Tuesday, May 19, 2015

Polis, Tentera, Rakyat Lahad Datu - Said Keruak Tentu Boleh Bantu

4. And the aircraft for security. Is it going to stop the kidnapping and casual invasions of Sabah or the smuggling of arms from across the northern border? Or is the security confined to people flying in private jets only.
5. This country is being attacked repeatedly by


terrorists who killed our police and soldiers. Is this the normal state of things or is this a security problem? If we care for security do we buy luxury private jets.
6. It is shameful that we cannot even ensure the safety of our citizens.


Ini petikan dari seseorang yang selalu memikirkan kepentingan rakyat dan negara tetapi dituduh nyanyok.

( Said Keruak, awak, awak kat mane ? )

# Perhatikan ayat dan saolan yang simple, short tetapi bernas.
Agaknya berapa bulan pula akan kita mendapat jawapan.
Apakah jawapan akan berjela jela dan kita dipaksa tunggu satu lagi Kajian/Laporan/Audit berhubung dengan saolan tersebut.



84 comments:

  1. Ini petikan dari seseorang yang selalu memirkan kepentingan rakyat dan negara tetapi dituduh nyanyok.

    wakakakakakaka

    Ajenda persendirian dah bertukar wajah kepada ajenda nasional?

    Projek IC dahulu, apa macam? Orang Sabah masih merungut sampai ari ni. Laporan RCI belum siap-siap lagi ke? Yang pi sokong bagi senjata dan wang kepada perompak dan lanun-lanun kat Mindanao tu siapa yang mulakan? Kan, sekarang, masalah balik kepada rakyat dan negara terutama kepada rakyat kat Sabah.

    Beli sebuah jet kerajaan sebagai gantian yang lama pon nak bising. Jet tu pon bukan jet persendirian yang cuma digunakan oleh PM, tau tak? DYMM Agong, Sultan-Sultan, Raja-Raja, Gabenor, Menteri-Menteri, pelawat asing dll pun boleh guna tau tak?

    Ni baru sebuah jet. Apa jadi kepada 80 jet Skyhawak dan MIG Russia yang banyak-banyak beli dahulu? Berapa billion tu duduk kat pasir gurun Amerika?

    Memang nyanyok lah orang tua ni. Dia masih ingat Melayu mudah lupa.

    Otak Melayu Bugis lebih hebat tau tak, kalau dibandingkan dengan otak keturunan Kerala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak orang bugis lebih hebat??
      opps..aku taknak main pertikai bangsa keturunan, sebab setahu aku tak semua bangsa bugis itu stuju mengatakan najib adalah hebat kini dan selamanya. Jangan main bangsa keturunan bro..sebab orang bugis tahu najib berbohong dalam dewan bila bercaakap pasal harta 1Mdb di bank Singapore.
      Najib buat Imdb tak bincang, tak melalui kelulusan dewan hingga para menterinya ramai yang "blur"

      Kalau aku keturunan bugis pun aku malu nak mengaku najib tu sedara sebangsa!
      Tun M jangan sebut la keeling ke..pariah ke ..apa bangsa lah..sebab zaman dia dah berlalu. Tun sembang npkok boleh tumbang pun blom tentu Negara tumbang..yang boleh menumbangkan Negara sekarang adalah ah jib bul man tuya.

      Delete
    2. Kapal terbang skyhawk tu guna untuk sembur rachun serangga di ladang kelapa sawit ke?

      Delete
    3. Dei macha? Kita panggil keling sebagai rujukan le. .hang suka ka aku panggil Madey Jawa?

      Delete
    4. Otak keling ada bagus kaaa??
      Bugis atau Melayu.. mmg penghuni asal Nusantara. cuma keling ni pendatang juga..
      duduk baik2 tak pecah belah kan perpaduan takpaa.. tp keling ada bikin kacau maa..

      lepas keling rompak kita.. biar dia pecah2kan kita.. ada patut kaaaa machaaaaa...machaiii??
      Keling bohong pasal bail-out.. senarai panjang.. belum cerita pasal arahan2 Memali..

      Al-Arqam di perangi keling bukan sbb ajarah sesat.tp sbb Keling Madeay tahu itu akan gugat rejim pemerintahannya.. Madeay.. mana peduli pasla Agama.. kalau takk Marina LGBT tu takde lah berani melampau.. kah..kah..kah... SiS jugak suka ...

      Delete
    5. Semua di buat atas kelulusan kabinet bukan macam najib semua di buat atas kuasa menteri kewangan dah salah guna kuasa , pasai projek IC dah terbukti oleh suruhanjaya kehakiman yang ada masalah rasuah dalam birokrasi.

      Delete
    6. Paksa Petronas bailout company tongkang Mirzan anak bapak lulus di Parliment?? Parlimen mimpi atas pokok Madeayyyy? Woewww fantastic hujah machaii....
      imdb tu bwh Mof, tk lepas tgjwb di Parlimen.. mamak mau risau psl lainn kuttt... kah..kah.. anak aku LGBT gugat Akidah negara bisuu wooooo.... madeyyyyy oh madeyyyy...

      Delete
    7. Abu Jahal - Abu Jahal Tukang Jawab Najib memang dah jadi gila, mereka meroyan tak tentu hala sebab tak mampu nak jawab mana dia USD 1.103 bilion, malahan pasal jualan tanah di TRX dan Sungai Besi pun menyebabkan mental mereka bercelaru, selepas itu timbul pula penggunaan dana KWAP dan KWSP untuk bail out 1MDB, menambahkan bengong di kepala otak mereka, sebelum ini mereka dah jadi jahiliyah, sekarang mereka dah jadi jahiliyah campur meroyan.

      Mereka sebelum ini asyik bercerita pasal isu syarikat perkapalan Mirzan, pasal jualan tapak KLCC, semuanya dah dijawab, jualan syarikat kapal Mirzan kepada Petronas memperkukuhkan lagi kedudukan Petronas, lihat keadaan Petronas sekarang ni, ada Petronas dah bungkus ke? Malahan penjualan tapak KLCC, mereka sendiri yang bodoh tak reti nak bezakan antara jual tanah dengan jual syarikat berserta aset-aset syarikat termasuklah tanah.

      Dalam isu KLCC, Petronas bukannya hanya beli tanah tapak KLCC itu sahaja, tetapi Petronas sebenarnya membeli syarikat KLCC Properties milik Ananda Krishnan beserta seluruh aset KLCC Properties termasuklah tapak tanah KLCC itu.

      Tetapi kebodohan tahap Abu Jahal para tukang jawab Najib ini memang tak boleh dipertikaikan lagi, kebodohan mereka dah sampai ke tahap jahiliyah, sebab itu mereka makin kuat meracau hingga jadi meroyan dan tak lama lagi akan jadi gila, sasau dan sebagainya.

      Delete
    8. Ameen.. semoga Abu Jahal tu balik kpd ko dn anak cucu ko macaii... senang2 ko pnggil org abu jahal.. ko tu babi ke setan? Tnye diri la join dhn puak pnjahanam dn perompak, lps tu mau tnjuk baik.. Abu Jahal Madeay kott

      Delete
    9. Cucu Abu Jahal Madeay...owhhhhh Madeyyy beli apa shj kire bagusss.. beli company tak untung n jd proksi peniaga asing di KLCC air mata rakyat tu kire bijak? Tabung Haji beli tanah TRX yg duit tu bkn kayakan individu tp menambah hasil 1mdb dn Tabung Haji di fitnah sampai lebur..khianat rejim Madeyy. Dia pakai wang negara utk bail out sana sini mn dia jawapan? Pembohong besar Madeay xpernah berani jwb telus mcm Najub mlainkn loyar buruk n sindir... woii cucu Abu Jahal Madeeyy.. ko jilat lendirrr busuk.. jgn ajak org lain jilatt jugakk

      Delete
    10. Tu dia Abu Jahal AnonymousTuesday, May 19, 2015 11:26:00 PM Tukang Jawab Najib dah terasa. Penjahanam dan perompak? Sila jelaskan mengapakah kerajaan Najib menjualkan tanah di TRX yang berharga RM 7,000.00 sekaki persegi dengan harga RM 64.00 sekaki persegi dan tanah di Sungai Besi yang berharga RM 3,000.00 sekaki persegi dengan harga RM 90.00 sekaki persegi kepada 1MDB?

      Tanah di TRX itu berkeluasan 70 ekar, manakala di Sungai Besi itu pula 500 ekar, dengan harga dan keluasan yang dijual kepada 1MDB itu, negara rugi berbilion ringgit, rakyat rugi berbilion ringgit wang pembangunan, semuanya 'dirompak' dan 'disamun' oleh Najib dan 1MDB, apa cerita?

      Delete
    11. Abu Jahal Tuesday, May 19, 2015 11:33:00 PM Tukang Jawab Najib, apa syarikat yang Tun Mahathir beli tak untung dan jadi proksi peniaga asing di KLCC tu?

      Isu pembelian tanah oleh Tabung Haji di TRX, isunya adalah 1MDB beli tanah itu dengan harga RM 4 juta untuk keluasan yang dibeli oleh Tabung Haji itu, harga sekaki RM 64.00 sahaja, tetapi Tabung Haji beli tanah itu dari 1MDB dengan harga RM 188.5 juta, harga sekaki persegi RM 2,777.00, di situ sahaja dah ada keraguan, bagaimana tanah yang dibeli dengan harga RM 4 juta kemudian jual dengan harga RM 188.5 juta.

      Pasal pembelian tapak KLCC oleh Petronas, para Abu Jahal Tukang Najib memang bengong, mereka nak samakan dengan pembelian tanah oleh Tabung Haji, sedangkan Petronas bukannya hanya beli tanah tapak KLCC itu sahaja, tetapi bersekali dengan syarikat KLCC Properties dari Ananda Krishnan, beli syarikat itu dengan segala harta syarikat itu termasuklah tapak tanah KLCC itu.

      Tetapi Tabung Haji beli tanah sahaja, bukannya beli dengan KLIFD, anak syarikat milik 1MDB yang dibeli tanah itu oleh Tabung Haji.

      Dah ada perbezaan pun tak reti nak beza.

      Delete
    12. Ted Poyology Manoff - pembina tamadun (sendiri declare)

      Mamat ni pulak rujukan dia penganalisa cipan...kalo sembang berapi rapi..konon konon dia punya sembang ader isi lah..kononnnn

      p/s: dia ni dgn ikan bau lebih kurang sama ja..

      Delete
    13. Anom 08:34 PM...

      Isu I/C buatlah laporan polis & saman Tun Mahathir...jgn cakap kosong & buat lawak bodoh.

      Jet baru itu kan untuk kegunaan resmi urusan kerajaan saja, tapi kenapa tersasar ke Kazakhstan hanya untuk kunjungan balas majlis perkahwinan anak Najib & Rosmah. Selain Najib & Rosmah, siapa pembesar negara yg dah guna khidmat jet baru itu? Sila senaraikan nama2 mereka buat pengetahuan kami. Jika kamu gagal, jelas Najib & penyokong2nya adalah penipu & pembohong.

      Sepatutnya jika di ambil kira dari segi protokol, DYMM Yg Dipertuan Agunglah yg pertama menggunakannya, bukan Najib & Rosmah.... Fahamm...!!!

      Delete
  2. Sebab itu Allah mematikan hamba2nya mengikut peringkat usia (lapisan demi lapisan) supaya tidak berlaku kecelaruan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang mati dalam perut tu agak2nya lapisan yang ke berapa yè?

      Delete
    2. yg hidup sampai umur 90 jadi penjahanam umat ini adalah sbrnya ujian buat rakyat...
      nk tapis siapa yg waras akal.. atau siapa yg taksub.. atau mmg ada perangai ktor mcm si penghasut..
      perompak shj yg kenal rakan2 perompak..

      Delete
    3. Sampai dah ditolak oleh ahli akar umbi pun Najib kata dia masih disokong oleh parti, dan rakyat, memang Najib pun dah jadi sasau pemikiran Abu Jahal, jahiliyah, sudahlah tak reti beza tanya dengan fitnah, sekarang tak reti beza sokongan dengan suruh letak jawatan.

      Hari tu hantar Pandikar nak putar Tun Dr. Mahathir supaya terperangkap dan berhenti mempersoalkan penyelewengan dalam 1MDB, tup tup Najib dengan Pandikar pula yang kena pulas dengan Tun Dr. Mahathir, silap oranglah Najib dan Pandirkan nak kenakan, sedangkan Amerika dan Israel pun tak mampu nak kawal Tun Dr. Mahathir, malahan Tun Dr. Mahathir mengkritik perlakuan buruk pihak barat dan Israel di stesen televisyen di London, nak aianaya Tun Dr. Mahathir konon, akhirnya korang dua orang yang malu besar.

      Pasal Rohingya, sebelum ini Najib digembar-gemburkan sangat hebat berunding hinggakan pemberontak di Ukraine pun boleh beri kerjasama berkaitan MH 17, sekarang pergilah berunding dengan Myanmar dan gunakanlah 'kehebatan' Najib untuk menyelesaikan isu Rohingya yang bukan setakat menjadi isu kemanusiaan di Myanmar sahaja, malahan dah menjadi masalah kepada negara-negara serantau Asean serta menjadi krisis kemanusiaan yang tragis di peringkat antarabangsa.

      Bukankah Najib sebagai Pengerusi Asean, dan Najib kata kerajaannya hebat sebagai Pengerusi Asean. Sila selesaikan isu itu, jangan gebang saja lebih, tapi semunya penipuan semata-mata.

      Delete
    4. Kah.kahh..kah cucu Abu Jahal Madeeyyy sudahhhh meroyann panas.. ko cemburu dgn kejayaan Najib yg ko akui jgk sbrnyaaa... Madeyyy kje brgaduh dgn org..tp pengecut... ruang udara Johor hari2 Singapore ceroboh tp Madeyyy buat pa?

      Pandikar Amin nk dijdkn alat perkakas dan batu api Madeyyy.. maaf org Borneo tk tertipu dgn perangkap keling tua... nk kenakan org last2 termati akal Madeayyyt xboleh jwb terjahan Pandikar... eishhhhh membusukk sebusuk2nya hati perut Madeyyy pastu nk alih isu putar belit lg..

      Weii bodoh.. Madeayy failed kali ni.. silap haribulan nk pakai org Borneo tumbngkn Najib... keling penipu tu xboleh coverr dh.. balaci kurap ni punye spin 360 darjah utk save kelun tua... puihhh kotorrr...

      Delete
    5. Kejayaan Najib apa kejadahnya pula? Najib ni setaraf dengan PKR, PAS, dan DAP sahajalah. Macam PAS, kononnya nak buat lebuhraya rakyat, kutip derma, tapi hingga kini terbengkalai wang yang dikutip berjuta ringgit tu tak tahulah apa dah jadinya.

      Macam DAP pula, nak buat terowong bawah laut, sedangakan rakyat nak penyelesaian isu lalu lintas di bandaraya, bukannya terowong bawah laut yang kosnya RM 6.4 bilion. RM 700 juta lebih digunakan untuk bina satu kilometer jalanraya, itu kerja gila namanya, guna emas ke nak buat jalanraya dengan kos sedemikian rupa?

      Memang Najib ni seangkatan dengan puak Pakatan Rakyat, bab menyeleweng, merekalah juaranya.

      Delete
  3. Salleh keruak ni salah sorang kumpulan zero tu kan???kenapa KD libatkan beliau dalam politik!!!!beliau pelawak bukan ahli politik!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadir Jasin expired tu badut penjilat MAdeay.. angkut masuk jugak.. wpun no impact.. hahaha...

      Delete
    2. Zaharain Hashim, Shahrir Samad, Zamil KITA, Salleh Keruak, Pandikar dan para tukang ampu serta tukang bodek serta tak ketinggalan para Abu Jahal Tukang Jawab Najib yang bengong tu sebenarnya lebih teruk dari badut, mereka ni adalah penjilat-penjilat jubor Najib untuk membodek tanpa mempedulikan kepentingan negara. Lihatlah komen-komen mereka, lebih hina dari sampah, malahan lebih hina dari taik dalam lubang jamban.

      Macam Pandikar baru-baru ini, kononnya buat penjelasan dan tuduh Tun Dr. Mahathir menipu, sedangkan dirinya yang menipu, dia yang hantar surat letak jawatan, lepas tu menafikannya, kemudian bila dihentam oleh orang ramai, baru dia mengaku. Manusia penipu macam Pandikar ni tak layak jadi Speaker, malahan jadi tukang cuci jamban di Parlimen pun dia tak layak, dia penipu, patutnya dia letak jawatan sahajalah.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Abu Jahal Tuesday, May 19, 2015 11:46:00 PM, jawab dulu isu USD 1.103 yang hingga kita tak tahu ke mana lesapnya itu, Najib Putar Alam Syah Kepala Bana kata wang itu disimpan dalam BSI Singapore Limited, tapi sebenarnya bukannya wang tunai yang disimpan dalam bank itu, tetapi hanya kertas buruk 'paper asset' yang entah mungkin dah tak ada nilainya lagi yang disimpan dalam bank itu.

      Persoalannya di manakah lesapnya USD 1.103 bilion itu? Malahan apakah status jawapan bertulis Najib kepada Parlimen mengenai wang itu yang dikatakan disimpan di BSI Singapore Limited sedangkan itu adalah keterangan palsu di dalam parlimen?

      Lepas tu jawab mengenai urusniaga 1MDB, kemudian pasal jualan tanah di TRX, lepas tu jawab pasal penggunaan agensi awam melibatkan dana berbilion ringgit untuk bail 1MDB seperti yang berlaku kepada Tabung Haji, KWAP, KWSP, lepas tu jawab mengenai isu rancangan Najib nak menggadaikan telaga petroleum dan gas asli di Terengganu, apakah telaga petroleum dan gas asli itu masih milik Malaysia atau dah digadaikan kepada pihak asing.

      Kalau ini pun korang tak mampu nak jawab, maka tak payah nak melalak tak tentu hala, sila minta jawapan dari mentor tongong korang si Najib tu, lepas tu sila jawab soalan-soalan ini.

      Delete
  4. Dato Seri Najib di paksa untuk dijatuhkan oleh Madeay bukan pasal nak menang PRU.. sbb pengganti yg akan ganti pun tak tahu siapa dan meritnya mcm mana..memang mahabodohlah siapa yg telan hasutan MAdeay Keling ni..

    tp inilah stayle Israel yg di amalkan MAdeay.. (kunun anti Yahudi.. APCO mai mana.. ceh.. pemain Kriket Israel tu Madeay jemput dlu.. Mengamok PAS time tu.. kunun ... lakonan2...) iaitu menerusi PROPAGANDA JAHAT.. di hasut sehari demi hari.. supaya doktrin itu masuk melekat dlm otak2 org UMNO.. bahawa Najib mesti ditukar.. UMNO akan kalah jika Najib terus jd PM..

    tp mereka bodoh.. jika Najib ditukar.. bahlol mana boleh bg jaminan BN akan menang besar 2/3 PRU nanti....????

    Apa justifikasinya.. apakah dengan letak matlamat menang besar.. seseorng pemimpin yg belum dibukti besrsalah itu mesti ditendang jugak?

    Ini politik ala Mossad Israel atau politik Melayu bodoh yang jahil Agama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawab dulu isu USD 1.103 yang hingga kita tak tahu ke mana lesapnya itu, Najib Putar Alam Syah Kepala Bana kata wang itu disimpan dalam BSI Singapore Limited, tapi sebenarnya bukannya wang tunai yang disimpan dalam bank itu, tetapi hanya kertas buruk 'paper asset' yang entah mungkin dah tak ada nilainya lagi yang disimpan dalam bank itu.

      Persoalannya di manakah lesapnya USD 1.103 bilion itu? Malahan apakah status jawapan bertulis Najib kepada Parlimen mengenai wang itu yang dikatakan disimpan di BSI Singapore Limited sedangkan itu adalah keterangan palsu di dalam parlimen?

      Lepas tu jawab mengenai urusniaga 1MDB, kemudian pasal jualan tanah di TRX, lepas tu jawab pasal penggunaan agensi awam melibatkan dana berbilion ringgit untuk bail 1MDB seperti yang berlaku kepada Tabung Haji, KWAP, KWSP, lepas tu jawab mengenai isu rancangan Najib nak menggadaikan telaga petroleum dan gas asli di Terengganu, apakah telaga petroleum dan gas asli itu masih milik Malaysia atau dah digadaikan kepada pihak asing.

      Kalau ini pun korang tak mampu nak jawab, maka tak payah nak melalak tak tentu hala, sila minta jawapan dari mentor tongong korang si Najib tu, lepas tu sila jawab soalan-soalan ini.

      Delete
  5. KD , mereka yang sering menyebut Tun M nyanyok ka , medey haram ka sebenarnya , buta hati dan fasiq minda, tu saja , meraka boleh sebut apa saja dalam beloq ini tak ramai yang nak baca pun , sebab aku pasti semakin hari semakin ramai yang sangat benci dengan najib dan rosmah , Dulu najib kata 1MDB tak ada masalah , kelmarin minta rakyat sabaq biar kementerian kewangan selesaikan masalah !MDB dan masalah hutang tertungak , oii ini yang buat aku benci sangat kerana flip flop dan penipu , dan sekarang nak kementerian kewangan selesai hai nak libas guna duit rakyat la tu nak tutup hutang yang hang pa buat dan sonlap , sepatutnya kerajaan membelanjakan wang untuk kebajikan , pembangunan rakyat dan membina kemudahan awam bukan bayak hutang yang di buat oleh syarikat yang kerajaan bagi jaminan tampa kelulusan kabinet cuma menteri kewangan yang lulus iaitu najib jadi sekarang 1 MDB la cari jalan tutup hutang .

    Bezanya 1MDB dan lain lain syarikat GLC lain ialah , hutangnya adalah yang paling tinggi dalam rekod sejarah GLC sejak perdana menteri yang lepas lepas , selain petronas , kemudian pelaburan luar tak jelas macam pelaburan duit mak bapa sendiri , Dan yang paling durjana sekali tak pernah dalam sejarah mana mana PM jaminan hutang kerajaan di buat tampa kelulusan kabinet cuma Najib saja yang buat kelulusan direct dari menteri kewangan bukan kabinet , nampak sangat dia tak mau orang lain terlibat dan ada share , buat macam dia punya sorang jadi tak pernah di buat oleh mana mana PM pun . ini di panggil salah guna kuasa .

    Pasai jet pribadi ka kerajaan ka tu lu pikiaq sendiri la KD dah muak dengan perangai najib rosmah yang mengada ngada , pasai salleh kruak tak payah nak ulas , dia cuma tulis nak menidak tapi bukan cakap dengan fakta bernas cuma kona sini kona sana , tengok la sampai bila dia boleh cover .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa hang baru tau ka Madeay dh nyayok..
      opsss bab2 Fasiq jgn sebut main2.. sbb nnt Madeay terase.. die bukan je Fasiq (buatdosa banyak..pastu terus fitnah.. bohong.. menipu) tapi jugak munafik..

      Munafik besar umur 90 masih jd bapak pemutar alam.. tak cerita hal sebenar lepas tu fokus serang bertubi2 suatu perkara..doktrin nya ialah ulang cerita suatu pembohongan..lama2 org akan percaya itu benar..

      Kewangan negara hampir lumpuh ketika Pak Lah ambil alih dr Madeay.. kenapa tak jelaskan?

      mana habih duit?

      Skrg rezab luar Malaysia berapa? ratusan billion... tp zaman MAdeay? brapa? tanya lah Daim Perompak Misai Putih tu..

      Delete
    2. Najib tu yang bodoh sebenarnya, dia samada dia tak tau apa yang berlaku di sekelilingnya selama ini, atau dia menyembunyikan macam-macam rahsia melibatkan kepentingan negara yang dah dia jahanamkan untuk puaskan nafsu syok sendirinya itu.

      Kalau Tun Dr. Mahathir nyanyok, macam mana Tun Dr. Mahathir boleh ingat pertemuannya dengan Pandikar sedangkan Pandikar sendiri yang mungkin dah nyanyok dan perlu letak jawatan sebab tak ingat yang dia sendiri datang jumpa Tun Dr. Mahathir dan lepas tu dia sendiri yang hantar surat letak jawatan, tetapi bila Najib 'beli' dia dengan berikan kenaikkan elaun serta beri perabot pejabat baharu serta membuat ubah suai pejabatnya, maka dia tak jadi letak jawatan, tapi dia tak beritahu Tun Dr. Mahathir, sebab itulah Tun Dr. Mahathir menganggapnya dah letak jawatan, malahan dalam beberapa bulan ini, Pandikar tak mempengerusikan sidang parlimen pun, sidang parlimen hanya dipengerusikan oleh timbalannya iaitu Datuk Ismail Mohamed Said, ini hakikatnya.

      Delete
    3. Najib ke atau Madeyy mahazalim tu yg control habis polis dn media supaya propaganda menjilattnyaa berterusan wpun negara sbrnya hampir MUFLIS pd tahun 2000. Madeyy bijak menipu... ditutupnya mslh ekonomi pd rakyat dgn monumen2 yg dibina dgn pksaan air mata dn wang r8mpakan dr glc2 yg untung besar mcm Petronas..jd xnmpk hilai rompakan itu byk..sbb petrolium untung billion..

      t.. (ketika itu nk beli sebiji keta Proton pun.. bkn Honda.. punye susah.. jrg rakyat biasa mmpu beli keta brand new, mcm buang duit ke laut bank peras ugut rakyat, madeyyy senyum jerr..)

      Madeyyy hasut TD Pandikar spy letak jwtn, pdhal Pandikar mahu nasihat seorng negarawan mcm mn nk baiki prestasi Parlimen, Pandikar termakan pujuk hasut Madeyy pd mulanya sbb percaya dgn cara itu boleh bg smash pd Najib.. tgk2 Najib bkn jenis pendendam mcm Madeyyy.. Najib tkmau terima perletakkn Pandikar.. maksudnya TAK PERNAHLAH DIA TELAH MELETAK JAWATAN dn diganti dengan Timbalan Speker mcm Madeyyy ckp terang2 Sabtu lepas...

      Punye bapak PE,BOHONG terang mcm tu Cucu Abu Jahal Keling Madeyy ni boleh spin bohong lg... aku xtaumcm mn dgn perkara2 lain yg ko post kt sini ... baru je Sabtu lepas JELAS Madeyy keling ckp.... SUDAH LETAKK JAWATAN..bodoh betul.. macaiii

      Delete
    4. Masa Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri dahulu, tak ada pun rakyat terkongkong, malahan rakyat sangat gembira dengan pentadbiran Tun Dr. Mahathir, sebab itulah selama 5 kali Tun Dr. Mahathir memimpin pilihanraya umum, kesemuanya menang dengan lebih dua pertiga kerusi parlimen.

      Kalau rakyat terseksa, tentunya rakyat akan mengundi pembangkang masa itu.

      Bukannya macam Najib, kononnya keterbukaan, tapi keputusan PRU 13 lebih buruk dari PRU 12, malahan Selangor yang Najib jadi Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri sebelum PRU 13, kalah teruk, masa PRU 12 Barisan Nasional kalah di Selangor, hanya menang 20 kerusi DUN, tapi dalam PRU 13, di bawah pimpinan Najib Barisan Nasional hanya menang 12 kerusi DUN sahaja, kalah lagi 8 kerusi DUN berbanding PRU 13 apa cerita ini semua?

      Itulah para Abu Jahal Tukang Jawab Najib ni sembang kencang sangat, tapi setakat sembang sahajalah, semunya auta, dah macam ketua mereka si penipu itu.

      Delete
  6. Macaii MAdeay Keling... rezab antarabangsa Malaysia.. April 2015 :

    (rujukan BNM)

    Ref No : 05/15/03 Embargo : Tidak boleh disiarkan atau dicetak sebelum jam18 00 pada hari Isnin 11 Mei 2015 Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia pada 30 April 2015 Rizab antarabangsa Bank Negara Malaysia berjumlah RM392.4 bilion (bersamaan dengan USD105.8 bilion) pada 30 April 2015.

    ReplyDelete
  7. Macaii MAdeay Keling... rezab antarabangsa Malaysia.. November 2002

    (rujukan BNM)

    Gabenor yang sama.. Zeti jugak.. yer..jgn belit.. ni beberapa bulan sebelim Keling tu letak jawatan..


    Rizab Antarabangsa BNM pada 13 Disember 2002

    Rizab antarabangsa Bank Negara Malaysia berjumlah sebanyak RM130 bilion atau AS$34.2 bilion pada 13 Disember 2002.

    Aliran masuk daripada pembawaan pulang perolehan eksport berkekalan besar pada separuh pertama bulan Disember. Aliran masuk ini telah mengimbangi sebahagian daripada pembayaran terhadap import barangan dan perkhidmatan, pembayaran balik pinjaman luar negeri yang lebih tinggi, penghantaran pulang keuntungan dan dividen oleh pemastautin pada akhir tahun dan pelaburan luar negeri oleh sektor swasta. Paras rizab adalah memadai untuk membiayai 5.4 bulan import tertangguh

    ReplyDelete
  8. Kehadapan Macai Keling Madeay
    cc : KD blogger sampah sarap Keling
    cc : mana2 entiti yg rasa seperti anjing upahan Madeay Keling..


    matematik sket... antara RM 130 billion

    dengan RM 3942 billion...


    mana langi BANYAK?

    Cara perompkak kira laa... mana lagi banyak??


    5.4 bulan import tertangguh vs 8.1 import tertangguh.. mana lagi besarrr nilai tanggunggan rezab??

    bahlol machai reti math tak?

    agaknya Zeti pembohong ke Madeay penipu?

    Ekonomi di tekan teruk.. tp RM 394 billion rezab?

    Ini slh satu rupanya Keling Madeay amat sakit hati dgn Najib..

    ReplyDelete
  9. 1mdb case..
    sampai skrg Madeeyy Keling tak pernah tunjuk satu pun bahan bukti yg boleh di justifikasi secara undang2.. yg mana Najib Bugis tu menyeleweng RM42 billion... opsss Keling sudah tukar... RM25 billion hilang... opssss tukar lagi keling... simpan di SIngapore... opsss... keling ubah lagi.. saya tak cakap pon...

    Aduh... TS Pandikar Amin terjah Madeay semalam.. mati akal hari ini pencachai Madeay nk balas.. skrg sudah byk musuh terkumpul Madeay serang..

    kesimpulan Pandikar kata.. >>> MAdeay bukan seorang bapa yg baik.. kaki hasut.. pembohong.. tidak amanah.. tidak menasihati yg baik.. pemecah belah.. menghina Speaker Dewan..

    ReplyDelete

  10. Aduh... TS Pandikar Amin terjah Madeay semalam.. mati akal hari ini pencachai Madeay nk balas.. skrg sudah byk musuh terkumpul Madeay serang..

    kesimpulan Pandikar kata.. >>> MAdeay bukan seorang bapa yg baik.. kaki hasut.. pembohong.. tidak amanah.. tidak menasihati yg baik.. pemecah belah..


    Madeay Keling kata Speaker TELAH letak jawatan.. machai punya kelupor seronok.. Madeay pembohong besar tu kunun betul.. tapi Spekaer kata Najib langsung tak lihat surat mahu letak jawatan.. tak terima


    bagi bahasa Melayu.. (BUKAN bahasa Keling Paria)... TELAH MELETAK JAWATAN dengan TIDAK MELETAK JAWATAN... itu sgt beza.. ko hantar 100 surat tapi PERLETAKAN JAWATAN tak berlaku.. bahasa Melayu cakap kau MASIH BERJAWATAN.. bukan TELAH LETAK JAWATAN..

    aku taktau lah ko keling paria punya bahasa lain macham.. sbb tu machai semalam melompatt sukerrrr... kah..kah..kah..kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apahal Pandikar pergi jumpa Tun Dr. Mahathir? Pasal apa dia tak jumpa Najib terus? Kau tu yang bodoh, Pandikar Penipu tu jumpa Tun Dr. Mahathir sebelum dia hantar surat letak jawatan, malahan Tun Dr. Mahathir tak hasut pun Pandikar untuk letak jawatan, kalau sekadar kata kalau awak nak resign, resignlah, itu hasut ke?

      Malahan Pandikar sendiri yang kata akan hantar surat letak jawatan kepada Najib, bila Najib 'beli' dia dengan berikan kenaikkan elaun serta beri perabot pejabat baharu serta membuat ubah suai pejabatnya, maka dia tak jadi letak jawatan, tapi dia tak beritahu Tun Dr. Mahathir, sebab itulah Tun Dr. Mahathir menganggapnya dah letak jawatan, malahan dalam beberapa bulan ini, Pandikar tak mempengerusikan sidang parlimen pun, sidang parlimen hanya dipengerusikan oleh timbalannya iaitu Datuk Ismail Mohamed Said, ini hakikatnya.

      Delete
    2. Weihhh cucu Abu Jahal Madeyyyy.. lantaklah Pandikar nk jumpa pun... klu mcm tu Kenapa Madeyyy mau jumpa pulak? Madeyyy amik kesempatan lah?
      spin pembohong nyerr cucu Abu Jahal Keling niii.... Pandikar jelas bgtahu Madeyyy keling suruh dia letak jawatannn.. bongokk oii.. ko sampai jelas tu pun nk spin tipu.. org munafik mcm ni mmg kurang ajar dn lngsung xboleh pakai ld hujah dn berita yg dibawa... penipu besar.. punye nk save jilat kangkang penipu..ko lanyak habis semu org demi madeyy keling tua tu.. sewel otak ko..

      Delete
    3. Pandikar sendiri mengaku bahawa dia jumpa Tun Dr. Mahathir sebelum serahkan surat letak jawatan kepada Najib, bila Najib 'beli' dia dengan berikan kenaikkan elaun serta beri perabot pejabat baharu serta membuat ubah suai pejabatnya, maka dia tak jadi letak jawatan, tapi dia tak beritahu Tun Dr. Mahathir, sebab itulah Tun Dr. Mahathir menganggapnya dah letak jawatan, malahan dalam beberapa bulan ini, Pandikar tak mempengerusikan sidang parlimen pun, sidang parlimen hanya dipengerusikan oleh timbalannya iaitu Datuk Ismail Mohamed Said, ini hakikatnya.

      Delete
    4. Kotor sungguh fitnah macaii kurap Madeyyy..
      Pandikar tak nafi jumpa Keling Tua tu utk dptkn nasihat sbg mentor, sbg negarawan, tp xsangka jd batu api.. penghasut..n ggtahu terang2 surat letak jawatan kpd Najib tu di serah MAC 2015, sedangkn dia jumpa Madeyy lbh awal, jika tk silap awal tahun 2015.. ko buka Astro Awani mangkok oii klo xnk tgk berita tv krjn.
      Dia beritahu Madeyyy xbg nasihat untuk improve Parlimen tp pujuk dan hasut spy beliau tulis surat kpd Najub utk letak jawatan..
      Pandikar tk jadi letak jawatan selepas permintaan Pandikar untuk perbaiki sistem Parlimen yg diketahui sgt sarkas skrg sejak zaman Pak Lah, jd Najib xmau lngsung tgk surat tu, Najib fikir kebaikan.. bkn mcm Madeyyy pikir wang.. hasad.. khianat.. tikam kwn.. tikam sama saudara..

      Ko bhlol sgt knpa? Takkan klu boss aku lulus permohonan aku renovate pejabat yg merupakan aset dan hak company atau jabatan..ko ckp itu DIBELI.. ??? Celaka jugak otak bgini... ko byk mkn duit rasuah kot jd xboleh kenal mn yg betul mn yg salah?? Haa mangkokcaii madeyy?

      Delete
  11. Kita semua tau masalah ni timbul atas masalah penduduk di sempadan dan dari golongan mana dari segi sub-ras dan keturunan. Buat je macam rancangan Briggs dahulu. (juga kita tahu kaum mana yang buat masalah masa zaman Briggs ni kan? Keturunan mereka ni sekarang ada yang jadi Member of Parliment dah ).

    Bukak Kampung baharu. Bagi tanah cam Felda ke. Pisahkan mereka dari laut dan orang-orang dari Filipina. Pisahkan mereka dari budaya bertukar-tukar barangan dengan orang Filipina. Sudah tiba masanya golongan ini di naikkan taraf. Beri sekolah beri pendidikan agama kemudahan kesihatan beri kemudahan lain-lain.

    Zonekan kawasan tersebut 'Kawasan Hitam" (black area) sepenuhnya. Buatkan buffer zone dengan kawasan pendudu al-ala DMZ Korea. Sapa masuk tembak sahaja. Juga perhubungan dengan agen/pembelot tempatan di putuskan.

    Memang industri perlancungan tertutamanya di kawasan laut terjejas di Sabah tapi harganya murah jika di bandingkan dengan nyawa rakyat dan imej negara. Lagi pun bukan seluruh kawasan laut sabah. Cuma belah situ je. Sabah pun banyak lagi produk perlancongan yang lain.

    ReplyDelete
  12. Laaaaa Najib yang punya hebat beratus2 penasihat pun tak boleh handle sabah??? HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  13. Mslh Lahad Datu ialah dr kes IC haram zaman Madeey n Anwar dlu.
    Mereka masuk jd ejen2 Suluk dn ancaman berzaman sejak zaman Madey lg. Cuma zaman tu operasi rahsia. Wlau byk operasi pun rasuah ic yg dihalakan Madeyyy ibrat jd duri dlm daging.. keselamatan Sabah terancam krn permaustatin ic haram ini jd dalang kpd isu Sabah, tuntutanKrjn Filipina, bila mereka dh byk dlm Sabah, ko kawal mcm mn kt luar pun mreka akn susup dgn bbtuan org dlm.

    Cuma Najib perlu keras tindakan mcm .madeyyy dulu, tembak je sape yg lawan, contoh kes Memali.. jd pendatang dn talibarut akn gerun.. madeyy dlu kekal 22thn kannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penceroboh di Lahad Datu ni bukannya rakyat Malaysia, yang Abu Jahal Tukang Jawab Najib ni sentap sangat pasal apa? Salah makan ubat kot? Nak makan ubat penenang barbiturat tetapi termakan ubat nyamuk pula, tu meracau macam orang gila tu.

      Delete
    2. Bodohnya sekor macai ni.. ko xbrkawan dgn org ramai..ko brkwn dgn macai2 Madeyy sbb tu xphm isu.. stkt nk jg perairan boleh diatur lg, tp Najib brhadapn dgn kerakyatan pendatang2 haram yg diberi ic oleh Madeyy
      jd bila talibarut tu jd rakyat sah, perancangan dr luar jd senanglah.. itu pasal rumitnya mslh Lahad Datu.. klu seluruh kg atas air tu ktrunan Suluk pndatang yd diberi ic madeyy dlu.. ko nk halang mcmmna perhubungn mreka dgn Suluk Filipina TAWI2 tu?

      Delete
  14. Lu senaraikan lh dlu propaganda Najib punye penasihat beratus2 tu.. kencing hancing jer lby mcm keling tuaa.. satu habuk bukti pun tarakkk.. main air liur jerr bohong... klu serius negara terancam dgn aktiviti songsang Najib, pegi Madeayyy ketuai balaci buat report Polis byk2.. bg rakyat nmpk serius.. bkn upah balaci kurap muflis yg jg angkatan penyamun buat report... then hasut ajak 40k macai buat demo... ni stkt 1.8k kurap expired nk lawan 17 juta pengundi? Bhlol nyerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawab dulu isu USD 1.103 yang hingga kita tak tahu ke mana lesapnya itu, Najib Putar Alam Syah Kepala Bana kata wang itu disimpan dalam BSI Singapore Limited, tapi sebenarnya bukannya wang tunai yang disimpan dalam bank itu, tetapi hanya kertas buruk 'paper asset' yang entah mungkin dah tak ada nilainya lagi yang disimpan dalam bank itu.

      Persoalannya di manakah lesapnya USD 1.103 bilion itu? Malahan apakah status jawapan bertulis Najib kepada Parlimen mengenai wang itu yang dikatakan disimpan di BSI Singapore Limited sedangkan itu adalah keterangan palsu di dalam parlimen?

      Tun Dr. Mahathir bertanyakan hal ini, malahan hal ini adalah benar, jadi kau nak merapu apa lagi, sila jawablah.

      Delete
    2. Kah..kah..kah macai Madeyy keling putar lg..spin bohong pulak
      bila Najib suruh tunggu Audit report, dan PAC melompat macai2 kurap ni xsabar nk mlm ninjugak (nmpk sgt xikhlas dn mahu cari alasan utk tumbngkn Najib scara jahat)
      Bila Najib jwb ada duit dan aset berkaitan macai spinn lg kata sudah hilang.. kah..kah..kah hilang ke mna? Sbb Najib xmau suntik masuk dlm company2 Mirzan .Mokzani ke maka wang tu di ditnah sbg hilang?

      Klu Madey lbh tahu tanye tgk kot2 dia tahu.. ye lah perompak lbh mahir bab selok belok merompak ni. ?Najib bkn perompak mcm Madeyyy jd dia xreti sorok wang mcm Madeyy

      Delete
  15. Apa kata suruh Najib mintak nasihat Obama?? Suruh Obama bukak pengakalan tentera mesti Najib tak kisah punya laha Obama kn kawan baik Ah jib gor siap boleh berselfie lagi HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah..kahh.. macaii Keling tua hati panasss cemburu.. Obama pulakkkk.. selfie pun jeless kaa...
      Madeyy amik paria jd penasihat ok plakkk... binariang kunun satelit kunun... cehhh paria jgk untung... kuil kasi bikin byk2 di India... madeyyyy manyakkkk bangge...
      Madeyyy xselfie pun tp bapak penjahanam yg semasa hayat Tunku Abdul Rahman cukup bimbng dgn sifat hasad dengki busuk hati Madeyyy..

      Delete
    2. Tak ada maknanya Tun Dr. Mahathir nak jeles dengan Najib tu, kalau setakat Najib berselfie dengan Obama, Tun Dr. Mahathir tak jeles langsung, nak dipedulikan pun tidak.

      Tapi ada berani ke Najib berucap dalam Perhimpunan Agung PBB mengecam sikap jahat Amerika dan Israel seperti Tun Dr. Mahathir? Masa Tun Dr. Mahathir berucap di Perhimpunan Agung PBB dahulu, wakil Amerika sampai keluar dewan sebab tak boleh menerima kritikan Tun Dr. Mahathir walaupun kritikan Tun Dr. Mahathir berasas.

      Malahan Amerika dan Israel tak mampu nak mengawal Tun Dr. Mahathir memberikan pandangannya dalam mana-mana sidang peringkat antarabangsa.

      Najib hanya berani main golf dengan Obama sahajalah.

      Bukanlah nak membanggakan Tun Dr. Mahathir, tapi bila Abu Jahal Tukang Jawab Najib menghina Tun Dr. Mahathir sedemikian rupa, maka kita yang ada jawapan ni balaslah balik.

      Delete
    3. Najib nak berucap hentam israel dekat PBB??? HAHAHAHAHA

      Delete
    4. Waaahh danial n anon cucu abu jahal madeyyy... pntas nyerr posting.. ko berdua kongsi bapak yg sama ke? Bapak pemutarbelit? Atau those were same macaii?

      Delete
    5. Hahahaha kesian tgk hang nak backup boss yang rakyat dah tak suka tak pa backup lagi backup nati jangan lupa minta ah jib gor elaun lebih ya HAHAHAHA

      Delete
    6. Abu Jahal Wednesday, May 20, 2015 12:14:00 AM, jawab dulu isu USD 1.103 yang hingga kita tak tahu ke mana lesapnya itu, Najib Putar Alam Syah Kepala Bana kata wang itu disimpan dalam BSI Singapore Limited, tapi sebenarnya bukannya wang tunai yang disimpan dalam bank itu, tetapi hanya kertas buruk 'paper asset' yang entah mungkin dah tak ada nilainya lagi yang disimpan dalam bank itu.

      Persoalannya di manakah lesapnya USD 1.103 bilion itu? Malahan apakah status jawapan bertulis Najib kepada Parlimen mengenai wang itu yang dikatakan disimpan di BSI Singapore Limited sedangkan itu adalah keterangan palsu di dalam parlimen?

      Tun Dr. Mahathir bertanyakan hal ini, malahan hal ini adalah benar, jadi kau nak merapu apa lagi, sila jawablah

      Delete
    7. ingat ke ada duit dekat bank singapor rupa2 nya aset ja???? Kira sebelum ni kata ada 1 bilion tu tipu la??? HAHAHAHAHA

      Delete
    8. Ooo ok2.. aku kagummmmmm .madeyy..kah.,kah.. berucap jerr?
      thenn..?
      malaysia tk bergntung dh ekonomi, pndidikan, prdagangn dgn USA lepas ucapan munapik tu!
      Israel punye takotttt kt Madeyyy dh henti serta merta gencatan srnjata bertahun2 dgn Palestine?

      Then Intel, Motorola, Altera, Fairchild yg punyaki billion aset di Malaysia ni telah berjaya dihalau Madeyy dn diganti dgn kilang2 milik Mirzan? Ananda? Vincnet Tan? Atau Pusat Judi Goh Tong Genting Madeyy ckp itu hasil kejayaan Malaysia xbrgntung lg pd AMAREKAAAA..???

      Fuhhhh hebatttttt kagummm gilerrrrrr citer macaiiiiiii.. besok jgklah Najib kena umum letak jawatnn sbb kita masih berdagang dgn AMEERIKKAAAA.... bongokkkkkk x100 dajjal belaan KD ni... aku ingt kut bijak 5%... rupanya bodooo

      Delete
    9. Abu Jahal Wednesday, May 20, 2015 12:32:00 AM Tukan Jawab Najib ni dah jadi gila kot, mungkin dah terlebih makan ubat nyamuk yang disangkanya ubat penenang, makin gila komen dia, kita tanya pasal USD 1.103 bilion, dia meracau ke lain.

      Ekonomi masa Tun Dr. Mahathir adalah sangat baik, kalau tidak, manakan sepanjang Tun Dr. Mahathir, beribu-ribu pusat perindustrian tumbuh di negara ini yang memberikan peluang kerja dan peluang niaga kepada jutaaan rakyat Malaysia.

      Tapi biasalah, para Abu Jahal Tukang Jawab Najib akan jadi gila bila mereka melihat kebenaran ini, sebab itulah mereka sampai termakan ubat nyamuk yang mereka sangka ubat penenang barbiturat.

      Delete
    10. Ribu2? Industri?
      Proton hmpir lingkup zaman Madeyy sbb mahaleel kroni madeyy bwk masuk vendor2 penyamun..
      Ribu2? Amerikaaaaaa ade tak?
      dahtuuu.. ape kh hebat sgt ucapan PBB keling tu?

      Stkt macaiii syokk sndiri..blakang kalu...jet .FA HORNET Ameerikaaaaa jgk madetttt minattt..kah..kahh... hnacinggg kencing..

      Woii cucu abu jahal madeyyyy ko jwd la duku soalan2 penyelewengan madeyytt

      Kn madeyyyy jd PM dlu sblm Najib... dia terlebih dlu merompak... jwbb..jgn xjwb... sesen yg hulang mati esok kena jwb jgkkkkk... mirzan dh tobattt ehhh?

      Tgk selfie dpn tepi sipi2 kaabah... xbrani duk dkt KAABAH. Hohoh.. cemburu jgk ke Najib tgk?? Kah..kah..kah..

      Delete
    11. Bila masa Proton hampir lingkup di zaman Tun Dr. Mahathir? Sedangkan zaman Tun Dr. Mahathir, setiap tahun Proton akan keluarkan model baharu, selepas Pak Lah jadi Perdana Menteri dah makin teruk Proton, kemudian bila Najib jadi Perdana Menteri pula, makin teruk Proton, model-model baharu tak dikeluarkan sangat, malahan asyik memciplak model orang lain pula.

      Tun Dr. Mahathir rompak apa? Sila jelaskan? Isu-isu zaman Tun Dr. Mahathir dah dijelaskan pun, rakyat dah lama tahu, tak ada masalah, sebab itulah rakyat menyokong kuat kerajaan semasa Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri dahulu.

      Tun Dr. Mahathir berjaya menguasai semula tanah-tanah ladang yang luasnya berpuluh ribu hektar yang sebelum ini dikuasai oleh British iaitu Guthrie. Kejayaan Tun Dr. Mahathir dan pasukan kerajaan untuk mengambil alih Guthrie sebuah konglemerat British yang banyak menguasai tanah ladang di negara ini adalah suatu kejayaan yang sangat manis.

      Berbeza dengan Najib, buat 1MDB, tapi habis lingkup satu persatu, mula-mula tanah kerajaan di TRX dan di Sungai Besi lingkup, tanah yang harga berbilion dijual dengan harga beberapa ratus juta sahaja. Tak cukup dengan itu, gunakan agensi kerajaan pula untuk bail out hutang 1MDB, tak cukup dengan itu, tanah di TRX yang diumumkan oleh Najib kata nak buat pusat komersil bumiputera, tetapi kini tanah di TRX dah dikuasai oleh syarikat dari Dubai dan terbaharu akan dikuasai oleh syarikat dari Indon, apa dah jadi sekarang ini, semuanya lingkup dan punah ranah.

      Para Abu Jahal Tukang Najib mana faham ini semua, mereka jahiliyah, dungu, mereka ini hanyalah seperti 'lembu' belaan Najib yang diberi makan rumput pagi petang siang malam, mereka hanyalah pak turut sahajalah.

      Delete
    12. Ko ukur ekonomi maju pakai penyapu ke pakai berat najis?
      camni... madeyy bijak sorok mslh ekonomi dgn salahkn org lain.. termasuk SOROS
      klu rangka kewangan kita kukuh, rezab besar, company tk jd kroni, zakat di angkat tinggi, soros serang mcm mn pun takkn jatuh teruk mcm 1998.

      Tp same je madeyy dgn pemimpin2 lain.. bailout sakan zaman tu.. formula pakai duit rakyat.. hutang sana sini wpun bkn dgn IMF. Dgn Japan dn byk lagi pembiaya2 luar, yg hutang tu diwarisi kpd Pak Lah.. seterusnya Najib!

      Madeyy plg bijak tipu org Melayu spyh kagum dn sembah kukubesinya dgn hiasi negara dgn binaan2 monumen2 yg berbillion2 cost dgn guna wang negara jgk..jd semua ini jd kosmetik kunun madeyyy bijakk... puihhh... rakyat terrindas giler... gaji ciputtt... kos hidup sgt mahal di bndar2 bermula sejak dasar penswastaan Madeyyyy.. dipaksa tanah2 Melayu dijual kpd pemaju asing dan cina kunun demi pr,bangunan..mau korban kata keling tu..

      Jgn mimpi atau harap madeyyy nk kasi insentif kpd org awam mcm skrg.. fpt umah free bg rumah PPRT. Kroni2 madeyyy xpelahh dh kaya dgn perompakan... rakyat??

      Pendatang asing masuk scara skala besar ialah zaman hujung 80an.90an ketika madeyy jd PM. Knpa tuduh Najib? KL jd mcm jakarta ketika madeyyy rancakkn dasar penswastaan kpd kroni..

      Delete
    13. PROTON hampir lingkup ketika Madey akhir2 nk tumbng.
      pala hotak ko lah Proton kuar model baru tiap tahun di zaman Madeyy nk melingkup tu?
      ko gi google, check line model PROTON..tahun bila yg byk?!
      nmpk sgt ko penipu besar..bongok nk spin jugak psl kes Proton
      sbb tu lah khazanah terpkasa lepaskn Agusta sbb Proton terlalu tenat
      last model keluaran Proton sblm dilingkupkn Mahaleel by Mahathir ialah GEN2. Rubbish car yg mengenakn pembli..

      Punya teruk CEO Dato Syed Zainal berjuang utk pulihkn Proton lepas Madey tergolek 2003 krn rakyat benci Proton, sales merudum teruk, xde model baru selama 3 tahun. PROTON pulih di zaman PAK LAH. Najib lantik Madey jdPenasihat Proton.. Madeyy tendang kluar Dato Syed Zainal krn Madey bnci org yg memulihkn Proton dgn cara telus..

      PERSONA, SAGA BLM, EXORA, INSPIRA, PREVE, TURBO XHARGE ENGINE, IRIz Adalah lambang pemulihan Proton dr tgn jahat Madey di zaman Pak Lah.. bila DSZ ditendang Madeyy skrg Proton dibwh .DRB kembali perlahan, statik

      NAJIB xbleh buat apa krn Proton sydah jd company DRB, kroni Madey berkuasa dlm DRB wpun ramai MD 2 DRB yg taksuka dgn gangguan Madey tp apa boleh buat.. Najib pun cuba ditendang Madey.. inikn pula org2 kecil yg nk bntah MahaDeyyy nihh..

      Delete
  16. Kahh..kahh..kah.. macaii ohh macaiii..
    Madeyy nyayok by statemnt ko gi sembah.. then ko terbelit n pening sendirian..
    ko gi tnye madeyy dulu kes lama dia.. then baru lah molek citer kes baru..

    Takkn nk kambus je citer lama gitu2 dgn fitnah masam baru? Settle dlu hutang lama baru ckp hutang baru..
    then, madeyyy nyanyok tu yg buat angka tu, dn dia jgk yg rekabentuk citer ni mcm hindustan.kobtnye la dia...npa tanya Najib sbb version fitnah tu madeyy yg kuarkn.... ko patut rujuk dr fakta IMDB press statemnt..br boleh jwab, klu ikut citer Madeyy ko tnye la madeyy mne dia kira ikut calculator keling ke atau standard.. Mirzan mgkin boleh citer byk cmne MISC dijdkn perkakas bapaknya dulu...oossss lupe Mirzan dn tobattt gi umrah baru ni.. wpun bonda berambut wigg palsu tu xdoakn pd anak2 nya especially Marina LGBT
    .. SYG JUGAK DEPA PAda NAJUB...bonda rambut palsu Mokzani tu sempat citer kt media dia tlg doa buat Najib... aduhhhh sayu bebb.... siannnn lupe nk doa kt Marinaaa...

    ReplyDelete
  17. Jawapan kepada teka teki semalam mengikut keutamaan.

    1. Mahadey dan bini meroyan jerit-jerit Mukhris tak dibantu oleh PM untuk menangkan salah satu jawatan Naib Presiden sewaktu pemilihan Agong UMNO yang lepas. Jadi semakin tepis peluang untuk Mukhis jadi PM sebelum nyawa terpadam.

    2. Hutang kepada kroni kerana janjikan jambatan bengkok akan dibina masih tertunggak.

    3. Projek pengswastaan kerajaan Mahadey kepada kroni-kroni dahulu diambilalih semula satu per satu oleh PM. Dah tak ada aliran tunai masuk secara berterusan.

    4. Kejayaan PM membahagikan harta negara kepada rakyat melalui program transformasi seperti BR1M, Kedai 1M dll dan tidak lagi kepada ahli-ahli korporat atau yang kayaraya menyakitkan mata dan hati Mahadey dan kroni-kroninnya.

    5. Transformasi Tadbir urus kerajaan melalui GTP telah menghakiskan kuasa-kuasa Mahathirist yang dibela oleh kroni-kroni Mahadeyyang memenuhi jawatan-jawatan tinggi dan penting di setiap peringkat kerajaan. Nak buat projek semakin susah.

    7. Cemburu sangat melihat PM lebih disanjungi dipentas dunia berbanding beliau. Bermain golf dan lawatan Obama ke Malaysia tak perlu bayar pun sesen jika dibandingkan dengan pembayaran yang perlu dibuat oleh Mahadey untuk bergambar sahaja denga Bush. Status beliau sebagai Negarawan yang paling Cemerlang, Gemilang dan Terbilang kini telah turun elevator berbanding status Pendekar Bugis. Bukan sahaja lelaki hebat, isteri pun lebih hebat berbanding isteri Mahadey. Sesiapa boleh ingat ke apa-apa program yang isteri Mahadey buat dahulu selain selalu mengiringi Mahadey ke mana-mana dengan 3 langkah ke belakang? Cuba bandingkan dengan Kak Rosmah dengan program-program yang dibuatnya seperti Permata dll, Kak Rosmah pon hebat duduk sama tinggi dan sama rendah dengan suaminya.

    Betul tak semua ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhuhuhu...rosmah hebat?!...kahkahkahkahkah!kahkahkah..rosmah duduk sama tinggi dgn suami..jahkahkahkahkahkahkah... najib pendekar bugis...kahkahkahkahkahkahkahksskah..BANGGA jadi macai obama..kahkahkahkahkahkahkahkah... konen paling lawak dari macai najib kahkahkahjshkahkahkahkahkahjah..

      Delete
    2. Betulx10
      sistem direct pada rakyat inilah yg buatkn rejim Madeyyy sgt sakit hati.. bygkn kedai 1malaysia tu bunuh rapat sistem kroni dn pemborongn byk lapis.. fgv feld buat produk mknan berpuluh jenis yg berkualiti tinggi.. minyak masak felda ckup berkualiti bnding mnyk company cina dn kroni Madeyy.. robert kuok geng..

      Dlu mn no rasa produk muslim berkualiti..bila dasar sijil halal Jakim di perkenalkn.. undang2 ketat, mar5abat produk halal ckup tinggi di zmn Pak Lah dn Najib ini... madeyy? Lntak ko lah nk tonggang arak ke babi dlm sosej ke jnji ank aku kayaa....jgn kacau aku jd pm.. taukeh2 cina pun agreed.. lu jgn kacau gua..gua talak kacau sama lu madeyyyy... ala pahammm arrr?
      belape juta lu mau??...
      kah..kah..kah...

      Delete
    3. Si gila Abu Jahal Wednesday, May 20, 2015 12:40:00 AM Tukang Jawab Najib ni makin menjadi-jadi gila dia ni.

      Persijilan JAKIM masa zaman Tun Dr. Mahathir dah ada dah pun.

      Malahan masa Tun Dr. Mahathir dulu, kalau ada yang sorok barangan untuk naikkan harga, Tun Dr. Mahathir beri amaran dua minggu sahaja supaya mereka keluarkan barang yang disorok itu dan pasarkan ke pasaran, jika tidak lesen mereka akan ditarik.

      Tapi zaman Najib, harga barangan melambung dengan tak terkawal, sampaikan kes isu topup pun tak setel lagi, sebelum laksanakan GST kata topup tak kena GST, tapi bila laksanakan GST topup dikenakan GST, lepas tu bila rakyat bising, buat keputusan kata topup tak dikenakan GST, tapi kemudiannya dikenakan GST pula, rakyat pun pening dengan dasar ekonomi tunggang langgang Najib ini.

      Delete
    4. Si sewel cucu abu jahal madeyy keling..
      sijil Hala zaman madeyy hnya sbg alat kosmetik taukeh2 cina jual produk yg meragukan halal kerana madeyyy tk bg kuasa pd JAKIM spt skrg.
      Madeyy kasi company swasta.. buat test halal? Btapa byknya sijik palsu.. sijil rasuah halal.. ditempek jd hiasa penipu.

      Zaman PAK LAH danNAJIB JAKIM diberikan taring tajam boleh terjah mna2 premis tnpa perlu beritahu..hasilnya Cina mengamok.. madeyy resahhh jgk.. sbb tu dia benci jgk Dato Seri Jamil Khir..

      Bongok,. Mn ada pemimpin yg perfect, kecuali madeyy je rase dia mc, firaun..perfect.
      so bila buat dasar mna yg tk sesuai Najib ubah.. topup ubah bg rakyat xkena GST. Bgus tu Najib xbuat pekak mcm Madeyy.. tol naik tiap2 2thn, mnyk masak, gula, tepung, susu, naik secara tetap.. Madey kata kos naik... macai lupa agknya...

      Delete
  18. Angkat 1 jari ke atas dan jerit 1MALAYSIA!!! I LOVE PM, I AM FOR YOU. WE LOVE AH JIB GOR HAHAHAHA

    ReplyDelete
  19. Kehadapan,
    Macai Penyapu, Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

    Utk entry, kali ini, terang dan jelas, spt.biasa macai penyapu memberi komen komen maki hamun dan caci nista kpd TDM..dgn tohmahan ntah maner asasnyer.. dia tak menyedari semakin hari rakyat biasa dan ahli umno itu da naik semakin menyampah dgn najib/rosmah..MAJORITI sudah pun menolak ah jib gor..cuma macai masih tak mau paham dan tak bole terima
    Macai penyapu ini juga bole disimpulkan sbg org sakit jiwa /psycho..konon kononnnyer komen komen meroyan dia akan berjaya membusukkan TDM..entry yg lepas macai penyapu mengaku pulak najib tu perompak..macai pun berjela jela kah komen nak cover balik mistake!!
    Perhatikan ayat ayat macai penyapu..keling, paria, firaun, anjing, pelacor murahan, tua nyanyok nak mampos, perompak tua..- JELAS tanda macai penyapu ni orang sakit jiwa, rutin seharian nyer hanyer lar menghantar komen komen memaki hamun TDM...ke semua blog yg neutral/pro TDM

    p/s..cai.. ketawa la sengsorang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah tu, para Abu Jahal Tukang Jawab Najib ni kalau mereka baca kebenaran yang diterangkan kepada mereka, mereka akan bertambah jadi gila babi sampai makan ubat nyamuk yang mereka sangkakan ubat penenang, sebab itu sikap gila babi mereka makin menjadi-jadi tak tentu hala.

      Isu mana dia USD 1.103 bilion yang dikatakan disimpan di BSI Singapore Limited sedangkan hakikatnya tak ada pun wang itu disimpan di bank berkenaan pun sampai ke sudah tak mampu dijawab oleh para Abu Jahal Tukang Jawab Najib ini, kalau kita tanya lebih lagi, mungkin mungkin kena sawan sampai berbuih mulut sebab sakit hati mereka makin bertambah-tambah.

      Delete
    2. najib dah sah2 menipu...hari ni jawab secara bertulis di parlimen mmg yg disimpan di bank singapore aset bertulis saja..no money hokay...tony phua yg bagitau ye...mana macai najib???

      Delete
    3. Kah..kah..kah Machaii madeyy sudah hilang akal bila Najib jawab konsisten dgn apa yg di dapati... bodoh ngok ckp berdentum2 bila sebut aset dn cash money pun sudah gelabah.. madeyyy ni mabokk dgnRM.. semua dia nmpk mcm RM terbng..

      Delete
    4. Anon1:18:00.. yg konfem hilang akal dan meroyan ..kikikikikikikiki!

      Delete
    5. Anon 1.41..konfem bongok sgt.. itu je ke blh ko jwb?...kah..kah..kah.. zero akal

      Delete
  20. Apahal semua ni?
    Tak fokus langsung pada tajuk.. Angota tentera , polis kita dan rakyat Sabah perlu dipertahankan hak mereka, perlu diperjuangkan hak mereka seperti di era Mahathir (Jangan marah itu kenyataan !!!!) di mana kita rasa cukup selamatt dan bebas dari jenayah melampau...
    Rakyat Lahat datu dan daerah sempadan dengan Filipina di daruratkan dan perintah berkurung dengan kebebasan terhad kerana isu keselamatan yang masih belum terjamin. Kenapa kerajaan tidak membelanjakan kelengkapan ketenteraan yang cukup untuk menangani isu keselamatan di situ..Kalau billion yang ::hilang:: itu digunakan untuk keselamatan alangkah leganya.
    Said Keruak, awak kat mana (?) Itu yan patut awak perjuangkan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku da syor kn tdi...suruh obama tlg najib la main golf skli selfie skli x kn x blh tolong kot...alaahhhh paling kurang2 pun panggil aja pahlawan bugis tolong....

      Delete
    2. KD cakap senang la..zaman tun tak sama dgn zaman sekarang ..hang lemah isu lahad datu..ramai ingat isu lahad datu takda kena mengena konspirasi US...

      Payah nak faham isu lahad datu kalau baca macam tun M..Ada masa cari la isu lahad datu.Utk pengetahuan sebelum serangan kapal US sudah berlabuh dan membuat kerja2 risikan dikawasan bakal diserang...

      Berkenaan penculikan..Baca la esscom berapa dibelanja..pelantar minyak menjadi def tentera je 200 juta..takkan tak tahu?

      tun M dia tak abis2 isu jet...baca la jet lama kos berapa? jet baru apa keuntunganya jangka masa panjang..Malah cukup memalukanTun M bila kaitkan isu lahad datu dan penculikan dengan Jet...
      Dah takda modal ke? lepas ini jangan lupa tibai rosmah .Rasa macam dah 3 hari Tun tak sembang rosmah perasan tak?

      Delete
    3. KD ngok mata dajjal tu otak talak maa... mau jilattt saje... hari2 mau jilattt mahadeeiyyy...
      kutty mamak punya olang.. talak bikin kacau talak boley uduk diammm...

      Delete
  21. Zaman madeyyy perintahh bgitu mudah rakyat disogok dgn kosmietik, monumen2, laporan2 media yg dikawal keyat...siap hari2 di RTM kuar lagu "KERANAMU MALAYSIA".. tp klu amati btul2 lagu tu bermksud kpd "KERANAMU MAHATHIR"... lagu tu memuji2 pelik entiti Malaysia spt entiti tu makhluk hidup. Cuba hayati lirik lagu tu gnjil dituju kpd negara.. itulah gaya propaganda Madeyyy.. mnjulang dirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kerajaan sekarang tidak batalkan...analisa opah kau kot.

      Delete
    2. KERANA MU MAHADEY.. kami merana sehingga sekarang.. hutang berbillion kau wariskan.. penggantumu kau salahkan.. tak cukup 5 kau tambah lagi..

      KERANA MU MAHADEYY... bangsa ku jadi pening dan meroyan.... oh KERANAMU MAHADEYY... semuanya serba tak kenaa.....

      kah..kah..kah..

      Delete

NOTIS PENGURUSAN BARU KLUANGDIAMOND

  Sejak kebelakangan ini Kluangdiamond dikendalikan pengurusan baru yang lebih menjurus kepada kegiatan ekonomi, kurang berpolitik, kurang t...