Monday, May 11, 2015

Pemimpin Masih Sayang Parti Najib

KEMASKINI:
Majlis Tertinggi sebulat suara telah menyatakan sokongan kepada Najib sebagai Presiden dan PM.

# Adalah perlu ahli UMNO yang tidak bersetuju dengan Najib untuk bersetuju dengan keputusan ini. UMNO hanya kini perlu berdepan dengan rakyat untuk terus mendapat kepercayaan dan sokongan.

KEMASKINI
Seperti dijangkakan, Perjumpaan Najib dengan Ketua2 Bahagian berakhir dengan dengan sokongan kuat kerana Najib dapat menjawab dengan jelas dan tepat dalam isu GST dan !MDB..
Jawapan Najib..isu !MDB tunggu audit negara dan PAC
Isu GST ..just tunggu dan lihat benefitnya...

Jadi kita kenalah tunggu Najib, percaya pada Najib


POSTING ASAL


Jika ada sesiapa yang merasakan sesuatu yang luarbiasa akan terhasil selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO petang ini, lupakanlah.

Dijangka isu pengunduran Najib tidak langsung akan disentuh sebaliknya isu panas di luar yang dibangkitkan akan di mesralamkan.

Majlis Tertinggi masih kekal menyokong Najib dan semuanya akan berjalan seperti biasa kerana rakyat masih sokong dan sayang UMNO.

Adalah wajar mereka yang mengkritik PM di anggap mengkritik parti dan di kenakan tindakan disiplin.

Ketetapan juga wajar dibuat bagi mereka yang tidak menyokong Presiden, digesa berundur.



#Pemimpin UMNO kena dilihat dari sudut kualiti dan integriti.


96 comments:

  1. Macam itulah dalam umno. Sama ada nak dikata masalah organisasi atau memang budaya, entahlah. Kalau setakat usul di peringkat cawangan, di peringkat bahagian pun dah hilang usul itu. Usul bahagian pun tidak dipedulikan. Wujud pula perhubungan negeri yang membentangkan usul pada perhimpunan agung. Di situlah demokrasi diherotkan. Suara yang dipertimbangkan hanya suara majlis tertinggi. Yang akar umbi duduk diam2 dalam tanah.

    ReplyDelete
  2. Tak sokong PM bererti tak sokong parti - mana hang kutip falsampah ni ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya UMNO belajar dari kejatuhan MCA sekarang.satu ketika dulu MCA dikenali sebagai parti Towkay,Kontraktor,Peniaga dan orang2 Cina biasa sokong kuat MCA kerana golongan tadi tempat mereka bergantong mencari rezeki.Tetapi generasi muda Cina sekarang tidak lagi terpengaruh dengan Towkay,kontraktor dan para peniaga bahkan mereka menanggap sekiranya mereka sokong golongan towkay 2 ini hanya akan mengkayakan diri mereka sahaja atau golongan "opportunist".UMNO akan mengikut jejak MCA dimana anak2 muda Melayu menganggap UMNO hanya untuk orang2 kaya,orang yg dapat projek(tp belum tentu undi UMNO/BN) berdasarkan kpd keputusan PRK Rompin dan Permatang Pauh baru2 ini telah menunjukan trend pengundi muda Melayu di luarbandar semi urban mengundi pembangkang bukan kerana tidak menyokong UMNO tetapi tidak menyokong pemimpin UMNO yg dikatakan korup, salahguna kuasa,dan menunjuk2 kekayaan dan kemewahan mereka sbgmana towkay2 MCA.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak kau tak boleh kritik?

      Sebab itu doa memfitnah lebih dahsyat dari membunuh..
      Fitnah Najib ambil 42 billion.. jawablah di akhirat..
      Sehingga menghina dan mengugut suruh letak jawatan itu kurang ajar namanya.

      Agak2 zaman Tun dulu boleh ke buat mcm tu?
      Ckp spt org kufur.. siapa yang anggap Najib tu tuhan?

      baik ko mengucap.. yg aku tahu pentaksub Tun terlalu mengaggap Tun sempurna..
      apa shj yg Tun cakap wajib taat atau kamu mesti letak jawatan?!

      Delete
    2. Tun Madey pendekar taik minyak belajar di Gujarat India . ..pendekar tulen lawan jantan dengan jantan. Bini lawan dan anak perempuan lawan tak dilibatkan...sungguh terdesak pendekar taik minyak ini

      Delete
    3. Ted ...hang bela je la ikan hang..sembang deraih..

      Delete
    4. Bro..aku ikut sunnah. .berniaga..memang payah..ko makan gaji senang lah..masuk ofis jam 8.00 pagi. Pukul 9.00 sampai 10.30 duduk kantin sembang2 ngata orang..tengah hari lunch..jam 2.00 ptg masok ofis..jam3.00 sampai 4.00 ptg di kantin balik...apa ko tau susah payah berniaga....

      Delete
    5. Ted, ngko ni serkap jarang, sembang deraih, berlagak mcm baguih..
      Cina yg hang kata penaik harga..hang da lapor pada kerajaan..cina yg jual makanan ikan tu hang da lapor??!!

      Delete
  4. kalau di sebut akar dan umbi kita kena lihat cabang akarnya juga... kalau suara atau hasrat tu serupa taraf perbualan kedai kopi.....aku rasa Malaysia akan mengalahkan Jepun dan Thai dalam perkara yang berkaitan ngan PM. Bagaimana Tun bertahan 22 tahun? Apa akar Umbi tidak berbeunyi kah? Dalam PAS pula... akar umbinya pun ada yang berbunyi sampai dah ada kelompok PASMA... ada ker Hadi bertindak ikut kata akar umbi??? sebagaimana kita mahukan pemimpin yang ada jatidiri biarlah najib pertahankan prinsipnya...bagai mana dulu TUN pertahankan prinsipnya dan begitu juga Hadi yg masih akan pertahankan kedudukannya..... kalau dalam rumah..adakalanya kita sendiri tidak faham mengapa seorag ayah atau ketua keluarga akan berdegil dan pertahankan apa yang di perkatakannya.... sebab tanggungjawab mereka besar sebagai ketua.... adaah ayahanda kita seorang yang tiada pendirian yang menyerahkan segalanya kepada anak2???? mudahkan nak faham?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, betul tu analogi saudara.
      Tgjwb berat dan mengikut zaman berbeza antara kekangan dan prisip berbeza bagi setiap pemimpin.
      Bercakaran sesama sendiri amat2 merugikan.. melemahkan umat..

      Delete
    2. Amatlah setuju.

      Delete
    3. Pemimpin yg lemah.secara tidak langsung melemahkan umat

      Delete
    4. Kafahaman Ahli2 UMNO tentang TAAT amat teruk bergantung pada amarah semata-mata.Walaupun MT dah sepakat tetap nak melawan.Malah kedudukan MT dalam organisasi yg mewakili akar umbi pun masih celaru...jenis suka mengamuk je.

      Delete
  5. Apakah keutamaan..Parti atau Personaliti?
    Hakikat dan kenyataannya
    Majoriti dua per tiga sudah pun hilang
    Undi popular menyusut 47%
    Pengundi Muda bawah 40 tahun majoriti menolak Umno
    Kerusi parlimen menyusut Umno hanya lah 88
    Kenapa?!
    Kepimpinan lemah PM/Presiden
    Isteri PM/presiden campur tangan urusan parti dan negara
    Gaya hidup yg boros disaat keseluruhan rakyat di cukai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali kali lemahnya perkiraan mentaliti ahli2 UMNO.Ramai yg komen tetapi tidak fahami UMNO mendapat 88 kerusi .Yang kalah MCA gerakan dan MIC.UMNO gagal dapat 2/3 bukan penolakan undi melayu tetapi cina melakukan tsunami.

      Bila dikatakan kenapa cina melakukan tsunami ahli2 umno masih ramai yg bangang kerana melihat cina menolak UMNO hanya kerana isu ketirisin sedangkan hakikatnya Cina hendak mengambil kuasa. Bodoh nya melayu.

      Delete
    2. Ahli ahli Umno aku yakin tak lemah mentalitinya..yg tamak haloba, gila duit dan kuasa adalah kepimpimpinan umno bermula dr ketua bahagian sehingga lar kpd presiden!!..
      Semua main duit ..bukan khidmat bakti yang dinilai ..janji bole suap!!!..kalo pemimpin melayu ini ikhlas bekerja utk agama bangsa dan tanahair..takder berani nyer cina nak ambik kuasa.
      So, anon 7:52:00, komen kau tu.yg bodoh!!!!

      Delete
    3. Kenapa ramai sangat guna nama samaran 'Anonymous'? Pejuang tulen tidak akan bersembunyi dan menikus di sebalik Anonymouse...!!!

      Delete
  6. Pemimpin Masih Sayang Parti Najib <--- SIAPA NAK SAYANG PARTI CAP NAJIB, BIARKANLAH, HAK DIORANG.
    MELAYU YANG SAYANG PARTI UMNO, HAK DIORANG JUGAK....
    MELAYU SAMA MELAYU GASAK, INILAH SAAT PERPECAHAN TERBESAR YANG AKAN MELINGKUPKAN UMNO (MELAYU) NANTI... AMERIKA TAK PERLU HANTAR BOM, SINGAPURA TAK PAYAH HANTAR JET, INDONESIA TAK PAYAH HANTAR KOMANDO... BIARKAN BANGSA MELAYU ITU SENDIRI MERANAPKAN PERPADUAN DAN NEGARANYA SENDIRI...
    INILAH YANG SAYA NAMPAK DENGAN MATA HATI APA YANG AKAN TERJADI SEBELUM PRU14....

    BENARLAH FIRMAN ALLAH, BUKAN MUSUHMU (KAPIR) YANG AKAN MEMBINASAKAN KAMU (ISLAM), TETAPI PERPECAHAN SESAMA KAMU YANG AKAN MEMUSNAHKAN KETURUNAN KAMU
    TUNGGULAH AZAB ALLAH KITA SENDIRI...

    KEPADA PEMIMPIN, CERMINLAH DIRI... HENDAK LARI KEMANA LAGI? MASIH KEJAR NERAKA?
    BERMAAF-MAAFLAH SEBELUM KITA MUSNAH...
    TAK RUGI TURUN TAKHTA... YANG NAIK BOLEH MENJAGA AIBMU (DI DUNIA) ASALKAN KITA TURUN DENGAN IKHLAS DAN PENUH SEMANGAT PERPADUAN DEMI AGAMAMU DAN KETURUANAN KITA.

    BANGSA MELAYU CEPAT PEMAAF.... SEBELUM TERLAMBAT... TAKUT-TAKUT MELAYU MENJADI KEPARAT PULAK NANTI... CACI NISTA & DENDAM KESUMAT AKAN MENGEJARM KITA SEHINGGA KE LUBANG CACING...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai tidak memahami generasi yg dilahirkan Tun M.Generasi DEB adalah lahir tahun 1970. Generasi sebelum itu ahli2 UMNO amat kuat perjuanganya .Tun M melahirkan generasi paling teruk dalam sejarah melayu.

      Delete
    2. Ooh...iye ker?..,nasib baik kau bgtau,..baru la aku aku ..yg kau ni bodoh!!

      Delete
  7. Kita kena pertahankan najib walaupun dia merompak 42 billion,sebab apa??sebab dia Melayu!!!!kalau cina merompak kita panggil askar tembak mati mereka!!!!ye la rizab melayu pun masih bertrillion hektar lagi umno pertahankan...betul tak penganut agama najib???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat kerja Dajjal tambah satu ugama lagi...heran betullah pentaksub Peliwat Tua Sungai Buloh ni

      Delete
    2. Generasi Tun M suka membuat tuduhan tanpa bukti.Bawa ke mahkamah.

      Delete
    3. Kalo generasi tun m suka buat tuduhan xder bukti..knape generasi najib tak nak saman , bersihkan diri?

      Delete
  8. Kalau matlamat itu dah busuk.. iaitu just nak jatuhkan Najib.. jd tak gunalah cakap pasal 42billion atau apa2 sahaja.
    Fitnah takkan berikan apa2 kejayaan rejim yang mahu jatuhkan Najib.

    Tidak timbul soal untuk pertahankan Najib jika Najib buat salah dan tidak mahu betulkan kesalahan
    Sebagai manusia semua manusia ada buat salah. Tapi kenapa bila isu Najib, terlalu dahsyat dan pelik serangan penyokong Tun Mahathir dan Tun Mahathir sendiri.

    Sangat tak adil dan cuba mencontohi sifat iblis bila hasut menghasut serta mengagkat fitnah terlalu berleluasa..
    Kenapa semasa Tun M dilanda krisis buruk 1998-1999, tidak berani menyuruh Tun M letak jawatan?

    Dunia Melayu penuh dengan busuk hati, hasad dengki, penindasan, penipuan.. sejak zaman Melayu Melaka lagi..

    Tolonglah sedar, musuh utama ialah DAP PAS PKR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai ah jib gor da start meroyan daa!!...tiktiktiktoktiktok

      Delete
    2. Aku suka Najib dia Melayu..Tun Madey aku tak suka dia India mari...banyak pusing sana pusing sini

      Delete
    3. Kalo ngko suka najib...ader aku KESAH!!

      Delete
    4. Kenapa Tun M berdemdam dengan Najib bukanlah isu 1 MDB tetapi isu projek yg disapu 1MDB.

      Delete
  9. Tun Sallah Said Keruak :
    Menuduh TH cuba bail-out 1MDB suatu tuduhan yang salah, kerana TH tidak menyelamatkan 1MDB,
    Bila sebut bail-out, bermaksud suntikan kerajaan yang tidak berikan apa2 pulangan..
    Zaman Tun Mahathir telah lakukan 3 bail-out yang cukup jelas, MAS, PERWAJA Steel danBank Bumiputra untuk menyelamatkan syarikat2 ini..

    *zaman itu Daim merupakan perancang besar sehingga berlaku pelbagai skandal kewangan negara termasuk skandal teburuk melibatkan Bank Bumiputra..

    apakah adil Tun M memaksa Najib letak jawatan.. sedangkan lihatlah sama zaman pemerintahaanya.
    Ahli dan pimpinan UMNO beri penuh ketaatan dan kepercayaan walaupun banyak hidden agenda yang belum terkupas hingga kini..

    Tapi zaman ini (buka mahu menyebelahi Najib Pak Lah atau siapa sahaja), kita terbuka, dokumen boleh disebarkan sekelip mata melalui media sosial, serangan bertubi2 walaupun tak benar..

    apakah Tun lupa.. atau tiada fikiran merasai bezanya keterbukaan zaman ini dan cengkaman di zaman lalu?

    Kenapa bila kita mahu ckp yang benar, terus di label 'cai/ pencacai Najib'?

    begitu menghina dan tiada akhlak kah penyokong2 negarawan sehingga tidka boleh fikir sejenak.. fikir ikhlas krn Tuhan. betul dan adil kah situasi begini..

    Saya risau perpecahan sesama Melayu akan berpanjangan sehingga tercetus permusuhan berpanjangan.. sama seperti di dunia Arab.

    Tun sering mengutuk kabilah2 tertentu di bumi Arab yang suka bergaduh dan tidak mahu bersatu.. tapi cara Tun sendiri itu juga mirip kepada apa yang berlaku di bumi Arab.

    Menuduh seorng PM menghilangkan wang RM42 billion suatu tuduhan yang amat berat.. termasuk dlm hukum Islam.. sewenang2 menuduh tanpa dilalui perundangan..

    Fikirlah sejenak, jangan biar syaitan menguasai kita.. sudahlah kita tidak maju apa2.. 22 tahun dlu pun ekonomi tetap dikuasai bangsa Cina, kuasa politik yang ada sejengkal ini pun mahu dicincang2..

    Aduhai bangsaku.. kenapa tidak merasai nikmat Tuhan.. keamanan.. pemimpin yang boleh ditegur.. tegurlah dengan cara yang betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam
      Apakah mereka yg mnyebelahi TDM tidak berkata benar?
      Adakah permintaan meletakkan jawatan adalah satu dosa?
      Adakah gaya hidup bermewahan pemimpin dan keluarganya tidak bole ditegur?
      Adakah harta harta milik kerajaan bole di gunakan sesuka hati oleh keluarga pemimpin di mana cukainya di byr rakyat?
      Apa perlunya pemimpin begitu kerap berada di luar negara dgn segala kosnya di tanggung oleh cukai rakyat?

      Delete
    2. Lu extremis LA. .mula nak gertak orang..sama macam pentaksub permatang pauh nak bakar kereta..itulah padahnya bila bertuankan Peliwat Tua Sungai Buloh

      Delete
    3. Lu tengah high ke aper?..suka suka bagi gelaran kat org lain..lu sembang pung pang..lu punyer bos lg skit ari da nak terbang..lu jaga lah lu punyer ikan

      Delete
    4. Ikan aku dah besar bro. .it takes 12 months to grow to 500-650 grams @...aku ada 13 kolam on 3 acres plot. Each kolam requires a 1 horsepower 750 watts water propeller. Running 24 hrs..Kena check pH level every 2 days. Next week aku harvest 2 kolam dalam 6 metric tonnes. .boleh la. .meniaga kechik2. ...ko meniaga apa..mungkin bizz ko modal berjuta. .baguih la . Aku tumpang gembira

      Delete
    5. Syabas Ted.
      ko masuk blog pun ko ade keupayaan sendiri cari rezeki.
      Bukan jd Melayoo yg tau bergayut dgn org politik.. makan kontrak atas angin.. jd pelacor buat Cina..

      Delete
  10. itu semua jugak kena tanya sama Mahathir....baru adil dan ngamm!!!...jgn berat sebelah macam dajal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo tak nak berat sebelah, kenapa tak tanya rakyat dulu, setuju atau tidak dilaksanakan GST?

      Delete
    2. Rakyat banyak yang bodoh bodoh terlebih makan belachan

      Delete
    3. Nama mcm omputih tak semestinyer pandai...

      Delete
    4. Kapal terbang yang ko naik ke London tiap2 hujung bulan shopping Kat Harrods tu sapa cipta dan produce? Orang Maori New Zealand atau orang pigmen Afrika ke?

      Delete
    5. Ted, ngko makan la ubat dulu.sebelum komen , merapu rapu mcm mad maslan

      Delete
  11. Mahathir sudah ditanya 1001 saolan, tiada saolan yg tidak dijawabnya...
    Najib sudah ditanya 0001 saolan, tu pun jawab sekerat, belit..
    Itulah kehebatan Najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang pun macam Madey ..putaq juga...bagi aku Najib dah jawab 120%..reti tak makna kena tunggu odit...esok dah siap odit laporan semua orang boleh tengok.hang pun boleh baca. ..aku biasa hadir PAC. ..pengerusi Azmi Khalid..Tony Pua-ka, Kamaruddin Jaafar pun ada..hang ni jenis suka panchut awal..tak sabo2. .nanti bini hang tak puas cari aku pula. .aku beriman aku takut zina .nanti bini hang cari Panjabi. .lepas tu dia pun tak nak tengok muka hang..amacam?

      Delete
    2. Ted...engko ni meroyan passl aper?..kalo najib da jawab..yg engko meroyan mak lampir knape?
      Sape yg engko kenal..org pedulik aper!! engko hadir ker engko pancut lambat ker, takder saper nak tau, makan lah ubat tu ted

      Delete
    3. Mangkok ted. Hang kalau nak pembohong pun agak2 le...

      Azmi khalid Pengerusi PAC tahun bila? Sekarang siapa?

      Delete
    4. Tu la hang pakai otak selut..jenis chepat panchut. .guna otak la. .statement aku tu bukan PAC sekarang. Itu dulu.yang kot buat conclusion PAC masakini sapa suruh?

      Delete
    5. Hang macam baguih jer ted..so da braps cina haramjadah penaik harga ( ayat hang sendiri ) yang hang da lapor???!!

      Delete
  12. Lagi najib kena balun lagi kuat puak2 dia rembat duit rakyat..takut lps ni takde chance lagi nak syphon.. Skrg TH pasni apa pulak.. Jatuh jer najib nanti jgn diberi gelaran tun..buat malu jer. Tak ada apa2 jasa kat rakyat dan negara yg signifikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brim tu kasut terompah ka. ? Sampai China tak potong kote pun beratur..hang tau kondem je...

      Delete
    2. Ted ..kote org pun ngko tengok yer..dasat lar pembela ah jib gor ni..

      Delete
    3. Aku tak tengok dengan mata kasar..tak hingin pon..aku tengok dengan sulohan ilmu. Ko tak tau ke China kafir tak potong kote? Macham mana dia nak potong ? Ugama dia tak suruh...engko tak nampak ke?

      Delete
    4. Yg aku tau potong kulop ader lah.. potong kote xder..anyway..brape banyak cina haramjadah penaik harga ( ayat ngko sendiri ) yg da ngko da lapor pada kerajaaan?!...sembang macam baguih

      Delete
    5. Ted..betul ker kau tu berilmu..kau gelarkan rakyat bodoh krn terlebih makan belacan ..itu tak menunjukkan kau berilmu..itu menunjukkan kau tu bengong..sebengong penasihat najib dan najib...

      Delete
  13. ya ker Mahathir dah jawab 1001 soalan?...jap-jap..kalau Melayu tak taip "saolan"...ni mesti cina rba lahanat.Kang mati jadi setan cina rba lahanat oii!!...buat dosa banyak nanti dewa kekayaan tak bagi kaya..,jadi miskin terus sampai mati..huhuhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir tak payah jawab lah..najib da nak kelaut da pon...kikikikikiki!

      Delete
    2. Najib ke laut.. kah..kah MAdeay masuk IJN balik lah kot.. sesak napeh sbb Najib tak jadi tumbang..

      Delete
    3. Iye ker najib tak jadi tumbang...konpiden nampakkkk....

      Delete
    4. kompiden nampak Madeay boleh tumbangkan Najib?
      kalau dh xboleh tumbngkn elok suh die wt keje2 yg dtgkan amal kbjikan.
      tua2 reput gitu ajak org muda fitnah.. gaduh sama sendiri..

      biar DAP PKR PAS rileks xyh keje kan UMNO.. itu kan cilaka namanya..

      Delete
    5. Cai..yg konfem xder keje..ngko tu!!..tapi kira ader gak la..jadi pencacai..kira keje gak la..macai tetap dan berpencen...kikikikikiki!!!

      Delete
  14. tok sah dok peduli hal ehwal Umnolah anom 23;00....jaga dap kamu dah ler...kira undi pun salah ada hati nak komen parti orang lain....puh puh puh

    ReplyDelete
  15. Aku tergelak tengok mahathir kata 'kenapa kote aku mati dulu' dari aku..(why that thing die before me)..elok kurang tengok uchapan dia dengan Meloyakini...he is so confused now..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut hang mati dulu sebelum org tua tu..time tu aku pulak yg gelak...kikikikiki...

      Delete
    2. kalau hang mati dulu plak mcm mana 9.20
      hang nk seru nama MAdey..madey.. ke?
      Insaf lah weih.. MAdeay dh jawab soalan ape? dia penakut..

      Lapuran Polis pun xbrani buat.. stkt bising dlm blog.. machai yg lebih2 plak..

      Delete
    3. Anon 9:46:00
      Panggil org lain machai..ngko ape plak??..tak abis abis meroyan psl repot polis!!..anyway..cai..tiktoktiktoktiktok..ingat tu..huhuhuhuhu!!

      Delete
    4. ye lah status machai tu bagus utk penjilat MAdeay.. sbb sanggup jihat menjilat demi Madeay... wpun tidak cerdik (bodoh la maksudnye)

      Delete
  16. Macai masih sayang Madeay Keling Tua... cuba tanya sikit bos korang... kut2 die ingat lagi... these questions... (omputeh sket.. MAdeay nak anak Melayu bijak omputeh..baru modern mcm Marina LGBT...)

    1.What was the basis of inviting Libyan-American Sadeq Mustaffa to Malaysia to set up InventQjaya Sdn Bhd and to also give him a grant of RM440 million? What was the benefit for Malaysia and how has Malaysia benefitted?
    >>>>>> Madeay Lupa kottt?

    2.What was the justification for privatizing profitable state-owned enterprises such Telekom Malaysia, Tenaga Nasional and Pos Malaysia?
    >>>>>> Madeay nak rakyat bayar lebih... untuk siapa?

    3.What was the basis of granting Indah Water Konsortium a concession to manage thenational sewerage system? Could you explain the RM1.4 billion soft loan to IWK which was clearly has irrecoverable losses?
    >>>>>> sampai najis.. air kencing.. benda2 busuk yang sepatutnya direputkan secara alami pun MADEAY Keling ni mau buat duit.... ceehhh... negarawan kunun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm biase lar cai..anta komen pepanjang smpi ke subuh..kan ngko xder keje...kikikikiki

      Delete
    2. ko jd anjing kurap tepi longkang smpai pagi duk tunggu nk jilat MAdeay tu cmne ekk?

      Delete
    3. Kikikiki...cai hati da panas..rilek dulu..karang lar pepanjang komen tu....kikikikikikikiki!!!

      Delete
    4. anjing kurap... terhoyang hayang cari bnde busuk nk jilat.. xjumpe2..
      sian... tara tu nk suh org lain step down.. puihhhhh..

      penagih dadah mane KD supply utk support entry2 jilat Madeeeyy ni weih...

      shame laaa..

      Delete
    5. Ader lg air ludah ngko cai..aku ingat.da kering...huhuhuhuhuhuh..cai penyapu..hati panas jer baca komen aku...kikikikiki!

      Delete
    6. kah..kah ade lg ke air liur menganjing ko bro?
      Sian2.. xboleh nk panggung kepala.. malu ker.. bos yg ko jilat tu penyamun besar?

      Delete
    7. Cai..ngko dgn perkataan anjing mcm tak bole dipisahkan..bagai irama dan lagu..huhuhuhihu..hati panas!!!

      Delete
    8. kah..kah.. xboleh tido rupany anjing suruhan..
      ko xboleh nk lelap ke ble tahu MAdeay ni penyelewengan skala biawak punya...
      lu try la jwb..kot2 Madeay kasi info..

      Delete
    9. Fuyyoo cai..da anjing..biawak..segala jenis binatang ngko sebut..tentu bangga ah jib gor..tak paya berlakon lar ketawa berdekah..aku tau hati.ngko panas baca komen aku..sambil menaip jgn lupa pegang penyapu cai...huhuhuhuhu!!!

      Delete
    10. kah...kah..
      jawab mcm budak tadika..
      ko hanye brani jawab bab anjing...biawak..cai..
      cmtu je ke balaci upahan Madeay yg bercita2 nak jatuhkan seorang PM..

      bg bijak sikit lah.. stkt ulang skrip fitnah.. BOSAN & BASI.. laaa..

      Delete
    11. Komen ngko tang mana yg bijak?!..memanggil org lain dgn nama binatang tu ..bijak ker..memaki hamun itu bijak ker?..anta komen berjela jela bijak ker...? kalo jadi macai najib tu bijak ker?..cer citer cai

      Delete
  17. jom sambung tanya bos macai....


    4.You insinuate Khairy Jamaluddin. Did you not assist your son Mirzan by rescuing Konsortium Perkapalan Berhad (then owned by Mirzan MAdeay) and which had debts of RM1.7billion using funds from Petronas? Was that was not your administration which forced Malaysian International Shipping Company (MISC) to acquire the assets of KonsortiumPerkapalan Nasional?
    >>>>>> fuhh... sungguh tragik rakyat Malaysia kena bayar tanggung Mirzan... letak jawatan ke org tua tu then? opss my engelis not so so good laa..

    5.Did your government not sell Malaysian Airlines System (MAS) without an open tender to Tajuddin Ramli who had no knowledge whatsoever about running an airline? Why didyour government then later bail out Tajuddin by paying RM8 per share when the shareswere trading at only RM3.60 in the open market.
    >>>>>> wow.. incredible.. interesting.. bail out.. robbery.. Madeay's macai.. did you all ask him... privately... ??
    opsss my engelis not so guud as bapak Mirzan engelis.. nagarawan.. ulunnnnnngggg... kah..kah...


    6.Did your administration not bail out Time Dotcom Bhdwhich was saddled with a RM5billion debt? Why did your government bail out Time DotCom Bhd using RM904 millionfrom Kumpulan Wang Amanah Pencen to buy up 273.9 million unwanted Time Dotcom sharesincurring an instant loss of RM280 million? 7. Did you not force the Employees Provident Fund (EPF) to buy 81.6 millionunsubscribed public portion of the initial public offering (IPO) of Time Dotcom Bhdat RM3.30 per share when the shares were trading at only between RM1.95 and RM2.10and in the process incurring an instant loss of RM100 million? 8. Did you not bail out the light rail transit operators Projek Usahasama TransitRingan Automatik Sdn Bhd (Putra) which belonged to Renongand Sistem Transit AliranRingan Sdn Bhd (Star) using almost RM600 million from EPF which still resulted inEPF having to write off RM135 million with a share loss of RM96 million? 9. Did your administration not award North South Expressway concession to UEM (who thenformed Plus) and then provide them with a loan of RM1.6 billion which was half ofthe tender price of RM3.2 billion. What was the justification for youradministration to grant Plus such overgenerous terms which included annual incrementof toll rates and guaranteed traffic volumes? 10. What was the justification of your administration in 1998 in awarding a RM24.3billion contract to PSC IndustriesBerhad, together with an advance of more thanRM2.5 billion to build naval patrol boats? Why were they also given exclusive rightsto service the Malaysian navy's entire fleet? Could you confirm that the first twoships built by PSCI could not even pass pre-delivery trials? How would you answer tothe Public Accounts Committee's revelation that it will cost the government anotherRM120 million just to salvage the first two vessels nearing completion after sevenyears? 11.What was the basis of awarding Ekran Bhd the contract to build the BakunHydroelectric Dam in Sarawak? Why did your administration take over the constructionof the dam by bailing out Ekran by almost RM200 million for 'work done'? 12.What was the justification for your administration in Maminco to corner the Londontin market which instead resulted in Maminco losing RM150 million? 13.

    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmmghh..ngantuk nyer..aku tido dulu lar cai...ngko karang lar komen komen ngko smpi terlentang depan skrin...

      Delete
    2. lembu bodoh mmg mcm tu.. bg rumput makan.. je tahu..
      itu lah resam macai Madeay.. bila dibukak pekung busuk MAdeay.. lari mencicit x brani jawab..

      ade hati nk suruh org lain step down..
      kasi heret itu keling masuk court then baru aku sokong turunkan Najib.. ada brani?

      Delete
  18. 6.Did your administration not bail out Time Dotcom Bhd which was saddled with a RM5 billion debt? Why did your government bail out Time DotCom Bhd using RM904 million from Kumpulan Wang Amanah Pencen to buy up 273.9 million unwanted Time Dotcom shares in curing an instant loss of RM280 million?

    7. Did you not force the Employees Provident Fund (EPF) to buy 81.6 million unsubscribed public portion of the initial public offering (IPO) of Time Dotcom Bhd at RM3.30 per share when the shares were trading at only between RM1.95 and RM2.10 and in the process incurring an instant loss of RM100 million?

    8. Did you not bail out the light rail transit operators Projek Usahasama Transit Ringan Automatik Sdn Bhd (Putra) which belonged to Renong and Sistem Transit Aliran Ringan Sdn Bhd (Star) using almost RM600 million from EPF which still resulted in EPF having to write off RM135 million with a share loss of RM96 million?

    9. Did your administration not award North South Expressway concession to UEM (who then formed Plus) and then provide them with a loan of RM1.6 billion which was half of the tender price of RM3.2 billion. What was the justification for your administration to grant Plus such overgenerous terms which included annual increment of toll rates and guaranteed traffic volumes?

    10. What was the justification of your administration in 1998 in awarding a RM24.3billion contract to PSC IndustriesBerhad, together with an advance of more thanRM2.5 billion to build naval patrol boats? Why were they also given exclusive rightsto service the Malaysian navy's entire fleet? Could you confirm that the first twoships built by PSCI could not even pass pre-delivery trials? How would you answer to the Public Accounts Committee's revelation that it will cost the government another RM120 million just to salvage the first two vessels nearing completion after seven years?


    11.What was the basis of awarding Ekran Bhd the contract to build the Bakun Hydroelectric Dam in Sarawak? Why did your administration take over the construction of the dam by bailing out Ekran Bhd by almost RM200 million for 'work done'?


    12.What was the justification for your administration in Maminco to corner the London tin market which instead resulted in Maminco losing RM150 million?

    >>>>> fuh... kalau wat open forum ajak debat dgn MAdeay Keling ni agaknya macai2 mau join tak....
    fuhh... Madeay2... penyangak terhormat..negarawan kunun.... cai.. macai... bangga nyerrr.....

    ReplyDelete
  19. Madeay bengang sbb RM42billion tu tak boleh kalahkan penyelewengannya 23 tahun yg entah berapa puluh billion RM..
    nnt org tak panggil aku negarawan la...

    ReplyDelete
  20. http://mymassa.blogspot.com/2015/05/renungan-69-tahun-umnoteraniayakah-kami.html

    Baca... siapakan penjahat sebenar... TERAINAYAKAH KAMI...

    ReplyDelete
  21. assalamualikum KD

    wah ramai gila la..dah tahap cne det kau punya komen ini...He he ingat KD walaupun marah macam mana jgn saringkan komen.biarlah UMNO vs UMNO di maya bukan di lapangan.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat tuduhan Mahathir arah serang bila tiada bukti..jangan jadi tin kosong dalam longkang.

      Delete
    2. Aku setuju KD, memomokkan TDM dgn panggilan ' madey keling ' adalah.bangsa yg takder adab..

      Delete
    3. munafik ko KD..
      tuduh Najib dan ugut untuk jatuhkan Najib tu adab bapak ko ajar ke mak ko ajar?
      Mana dia bukti soheh transaksi 1MDB yg dikatakan menyeleweng?
      Mana dia bukti RM42 billion dicuri lesap.. Najib arahkan.. Najib salah guna?

      Munafik.. KD ko dgn balaci2 ko..
      agak terburai kebusukan MAdeay ko delete comment.. ini style bacul zaman MAdeay perintah Malaysia dulu. agak dh kantoi.. black maria dtg umah masuk lah ISA...


      org2 mcm ni kunun nk selamatkan bangsa? Umeno? telus..? puihh... MUNAFIK mcm MAdeay jgk!

      Delete
    4. Hari2 entry ko serang Najib lagakan org Melayu ini berasaskan bukti siapa?

      mana dia bukti ko lampirkan tak?

      Gelar Keling pada MAdeay dgn fitnah bertalu MAdeay sehingga jahanam bangsa.. jahanam perpaduan UMNO, Islam.. mana lebih besar dan paling kotor tak beradab?

      Topeng2 munafik ini cuba nak tnjuk rakyat 'ketelusan'.. walhal mereka sendiri penuh NAJIS.. PENYELEWENGAN bertaraf ratusan billion..

      cuba jawab satu je dr soalan berbelas tu.. PERWAJA STEEL... lesap kemana wang dan segala bail out Mahadey lakukan?

      Apa jd PERWAJA STEEL?

      Pengecut balaci2 blurr.. jilat dan jilat je keje..

      Delete
    5. Cai ah jib gor...da nama mak.bapak org pulak ngko sebut..nama binatang da suda...air ludah da sudah..semua ade larrr..ngko komen pakai nama anonymous ader hati nak panggil org lain pengecut..

      Delete
    6. kah kah macai Madeay masih menyalak..
      Ko tu anonymous mcm pelacor murahan je.. umah ko xde cermin agaknya tak nampak diri sendiri..

      Anjing upahan Madeay n PR.. jilat jerr.. jgn pikir..

      Delete
    7. Ayat awalan ngko..kah ..kah..walhal hati panas jer baca komen aku..
      Komen komen ngko
      ●anjing
      ●biawak
      ●madey keling
      ●munafik
      ●,menjilat
      ● mak bapak
      ●pelacur
      Komen ngko sebenarnyer takder class
      Ngko pikir ngko berani cabar cabar orang walhal pakai nama anonymous
      Yg murah sebenarnye ngko dan komem sengal ngko....huhuhuhuhu!!!!

      Delete
    8. Komen machai MAdeay keling very high class yeerrr....
      bahasa jilat tanpa akal..
      tapi.. mmg layak pun bahasa2 cmtu utk pencacai MAdeay mcm ko..
      sbb kerosakan puak2 penjanama Munafik Madeay ni mengganas tanpa fikir jutaan rakyat.

      Bg ko dn machai2 Madeay Munafik.. temolok Madeay, anak2 dan kroni2 nya mesti dipenuhi dlu..

      barulah Rm42 billion tu tak jadi isu..
      ada paham?

      Delete
    9. Eh eh..tak ketawa ker..mane kah ..kah..ngko..punyerla berjela jela komen sengal ngko mengutuk TDM..kesudahanyer ...ngko memgabiskan masa mencari ayat membalas komen aku...huhuhuhu...! Macai ah jib gor...tetap dan berpencen....huhuhuhihuhihu,! ..cai hati panas...kikikikiki!!!

      Delete
  23. Asking questions are genuinely fastidious thing if you are not understanding anything totally, except this article gives good
    understanding even.

    ReplyDelete

PM SELEBRITI

Setakat ini apa berita yang ada nilai ekonomi dari Anwar...