Saturday, May 16, 2015

LUPAKAN MAHATHIR DAN NAJIB

Kepada ahli UMNO, sejauhmanakah di masa sekarang penerimaan parti anda di kalangan rakyat.

Jawablah dengan jujur.

Bolehkah parti ini survive di PRU akan datang...
Bolehkah tawan semula dengan 2/3 majoriti dengan sokongan komponen lain...
Atau kekal dengan keadaan sekarang...
Atau sedikit merosot..
Atau kalah teruk...

Ketua Cawangan mempunyai jawapan yang paling tepat...
( UMNO mempunyai lebih 20 ribu cawangan seluruh negara dan paling rapat dengan akar umbi dan rakyat setempat)
Ketua Bahagian mempunyai jawapan yang hampir tepat...
(UMNO mempunyai hampir 200 Ketua Bahagian)

116 comments:

  1. kita boleh mereka-reka sokongan dan kita juga boleh menidakkan sokongan rakyat kepada kerajaan hari.InnsyaAllah jika tiada adu domba dan pengkhianatan dikalangan ahl-ahli Umno baik dari siapapun terutamanya dari pimpinan atasan...Umno akan beroleh sokongan dari golongan atas pagar....JADI HENTI - HENTILAH MENGADU DOMBA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaalahnya ialah kita mempunyai seorang pemimpin yang sangat tak boleh diharap... Negara boleh muflis .... perlukah kita terus memuji dan memuja?? dan kita terus rapatkan barisan untuk menuju kemuflisan??

      Delete
    2. Negara tak muflis. .yang ko tu nanti Muflis di akhirat sebab adudomba

      Delete
    3. TED POYOLOGY MANOFF,

      Fuyyoo ..si pembina tamadun, skang ni da bole meramal.nasib org plak..dasatlah..ikan da bg makan?

      Delete
    4. MASALAH KD SELAGI NAJIB SEBAGAI PM DAN MASALAH 1 MDB TAK BERKESUDAHAN SELAGI ITU LAH RANJAU DAN MUSIBAT AKAN DI HADAPI UMNO , KAU TENGOK KD SEBAN HARI DAN MINGGU 1MBD ADA SAJA KEBURUKAN KECURANGAN TERKELUAR DARI HAL 1MDB INI , BAYANGKAN IMEJ BURUK AKAN TERBAWA SAMA SEHINGGA PRU 14 APAKAH KAU INGAT RAKYAT MALAYSIA MASIH HIDUP DI ZAMAN KURUN KE 18 , MENJELANG PRU 14 GOLONGAN SALURAN 1 DAN 2 YANG MENYOKONG KUAT BN SEMAKIN KECIL DAN SALURAN 3 , 4 ,5 ,6 SEMAKIN BANYAK MELEBIHI 55 % MEREKA INI LEBIH AKSES INTERNET DAN KURANG MEMBACA MEDIA KERAJAAN JADI BERSEDIALAH BN UMNO UTK JADI PEMBANGKANG , YANG DOK MAKI DAN HENA TUN M ANDA BOLEH TERUSKAN DOSA DOSA LAKNAT ANDA KERANA TAK ADA FAEDAH SIAPA PUN TAK AMBIL KISAH KERANA ANDA MEMANG DATANG DARI KETURUNAN YANG KAJI. NIAT TUN M CUMA SATU NAK SELAMATKAN UMNO , DARI DI KUBORKAN OLEH NAJIB.

      Delete
    5. wow anjing suruhan sampai perlu tulis CAPITAL LETTER. Agknya menyalak tulisan biasa xde org heran. Ok2 aku takuttttnyerrrrr dgn amaran anjing kurap Madeay... kah..kah.. undi Pak Lah kuat dlu Madeay Keling kata tak bagus krj terlalu kuat.. kah..kah.. Keling tua ckp wpun 1 undi aku kekal jd diktator... Najib beza brapa undi mau letak jwatan? Media trbuka skrglah KD haramjadah ni jd iblis tukang hasut sebat fitnah hari2. Najib jelaskn mcm mna pun jenis kpla iblis ni mana mau trima sbb matlamat jahat iaitu tumbngkn Najib.

      Delete
    6. Pemimpin apabila niat & tindak tanduknya buruk, serakah, membohong dan lemah akan menerima aib, bahkan tersungkur jatuh dari kedudukan dalam keadaan amat hina. Itu baru di dunia, di akhirat lebih dahsyat lagi.

      Sementara pemimpin yg niatnya suci walau terkadang khilaf pasti mendapat keberkatan dan akan dikenang disayangi sepanjang zaman.

      Delete
  2. Sebagai seorang ahli Parti Kebangsaan Melayu Bersatu ini, saya amat yakin parti mampu mengatasi segala onak duri dan ranjau yang sedang buat kesekian kalinya melanda parti "penyelamat bangsa Melayu" ini.

    Cuma yang saya benar-benar takuti ialah wujudnya "sindrom takut" yang nampaknya sedang menghantui khususnya di peringkat Bahagian dan lebih-lebih lagi Cawangan.

    Sindrom takut kepada "kuasa" di atas dan "kuasa" di bawah.

    UMNO perlu berani bertindak demi meyakinkan rakyat terbanyak.
    Kecenderungan "mengikut arahan - demi kepentingan" boleh melumpuhkan perjuangan sekaligus meresahkan rakyat dan ahli parti. Gejala ini mampu "menghakiskan" keutuhan parti.

    Semoga Allah akan menyelamatkan kita semua (bangsa) dari kehancuran.


    ReplyDelete
  3. Kalau tanya ted manoff pukimak semuanya dbawah kawalan!, najib tinggalkn bom waktu untk umno, bila2 masa akn meletop, . Dengarkn ceramah zainuddin mz judul laskar ababil ada erti di dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zainuddin Keling tu..allamak. .itu machai totok Maddey Keling..ababil Montoya Dia. .bila sangkut mula tengok Keroan cari talian hayat..ini tipikal Kelinga

      Delete
    2. Ted Poyology Manoff

      Ted pembina tamadun sembang deras ni pulak macai ah jib gor kemas dan bergaya..
      Jadi kalo.komen dia nampak bangang itu mmg tipikal macai ah jib gor

      Delete
  4. saya ahli umno seumur hidup.
    kalau dulu sayalah antara yang terkuat dikalangan sahabat cawangan yang menyokong umno tapi kini tidak lagi setelah najib menjadikan umno sebagai UMNGOK!
    Bukan bererti saya akan bertukar arah menjadi pembangkang, tapi prinsip saya menyatakan tidak bersetuju samasekali untuk turut menyokong kepimpinan najib yang kelihatan bakal menjadi PM Malaysia pertama yang menguburkan umno!
    InsyaAllah,saya akan kembali berdiri dalam umno sekiranya kepimpinan utama menjunjung suara-suara rakyat yang mengundi tak kiralah mungkin TS Muhyudin atau sesiapa. Namun jangan sekali diangkat pula Hishamuddin atau Khairi Jamaluddin kerana itu akan menjadikan "keluar mulut buaya, masuk mulut naga".
    Mohon penyokong umno buka mata dan minda, betapa teruknya umno kini, kepada siapa kami rakyat jelata ingin mengadu? Kepada umno? kepada pembangkang? sesungguhnya kami sudah tiada pilihan. Andai kata Allah membuka pintu hati seorang manusia menubuhkan sebuah parti yang benar2 membawa kepada jalan kebaikkan, adil dalam pemerintahan, maka umno ini pasti lenyap mejadi sejarah Tanah melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak elok lagi suruh Soros Malaysia yang tubuh. .dia Jadi Presiden hang jadi SU. .

      Delete
    2. Ted Poyology Manoff,

      Lebih elok kalo suruh Rosmah jadi Presiden/PM..dia mmg konfem tak takut dg laki dia..
      Ngko pulak ted.. jawatan sama..jaga ikan

      Delete
  5. Ahli umno bknnya bodoh utk lihat salah laku najib. Tun hya meluahkan apa yg terpendam di dalam hati ahli umno. Betapa celakanya najib yg tlh merosakkan kepercayaan ahli umno sendiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allo. .allo. .kalau Nurul Izzah kata 'juai roh kat Shaiton ' hang pula pehal pulak "Juai Roh Kat Maddey "?

      Delete
    2. Ted Poyology Manoff

      Yg ngko pulak ape hal.. dok jaki dgn tun m..ngko jual ikan ngko tuh..

      Delete
    3. Mmg jakilah dgn org tua pendengki tu
      sbb dia seleweng terang2 tu wat tk nmpak..
      klu declare kkuar UMNO ok lah. Ni duk dlm UMNO serang UMNO

      Konsep gila dn ajar ahli umno jd kurangbajar sgt2
      dlm PAS pun xteruk mcm ni ajar lawan HADI. ini keling kering hati punya stlye

      Delete
    4. Kalo duk dlm umno..kena jadi pak turut ker..Pas tak teruk ?..ngko bodoh.ker aper?..mengkapirkan unno.tu sape yg.cakap ?..dap ker?..cai bg hujah baek skit la skali.pun pun betdunggguh.nak.jadi macai najib..

      Delete
    5. Kalo duduk dlm telunjuk kaki Madeay jd boneka Madeay, Najib mmg selamatlah.. jgn bntah.. kroni .cina Madeay lapar projek..kasi je, lps tu putar belit bgtau DEB berjaya.. kah..ksh hancing2 budak2 UMNO kn kencing dgn keling...

      Delete
    6. Bukan main bangang lg komen pengampu najib - anon4:59:00 AM

      Delete
    7. kah...kah aku pengampu Najib atau ko tu ANJING perosak UMNO?

      Delete
    8. Setidak-tidaknya Tun Mahathir cekal, berani & Konsisten mengecam regim Zionist yahudi, Amerika & Serbia.

      Najib pula mengagungkan & menerima pakai kepakaran/nasihat musuh2 Islam bila berurusan dgn APCO, Sachman Gold, talent corpse negara asing dari Amerika, United Kingdom dan Little Israel (Spork).

      Delete
    9. Fitnah lg recycled dr pakatan haram.. mmg ejen dajjal berleluasa yg seronok menari rentak dgn Madeay... cekal berani? Puihhhh zmn Madeay jd PM nk jejak Palestin pun tak brani, dh pencen br terhegeh2 nk pegi. Malah bwk masuk pemain team sukan Israel yg jd isu besar.
      Najib jd PM berani jumpa Ismael Haniyyeh di Palestin, malah sumbngn besar tk henti kpd Palestin.. macai madeay.. expired dh!

      Delete
    10. Saya rasa budak Anonymous 04:04pm budak baru lahir semalam mengadakan adakan cerita.

      Tun Mahathir pernah pergi ke Bosnia di tengah kancah perang Islam & puak Serb memberi bantuan Dan membawa pulang ribuan anak yatim Islam Bosnia untuk perlindungan. Tun juga banyak kali telah pergi ke Palestin sehingga almarhum Yasser Arafat pernah berkata Mahathirlah orang pertama yg terlintas dlm fikiran beliau bila ditimpa musibah angkara durjana rejim Zionist Israel. Malah Tun cekal menghantar isterinya mengetuai rombongan bantuan ke Gaza ketika umat Islam & Arab dibunuh dgn kejam oleh Israel. Rosmah hanya tahu pergi berpoya shopping sakan dan bila balik penuh satu kontena.

      Delete
  6. ambo sokong anon 6.14

    ReplyDelete
  7. Ciri ciri pemimpin boneka asing..ialah menerima penisehat warga asing sebagai rujukan..anwar terima nesihat imf...soros...pluralisma dan lgbt sebagai rujuksn....nsjib upsh 7 billion gajikan penisehat warga british....ciri ciri lain ialah suka berhutang dan boros berbelanja. ...bermewah mewah.....berbelanja bukan utk keprntingsn nagsra dan rakyat. .... sekiranya prmimpin selepas najib pun ada ciri ciri ini kecenderungan untuk jadi boneka yahudi memang ada....najib dan anwar sama saja....bodoh jadi boneka.....

    ReplyDelete
  8. BN akan kalah jika penguasa tamak masih menguasai pucuk kepimpinan kerana setiap kerosakan yang dilakukan mengambil masa yang lama untuk dibaiki

    ReplyDelete
  9. AHLI-AHLI UMNO TIDAK MENGELARKAN DIRI ATAU MENGELAR AHLI LAIN SEBAGAI..' UMNGOK' LAH BRO!!
    ni mesti puak satu lagi...jangan menyamarlah...malulah sikt pada budak-budak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. .betul. ..sangat betul lagi MEMBETULKAN...

      Delete
    2. Bebal ..bebal.. sangat bebal lagi MEMBEBALKAN...

      Delete
  10. baguslah ahli-ahli Umno yang ada kat sini sama-sama menghentam Najib,
    moga-moga dapat menenangkan hati masing-masing.

    ReplyDelete
  11. UMNO perlu berhijrah keluar dari kepompong sekarang.Sebahagian Ketua bahagian tak perlu hentam ketua mereka. Mereka pun sama jugak mengamalkan apa ketua mereka buat.
    Tak perlu pura pura beb.

    ReplyDelete
  12. Mana suara PERKASA n Mursyidul Am TIBAI dalam isu 1MDB ni erk?

    ReplyDelete
  13. PM masih bersabar panjang walaupun dah bagi Mahadey dan Mahathirist ni betis. Karang dia orang bukan sahaja nak peha nak anu dia jugak.

    Cuma tinggal Akta Hasutan ibarat keris moden sahaja untuk digunakan. Semakin hari semakin naik kepala, nampaknya Mahadey ni. Tak erti tempatnya? Masih ingat semua budak suruhan dia aje.

    Apa lagi tunggu? Ibarat kata-kata Mat Salleh "The End justifies the Means"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro, geng Mahathirist sudah luar biasa kegelojohan mereka menghasut, mmg layak dah masuk Akta tu yg Mahathir dulu jdkn perisai pemerintahannya.
      berbondong2 masuk dlm time Mahathir pakai kukunya..

      Tapi aku yakin, Najib sabar tinggi, tak kan dia guna alatan perkakas Mahathir dlu pakai.
      org mcm Najib Anwar yg 'liar'pun jd jinak dm akhirnya letih utk memberontak..

      Mahathir jenis tak sabar, sbb tu Anwar n geng suka bertarian, provokasi non stop.

      So Mahathir biar dia letih main game ni.. alahhh sabar sikit lg je.. rakyat kt luar ni tak sambut pun isu Mahathir sbb nmpk sgt mainan Mahathir nak jatuhkan PM.

      Delete
    2. Kalo rakyat tak sambut isu tun m bawak..jadi tak perlu la risau..ini tidak berkoyan koyan komen mengutuk tun m...

      Bukan nak jatuhkan pm, suruh dia berhenti jer..itu yg tun m dan majoriti rakyat mahukan

      Delete
    3. Ayat keling jugak macai Madeay ni.
      suruh berhenti? Tp bukan nk jatuhkan..? Bila xnk berhenti puak Keling Madeay serang bertalu2..sbb beza undi bukan 1 undi (ayat Madeay, 1undi pun aku ttp akn jd PM, apa ko heran?)
      Sapa madeay nk suruh PM berhenti?

      So takperlu ada ..pru lah.. ikut cara Madeay?

      Puihh la mna dia merit sah yg ckp majoriti rakyat suruh Najib berhenti??

      Madeay2... umo ko 90 pun ko xmau berubah..


      Suruh buat undi tak percaya, lagakan spekear Parlimen.. jahat org tua ni yer.

      Delete
    4. Kah..kah macai keling?. Sape ygvrisau skrg sampai pulun jatuhkan maruah ajak debat??kitorang xrisau pon tp saje seronok layan gelagat anjing2 kurap lapar.. lgsatu kesian Mukhriz jg, xde talent pun jd MB, jauh skali nk jd MT, Lembab, bodoh tp anak bapak punye pasal, kick habih Pengerusi Perhubungan yg jauh lbh disukai org Kedah, berbanding si botak tu.. bapaku punya dosa, aku kena cuci..kah..kah..

      Delete
    5. Korang semua ni mmg keturunan mangkuk hayun...dok sibuk kata tun m dari dlu sampai skrg da lebih 32 tahun x jadi apa gak...hahaha mmg betul le korang ni bengap...takkan 1 pun tuduhan korang tu x blh kenakan tun m...ingat otak2 hang ni smua patut di dermakan jelah...ooppss silap...x blh derma kang jangkit plak kebengapan kpd org lain...lgi elok buang jer ke laut tpi pastikan di cuci bersih2 dgn berus dawai dan clorox...takut nanti mati pulak ikan2 kat laut terkena toxic bengap korang...

      Hahaha

      Delete
    6. kah..kah..kah... kesabaran anjing MAdeay sikit je..
      last2 maki org lain mangkuk hayun.. kah..kah..kah.. kalu dh boss ikut iblis mana mungkin macai jd malaikat.. setan jugak lah jwbnya..
      Kah..kah..kah.. Madeay penipu besar.. TS Pandikar Amin nafi sekeras2nya beliau letak jawatan..

      Tengaok.. manusia penipu mcm tu umur dh 90, org mcm tu kah kita nk patuh pada suruhannya?

      Mukhriz pun tak patuh.. terus jadi balaci Najib.. kenapa ko tk bsining bongok2 Madeay ooiii??

      Delete
  14. Makin teruk dah blog KD ni.
    Org macam ni takkan bertahan lama.

    Cuma yg aku ingat, UMNO parti rasuah cukup kuat dn sinonim rapat masa Mahathit jd PM
    Sehingga menangislah ia dlm PAU... kunun.. lakonan yg penuh tragis..

    Pidah pun melurulah memujuk si pelakon tersebut... hanyirr2..

    KD, bagus jg ko korek semula nostalgia busuk zmn Mahathit perintah AMENO.
    Kes bailout pun byk siri ko blh siarkan.. nnt klu jd debat bagus byk topik blh tnya Mahathir..

    Kes Memali bunuh org kg tu lg tragis.. dia lupa atau buat2 lupa..?

    ReplyDelete
  15. KD ko dah habis modal ke? Divert guna Tengku Razaleigh pulak?
    bila agaknya ayat tu dipetik jika betul?
    Aku rasa zaman Madeay Keling dlu kottt... kah..kah..kah macai Madeay, KD better mntk blogger list UMNO list ko sbg blog pembgangang.. jd senang manusia nk kenal siapa KD. Si kitul munafik alaf 2020 hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:45:00

      Najib nak ker berdebat..POYO..mane dia statement najib setuju debat?
      Ngko kate blog KD da teruk.. blog ni tak.curi.duit rakyat, blog ni tak pakai jet kerajaan pegi shopping..blog ni tak main golf mengampu obama

      Delete
    2. Anon 1:00:00

      Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Delete
    3. Sendiri jd macai balaci tetap Madeay xde pencen.. jd macai perompak tua... tak sedar diri ke?
      point ko yg tu je lah bodoh oi.
      klu debat dgn perompak dn pemutar alam, agak2 Najib boleh dpt apa??

      Macai bodoh.. suluh muke ko dlu.. tiap masa ko berakar kt sini mcm xde kje. Mcm biawak hidup!

      Shame on u lah Madeay keling pasang mcai taraf longkang

      Delete
    4. Tah ntah macai ni pun spesis keling gak kot.

      Delete
    5. Keling dgn paria, macai tak berpencen... jamu samsu je, jilat sampai ke ibu jari kaki.. anakogi murahnya macai pm pencen

      Delete
    6. Kehadapan,
      Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Cai...ngko sentap nampak..ader hati panggil org bodoh..ngko tgk.komen ngko tu.dulu..bodoh ker benak
      Dulu sembang declare nak repot polis pasal tun..ujung ujung abuk pun tarak..

      p/s: sambil key in tulis komen maki hamun Tun, jgn lupa pegang penyapu...huhuhuhuhu!!!

      Delete
    7. Kah..kah macai keling Madeay dh panass perot.. Madeay xbrani report Polis tp ajak debat, kerja bodoh mcm tu pun balaci xde pencen, minum samsu je boleh ikut kah..kah..
      dulu sembang Najib mau tumbng lps PRK Permatang Pauh?? Mn deyy thamby? Madey sudah tujar plan kah? Wei bahlol, ko maki kutuk Najib Pak Lah boleh? Tp org lain touch Keling Madeay ko meerooyann mcm tak mkn ubat.. kepala hotak ko le macai longkang busuk.. ko nk sembah keling perompak tu ko sembahlah.. org lain dh cerdik merdeka.. bukn bwh telunjuk perompak tua tu lah

      Delete
    8. Kehadapan
      Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib.Gor

      Itu jer la yg ngko.bole dan mampu tulis pun..org yg baca komen ngko pun bole.tau kalo hidup jadi pembodek tak perlu beotak..
      Komen low class dr macai pegang penyapu..patut la sekadar berlegar dlm blog pro TDM..bg komen maki hamun, caci nista..da itu jer kebolehan yg ngko ader.pun cai..huhuhuhuhuhuhu!!!

      Delete
    9. Ke hadapan2.. ayat2 keling..
      ko pun itu je ke boleh pusing?
      check mate hari ini MADEAY PEMBOHONG BESAR 100%..
      DS Pandikat Amin nafi sekerasny2 beliau letak jawatan.

      Ko jilat lah penipu..

      kah..kah..kah... report Polis.. kunun.. tak berani laah.. lepastu ajak debat.. debat tu boleh ubah apa?

      BONGOK macai Madeay!

      Delete
  16. Teruk dh puak balaci Madeay Keling ni,
    duk spin hari2 fitnah yg sama.
    kelupor lah byk macai balaci Madeay oiii... Najib kukuh memerintah, Madeay gelabah brok dh sampai ajak berdebat pulak..

    Agak2 macai madeay kelinglah, bape kali agknye Madeay jd jantan ada telo sahut debat dgn Anwar mase jd PM kukubesi dlu?

    Lagi satu, wang 1mdb tak boleh lah korang tuduh curi sbb xde bukti, klu ade bukti mcm madeay keling paksa Petronas selamatkan Konsortium Mirzan Kapal Karam tu.. lainlah.. jelas rompsk dn masuk kantung Mirzan.. macai mau ckp apa!??
    Cehh macai.. nk tutup bngkai kunun...

    ReplyDelete
  17. Ke hadapan,
    Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor,

    Kalo stakat mengongoi dlm blog KD..ngko ingat org kesah dgn komen benak ngko tuh..meroyan royan memaki TDM...
    Majlis TDM da 2 kali diadakan di k club dan di ipoh, nape tak datang dan bacakan soalan2 bangang yg ngko ader depan muka TDM sendri..
    Sesi Q&A TDM xder tapis tapis ler..ini bukan mcm sesi ah jib gor.. ader berani...jgn dok sembang kencang kat sini!!..

    p/s: repot polis psl TDM yg ngko sendiri declare tuh ..aper citer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah..kah meroyan takut kecut telo xhbis2 dgn report Polis.., aku kesian tgk si tua kutuk keling tua tu kena soal siasat Polis nnt bg statement. Nnt korang maki plak Polis Najib, walhal Madeay dlu arah PDRM tembak SAMPAI MATI Ibrahim Libya.. apa slh dia? Sbb tkmau bersekongkol dgn perompak dan sekular Madeay keling je.

      Apa ko brani pergi tanya Madeay soalan2 yg aku bekalkn ni? Bkn apa macai Madeay ni pndendam, klu gi tanye soklan2 maut cmtu, aku takut nnt xsampai umah dh. Sbb madeay ni duit byk, upahan pun byk. Cuci tgn jer., tnye Sirul la kes Altuya sbrnya sapa dalang...kah..kah..kah bukti mau pecahhh lg maaaa.... anjing kurap terjelir lidahhhh

      Delete
    2. Cakap xde fakta nenek ko pun blh cakap. Camne kalau aku kata yg mak bapa ko yg suruh tembak si libya tu?

      Marah? Apsal nak marah plak??? Aku cuma cakap macam hang cakap jer... cakap ikut suka tanpa fakta....

      Klu hang kata tun busuk makna hang berjuta kali busuknya...pasai apa? Time dia perintah dlu, najis and the geng dan semua anjingor follower kat sini sokong pemerintahan dia...lain ler klu si najis ni tukar parti. X pulak nak bersuara time tu? Nape? Xdak telur? Bacul? Bahalol? Bila najib naik dok sebuk kata tun salah....hahhaaha..manusia bangsat betul ler korang ni...mula2 sokong, x bantah, x bersuara, lps tun berenti byk suara...tu pun takat suara pondan jer yg kuar...itu x betul ini x betul tpi da lbh 32 tahun x dapat wat apa2 keatas tun. Kalau org jepun da lama bunuh diri...

      Delete
    3. Kehadapan
      Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Ngko yg nak.tau, org lain pulak yg kena pegi tanyer..sendiri mau tau sendiri la tanyer TDM. nape ngko tak pegi k club/ ipoh tanyer depan TDM sendiri cai..xder telo ker?
      Setakat komen tulis perkataan keling, anjing, biawak, pelacur, itu bukan hujah..itu BANGANG namanyer..lpas itu ngko buat andaian org tua tu takutla, pendendamla..itu meroyan namanyer cai..
      Maki hamun bahasa biadap.ngko tuh sikit pun tak kudis buat org tua tu....
      Macai level mcm ngko bg komen maki hamun sbb itu ajeryg ngko ader pun..
      Sendiri declare nak repot polis tapi tak buat..ader hati nak suruh org.tanyer bg pihak dia..pegang jer lah penyapu tu cai...teruskan meroyan..sembang kencanggg..kononnn..

      p/s: tak paya la tulis kah..kah ..kah..(konon konon ketawa walhal hati ngko panas baca komen aku)...huhuhuhu!!!,tiktoktiktoktiktok!!!

      Delete
    4. Kah..kahhh..kahhh seronok giler troll anjing kurap Madeay Keling tua ni, sbb mmg xboleh jawab pun. Madeay yg arah tembak ko meroyan giler apa ckp bapak org.. bahlol itu je level anjing kurap cyber war Madeay Keling? Bunuh org itu bunuh balas klu dl Islam, Qisas Madeay takut hukum Hudud. Tnya Sirul la Altuya tu sbnr2nya arahan sapa... Time tu sapa PM.. bahlol je xphm kiasan Sirul...

      Tunggu.... byk lg troll akn dtg... aku bz sket.. kah..kahh..kah.. macai xbokeh jwb dgn fakta lps tu spin memusing pasal bapak org? Bapak Mirzan yg jd PM lah bkn bapak kau macaiii

      Delete
    5. Kah..kahh..kahh macai kurap bernanah hati bike xblh jwb,. Ko pegi pejabat PM ko gi tanye la soklan2 boss ko. Madey keling berbohong besar smlm konon TS Pandikar Amin letak jawatan.. sikap bohong dn mengadu laga mcm iblis... malulah waiii..

      Delete
    6. Ke hadapan
      Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Sebelum.ngko suruh org lain rase malu..ngko ader rase malu ker??..
      Tulisan ngko tak penah lekang dgn perkataan anjing..itu komen org ader maruah ker??
      Kalo ngko busy, sape pun yg nak tau??
      Ngko pun bukan nyer ader keje tetap x paya lar nk berlakon busy..POYO..
      ader hati nk ckp psl hudud..tulisan penuh maki hamun..
      Kalo ngko tgh memyapu tu..sapu la bersih bersih..pegang penyapu tu bebetul...huhuhuhuhuhu!

      Delete
    7. Opsss..keling putar alam mula tunjuk maruah.. kunun..
      bila org tak kutuk MAdeay.. ko dgn KD kutuk gila2 punya Najib..
      bila org kutuk Madeay.. cpt2 keling2 haram jadah ni jd pondan... cite rbab maruah?

      woi bongok sejak bila Madeay tu ada maruah?
      sejak bila anak dia MArina tu ada maruah jaja LGBT mengalahkan kafir?
      Sejak bila membunuh org tak berdosa dengan arahan2 bawah tanah itu dikira bermaruah?

      woi anjing.. aku sikit pun tak kesal menggelar manusia2 mc ko ANJING..
      bila org berbaik puak mcm ko Madeey ni balas dengan TUBA...
      fitnah demi fitnah.. sudah jawab fitnah lagi..

      tp lupa yg diri sendiri tu penuh dgn NAJIS fitnah..
      xde satu pun macai mcm ko boleh jawab
      Fitnah pd Najib org2 biasa pun boleh terangkan dengan jelas..

      bila beritahu wang RN42 billion tu salah fakta.. bukan hilang.. bon2 sukuk IMDB diputar belit sebagai wang cash yg hilang mcm Madeay rompak rakus Petronas dn GLC2 yg untung suatu masa dlu.

      Kemudia spin lagi jadi 25billion pulak
      spin lagi tak hilang.. ada di SIngapore
      lepas tu spin lagi wang itu pinjaman..

      ini celaka haram jadah punya fitnah.. sorry to say..no respect at all to these so called DAJJAL members!

      Delete
    8. Bila didedahkan isu2 massive robberies MAdeay pd wang negara macai2 terus jd dragon.. jd emosi..
      suruh pergi report polis lah..suruh pergi join debat lah.. sekali lagi haramjadah ni putar belit.
      Bila dh lontar dlm blog..ko jwb lah dlm blog.

      Kalau mcm tu kenapa KD menyalak dlm blog?
      perg depan Pejabat PM.. buat memorandum tuntut jawapan 24jam dr Najib.. cabar suruh turun jawab..ajak Rosmah sekali join..

      media terbuka skrg.. ko jemput media2 musuh2 Islam sekali.. BBC, ABC, Meloyakini, Harakah.. dn segala media2 barat yg ko rasa boleh bg publisiti utk jatuhakn Najib.. mari kita tgk siapa jantan siapa pondan

      Ini stkt menyusup celah2 posting.. rangking corot punya blog lepas tu lagak mcm pandikar.??

      Tolong ko tanye Bapak Keling tu bail out Konsortium Perkapalan Mirzan tu.. jawan sikit je MANA DIA DUIT tu sekarang?

      Delete
    9. Kehadapan
      Macai Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Alahai cai.. pepanjang yg ngko tulis sekadar maki hamun jer 'isi'nyer...
      Salakan kosong dari macai penyapu..konon konon komen dia tu bernas larr..walhal taraf penyapu..
      Reply komen aku yer cai..lg panjang lg baik.ngko pun bukannyer ader keje pun...huhuhuhuhu!!!

      Delete
    10. Kebawah dan bodohnya Macai Tetap dan Takde Pencen Madeay Keling..

      Alahai balaci anjing suruhan..
      panjang2 ko tulis tak boleh jawab pun Madeay tu bukan penipu..
      setakat nak ulang ayat2 skrip bodoh tu.. boleh tumbangkan maruah Madeay ade lah.

      Kasihann.. kah..kah..kah..kah..

      Delete
    11. Kehadapan
      Macai Tetap.Dan Berpencen Ah Jib Gor
      (..copy paste ayat nampakkk..macai penyapu..)

      Kalo setakat tulis..anjing, keling, perompak tua..saper yg dok ulang ulang skrip cai..
      Dlm keadaan skrg, ah jib gor tu perlukan kesian ngko..
      Aku tak mengomen pepanjang dgn ayat ayat maki hamun macam ngko...siap petik artikel blog lain utk di jadikan commentary..punyer la beriya riya macai penyapu nak pertahan najib..kikikiki!!!
      Ambik cermin tgk muka ngko puas puas..cari tang maner penyapunyer..hukhuhkhukhikhikhuk!!!

      Delete
    12. Kebawah Macai Tetap dan Takde Pencen Madeay Keling

      Kalo setakat tulis untuk jilat perompak tua tu tapi xde fakta nak membela sebenarnya.. baik ko takyah ulang lah bodoh oii..

      Kalau dasar anjing.. otak man apakai.. janji puas..
      ko masuk tandas..ko tgk muka ko yg bodoh tu dlm mangkok tandas.. elok sgt ke sgt rupa ko jd ejen penjilat Madeay?

      sudahlah dia jelas berbohong kantoi hari ni..ko tak malu ke haa??


      sapu la muka ko dgn penyapu.. tahan malu!

      Delete
  18. Ini entry KD secara rasmi.. tuan blog sendiri gelar org yg tk sokong MAdeay sebagai 'cai'..

    "
    Inilah peluang cai dan penyokong Najib untuk menyarankan dan menggesa Najib untuk sedia berdebat dengan Mahathir.

    Cai dan penyokong Najib yang cukup galak membuat pelbagai tuduhan terhadap Mahathir sebelum ini sebagai taktik serang balas termasuk bailout, penyelewengan dan sebagainya elok sangat bekalkan saolan itu kepada Najib untuk tanya direct.
    Sudah tentu Mahathir terketar dan menggigil nak jawab saolan tersebut !!!!!"

    Munafik.. berbelit2.. kejap berlakon warak kejap jadi Iblis.. KD..
    ko bykkn lagi entry2 kutukan pd Najib.. sgt seronok melayan kebangangan ko menghentam Najib..

    teruskan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen meroyan dr si bangang anon 7:47:00

      Delete
    2. Komen mati akal macai bahlol 7.51..

      Kah..kah..kah..kah.. habis modal dh ke cai... cptlahh Madeay dh terbukti BOHONG pasal Speaker Parliment tu..

      kotor weii Negarawan BERBOHONG terang2an..

      Delete
    3. Sambungan komen dari si bangang anon.8:05:00

      Delete
    4. pendek je ayat cai Madeay..
      kantoiiii.. MAdeay pembohong besar..
      bygkan kalau itu pun bohong.. mcm mana bab billion2 yg kita tak nampak.. mana dia reka kita pun jilat lah.. mcm KD ngok..

      Delete
  19. NAJIB JAWAB ISU TUDUHAN TERHADAPNYA DAN KERAJAAN DALAM BLOG-UTUSAN Online

    KUALA LUMPUR 17 Mei - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menjawab tuduhan dan dakwaan yang dilemparkan terhadap beliau dan kerajaan, termasuk mengenai kes Altantuya.
    Najib, dalam catatan terbaharunya di Twitter dan blog NajibRazak.com, berkata: "Saya telah meluangkan masa untuk melihat pelbagai soalan dan isu yang dibangkitkan oleh pihak-pihak tertentu dan telah menulis pendapat saya mengenainya."
    Najib menyenaraikan 13 tuduhan dan dakwaan itu dengan menyertakan maklum balas beliau. - BERNAMA

    ReplyDelete
  20. Nama Marina Lbgt lebih terok dari kafir akhirnya keluar juga ...aku ada dengar ustaz kata Keroan ada sebut Mak Bapak lah yang menjadikan Anak2 mereka Majusi, Nasrani atau Yahudi..aku tak berani kupas sebab tak berapa pandai ugama..nak kata Maddey Keling yang gagal didik pon susah juga sebab dia biasa jadi PM sampai naik terkenching Raja2 Melayu dibuatnya dulu..nak kata dia berjaya didik Marina yang promo pluralism pon korang tengok sendiri la. .aku rasa kalau rumah tangga pon tak beres usahlah melangkah keluar pagar rumah. ..leadership by example dulu pon dia punya tagline apa...haru haru..tapi yang tak best nya dia "try to garner support" for himself..aku tengok video shot dia kat..nampak Very very Personal dan ejekannya terhadap personaliti Najib memang dah macham budak2..Aku nak dengar komen Kakbedah yg basah lidahnya dengan wirid " LAHANAT dan PUKIMAK"...ok tengah buat apa tu ooi Bedah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah..kah pedas ayat ko Ted..powerr... KD mula meracau mlm ni pikir nk kencing entry apa pulak esok pagi... kah..kah..kaj...
      kejap lagi kuarlah pencacai2 tu memaki ko..

      hahaha. kalau MAdeay Keling boleh kukubesikan bermacam2 manusia yang menghalangnya.. kenapa Marina boleh terbiar tanpa kasih sayang Agama?

      atau itu mmg projection sebenar Madeay Keling? tp aku tgk kalau Mamak Ori.. Agama mereka jaga..
      ini mamak campuran mcm2 ni.. xheran siapa..

      kah..kah..kah.. Madeay.. oh Madeay.. aku bersaksi ko PEMBOHONG besar... naseb beklah Speaker Parlimen masih hidup sehat.. kalau tak mamposlah ko fitnah kering dia...

      Delete
    2. Ted Poyology Manoff - Pembina Tamadun (sendiri declare)

      Setakat dengar dengar memang elok la tak payah kupas..lebih elok lagi bagi ikan tu makan..
      Sembang kemain deras..ader hati pulak tu bg nasihat..
      Video najib kena senggol dgn rosmah tu ngko da tengok?..,itu macam aper pulak?..leadership by example ker?

      Delete
    3. Kah..kah..kah kah..
      Ted..aku baru je sebut taksampai 5MINIT ( 8.33-8.36)

      Cai bahlol ni tak tahan klu tgk ko posting..
      tgh bergolek atas tanah pun bangun melompat utk balas posting ko..

      Tak boleh jawab PEMBOHONGAN Madeay.. di kupas pulak laki bini bermesra..
      Konsortium Perkapalan 'Mirzan' merompak wang Pertonas tu sudahjawab ke belum?

      Laporan Audit negara berkaitan MAdeay paksa Tabung Haji bail out bangunan kroni Madeay tu mcm mana?

      Delete
    4. Komen anti TDM ni..datang dari yg sakit jiwanyer..konon konon dgn komen panjang lebau tu..najib menang lahhh....ke lauttttt

      Delete
    5. Komen anti Najib ni datang dr jiwa yang sakit sgt... konon dengan spin isu2 ini boleh tipu manusia2 lain
      Bagus jugak..kurang2 pelawat2 lain yg membaca silent reader sini boleh tgk pencacai MAdeay TAK BOLEH JAWAB LANGSUNG penyelewengan Madeay..

      satu habuk pun xboleh defend.. itulah level anjing suruhan.. suruh je... menyalak..

      Delete
    6. Konon konon hujah maki hamun dia tu meyakinkan larr..sebesar kuman pon xder..bukan main poyo..cai najib..

      Delete
    7. Ted Manoff nie bangsa & anutan agama apa ye. Kenapa bermegah dgn nama barat kristian...??

      Perihal Marina Mahathir apa nak diherankan. Sedangkan anak & ahli keluarga para nabi & bapa sdra Rasulullah pun ingkar. Tak pernah baca Quran ke kisah nabi Adam, Nuh, Ibrahim, Luth & Nabi Muhammad saw...?????


      Delete
    8. Anon 8:36...ko ni memang bendul lah..ko tak faham maksud ayat..ko terus merachau2 macam Maddey Keling..kalau nak lepas geram terus kata pasal dengar jangan kupas..itu adalah satu kemalangan ngeri..bila bichara bab2 ugama elok berhati2. .aku berlapik dalam bab ini..tak berani mendahului ustaz2..namun kata2 jangan kupas itu adalah chara shaitan. .ko hilang kawalan mirip jadi penyambong lidah syaitan pulak..Jangan lepas ni berwirid chara Kak bedah dah ler

      Delete
    9. Ted Poyology Manoff- pembina tamadun (sendiri declare)

      Bile kena kat batang hidung sendiri ngko sentap pulak ted..
      Mengandai andai kan org lain da hilang kawalan tu..cara mana pulak ted?.. bukan syaitan ker?..
      Mengatakan org melayu ni bodoh sbb makan belacan tu dtg dr analida analitikal bebalogy maner pulak?..
      Bila najib dikritik dikate pula mcm pembangkang!!..
      Tak paya mengandai andai kan org ted..untung meniaga ikan tu beli cermin bebanyak tgk.muka sendiri pepuas..paling baik ngko concentrate jer larr meniaga ikan tuh..

      Delete
  21. LAGI JAWAPAN NAJIB.. steady Najib.. Madeay Keling lepas ni pikir lagi strategi nak jahanamkan Najib..
    KD... ko get ready esok dgn entry baru yg lebih bodoh dan panas.. aku tak sabar nk tgk ko melatah macam mana pulak esok...


    esok nama siapa pulak jadi diversion ko? Pak Lah? Tun Musa Hitam? Anwar Ibrahim? Lim Goh Tong?


    ‘‘BR1M untuk membantu golong­an susah dengan memindahkan sebahagian kekayaan negara untuk jangka pendek. Dulu (jumlahnya) RM650 setahun, sekarang RM950 dengan mengambil kira kenaikan kos hidup kerana GST supaya dapat menampung belanja keperluan dapur dan anak-anak.

    ‘‘Bukan bererti kita jadi malas. Saya nak tanya berapa ramai terima BRIM? Apakah BR1M menjadikan tuan-tuan dan puan-puan malas?

    Siapa tak nak BR1M boleh pulang balik dan kalau ramai tak nak saya boleh mansuhkan BR1M tetapi niat hati kerajaan ialah untuk menolong rakyat dan BR1M ini juga bukan nak beli undi dan maksud politik tapi untuk tolong rakyat,’’ tegas beliau sambil menerima tepukan gemuruh daripada kira-kira 15,000 orang yang menghadiri Majlis Penyerahan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Melana Indah Fasa 1, di sini hari ini.

    Penjelasan Perdana Menteri itu bagi menjawab kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang tidak bersetuju dengan BR1M dan menyifatkannya menjadikan rakyat malas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik bukan ker dia (najib ler)..idea brim tu zeti bank negara punyer idea..alahaiii najib..najib..kelam kabut pentadbiran engkau!!!

      Delete
    2. Kah...kah..kah macai MAdeay cemburu pulak..
      Kuar nama Zeti pulak bila Najib dh jawab..
      dlu ckp Najib membazir kasi BR1m
      bila Najib jwb kemas... anjing suruhan ni divert pergi Zety pulak dah..cilakak punya spin..
      org bodoh pun boleh marah dgn kebodohan macai MAdeay..

      Delete
    3. Yg aku nampak org bodoh dgn komen yg bodoh anon8:42:00

      Delete
    4. Ye lah dh ko anjing suruhan Madeay.. mestilah nampak komen ko bagus..
      komen xboleh jawab.. setakat main2 kutuk gitu.. kah..kah..kah..

      Madeay bela anak jadi LGBT.. tp mau ajar satu dunia ikut cara dia...fuhhhhh..zalimm...untunglah LGBT dan SiS.. Madeay support penuh.. xpernah kena sound..

      Delete
  22. Aku tgk muka MAdeay dlm seminar pembohongan pasal TS Pandikar AMin.. fuhh.. jelas mukanya tertekan.. kerut.. tension.. kasihan... kasihann.... umur 90 mcm tu patut gembira duk dgn anak cucu.. 5 kali ke masjid..

    ini buat forum tu melangkah waktu solat pun dia masih duduk berbohong.. muka jelas tertekan... muka tak tenang..kerut mukanya menghentam Najib,.. aduh... simpati2...

    Najib muka tenang.. sbb dia tak bohong..

    ReplyDelete
  23. Macai Tetap Madeay Takde Pencen..budak suruhan percuma..

    Mana ko nak simpan muka ko ha? KD ko nk jilat ke pembohongan terbuka MAdeay hari ini pasal isu LETAK JAWATAN SPEAKER PARLIMEN?

    Itu satu PENGHINAAN besar Madeay Keling Al-Pembongong pada Institusi Parlimen Negara.. sampai tahap tu MAdeay sanggup gadai maruahnya demi kegagalan pusingan ke berapa untuk jatuhkan Najib..

    Apakah kegagalan beliau mengawal Sirul yg menjadi Polis Pengiring Najib ketika jadi Menteri Pertahanan dulu bakal membongkar kes Altuya... perangkap terhadap Najib GAGAL di pasang MAdeay..

    ALLAH MAHA KUASA wahai macai2 MAdeay..

    semakin banyak akan terburaiii...... kah..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  24. Ted.. kita boleh tunggu nanti Sirul nak beritahu siapa sebenarnya yg arahkan dia..

    Sebab tu kita tgk sapa yg GELABAH berok nak tumbangkan Najib..
    Najib tak sekat pun Sirul nak ke Australia atau bebas kemana2... itu tanda Najib sehat... dr tuduhan..

    tp yg gelabah berok skrg siapa??? siapaaaaaa..... kah...kah...kah...

    HANTU MEMALI juga semakin menjelma.... jiwanya tak tenteram lagi...

    ALLAHU AKBARRR.. buat zalim atas dunia lagi Allah sudah tunjuk balasan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyyoo..da puas memaki hamun..bertakbir la pulak..ini ciri ciri penyokong pas..err najib ni bukan kira..yg mcm.sampah pun ambik.jadi macai..hrmmm

      Delete
    2. kah..kah..kah.. xckup tanah ke ko nk serang..
      lepas serang Najib.. ko label penyokong PAS pulak.. macai2 MAdeay ni takut dgn macam2 banyangan..

      Takbir utk halau iblis syaitan mcm ko tu... kenapa ko takut sgt dgn Takbirr??

      Dlm Al-Quran pun melaknat Iblis.. melaknat org2 Munafik.. ko rase mcm geng syaitan ke macai Madeay??

      RIleks laa.. pintu taubat masih terbuka.. keluarlah dr menjadi pencacai penipu.. tak untung apa pun..

      Delete
    3. Kehadapan
      Macai Tetap dan Berpencen Ah Jib Gor

      Byk.ker untung ngko jadi macai penyapu najib? Da panggil org lain anjing citer psl quran pulak..ape saje asal bole..betullah ngko ni penyapu...macai teruskan komen maki hamun ngko smpi ke subuh?..mcm aku slalu tulis..ngko bukannyer ader keje pun...huhuhuhuhu!!!!!

      Delete
  25. JAWAPAN BERTERUSAN NAJIB... macai jangan berdalih lagi..

    (http://novandri.blogspot.com/2015/05/terkini-jawapan-pm-najibrazak-tentang.html?showComment=1431879293977#c1852721541290773266)

    Di antara laporan portal :
    Berhubung dakwaan media asing yang melabel Malaysia negara paling rasuah di dunia, Najib berkata laporan itu berdasarkan tinjauan persepsi.

    Najib bagaimanapun merujuk Indeks Persepsi Rasuah Transparency International yang meletakkan Malaysia di kedudukan 50 dari 175 negara yang dikaji. Malaysia memperbaiki kedudukan sebanyak tiga anak tangga berbanding tahun lalu.

    * Najib juga menolak kritikan Dr Mahathir yang mendakwa Bantuan Bakyat 1Malaysia (BR1M) satu bentuk rasuah mengatakan ia sebahagian subsidi bersasar yang hanya akan memberi faedah kepada keluarga berpendapatan rendah.

    Najib berkata BR1M lebih efisyen berbanding subsidi petrol dan gula yang juga memberi manfaat kepada orang kaya. Ia juga diberi tanpa mengira latar belakang politik dan tidak mengira musim pilihan raya.

    * Najib juga menjawab tuduhan berhubung firma pelaburan negara yang sarat dibebani hutang, 1Malaysia Development Bhd (1MDB), dengan merayu pengkritiknya menunggu hasil siasatan Ketua Audit Negara.

    Beliau mengulangi yang Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) juga sedang menyiasat 1MDB dan berjanji mengambil tindakan ke atas sesiapa sahaja yang didapati bersalah kerana penyalahgunaan atau penyelewengan

    * Satu lagi kritikan Dr Mahathir ialah Najib tidak mempunyai keberanian membina jambatan bengkok antara Johor dan Singapura kerana republik itu menolak projek tersebut.
    Najib menulis, persetujuan Singapura diperlukan untuk merobohkan tambak bagi membina jambatan kerana paip air di tambak itu milik Singapura.

    * Najib juga menafikan tuduhan Dr Mahathir yang prestasi beliau jauh lebih buruk daripada pemimpin sebelumnya Tun Abdullah Ahmad Badawi pada pilihan raya umum ke-13, dengan kehilangan lebih banyak kerusi Parlimen.

    Najib berkata, BN mengalahkan PAS untuk mendapatkan kembali kerajaan Kedah dan mengekalkan kuasanya di Perak, yang pada pilihan raya umum ke-12 jatuh ke tangan pembangkang.

    * Mengenai dakwaan beliau mengabaikan Unit Perancang Ekonomi (EPU) dan memihak kepada Pemandu, Najib berkata Pemandu ialah badan yang menyelia program transformasi pentadbirannya.

    Pemandu berurusan dengan kedua-dua dasar ekonomi dan bukan ekonomi, manakala EPU memberi tumpuan semata-mata pada ekonomi.

    "Saya malah melantik salah seorang CEO yang paling berkebolehan di negara ini (Datuk Seri Abdul Wahid Omar ) mengetuai EPU," tulisnya.

    ReplyDelete
  26. YouTube video mengenai statement Tun Musa Hitam mengsahkan Maddey Keling ada dalam negara semasa pembantaian Muslimin Memali sangat menarik..elok tengok..apa pon hati2 buat kesimpulan jangan terbabas di luar skop kewarasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Musa.. he seems very honest.. he admit as Menteri KDN arahan darinya..
      tp ada sesuatu tersembunyi in between the orders... by right.. statement " But Tun was there in Malaysia.. even 3-4 day after Memali.."

      game plan..

      pikirr lerrr... pikirr....

      Delete
    2. Da psl paip air pulak x blh wat....hehehe...babyak betul ngarut si kangkung ni....

      Yg kat perak tu camler org lupa apa yg da jdi...klu xde yg melompat, kalah lgi 1 negeri.

      Bg brim 950 setahun atau lbh kurang rm80 sebulan pastu kenakan gst 6%. Klu blanja rm1000 sebulan da kena tambah lgi rm60 utk gst. Dgn kenaikan barang lepas gst tak kurang 10% maknanya kena bayar lgi extra rm100. Ujung2 rakyat rugi lagi rm40...baik takda brim dan gst.

      X yah nak kencing la klu kta brg x naik. Apam balik dr 2.50 jdi 2.80, ayam uncle bob dr rm6 jdi rm6.50, sayur pun sama naik, segala bahan dapur pun sama naik.

      Kedah tu negeri sape ek? Apa situasi waktu time mengundi tu ek? Time tu ada ke tun bising? Lagi tlg kempen ada.

      Apa pencapaian pemandul yg menyumbang kpd pembangunan negara sampai ari ni ek?

      Pasal repot korup, thn ni naik 3 tangga, tahun lps no brp, 2thun lps? 3 thn lps? Tahun 1mdb start? Dll

      Delete
    3. Meroyan apa ko ni 11.03?
      merepek2 ape kejadah yg ko nk ckp ni?
      Kedah tggu masa tumbng pru14 ni klu kekalan si botak anak keling tu.. seyes ckp.. lembab dn lembik.. xde tanjak..ank negarawan.. politik xde bkat.. naik pun atas ehsan Bashah dn Najib.. puihhhh laaahh..

      Delete
    4. Anon 4:32:00 engko meroyan engko tak perasan plak..komen mcm good good jer..

      Delete
    5. kah..kah.. ko meroyan tk sedar.. nk blas pun xde point..
      shame on u lah balaci..

      Delete
  27. * Najib turut menyangkal pandangan yang pentadbiran beliau mengetepikan penjawat awam melalui penggunaan perunding swasta.

    "Perkhidmatan awam sentiasa dan selamanya berada di tengah-tengah pentadbiran dan operasi negara. Perkhidmatan awam menguruskan negara secara harian.

    "Hanya kerana beberapa individu dan pihak dilantik membantu, tidak bermakna pengalaman mereka tidak lagi diperlukan. Ia satu komen yang tidak adil dan tiada objektif. Membantu, ya; mengambil alih, tidak."

    * Najib menafikan dakwaan beliau tidak mempedulikan tindakan afirmatif bagi golongan bumiputera, menekankan yang beliau memperuntukkan bantuan berjumlah RM47.95 bilion bawah Program Pemerkasaan Bumiputera.

    Pentadbirannya juga memberi tumpuan kepada pertumbuhan ekonomi negara supaya semua kaum boleh memperbaiki kedudukan sosial mereka.

    * Najib mengecam beberapa pengkritik yang menuduh slogan 1Malaysia beliau sama seperti slogan "Malaysian Malaysia" DAP.

    “Tidak seperti slogan DAP, 1Malaysia menerima Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan berkaitan kedudukan istimewa orang Melayu dan mempunyai dasar pro-bumiputera seperti Majlis Pemerkasaan Bumiputera.

    "Untuk mengatakan 1Malaysia sama dengan Malaysian Malaysia, ia satu perkata yang menyimpang dari realiti, dengan niat semata-mata mengelirukan orang Melayu."

    * Satu lagi dakwaan yang menurut Najib tidak benar ialah kadar jenayah meningkat sejak Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dimansuhkan pada 2013.

    "Tahun lepas sahaja, polis berjaya mengurangkan kadar jenayah di negara ini sebanyak 12.6%. Jenayah kekerasan juga menurun sebanyak 13.4%.

    "Juga satu fakta, 8,868 orang ditahan dan 280 senjata dirampas dalam Ops Cantas Khas yang dilancarkan baru-baru ini.

    "Apabila ISA pertama kali diperkenalkan, tujuannya hanya untuk memerangi pemberontakan komunis dan hari ini ia tidak lagi relevan."

    Menggantikannya, kata Najib, ialah Akta Pencegahan Keganasan (Pota). Seperti ISA, Pota memperuntukkan penahanan tanpa bicara tetapi Najib berjanji ia tidak akan digunakan bagi tujuan politik - sumber

    ReplyDelete
  28. Najib sudah tiada integriti di mata rakyat... PRK Rompin dan PRK Permatang Pauh bukan sahaja tidak berani turun padang berjumpa pengundi malah poster wajahnya juga tidak digantung.

    Begitulah huduhnya Najib dimata rakyat dan 1001 alasan dan jaawapan sudah tidak berguna lagi.

    Selepas ini gesaan kepada Najib bukan lagi berundur tetapi bertukar kepada bentuk lain untuk menurunkannya.

    Berhati hatilah, Najib akan.menempah sejarah baru sebagai PM Malaysia.


    -Kluangman-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huduh dn busuk jijiknya bila negarawan keling tu menyerang PM dn parti sendiri ketika mnjelang 1 hari PRK difitnah bertalu2 imdb, tabung haji.. tapi Tuhan gagalkn kerja laknat munafik Madeyy Keling ni.. Najib tetap menang besar wpun bertalu2 serangan fitnah yg dirancng rapi.. BN kalah di Permatang Pauh tp majoriti berubah.
      bg aku bbgkai khinzir tu busuk.. haram tp busuk lg haramjadah bila seorang negarawan menfitnah penggantinya!

      Delete
    2. Tak turun padang dn serangan bertalu berbulan2 dr keling tua dn gabungan media PR yg ditaja Barat termasuk mnjahanamkan nama FELDA di klgn pngundi Rompin pun BN menang majoriti besar, tahap tu je ke 'kejayaan' Mahathir jatuhkan imej najib? Berbaloi?

      Delete
    3. Komen meroyan dr si bangang pengampu najib anon 4:21:00, 4:25:00 ( lebih dr separuh komen di sini dtg dr org sakit jiwa yg sama)

      Delete
    4. Anjing kurap pencacai tua menjawab dgn penuh longlai..
      sikit2 meroyan2.. ko lah meroyan.. dh xboleh serang..

      Delete
  29. Slm kekawan, x yah ler buang masa layan mamat2 najib nih...kapal sink, lks, aljub, dan ramai lg da berusaha nak knakan tun x gak berhasil ini kan pulak langau dari sisa si najis kangkung ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhh mengagungkan DIKTATOR yg bernama Madeay Kutty dgn benchmarked pada org2 politik yg pernah dikenakan ISA, Polis jd perkakas keling tu utk mengenakan musuh2 politiknya... kasihann kahh..kahh..kah.. klu mcm tu punye bodoh xoleh pikir, cmne lah nk pikir putarbelit isu 1mdb.. baik ko tnye Toh Siti Hasmah, Marina skrg jd penjilat Aljub lgbt ke atau Najib? Shame laaar... negarawan anknya SONGSANGGGG...

      Delete
    2. Komen meroyan dr si bangang pengampu najib anon 4:16:00

      Delete
    3. Anon 4:16:00 engkau tanye pulak rosmah harga beg tangan birkin dia berapa?

      Delete
    4. Meroyan ko tu tak pe pulak ye tk habis2 fitnah Najib Rosmah

      Kalau beg tangan dia harga sejuta RM pun ko boleh sahkan ke dia pakai duit bapak ko atau duit macai2 haram jadah PR dan Madeay?

      Tulung sahkan dlu baru serang ye.. kalu dh mcm ludah ke muka sendiri..

      tanye madeay jugak duit rompakan utk Mirzan tu dh clear ke belum.. MISC dilingkup kan Madeay.. senyap tak jawab?

      Delete
    5. Sian mmat ni...dr lahir spai bsar mangkuk. 1 haram pun x leh wat utk knakan tun...harap kpala je besar otak xde...hahaha...

      Srupa jaguh kampung jer...bla kat luar x menang2...yg jdi masalahnya x pulak reti nak berenti....hahaha

      Delete
  30. Kadar jenayah thn lps turun alhamdulillah... tahun seblumnya brp? Thn time akta dimansuhkan brp?

    Yg sekor mmat reyzal tu dok cover kta phak sna yg byr kawin...agak2 ler pun nak nipu...lain ler klu wat rambut kat barber shop, pkai jam arga rm10 dr petaling street dan naik bas g shopping blh ler org caya...nama pun no1, takkan nak suruh org bayor...xkan x malu, xkan xde ego, xkan nak jdi bahan lawak negara lain...alahai budak mentah sekor ni

    ReplyDelete
  31. Ada 1 pertanyaan dr 1 org ni tanya sape yg suruh buat. Dia pun xde plak tuduh sesape...susah sangat ke nak tolong org yg bertanya tu utk dpt kan kepastian sape yg suruh? Takkan nak minta makcik goreng pisang tlg tanyakan smua org sape yg sebenarnya suruh...kenapa sangat defensif?

    ReplyDelete
  32. Wow!!! Byk nya utang negara skrg...sampai dkt rm600billion....kata dewan rakyat (astro awani)

    "Ini boleh mendatangkan kemarahan " abdul wahub p ramlee...

    ReplyDelete

NOTIS PENGURUSAN BARU KLUANGDIAMOND

  Sejak kebelakangan ini Kluangdiamond dikendalikan pengurusan baru yang lebih menjurus kepada kegiatan ekonomi, kurang berpolitik, kurang t...