Tuesday, May 12, 2015

Selesaikah Dalaman UMNO (?)

KEMASKINI

"Saya terima lebih banyak maklumat berkenaan 1MDB. Saya terkejut dengan jumlah hutang yang begitu tinggi. Kerajaan sendiri tidak pernah hutang begitu banyak. Hutang ini pula dibuat secara off-budget, iaitu tanpa mendapat kelulusan Kabinet atau Dewan Rakyat," katanya dalam catatan terbaharu di blognya hari ini.

# Kenyataan Tun Dr Mahathir sangat serius..


Lepas kena balun, Najib baru ada sedikit kesedaran nak hormat orang lain...

Masih terlalu awal untuk menyatakan segalanya dalam UMNO akan selesai berdasarkan raut wajah kedua pemimpin dan statement Najib menunjukkan dia telah dikritik hebat kerana menguruskan negara tanpa pengterlibatan Majlis Tertinggi UMNO sebaliknya bergantung sepenuh kepada Punahsihat..

Apakah selepas ini Majlis Tertinggi akan diseret untuk mempertahankannya dan apakah mesyurat semalam memperakui !MDB, LUTH dan sebagainya memang bermasalah sehingga perlu perbincangan hati ke hati.
Bukankah Muhyiddin yang perlu dipanggil berbincang dari hati ke hati dengan Najib dan bukan sebaliknya. Bukankah Muhyiddin yang dilihat silap dan  terpengaruh dengan Dr Mahathir dan pembangkang. 

Bukankah perselisihan pendapat antara Najib dan Muhyiddin akibat pengaruh saranan Tun Mahathir - kenapa Majlis Tertinggi tidak mengusulkan supaya Mahathir di ambil tindakan disiplin.

Atau apa yang Tun Dr Mahathir katakan itu benar belaka (?) sehingga raut wajah duka dan tertekan sudah tidak dapat disembunyikan lagi.



"Saya telah berjumpa dengan beliau (Muhyiddin) dari hati ke hati pagi tadi (Isnin). Saya telah beri pengakuan bahawa kita akan selalu bincang dari hati ke hati untuk pastikan bahawa kepimpinan Umno di peringkat pucuk pimpinan berada dalam keadaan yang selesa dan kukuh supaya tidak ada pihak yang memecah belahkan parti kita terutama sekali saya dan timbalan," kata Najib Razak. 

"Dengan keputusan itu, maka MT (UMNO) juga kata kalau ada isu berbangkit, MT harap mereka diberi peluang untuk menyumbang idea bernas dan positif supaya sebarang isu berbangkit boleh ditangani dan diberi penyelesaian yang sewajarnya," tambah Najib Razak.


Selepas LUTH..... kini dikatakan PNB turut terlibat (?)

125 comments:

  1. Belajar daripada sejarah..Tan Sri Mahyuddin mengambil ikhtibar diatas apa yang berlaku keatas Anwarr bin Ibrahim.Satu hari akan sampailah gilirannya.Allah sgt benci kepada pengadu domba.Semoga kamu KD diberi hidayath.

    ReplyDelete
  2. jika di teliti dari kenyataan yang di beri itu ternyata DSNR dan TSMY memang sudah tidak sehaluan jika tidak masakan DSNR menyatakan kita akan selalu bincang dari hati ke hati....adakah selama ini DSNR mentadbir secara sendirian dengan membelakangi semua pihak termaksuk MT Umno sendiri....selalu kenyataan untuk menyelamatkan diri sendiri menunjukkan sikap sebenar manusia itu...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum KD

    1.Berkenaan Tutah sultan johor baca lah sampai habis sultan bukan tolak GST tetapi minta PBTserap GST. KD kalau bab Raja jangan babitkan dalam politik engkau KD..... teruk sangat la

    2. Aku yakin geng Tun M meracau bila mana strategi menukar Najib berubah kepada MT bersama-sama Najib.

    3.KD teruskan adu domba insyaallah perjuangan jatuh menjatuhkan dah sebati nampak gayanya..Aku yakin penyakit UMNO suka politik jatuh menjatuhkan tidak akan hilang di tanah melayu ini.Teruskan perjuangan adu domba ini.

    4.UMNO kalau semua bersatu ikhlas kiamat la gamaknya.Takda perangai adu domba macam KD politik UMNO tak syok la...Aku harap geng Tun M bawa motto bersatu untuk jatuh menjatuhkan...cantiik apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye ker semua ahli MT bersama najib..
      Tun M mintak najib turun, dia cakap depan rakyat, terang terang..bukan buat game blakang..
      Najib da jual pantun,TDM da beli, rakyat yg tentukan..tak paya la nk palam KD

      Delete
    2. Ya betul Tun M suruh najib letak jawatan cuma mula2 kata nak tanya ..sebab itu aku nak gelak bila KD kata Tun M bukan minta najib letak jawatan..

      Hari aku rasa gembira kerana terbukti Tun M memang nak jatuhkan najib..semua setuju ya ..Jangan pulak kata lain ya.

      Delete
    3. Sementara masih ade mase ni..bergembira la selagi bole...huhujujuju..

      Delete
    4. Aku pun suke cara KD..
      sbb die pun lasak juga membelit..
      ye la belaja dr Tun M..
      har ini hilang 42billion
      esok simpan di Singapore..
      luas ada bawah bantal Rosmah..?

      hahaha.. follow je la..
      aku sembng2 dgn kawan2 xde rakyat kisah pun pasal seruan Tun M nk jatuhkan Najib.
      sbb rakyat tetap selesa dgn Najib..

      GST bersifat peralihan beban sementara, kakitangan awam dijangka akan dpt manfaat..
      BR1M utk org2 yg bkn makan gaji.

      Insya Allah smoga di berkati Allah SWT kepimpinan DS Najib. Yg kurang dibetulkan.
      Yg baik diteruskan..
      cantas mencantas ini syaitan suka.. kita jauhi

      Yg masih dekati.. maknanya dia sekutu syaitan..
      mudah kan.. :)

      Delete
    5. Paling mudah kalo soalan bole di jawab..mudah kan..

      Delete
  4. Kalau ikut post tun dr mahathir, pm najib sudah banyak kali dinasihatkan. Tapi pm najib masih dengan amalan percaya pada punahsihat makmal2 tikus pemandu dll. Apa dia peduli pada kabinet?

    Tapi hairan m.t umno sanggup jd tukang sapu taik bila tembelang najib dah pecah,mungkin tsm pun fikir, tsm bukan muda lagi, better play safe.

    Pru akan datang, aku rasa mmg b.n bungkus kalau tak berubah.

    ReplyDelete
  5. KD sahabat rapatmu Din Turtle minta jawapan dari pro Najib tetapi setiap komen akan melaui tapisan...Gila ke apa? payah la kalau jenis takda telor..buka la koomen macam engkau baru la anak jantan.


    KD ...Najib dah sahut cabaran Tun M. Mesyuarat UMNO semua setuju Audit Negara Dan PAC akan jelaskan...Nampak gaya bertambah angin la geng Tun M kerana nak berpolitik longkang tak dapat.


    KD isu Azeez salah tweet jangan buat fitnah baca utusan...Sayangla engkau KD ..
    Azeez dah jawab tweet yg dikata bertengan itu..Taubat la jgn suka fitnah2 sangat..

    Dah la geng kau main isu TH waktu PRK Permatang pauh jenis gunting dalam lipatan..Taubat la sampai sekarang isu ini tak selesai..Din Turtle pulak asyik kornar baring je..Dah tipu taubat bukan tambah tipu payah la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca utusan?!.
      Utusan tak pernah tapis berita ker?
      Mesyuarat umno semua setuju?! Sape yg betul.setuju,?..
      Takder isu TH di prk permatang pauh pun..bn da ke laut..
      Tak paya sembang..turun ke bawah jumpa rakyat..tanyer.. mau ka najib..
      Sembang..

      Delete
    2. Gila ke apa kau ini..Kan baru PRK...Rompin kita menang la..Bodoh juga la dia ini.
      Rakyat merujuk bukan rumah kau la..Rakyat merujuk sampai ke sabah.
      2 hari lepas Najib pi sabah tak ramai yg hadir lebih kurang 42000 lebih banyak dari Tun M di gombak.

      Delete
    3. Prk rompin undi bn meningkat ker susut?..yg 42,000 kat tawau, sabah tu orang sabah ker org sulu pilipine?
      Masa PRU yg cina cina dok datang beribu ribu bawak sepanduk i love pm, dapat ker undi cina cina tu?

      Delete
    4. Undi rompin merosot kerana jumlah pengundi berkurang Undi PAS tak meningkat la.

      Alamak orang sulu ke? ini dah macam cerita spin Anwar nasib kau tak kata bangla

      Cina tak bawa sepanduk ....yg bawa kebanyakan melayu..kadazan dan etknik2 lain.

      Cina memang tolak UMNO pru lepas Tetapi UMNO kukuh 88 kerusi.Paling banyak kerusi .

      PKR dan PAS walaupun bersatu nak lawan UMNO tak boleh lah.

      Delete
    5. Pkr dan Pas walaupun bersatu nak lawan umno tak boleh lah..

      Riak dan takbur!!!

      Delete
    6. Bukan riak la itu lah fakta bila PRU dan PRK..amenda la kau ini..Apa yg aku nak bgtahu UMNO cukup kuat la.

      Delete
    7. Tang mane yg umno kuat?..cer citer..

      Delete
    8. Adoii 88 kerusi UMNO menang siapa boleh lawan...
      Yg kalah MCA Gerakan MIC ada faham tak,
      Jangan la bingai sangat

      Delete
    9. Dari segi kerusi la..dari segi undi rakyat 52% pergi ke PR..nasib ade SPR...gerry mandering kalo ikut hukum da kelaut..mentaliti penyokong umno ..bongkak..
      Yg konfem bingai presiden parti kau..faham tak?

      Delete
    10. laa bingai dan bangang.. Cth rompin siapa menang? UMNO kan. kat situ berapa pengundinya?
      Kat setapak siapa menag ? DAP kan pengundinya berape?

      Jangan la kira macam itu .Kau ini gila ke apa?
      Perlis siap menag UMNO kan?
      Kelantan sipa menag PAS kan.
      Perak siapa menag UMNO kan...
      Kalau masih bingai dan bangang kau tanya lagi

      Delete
    11. Ngko citer umno kuat..soalan- tang mana umno kuat?!..result pru 13 2014.. la ni 2015...sokongan tu konfem ker kekal?!!..setapak tu parlimen mane?!..bingai /bangang mane yg jadi Mp nya?!!..ngko ker?!

      Delete
  6. Bagi salam dah cantik..
    Suruh orang baca sampai habis tetapi sendiri pun baca tak habis, salah persepsi pulak tu..
    Mana satu ayat KD yang adu domba..
    Kau baca pakai lutut atau otak.
    Jangan layan budak perasan ni KD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok link ini kata Sultan tolak GST aku kata tak baca habis http://kluangmanexpress.blogspot.com/2015/05/terima-kasih-tuanku.html

      yag ni pulak fitnah azeez
      http://kluangmanexpress.blogspot.com/2015/05/mdbberjangkit-pula-ke-lu

      yang lain kalau minta aku bagi la atau kau cari sendiri ya...

      Delete
    2. Anon 3:23 dan anon 2:57...(orang yang sama le tu kot) berkenaan tulisan anda.
      Saya akan jawab selepas hasil pemeriksaan Audit Negara.

      Tunggu ye..

      Delete
    3. ya orang yg sama KD..terima kasih KD cuma bab sultan itu aku tak setuju la...
      Jangan masuk campurla ..Sultan jagan dipolitikkan...

      Delete
    4. Sultan sudah bertitah sedemikian.. pasal kebangangngan PBT - tak masuk akal titah Baginda.
      Bila pula Sultan dipolitikkan (?)

      Yang bodoh tetap bodoh tak kira le orang politik ataupun tidak..

      Delete
    5. Kalau kata sultan titah berkenaan PBT aku setuju yg aku tak setuju kaitkan sultan tolak mutlak GST..itu yg aku tak suka.. Kena jelaskan dgn betul....

      Delete
  7. Akan ada lagi yang akan meletup selepas TH....tunggu insyallah.....grak kerja mereka sama saja...ingat cina spt jho low tunggu masa nk perabih duit org melayu bayar hutang 1mdb.....selagi caya debgsn kaum cina selagi tu la krna tipu idup idup.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai cerita berkotak-kotak fail penyelewengan semua politik longkang la...Zaman Tun M boleh la sembang macam ini.

      Ini zaman Najib la telus ada masalah bawa ke SPRM,Mahkamah Atau paling cikai pun parlimen..Ada berani bro? politik longkang berani la

      Delete
    2. Robert Kuok, Thing Phek Khing, Vincent Tan, Goh Tong, Ananda.. beratus lagi mata sepet dan keling tu zaman siapa yg besar dan kayakan?

      MAdeay memang nyayok..

      Delete
    3. Cina bukan kira era siapa...
      Di Negara Cina - berlambak jutawan Cina
      Di Amerika pun sama
      di seluruh dunia..kekayaan tidak pernah terpisah dengan keturunan dan asal usul cina.

      hang ni bodo jenis katak bawah tempurung.

      Yang Melayu tak boleh terima ialah pemimpin dibodohkan oleh seseorang seperti Jlow...tak peduli le dia cina ke tidak..

      Delete
    4. pulak dh spin.. Cina hebat pulak
      kalau haritu macai MahaDeay ckp Najib kroni Cina..

      sifat membelit.. putar alam... keling style..
      no matter laaa UMNO hancus..

      Delete
  8. Mana duit 1MDB???aku nak macai najib jawab 1 soalan tu je....kalau dpt hari jugak aku jilat jubo najib!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M boleh jawab? Sabar ya MT UMNO dah putuskan Tunngu audit negara dan PAC..kalau siapa yg tidak sabar keputusan MT minta keluar UMNO.Kalau dah jenis kaki lawan undang2 boleh balh dari UMNO..ada berani?

      Delete
    2. Layak ke terus jadi PM kalau jawab saolan pun FAILED...agak agaklah sikit.
      bangga ke ada PM tak dapat jawab saolan..

      Audit ada kerjanya tersendiri...teruskan..
      PM ada liabiliti untuk menjawab mendahului Audit...sepertimana saolan Mahathir yang ada meritnya.

      Delete
    3. Anon 3:27...agak-agak kau le kenapa agaknya yek UMNO tak berani pecat Mahathir yang banyak bersalah tu.. !!!!

      Delete
    4. Alamak bodoh seorang lagi ..1 MDB itu kira GLC faham tak..Biarkan la Audit jawab dulu kalau terbukti kroni Tun M ada penelewengan akan dibawa ke siasatan jenayah.Masa itu SPRM pulak handle faham tak?

      Mendahalui siasatan itu zaman Tun M memang suka kacau kerja SPRM.

      Minta sabar boleh tak? bukan lama pun siasatan itu..paling lama pun bulan ogos.Kita tengok siapa kena?

      Delete
    5. Sorry.. zaman Tun MahaDeay xde SPRM..
      taraf BPR je.. jd alat perkakas Tun MahaDeay perangkap manusia2 dia mahu cantas.. dlm UMNO dn Krjn..

      BPR hany alat telunjuk kaki PM Tun MahaDeay..

      sekian.

      Delete
    6. Najib nampak gayanyer pun..sekian..

      Delete
  9. Siapa yang adu domba dan pecah belahkan parti (?)
    Pemimpin atau akar umbi (?)
    Siapa yang beri ruang untuk musuh menyerang UMNO (?)
    Siapa yang mengabaikan Timbalan dan Majlis Tertinggi (?)
    Siapa yang mengabaikan teguran (?)
    Siapa yang gagal menjawab (?)
    Siapa yang biarkan isteri lebih sudu dari kuah(?)
    Siapa yang berbelanja mewah (?)
    Pemimpin ke akar umbi (?)
    Siapa yang divide dan rule (bawa masuk kroni, sepupu sepipit) untuk menjadi Menteri walaupun tak layak dan berwatak paklawak (?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dgn semua soalan diatas

      Delete
    2. Anon 1300 kau tido ke?
      Baru je MT bersidang...Najib kata siapa2 minta UMNO berpecah minta maaf ya dan jangan bunyi sangat..Engkorang faham ke?

      Siapa ada gambar MT baling kerusi boleh lah share..

      Delete
    3. Najib yg bg statement ..ader ahli mt yg lain bg statement?..knape takut dgn org tua tu buat bunyi, kalo yakin tak buat salah..kalo yakin ader sokongan,?.. x paya goyang la

      Delete
    4. Najib tak takut la dgn tun M..Najib buat tak tahu ada la steady je .Aku tengok raut mukanya takda la nampak masalah.

      Bab buat salah jgn bimbang dah bawa ke audit..Kau mungkin tak faham apa itu audit negara dan PAC...

      Berita baik Audit bgtahu paling cepat hujung bulan 6.Kita sama2 tunggu siapa yang kena Najib ke Tun M.
      Semua steady jgn gabra.
      Cuma isu Tabung Haji Tun M kantoi.
      Isu 42 billion kantoi sekarang 25 billion
      isu MT nak bergaduh kantoi..
      Najib leading 3-0

      Delete
    5. Sendiri bagi score 3-0...
      Kalo tak gabra, knape jual balik tansh tu?
      Kalo tak gabra, knape meeting dgn mt?
      Kalo tak gabra, knape ade meeting dgn ketua bahagian?
      Kalo tak gabra, knape ade meeting dgn timbalan ketua bahagian?

      Najib bukan buat tak tau dgn tun m, ..najib tak tau ape nak jawab dgn tun m!!!
      3-0... sendiri masuk bakul sendiri angkat..huhuhuhuhu!!!

      Delete
    6. oo kau tak tahu ya kes jual tanah?

      Macam ini Tabung Haji beli tanah di TRX boleh menjana 180 juta tetapi disebabkan Tun M dengki la kot...dan gagalkan...Terpaksa la jual..Cuma aku harap Tabung Haji tak tunduk pada kroni Tun M.. pastikan tanah tersebut dijual kepada orang luar ....lagi puas hati.

      Meeting itu pasal hari UMNO la...UMNO Menyambut hari ulang tahun. Jadi depa buat mesyuarat.

      Meeting dgn timb ketua bahagian bukan gabra la nak bagi KD gabra je........ Tun aku yakin tak gabra dia steady pasal itu dia dah mula serang bini Najib.

      3-0 Hu hu hu

      Delete
    7. sokong 3-0!

      diorng bkn nk penjelasan..
      nak rampas kuasa dr Najib je..

      Delete
    8. Iya ka,? Tak pa lah 3-0 ka, 20-0 ka, hang pegang saja la najib tu kuat kuat..da nak melayang da tu..da melayang sok jgn dok cempera..

      Delete
    9. Geng Tun M pulak jangan dok berangan bulan ogos kita sama-sama tengok siapa kena jual.

      Delete
  10. Masa untuk rosmah najib undur....42 billion ....bayar gaji punahsehat warga asing 7 billion...skg barunnk cakap bincang dari hati ke hati....klu tun tak dedah rakyat mme x tahu....yg lain berbillion x dapat dikesan lagi .... syabas tun terus bongkar lagi...rakyat pecaya tun ada banyak sumber.....undur rosmah najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi tau Tun sekarang juga jangan sembang macam orang mabuk todi.Bawa semua fail penyelewengan ke mahkamah.

      Macam ini lah tak payah pening kepala keluarkan kat blog din turle..Amacam ada berani bro?

      Delete
    2. Tang mana yg tun sembang mcm mabuk todi? Cer citer..

      Delete
    3. 42 billion tiba2 kornar baring 25 billion nasib baik tak masuk longkang.

      Delete
    4. 42billion ke 25 ke penuduh tu tolong kemukan bukti dlu

      senang2 je letak angka.. utk jatuhkan org.. dokumen mana?

      Delete
  11. Yes, siapa tu... dan
    tolong jawab mana duit 1MDB..

    ReplyDelete
  12. kan dah jawab...
    tunggu audit...

    itu bukan jawab le ngok..
    itu alasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Audit itu jawab la ngok..Kau faham tak apa itu audit?
      Kau faham tak apa itu PAC?
      Kau faham tak apa itu SPRM?

      Jangan risau paling lama isu 1 MDB ni selesai bulan ogos kita tengok siapa masuk dalam...jangan gementar berdoa terus...

      Delete
    2. Budak ni kata audit selesai bulan ogos..
      Najib ada janji ke bulan Ogos..

      Ini jawapan macam jawapan ahmad maslan je le..

      Delete
    3. Aku suka bulan ogos pasal geng Tun M yg mulakan ha ha ...kau perasan ya..aku pun pelik la..sat bulan jun pastu julai la ni ogos...Siapa2 tahu boleh kongsi?

      Delete
    4. Yg aku bole kongsi..najib memang kelaut..
      Sekejap cayman island la, sekejap kat singapore lar..dapat untung byk larr..ujung ujung pinjam duit ananda krishna!!..,sembang

      Delete
    5. Isu cayman ke... isu ananda ........semua dah masuk parlimen.......... yg aku nampak Rafizi mabuk todi ada la...

      Delete
    6. serba sedikit yg dibawa ke parlimen

      http://theunspinners.blogspot.com/2014/10/penjelasan-najib-tentang-1mdb-di.html
      http://www.malaysiakini.com/news/291995

      masalah cayman yg sudah terjawab

      http://www.utusan.com.my/rencana/1mdb-tamatkan-spekulasi-1.59530

      Delete
  13. Aku dh agak..
    posting 18 soalan penyelewengan PM Tun M kurap2 ini tak boleh jawab..
    takut dengan bayang2 penyelewengan lalu.. delete habis posting tu..
    skrg buka entry baru.. kasi hentam Najib lagi. ulang skrip fitnah yg sama..wpun jaminan demi jamina sudah diberikan.. ok kan..


    ajak menipu.. ajar biadab.. ajar main fitnah.. ajar menyeleweng. ajar jd munafik..

    syabas KD... ko tanggung lah byk2 dosa.. ko sedekah byk2 pahala amalan.. (itupun jika kau ada amalan baik yg Tuhan kira).. kpd Rosmah. Najib..

    muflis ko di akhirat... masa nazak nak mampus nyawa di halkum nanti.. mulut ko akan berbuih2 kuar perkataan ' Rosmah.. Najib.. ALtuya.. Rosmah Najib Altuya.... 1mdb.. 42 billion..

    kalau mati atas katil mngkin sempat org ajar ko betulkan... tp kalao mati eksiden...pecah bersepai kepala atas jalan... ko bawak lah segala entry2 ko selama ini masuk dlm liang kubur..

    waktu tu kau tahu lah langit tinggi rendah.. nak mintak ampun pada siapa?

    Manusia2 angkuh ini takkn rasa Tuhan itu Maha Adil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh.. saudara mungkin lupa.. golongan LGBT dan SiS yg didokong oleh anak Mahathir mana percaya soal2 Agama yg tak nampak ni.. mereka hanya percaya logik akal..dan duit ringgit meningkatkan darjat seseorng..

      bab dosa pahala ni tolak tepi..

      Delete
    2. Jangan lupa ingatkan diri sendiri, jadi pembela kepada pengkhianat ugama bangsa dan negara.

      Delete
    3. Anon 3:32:00
      Komen org kurang ajar, biadap..rumah takder cermin!!

      Delete
    4. anon 4.16
      komen ko haram jadah..
      ape pasal ko mrh sgt? ko Mirzan ke Mokzani atau Marina LGBT?

      Delete
  14. Insyaallah moga2 Niat KD baik...Mungkin tersasar sedikit boleh dimaafkan..Apa nak buat perjuanagn sisi gelap perlu ada didalam UMNO agar rakyat melihat Najib sebagai PM UMNO boleh dikritik.

    ReplyDelete
  15. Masa najib ni 42 billion pi mana.....klu tun nnok klcc..f1..kl tower...lrt..proton...monorel..klia....dll....zaman najib 42 billion nampak ape.....elekkk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pi laman web mykmu dia ada terangkan serba sedikit apa asset yg dibeli...Disebabkan budak hingusan punya tulisan Tun M mengelabah terus tukar hilang 25 billion...

      Delete
    2. Berkenaan apa yg najib lakukan..dapatkan laporan NKRA dan GTP.

      Delete
    3. Maaf le ye..blog Mykmu, NKRA dan GTP tu sudah di audit ke belum...kalau belum..integritinya tidak dapat di yakini.

      Delete
    4. Adoii mabuk todi member kita ini..Audit bkan untuk laman web la...Audit Negara itu kerjanya selongkar agensi2 kerajaan kita punya kerja..faham tak ini?

      NKRA dan GTP pi laman webnya download..tak payah sembang cara longkang zaman Najib semua pakai kertas kerja..Faham tak ini?

      Delete
    5. Rakyat tak mau tau pasal kertas keje, pasal nkra ker, gtp ker, ..yg rakyat tau kos kehidupan semakin naik, serba serbi dikenakan cukai pada masa yg sama najib dan rosmah hidup bermewah mewah..naik jet kerajaan shopping sana sini!!!..faham tak?!!

      Delete
    6. Ya betul aku setuju cakap kau..Generasi Tun M bukan nak membaca lebih2 lagi kertas kerja yg rumit Semua tahu nak seronok je..
      Cuma disebabkan kau di zaman Najib dah sampai masanya fahami apa itu GTP dan NKRA jangan jadi bingai .

      Delete
    7. Atas aper sebab kena paham gtp, nkra..bagi hujah ape sebab aku kena paham...,!!!membingaikan orang lain tak membuatkan ngko lebih pandai..cer citer cai..

      Delete
    8. Oii jangan lah bodoh sangat Masa Najib bentangkan GTP dan NKRA kau tido ya,...Live la bangang. NKRA dan GTP itu kau ingat program anak cacat otak ke?

      Delete
    9. Tak paham soalan ker cai?.. aku tanye ape sebab aku perlu paham ttg gtp/nkra..bagi la sebabmyer..yg kau melalut meraban program anak cacat otak tu knape?.. ape pasal aku perlu tgk najib dlm tv?..bagi sebab.. PM da la bangang, machai.pun sama gak bangang!

      Delete
  16. NKRA TU NaJIB KERJA ROSMAH AMBIL....GST ....GHOSMAH SaY THaNK YOU...GTP....GHOSMAH TETAP PEMBOROS....baca chedet ghosmah belanja juta juta

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM (ringgit malaysia) = ROSMAH MANSOR

      Delete
    2. Ha ha pandai2 je korang bg maknaya...ya Tun M dah mulai tibai Rosmah,Dengar kata banyak fail2 penyelewengan rosmah..Mabuk todi negarawan kita ini.Tak kan sampai tembak bini najib kot?

      1MDB dah tak laku rakyat tak mahu dengar.

      Delete
    3. Rosmah pulak ada fail...
      haduh2..
      Nenek Hasmah wig rambut palsu tu suci berseh kn...

      Delete
  17. kalau yang tukang audit pun macam Ahmad maslan,hassan malek ditambah rosmah...hmmmm...xpe le aku halalkan je 42 billion didunia ni....Kat akhirat menyembah cari aku dulu!!!!....gurkha2 najib xpe le dpt seribu dah tutup mulut!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dah mula spin...mabuk todi ini..

      Delete
  18. Tahniah KD bagi ruang untuk komen komen yg panas panas...tak seperti blog blog pro umno yg mesra rosmah dah mula nak tapis....dah macam blog macai pas dan pkr pulakkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MyKMU pun bg ruang la..pi la komen..
      Aku tak tahu la pulak blogger pro Najib tapis komen.

      Cuma yg pasti kadir jasin..che det dan din turtle semua tapis..payah

      Delete
    2. Puak Madeay ni pekak tuli.
      Yg depa duk tapis sbb pengecut.
      Din Turtle tu sewel dh.. taktau apa mslh dia... lebih teruk dr blog PR tulen.

      Blog PR pun alternate antara serang Najib dn UMNO BN..

      in straight 100% setahun lbh serang Najib.. HARI2...
      Kalau aku jadi Najib dah lama aku tangkap org sewel mcm tu.
      Hantar masuk wad gila Tg Rambutan

      Delete
    3. Tengok dari gaya komen kau..kau ni baru keluar dari wad gila..atau masih lg duduk kat dalam...

      Delete
  19. Tshniah KD bagi komen yg panas....bukan blog yg mesra rosmah dsh mula tapis2 pulak macsm blog macai pas dan pkr...

    ReplyDelete
  20. Audit baji jawapan bulan 8.....biasa la perhimpunan agung umno bulan 10....bole buat adjust to cover up mana yg patut....bulan 8 kan mesyuarst bahagian bermula.... najib dan rismah suma dah ada kira kira masa mesyuarst bahagian umno nnti.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju UMNO tetap akan berpecah.
      KD pun dah mula asah parang tunggu audit je
      Bila dah bentangkan kau tengok macam mana KD tebas semua kepala-kepala pro Najib.

      Delete
  21. Madeay nyayok balaci2 penjilat sungguh2..
    Hanya berani main isu 1MDB.. yang berpuluh isu Madeay Keling tinggalkan tu tak berani bace.. jauh sekali nak tanye Tun Keling Madeay tu..



    1.What was the basis of inviting Libyan-American Sadeq Mustaffa to Malaysia to set up InventQjaya Sdn Bhd and to also give him a grant of RM440 million? What was the benefit for Malaysia and how has Malaysia benefitted?


    2.What was the justification for privatizing profitable state-owned enterprises such Telekom Malaysia, Tenaga Nasional and Pos Malaysia?


    3.What was the basis of granting Indah Water Konsortium a concession to manage thenational sewerage system? Could you explain the RM1.4 billion soft loan to IWK which was clearly has irrecoverable losses?

    4.You insinuate Khairy Jamaluddin. Did you not assist your son Mirzan by rescuing Konsortium Perkapalan Berhad (then owned by Mirzan MAdeay) and which had debts of RM1.7billion using funds from Petronas? Was that was not your administration which forced Malaysian International Shipping Company (MISC) to acquire the assets of KonsortiumPerkapalan Nasional?


    5.Did your government not sell Malaysian Airlines System (MAS) without an open tender to Tajuddin Ramli who had no knowledge whatsoever about running an airline? Why didyour government then later bail out Tajuddin by paying RM8 per share when the shareswere trading at only RM3.60 in the open market.

    6.Did your administration not bail out Time Dotcom Bhd which was saddled with a RM5 billion debt? Why did your government bail out Time DotCom Bhd using RM904 million from Kumpulan Wang Amanah Pencen to buy up 273.9 million unwanted Time Dotcom shares in curing an instant loss of RM280 million?

    7. Did you not force the Employees Provident Fund (EPF) to buy 81.6 million unsubscribed public portion of the initial public offering (IPO) of Time Dotcom Bhd at RM3.30 per share when the shares were trading at only between RM1.95 and RM2.10 and in the process incurring an instant loss of RM100 million?

    8. Did you not bail out the light rail transit operators Projek Usahasama Transit Ringan Automatik Sdn Bhd (Putra) which belonged to Renong and Sistem Transit Aliran Ringan Sdn Bhd (Star) using almost RM600 million from EPF which still resulted in EPF having to write off RM135 million with a share loss of RM96 million?

    9. Did your administration not award North South Expressway concession to UEM (who then formed Plus) and then provide them with a loan of RM1.6 billion which was half of the tender price of RM3.2 billion. What was the justification for your administration to grant Plus such overgenerous terms which included annual increment of toll rates and guaranteed traffic volumes?

    10. What was the justification of your administration in 1998 in awarding a RM24.3billion contract to PSC IndustriesBerhad, together with an advance of more thanRM2.5 billion to build naval patrol boats? Why were they also given exclusive rightsto service the Malaysian navy's entire fleet? Could you confirm that the first twoships built by PSCI could not even pass pre-delivery trials? How would you answer to the Public Accounts Committee's revelation that it will cost the government another RM120 million just to salvage the first two vessels nearing completion after seven years?


    11.What was the basis of awarding Ekran Bhd the contract to build the Bakun Hydroelectric Dam in Sarawak? Why did your administration take over the construction of the dam by bailing out Ekran Bhd by almost RM200 million for 'work done'?


    12.What was the justification for your administration in Maminco to corner the London tin market which instead resulted in Maminco losing RM150 million?

    MACAI MADEAY.. AMACAM... 1MDB vs 18 ISU MADEAY KUTYY...?

    ReplyDelete
  22. MACAI MADEAY.... TOLONG POST KAT BLOG DIE....


    13..Was your administration not vitriolic about George Soros and other currency traders and hedge fund managers but yet presided over speculation in the foreign exchange markets which ultimately cost Bank Negara almost RM9.3 billion in losses?

    14.What are the total losses of Perwaja Steel and how much of public funds have been used to cover these losses of Perwaja Steel?

    15.What was the basis for your administration, at the expense of Malaysian taxpayers,to force Tenaga Nasional Berhad to accept such grossly unfair and unjustified terms in purchasing energy from independent power producers?

    16.What was the justification of privatising the government medical stores to SouthernTask Sdn Bhd which then hiked up the prices of medicines?

    17.Perhaps you could also reveal how much of Petronas monies have been used by youradministration in bailouts and projects of folly.


    MACAI MADEAY.. HARAP2 'FITNAH' PD MADEAY INI DIDEDAHKAN SUPAYA MADEAY DAPAT SIMPATI....

    RAFIZI RAMLY BOLEH TOLONG...

    ReplyDelete
  23. KUALA LUMPUR: Pihak pembangkang sebenarnya tidak ada niat untuk mengetahui kebenaran terhadap sebarang kritikan yang dilemparkan kepada kerajaan, kata Ahli Parlimen Pendang, Datuk Othman Abdul.

    Sebaliknya, tambah beliau, tindakan mereka itu adalah lebih kepada usaha menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap kerajaan, lapor UMNO Online. Menurut beliau, apa saja isu yang dilontarkan atau yang diprovokasikan oleh pembangkang kepada rakyat berhubung tindak-tanduk kerajaan telah pun diperjelaskan oleh kerajaan baik di dalam Parlimen, di media arus perdana mahu pun di dalam media sosial. “Sebagai contoh, ketika Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Seri Husni Hanadzlah menerangkan isu-isu yang dibangkitkan oleh pihak pembangkang berhubung dengan 1MDB dan juga GST, tetapi Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang membangkitkan perkara ini tidak ada dalam dewan.

    Seolah-olah nak lari dari kebenaran,” katanya. Selama ini, tambah Othman, Rafizilah yang lantang mempertikaikan 1MDB dan GST dengan mengeluarkan pelbagai kenyataan. “Tetapi bila kita bagi penjelasan dia pula tak masuk dewan. Bahkan, tidak ada mana-mana ahli parlimen PKR yang bangkit bertanyakan soalan selepas penjelasan Datuk Seri Husni. “Sebab itu saya katakan, mereka ini bukanlah mahukan kebenaran daripada isu-isu yang dibangkitkan tetapi ia hanyalah bermotifkan politik semata-mata untuk menimbulkan keraguan dan persepsi negatif rakyat kepada kemampuan kerajaan untuk mentadbir negara,” jelasnya kepada UMNO-Online Selasa. Jelas Othman, inilah sikap pembangkang yang mana apabila kerajaan memberikan penerangan dan penjelasan berhubung isu-isu yang dibangkitkan, mereka akan cuba mencari isu lain untuk menyerang kerajaan dan UMNO. Justeru, rakyat di negara ini harus berhati-hati dan menyelidik terlebih dulu sebarang maklumat dan isu yang ditimbulkan oleh pembangkang khususnya di dalam dunia media sosial hari ini, ujarnya. “Apa yang mereka dakwa itu bagi saya tidak lebih hanyalah sebagai propaganda penipuan politik yang cuba mengkaburi pemikiran rakyat di bawah. Mereka cuba memperbodohkan rakyat demi kepentingan politik mereka. “Golongan ini saya lihat tidak teragak-agak untuk memanipulasikan sebarang maklumat yang boleh mencemarkan imej kerajaan biarpun maklumat itu tidak mempunyai bukti yang sahih dan fakta yang betul.

    Apa yang penting bagi mereka ialah untuk wujud persepsi negatif terhadap kerajaan. Soal kebenaran jatuh nombor dua,” tegasnya. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR dan juga MAdeay Keling.. join venture.. mgkin ada perjanjian sulit Madeay tebus dosa mengainaya Anwar.

      Tp Madeay plg dahsyat skali provokasi dan burukkan Najib tahap tak terkawal lagi..

      Delete
    2. Imaginasi org tgh meroyan...kikikikikikiki!!!

      Delete
  24. RenunganMelayuMudahLupaTuesday, May 12, 2015 6:33:00 AM

    RENUNGAN 69 TAHUN UMNO...TERANIAYAKAH KAMI???

    (http://mymassa.blogspot.com/2015/05/renungan-69-tahun-umnoteraniayakah-kami.html)

    TUN MUSA HITAM
    TENGKU RAZALEIGH HAMZAH
    DS ANWAR IBRAHIM
    TUN ABDULLAH BADAWI
    .
    .
    DS NAJIB RAZAK

    Semua orang tahu akan sejarahnya.

    Yang tidak tahu buka-bukalah lembaran sejarah.

    Renunglah hikayat duka lara menimpa pemimpin Melayu kita ...

    Adakah Melayu masih lagi kuat bila kita semakin berpecah-belah?

    Bayangkan jika dahulu hingga kini kita bersatu membentuk barisan yang jitu...

    Melayu kan gah ternama.

    Tapi malang ia tak jadi begitu.

    Melayu bertingkah jadi Team A dan Team B

    Melayu berpecah jadi Semangat 46

    Melayu disingkir bertaburan jadi Parti Keadilan Nasional

    Melayu diganggu disanggah hingga hampir hilang kuasa

    Melayu sekali lagi diganggu diperlekeh agar hilang punca.

    Kerana nafsu itu bangsaku kian layu...

    Apa nak jadi bangsaku...semua angkara yang merapu itu bangsaku berpecah-belah,

    Dulu gagah membelah dunia membangkitkan renaisance Melayu...

    Kini Melayu mahu dikulai layu...sudahkah puas hati kamu?

    Makin kuatkah Melayu...?

    Giliran siapa selepas ini?...jika nafsu itu hidup lagi...

    Allahu Akbar apa nak jadi. Cukup-cukuplah...

    ReplyDelete
  25. Mscai pkr dah menyamar sokong najib....bissa la...pkr suka sokong pm yg bodoh mcm.pak lah dan rosmah nsjib nih...sbb senang kerja depa nnti...mcm.pak lah dulu dulu....tido dan ikut punahsehat tingkat 4 ...skg punahsehat warga asing najib gaji smpi 7 billion...yg ni lansung rosmah suami najib tak jawab.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedapnye hina org dgn perkataan bodoh..
      itu ke bahasa penyokong negarawan?
      cermin pd negawaran itu jgk..
      semoga bodoh tu kembali pd ko dn ktrunan ko 7 krtunan..


      Teruk2 Pak Lah dia terbuka dikritik mahu dgr keluhan akar umbi, gaji kakitangan awam naik tinggi, dan kita kenal hati perut sebenar Cina India..

      negarawan tu? kritik? boleh ke?

      Delete
  26. Another story of PENYANGAK..

    Tabung Haji Pernah Diguna Selamatkan syarikat Bermasalah Di Zaman Dr Mahathir Kutty Menjadi PM..

    Namun, ia bukan kali pertama Tabung Haji, yang memegang amanah menyimpan dana bagi jemaah haji untuk beribadat di Mekah, kelihatan seperti disalah guna bagi menolong syarikat bermasalah.

    Pada 1998, semasa ia dipengerusikan adik ipar Tun Dr Mahathir Mohamad, Allahyarham Tan Sri Ahmad Razali Mohamed Ali, Tabung Haji terlebih bayar dalam pembelian dua bangunan di Kuala Lumpur.
    Dua bangunan tersebut ialah TH Perdana, yang dibeli daripada Maju Holdings Sdn Bhd pada harga RM117.08 juta, dan TH Selborn, yang dibangunkan Swasta Setia Holdings Sdn Bhd dan dijual dengan harga lebih tinggi RM51.38 juta daripada nilai sebenar.

    Tabung Haji membayar sejumlah RM436.38 juta untuk kedua-dua hartanah itu, walaupun penilai menganggarkan ia hanya bernilai RM267.92 juta.

    The Wall Street Journal (WSJ) pada Disember 2004, memperincikan pembelian tersebut dalam artikel mereka, menyifatkan Maju Holdings sebagai “syarikat tidak menguntungkan”.

    Pemiliknya, Tan Sri Abu Sahid Mohamed dilaporkan menemui Allahyarham Tan Sri Dr Abdul Hamid Othman, menteri yang ketika itu bertanggungjawab menjaga Tabung Haji, pada Disember 1997 bagi mempercepatkan jualan TH Perdana (bangunan itu waktu itu dikenali sebagai Maju Junction) kerana berdepan masalah kewangan.

    “Saya memerlukan kelulusan segera anda mengenai perkara ini kerana bank sudah mengeluarkan notis merampas hartanah (itu),” tulis Sahid dalam sepucuk surat kepada Hamid, menurut WSJ.

    Tabung Haji bersetuju membayar RM270 juta untuk hartanah 546,000 kaki persegi itu, pada RM494 setiap kaki persegi, dan mendapat kelulusan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memberi RM220 juta wang pendahuluan seperti diminta Sahid, lapor WSJ.

    Laporan Ketua Audit

    Tetapi menurut Laporan Ketua Audit Negara 2003, Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH) menetapkan bangunan tersebut hanya bernilai RM152.92 juta, atau RM400 setiap kaki persegi dan mendapati ia sebenarnya berkeluasan 372,289 kaki persegi.

    ReplyDelete
  27. “Ini bermakna Tabung Haji membayar RM117.08 juta atau 76.6% lebih tinggi daripada harga penilaian. Ini jelas menunjukkan Tabung Haji membuat bayaran hampir dua kali ganda lebih tinggi daripada harga yang dicadangkan oleh JPPH,” menurut laporan ketua audit itu.

    Menurut laporan itu juga, wang pendahuluan RM54 juta yang dibayar untuk bangunan TH Perdana itu bertentangan dengan kehendak Surat Pekeliling Perbendaharaan yang menyatakan, maksimum bayaran pendahuluan hanya 15%daripada nilai kerja pembinaan, atau RM5 juta sahaja – berdasarkan mana lebih rendah.

    Laporan Ketua Audit juga menyatakan, Tabung Haji memaklumkan kepada Jabatan Audit Negara, ia membayar harga lebih tinggi untuk TH Perdana kerana rangka kerja logam digunakan dalam pembinaan bangunan itu dan ia juga dilengkapi dengan gentian optik.

    Sementara itu, TH Selborn pula hanya bernilai RM115 juta, menurut JPPH tetapi Tabung Haji membayar RM166.38 juta bagi hartanah tersebut.

    Tabung Haji juga mewajarkan harga TH Selborn itu dengan mengatakan ia menggunakan “kemasan berkualiti tinggi” seperti “glass curtain facade” dan ia berkonsepkan bangunan pintar.

    Bukan kali pertama

    WSJ pada 2004 juga melaporkan, urus niaga TH Perdana itu bukannya kali pertama Tabung Haji kehilangan berjuta ringgit kepada Abu Sahid Maju Holdings.

    Pada awal 1996, Maju Holdings menawarkan kepada Tabung Haji pegangan 49% dalam satu projek pembangunan hartanah di Johor Baru. Hartanah tersebut dinilai pada RM137 juta pada masa itu, lapor WSJ.
    Memetik sumber dalaman Tabung Haji, WSJ berkata, pihak lembaga pada mulanya menentang cadangan itu kerana kedudukan kewangan Maju Holdings yang lemah.

    WSJ berkata, Maju Holdings dibebani kerugian terkumpul kira-kira RM47 juta dan lembaga bimbang Tabung Haji bakal terdedah kepada liabiliti berat jika berlaku kenaikan kos semasa projek tersebut berjalan.

    Tetapi, Hamid mengarahkan Razali meneruskan pelaburan, menurut dokumen dalaman Tabung Haji.
    Tabung Haji melabur RM67 juta pada Oktober 1996, hanya untuk projek tersebut serta merta berdepan masalah. Projek itu kini terbengkalai, lapor WSJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. padanlah PENYANGAK bising rupanya dia yang pernah buat..

      busukkk nyerrr.... negarawan ulunggg... puihhh..

      Delete
    2. Itu yg aku katakan Tun M paling lama bulan ogos..Apa nak buat Tun M salah orang diserangnya.Najib .

      Tun M perlu faham pemimpin2 yg ada cukup sayang dgn Tun M tetapi dgn syarat cukuplah sapu duit.
      Dah tua sangat pun masih bernafsu,
      Jangan salahkan Najib kalau Tun M masuk penjara.

      Delete
    3. Bukan ker semua perkara najib mane ade salah?..kan kan ..kan..kan

      Delete
  28. Esok KD buka entry baru lg sbb entry lama gagal lagi.. macai upahan failed...

    hari2 entry kitar semula yg dah lunyai.. basi... isi tin kosong jatuh longkang ( ayat KD jgk)

    lusa KD moderate la semua komen sbb tak tahan lagi.. jadi mcm Din Turtle Sakit Mental tu, Kadir Jasin expired.. tapis basah... kecutttt
    pekung busuk dh mula pecah..

    1mdb kunun... hahaha... nak sgt kau.. tunggu byk lagi nk terburai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imaginasi orang tgh meroyan part 2...kikikikiki!!

      Delete
  29. Pada masa itu senerio ekonomi sungguh berbeza...serangan matawang penyangak soros yg akhirnya talibarut yahudi zionis anwar ibrahim menjshansmkan ekonomi asia...indonesia bangkrup dan soharto letak jawatan...thailand..korea..filipina...akhirnya mrminjam dengan imf...ingat tun yg menyelamatkan ekonomi malaysia dendan acuan srndiri...dahaharta diujudjan masa tu najib buat ape....buat bodoh dengan rosmah. ..skg ekonomi tak diserang atau diancam prnyangak matawang tapi uutang 500 billion dan 1mdb berhutang 42 billion .....aoa nsjib buat masa ini...bsnysk dasar kjaan tun buat untuk wswssan 2020...dari psk lah hingga najib semua dasar tdb tidak dipedulikan. ...klu tun buat dasar indudtri berat nrgara ujud nya proton boleh dicipta kalau dasar ini diteruskan zaman pak lan atau najib srkurang kurangnya malaysia dah boleh cipta jet pejuang srndiri ... tapi apa yg nsjib buat...rosmah buat apa..?.Rakyat perlukan dasar wawasan 2020 tun dirujuk dan di tambahbaikksn lagi tapi 2 pm nini gagal total memacu malaysia .......rakyat nak sesuatu yg terbaik atau lrbih bsik dari tun....pembangkang x kuat cuma najib yg lemah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah... Soros ke penyangak atau Madey pun penyangak..
      alasan lalu menghalalkan Madey menjatuhkan siapa shj yg dia suka?

      zaman Madey pembangkang tak kuat mana tp Madey bikin propaganda..
      media disekat.. zmn tu rileks la mana ade tweeter.. fb.. whats app, telegram yg masa Madey tgh tido pun musuh boleh tabur fitnah berjuta rangkaian..

      bkn main nk bndingkan zmn Madeay.. tp xbnding kan pulak serangan siber yg sgt dahsyat dilalui Najib Pak Lah.. Madey pun pakai senjata yg sama..

      pakai otak laa...nk bnding2 pon..

      Delete
    2. Kau punyer komen pakai otak ker???!!...huhuhuhu!!

      Delete
  30. Pihak yang sokong najib adalah orang PR, sebab nanti hampir PRU 14, adalah modal nak hentam BN, tak caya tanya hadi,dia sokong najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh oii.. kita sokong PM bkn krn pembangkang sokong dia atau tidak
      Kita sokong jika dia layak memerintah mengikut dasar UMNO BN

      Kalau setakat 1MDB macai nk meritkan Najib mesti disingkir..
      adil kah? esok diganti MUhyiddin.. Madeay buat hal lagi.. merit dgn isu baru..
      pastu berapa puluh org lagi macai perlukan utk dikorbankan mengikut selera Madeay??

      Delete
    2. Macai oii..yg ko nampak 1mdb..yg rakyat nampak..macam macam..yg jd korban umno, bukan najib..adil ker?

      Delete
  31. Dasar lanhit terbuka zaman tun dah ujud...blog dah intetnet wsb page dan ujud blog dah ujud....industri dot com dah ade.... media internet dah ade.....tun pun kena fitnah srmasa bkack September serangan matawang dan banyak mrnteri berpaling tadah dan sebagsinya pusat fitnah bersumber dari Singapore. ..semua ini era tun dah rasa fitnah tsb.... baca buku la bukan dengar ceramah rosmah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasar langit madeay ialah jangan kritik dan bantah dia..
      internet zaman Madeay xmeluas mcm skrg
      ngok.. zaman tu ade mobile content mcm skrg ke sampai dlm jamban pun ko boleh post blog

      Penipu sgt lah nk bgthu zaman Tun internet bebas mcm skrg?
      kering punya menipu.. zaman MAdeay bukan skdr internet.. Harakah pun xboleh jual sesuka hati..

      Madeay ni nyayok.. macai pun ikut.. apalah nasib UMNO..

      Delete
    2. Nasib umno ..dapat najib jadi presiden..dapat ngko jadi macai...nasib.. nasib

      Delete
  32. Pembanhkang dokobg najib sbb najib bodoh dsn lemah macsm pembsngkang sokong pak lah dan hentam tun pada masa tu.....pemimpin bodoh mcm najib mme pembangkang suka.....senang dikerjakan nni...

    ReplyDelete
  33. Bro KD, bukan main takut lg najib pada artikel artikel kau bro...berebut rebut macai macai ah jib gor mengomen pertahankan najib..
    Bro ..kau berjaya buat telo najib goyang...
    Separuh dari komen komen ni dtg dr org yg sama..macai ..tetap dan berpencen

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah ko troll KD yg dh gelabah ke?
      KD dan Madeay yg semakin kecut.. atau Najib?

      Najib tersenyum riang xde mslh.. yg muka monyok ialah MAdeay.. susah hati rahsia busuknya tak selamat


      Yg ko komen tetap tu bagus ke?
      komen utk jatuhkan pemimpin Melayu Islam.
      Ko bkn komen utk jatuhkan Nga Kor Meng ke.. Lim Guan eng ke


      Kotor taktik punya balaci Madeay..

      Delete
    2. Najib tersenyum riang sbb ader macai bangang mcm ngko..
      Da pegi buat repot polis??!!...macai..sembang pung pang pung pang

      Delete
  34. KD
    Tun ini pada eranya cukup hebat, Buku malay di lemma dihentamnya Tuanku Abdul rahman.Musa hitam dan Tengku razaleigh kecundang.Soros dikritik.Pm Australia paul keating bergaduh. Macam2 la...

    Itu la perangainya..Memang hebat dan dunia kagum.

    Cuma Tun M silap satu je Najib bukan pemain catur.Dia tak suka politik longkang.Dia suka intergriti Ini yg Tun M kalah habis.

    Tun M sebenarnya pandai manipulasi.Tun M takda fail penyelewengan semua hanya propaganda. Tun M menyerang Rosmah bukan kerana isu kebas duit tetapi mengikut rentak politik pembangkang yg bangang itu aje.

    Tun M memang silap.
    Tun M ada masa bertaubat atau terima akibatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyyoo..bertaubat atau terima akibat...euiii...takuuuuttttnyer...
      Bagi komen pakai anonymous, jalan daa..

      Delete
    2. Saje je itukan propaganda geng Tun M, Jenis sembang kencang .
      Yang menarik isu Altantuya dengar cerita Tun M bakal berkumandang semula kes mahkamah ini cuma kali ini gunakan rentak Rock.Geng Tun M dah mula lambai tangan kerana isu Altantuya akan heret Najib..Sembang kencang la takuuuutnya ha ha ha...

      Sudahlah yg terbaru Mat said pulak buat cerita 1mdb nak cagar minyak..wow hebat ex MB yg tak tahu buat kerja ini.

      Aku suka sekarang semua kepala UMNO yg tak betul bersam-sama Tun M.cantiiik sungguh perjuanganya...

      Delete
  35. Macai Madeay berani jwb gitu2 je..
    terlopong sudah.. nak cover pekung sebenar Madeay..
    mmg dia bijak buat propaganda dan tutup rapat isu.

    Zamannya isu yg sepatutnya jd isu tp tiba2 hilang..
    semua menteri diam.. MT2 semua buat statement 'wajar'.. 'bagus'..' tepat'..

    naik tol setiap dua tahun zaman Madeay adalah suatu yang 'bagus'..
    tp zaman Najib kenaikan tol di kekang.. itu 'merugikan rakyat'..
    senget kepala hotak pencacai Madeay..

    ReplyDelete

PM SELEBRITI

Setakat ini apa berita yang ada nilai ekonomi dari Anwar...