. BAYAR BILLION RINGGIT UNTUK PUNASIHAT OMPUTEH.

      6. 1MALAYSIA=MALAYSIAN MALAYSIAN (LKS DAH BAGI SIGNAL PADA PM - HANYA DAP PARTI TUNGGAL CINA DAN MEWAIKILI TAIKUN2X (PEMEGANG EKONOMI) CINA SEMALAYSIA)

      7. DAN BANYAK LAGI YANG TUAN2X BOLEH PIKIR SENDIRI.....

      Delete
    3. Amboi ..amboi..sedapnya mengAbu Jahal kan orang lain..ibu tercinta atau abah tersayang kah yang ajar gitu atau pun Madey Kelibg and geng yang suruh?

      Delete
    4. ada ku kesah?
      Lantak aku ler nk bagi pendapat aq..... ada aku kesah jugak pendapat ko?
      Biler ko terbako sampai main nama mak bapak, nmpk sgt ko ni punasihat 1 sen...
      Bako yop bakor....

      Delete
  8. TDM mesti jawab soalan macam dia minta najib jawab ......siapa ganti Najib
    Hentam Najib dan LGE......bila tanya siapa tanya siapa yang layak jadi PM....tiada siapa....sapa kot..dia kE??
    Siapa lah kita maanusia di sisi ALLAH yang bolih meneka apa yang akan berlaku di masa hadapan....jangan riak.
    Buat pungutan suara ramai rakyat ,membuat komen dalam blog untuk Najib letak jawatan.......betul ke. saya tengok blok KD ini yang membuat komen hanya 2/3 orang tapi jadi macam tempat orang chat.
    Tak payah nak ampu TSMY.dia tahu apa yang dia lakukan,kalau dia hendak ambil tindakan lama dah dia buat,jangan jadi pisang berbuah dua macam kes Pandikar Amin.....sekarang siapa dah hilang kredibiliti.
    Najib hanya akan tumbang jika ahlix UMNO terutama MT mahu perkara ini berlaku,tapi malangnya mereka tidak berbuat demikian olih sebab sifat menjaga tempolok sendiri dan budaya ini dah berlaku sejak dulu lagi,tapi masa ada kuasa dulu kenapa tidak ditangani secara positif.
    Jika begitu kita kena sabar lah aja tunggu GE 14 dan bersiap sedialah untuk negara ini ber Perdana Menterikan TGHA atau WAWI sebab PR akan menang PRU ,itu kata TDM.......
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun blh bg pandangan tpi ahli umno tentukan.

      Kena tukar sistem pemilihan pm...dpt kan bbrp calon utk bertanding...kempen/debat/soal jawab dgn ahli akar umbi...biar ahli akar vote....
      Pastu buat undang2 baru yg akan amek tindakan sekeras2nya atas mana2 pemimpin yg menyeleweng, khianat, tipu rakyat....kalau boleh hukum gantung/krusi letrik...dorang ni lbh truk dr pengedar dada...at least utk penghisap jer tpi yg pegang kuasa ni effect seluruh rakyat

      Delete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Apalah kd org komen secara ilmiah/fakta kau delete.kalau macam ni tinggallah org yg bodoh sombong yg seangkatan.

    ReplyDelete
  11. Sejak bila fitnah, tuduhan emosi, semborono itu fakta dan ilmiah ? Bukankah sama sahaja dengan tiga gambar di atas..

    ReplyDelete
  12. Simple saja kenapa pembangkang sokong Ah jib gor jadi pm? Jawapan dia sebab pembangkang tahu Bn akan kalah selagi Ah jib gor jadi pm. I LOVE UMNO but not PM.

    ReplyDelete
  13. SUNGGUH-SUNGGUH KOMEN WALHAL 2/3 ..PENGOMEN-PENGOMEN ALIAS AHLI-AHLI PR ...SEMUANYA ...HANCUS..

    ReplyDelete
  14. Bila jantan tak berteloq. .anon sana anon sini..boh LA nama tunjuk kewibawaan sikit..tau ka apa itu kewibawaan.pukol churi....ikut orang Puteh pi party pakai topeng..cakap macam guruh petir. .memualkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahhkahkahhkahkahhh..kalo beketurunan par** tapi pakai nama omputeh ..itu wibawa kah?...kahkahhkahhkahhkahkahhh....si penjual ikan da tersentap....kahkahhkahhkahhkahhkahhh

      Delete
    2. Itu nama betul lah ngok ..omputeh taik minyak hang..Ted boleh jadi Tengku Emir Dahlan. ..Tengku Ezham Dasuki..sementara manoff boleh jadi Mansor Yusoff(short form)..hang ni jenis baghal..mana ada nama orang Puteh manoff? Kalau ada mungkin hang terjumpa masa hang melawat Canada minggu lepas kot?

      Delete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...