Tuesday, May 12, 2015

Saolan Cepu Mas..

" Saya adalah penyokong tegar parti pembangkang... walaupun saya Melayu, saya pangkah DAP.
Saya juga ada seorang kawan, Jhonny Low...dia pangkah PAS.
Jiran saya, Samy..pangkah PKR"

" Saya kakitangan kerajaan dan kawan-kawan bekerja sendiri, 
berpendapatan RM3,000.00 ke bawah dan penerima BRIM sejak dua tahun yang lalu.. "

" 10 tahun dahulunya kami sokong BN tetapi sekarang sokong Pembangkang.."

" Adakah tindakan kami ini salah ? "


# Moral of the story?

39 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD tahun lepas , hang punya blog ni macam tak laku cuma empat lima orang bagi komen , sekarang hampir berpuloh puloh orang masuk bagi komen , taniah KD naik rating la kau , walau pun banyak yang komen macam orang bodoh dan pengampu, itu belakang kira la yang penting maju.

      Delete
    2. Dulu tak ramai kerana KD bukan mengampu Tun M. Ini dah teruk sangat sampai Tun M tibai Bini pun KD nak ikut .Mana ada kelas.

      Aku harap isu Bini Najib kalau ada puteri masuk bagi komen meriah sikit.

      Delete
  2. Allamak. .sendiri buat pusing pusing sendiri tanya aku Pening ka?
    Apa punya DOL ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah pening pening la..hang jaga sajalah ikan hang...sembang deraih

      Delete
    2. Non oi. ..bab ikan tu memang aku kena jaga lah...ikan2 tu pon ashek peringat aku suruh jaga depa tau..hang mana tau bahasa ikan. .hang ngomen2 kosong expert ler

      Delete
    3. Baguih la hang paham bahasa ikan..jgn hang tak paham bahasa sudah lahh..

      p/s,: kalo aku beli ikan hang bole dpt discount ka?

      Delete
    4. Kita kena faham antara politik dan bisnes. .junjonglah idealisma masing2 .aku kata idola hang hang kata idola aku. Aku sembang diraih hang pun sama deraih jugak. ..bila bab bisnes kita adopt pendekatan lain. Aku ada kepentingan untuk buat untong sikit lah. kalau hang betui2 jujoq nak chari pendapatan tambahan aku boleh bagi discount berpatutan..win win..marketing pressure aku jadi kurang sikit la. ..hang betui2 boleh dispose nanti ka? Nak yang hidop ka atau yang mati dalam tong ais? Aku belah Perak, Batang Padang . 45 mins to KL. Ladang aku Barkah Saujana Fish Farms ..orang Lembah Kelang ramai..demand ok..Hang ada tanah dalam 1000 kaki pun jadi lah..aku construct fibre tank simpan yang hidop sana. From there hang distribute ..boleh berjaya..ko nak pakai Ferrari aku tak jamin..tapi kalau 3 atau 5 series BMV tu ada harapan..

      Delete
    5. Ted Manoff...bab bisnes aku sokong hang 1000%.. kita cari sendiri, tekun...jangan dok rembat duit dana awam.

      Delete
    6. Dana Awam hanya mainan persepsi negetif Tun M.

      Tun M tak layak membicara Dana Awam kerana rajkus digunakan menyelamatkan perniagaan anaknya.

      Yg layak Najib kerana Membantu Tabung Haji meningkatkan perniagaanya.
      Harap fahami Najib bukan mengambil duit tabung Haji tetapi memberi tanah bernilai di TRX yang menguntungkan.

      Delete
  3. Anda adalah pemegang dan pengamal demokerasi, saya dulu pada tahun arwah Ust Fazil Nor, saya penyokong tegarnya, tetapi apabila wujudnya Pas dalam PR, saya mengamalkan juga sikap demokerasi, Saya pangkah BN

    ReplyDelete
  4. Saya sokong najib dan rosmah ambil duit 1MDB sebab dia melayu....kalau cina ambil kita jadikan 13 mei semula!!!!

    1 bugissssssss....ehhhhh silap.....1 malaysiaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau di Malaysiakini komen2 macam ini aku panggil macai tetapi disebabkan di tempat KD aku nasihat jangan fitnah kalau ada bukti bawa ke mahkamah.

      Delete
  5. ITULAH DEMOKRASI (CIPTAAN YAHUDI) NAMANYA....
    SUKA ATI SAPER SAPERLAH NAK PANGKAH PARTI CAP APA...
    JADIK BAIK KERAJAAN MAUPUN PR, JANGAN BISING2XLAH...
    ANDA SENDIRI (BN DAN PR) ADALAH PENYOKONG DAN PENGAMAL DEMOKRASI.
    JADIK MORALNYA: JANGAN TUDUH TAK KENANG BUDILAH, CINA NAK APA LAGILAH.. BLA BLA BLA...
    ORANG CINA FAHAM MAKSUD DEMOKRASI. MELAYU MASIH BARAI, MUDAH MELATAH.
    HEHEHEHE.... SOLAN SAYA: ANDA SEMUA FAHAM MAKSUD DEMOKRASI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu kena tanya Mr Mampos Bean..dia ada kata itu kue raya ka?

      Delete
    2. Jangan smpi mr mampos bean order kue raya dgn hang..hang pulak pi hantaq ikan..naya lah kwn tu

      Delete
  6. Pukimak ted manoff!! Merata2 blog ada posting bodek ko, baik ko gentel telo dari post yg bukan2! Ke ko nk aku jentik2 telo ko lahanat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua anti Najib kena terima hakikat ramai akan bangkit pertahankan Najib.Selama ini Tun M tibai ramai yang sabar.

      pengkomen pro Tun M dan melampau sangat merata-rata fitnah.

      Delete
    2. Kakbedah ni dah gatai bijik. ..melatah ngalah keling mabuk toddy

      Delete
  7. Ted manoff,rosmah dan najib ada berbillon dalam bank....kau ada apa???kau tahu x anak tak menjadi kalau bagi makan duit haram 1mdb???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh sampai masanya bijak sikit komen2 anti najib.Kalau ada penyelewengan bawa ke SPRM

      Delete
    2. komen taraf longkang
      tuduh sedap2 org ini itu ada billion2..
      sewel sungguh puak2 Madeay ni.. meroyan dgn wang billion2

      apakah krn Mirzan dan Mokzani gagal dlm bisnes, meroyan tu melebar kpd macai?

      Delete
    3. Masa zaman Tun M memang la anaknya tak gagal .Nak gagal macam mana sekali bail out billion la.Sampai ke anak cucu tak mampus.

      Delete
  8. Isu UMNO Kukuh dengan sokongan 88 kerusi Parllimen memang menjengkilkan bagi yang ada sakit hatinya. Aku faham KD hendak bermain persepsi bahawa Kerajaan BN amat getir.

    PRK Rompin membuktikan sebaliknya.Adakah UMNO kalah teruk? Adakah PAS menang bergaya?
    Ingat ya serangan Tun M bukan sehari dua tetapi hampir berpuluh-puluh bulan.

    Tun M dibantu KD hanya bekerja menjatuhkan dan membuat persepsi buruk kpd UMNO...Malah Pakatan terus menerus fitnah.UMNO kalah terukke di permatang pauh?

    Kalau dahulu KD berbangga mengatakan isu 1MDB rakyat akan bangkit tetapi terbukti SALAH. Malah Tun M yg dikatakan Negarawan pun Bodoh dalam bacaan politiknya.

    Apa yg berlaku Tun M pula sudah mula main isu fitnah bini Najib yg cukup memalukan bagi seorang negarawan.

    KD boleh bermain persepsi tetapi hakikatnya rakyat seluruh Malaysia yg akan mengundi.Ingat ya Undi seluruh Malaysia bukan hanya undi katak di bawah tempurung.

    Sudah sampai masanya geng2 KD bukalah mata lihatlah sokongan UMNO BN kenapa setiuap kali PRU terus memerintah.

    Buatlah sedikit kajian di 2 PRK tempohari.Kajian biarlah adil .Ingat serangan Tun M ,KD dan Pakatan masih gagal dalam Isu paling besar kos kehidupan meningkat dgn perlaksanaan GST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAKAP BANYAK PUN TAK GUNA KANNN...
      PRU14 AKAN BUKTIKAN SAPE PUNYA RAPU YANG BETOI..
      HEHEHE...
      MR PM, ARE U READY? ARGGHH.. STILL NOT LEADY LAH...
      SOLI3X....
      GIV ME TILL 2020... 2017 CANCEL....
      BOLEH?

      ALA, X JANTAN LAH MCM NI DATO SERI... KATA BUGIS MARI...
      2016, AMACAM? KASIK DATO SERI TUKANG MANA YANG PATUT DULU.
      2016 CANTIK LHA TU...
      ADA BRANI DATO SERI?

      Delete
    2. Betul aku setuju..

      PRU 14 lama lagi bukan 2 bulan lagi.

      Yang peliknya KD.Din Turtle,Kadir jasin diketuai Tun M kerjanya asyik politik longkang je.
      Dengar cerita KD ada beratus-ratus salah laku Najib yang belliau akan terus kempen sehingga PRU 14.
      Haibat geng2 Tun M.

      Aku cabar Tun M kalau ada bukti bawa ke muka pengadilan.Dah sampai masanya jangan bermain politik longkang Malula anda Negarawan.

      Moral:
      Jangan tibai bini bila dah rasa nak kalah.Malu la wei

      Delete
    3. Yang tu aku setuju...bila usik bini tu dah macam pompuan bergaduh..hat tu ka level pendekar Keling ? Ish ish

      Delete
    4. AKu pun ada byk bukti untuk londeh penyelewengan Mamak Madeay Kutty ni
      Jangan ingat tua mereput macam tu kebal dari undang2..

      Jadi negarawan yg penuh dengan najis terpalit.. tp mahu kunun cuci najis org lain yg belum jelas..

      memalukan..
      paling bodoh dan jelik balaci2 yang sokong org mcm ni dan menjatuhkan orang lain!

      Delete
  9. Saya buat kerja saya... dlm linkungan apa yg saya boleh sumbang pd masyarakat... saya tak suka peniaga yg lari cukai dan naik kan harga brg... jadi saya boikot mereka... saya tak suka meteka yg suka maki hamun ...jadi saya ignore mereka... saya tak suka org yg bermegah2 dan bermewah2 ...saya doakan agar mereka berubah dan bersederhana... saya tak suka menokok nambah orang yg suka mengumpat, mengata dan menuduh dan menghina orang lain... tapi saya tetap mendekati mereka muga2 mereka sedar satu hari nnt. Saya ade krlemahan dan saya suka Allah Maha Mengasihini... saya di beri peluang untuk memperbaiki diri saya.... kejayaan bangsa dan agama saya terletak pada diri saya sendiri... saya berdoa anak cucu saya pun begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejayaan anak cucu saya terletak pd diri saya sendiri...semoga Allah beri saya kekuatan, kebijaksanaan memegang amanahNya membesarkan anak2 saya menjadi hambaNya yg menegak dan memertabatkan bangsa dan agama. Semoga dipermudahkan.

      Delete
    2. Yang paling hebat komen.Sukar dilaksanakan kerana kasih sayang antara sesama insan sudah pupus.

      KD tidak mungkin boleh menerima komen sebegini..Maafkan KD.

      Delete
    3. Setuju!
      Malangnya KD dan balaci2 Madeay tak boleh terima prinsip mulia mcm ni
      bg mereka ialah KUASA dan WANG ialah Tuhan dlm diri mereka.

      Delete
    4. Yang hampa dok tibai aku sama buat apa, terasa pula aku ni macam Menteri dan Majlis Tertinggi...kahkahkah

      Delete
    5. Bukan macam itu maksudnya..
      Engkau adalah Tentera Merah Tun M.
      Taat Setia engkau kepada Tun M.
      Maka selayaknya engkau terus menerus menjatuhkan UMNO dibawah kepimpinan Najib.

      Delete
  10. Rakyat biasa yang tiada masa berpolitik yang jadi mangsa selepas setiap PRU. Janji-janji manifesto semua tak boleh harap langsung. Inilah rungutan asas Rakyat kalau nak tau.

    1. Harga minyak masak biasa bila nak turun? Harga kelapa sawit dah jatuh!
    2. Harga beras, tepong, gula, sayur-sayuran, hasil laut?
    3. Bil letrik, air, pembentungan, talipon, internet,, tambang bas, teksi, LRT dan tol-tol?
    4. Cukai pintu, cukai tanah, lesen runcit, parkir?
    5. Gaji berpendapatan rendah, pencen, BR1M, bila nak naik?

    Benda-benda asas ni settle dulu, sebelum minta undi lain kali!
    6.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR, 9 Mei (Bernama) --

      Kerajaan terus komited untuk menambah baik dasar berkaitan mengurangkan kos sara hidup yang telah dilaksana selain memperkenalkan dasar baharu bagi membantu rakyat, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

      Dalam hal ini, perdana menteri berkata, kerajaan sentiasa terbuka untuk mendengar pandangan pelbagai pihak.

      "Menangani kos sara hidup adalah keutamaan tertinggi dalam penelitian setiap keluarga dan sebab itulah kerajaan memperkenalkan pelbagai kaedah dan cara (untuk mengurangkan kos sara hidup).

      1


      "Mungkin tidak lengkap tetapi macam-macam usaha yang telah kita lakukan. Ada yang diketahui ada juga yang tidak diketahui, ada secara langsung dan ada juga secara tidak langsung," katanya berucap merasmikan Sidang Meja Bulat dan Bicara Kos Sara Hidup Pemikir Muda Malaysia di Bangi Sabtu.

      Menjadikan sektor pendidikan tinggi sebagai contoh, beliau berkata sudah ada elemen subsidi oleh kerajaan yang dinikmati golongan pelajar seperti tiada kenaikan yuran pengajian di universiti.

      Malah, Najib menarik perhatian bahawa secara purata kerajaan menanggung sebanyak 90 peratus kos pengajian tinggi di negara ini manakala pelajar hanya membiayai 10 peratus sahaja kos tersebut.

      "Jika tidak mampu menanggung kos 10 peratus itu, kerajaan menyediakan pinjaman PTPTN (Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional) dan ada antara pelajar kita yang mendapat biasiswa," katanya.

      Beliau berkata di Malaysia soal pendemokrasian pendidikan atau akses kepada pendidikan berkualiti tidak bergantung kepada kemampuan kewangan sebaliknya keinginan dan kesungguhan seseorang itu untuk belajar.

      Katanya keadaan itu berbeza dengan banyak negara lain di mana rakyat mereka tidak mampu melanjutkan pengajian ke peringkat tinggi disebabkan kos pengajian yang tinggi.

      "Tapi di Malaysia, walaupun berasal daripada keluarga yang tidak berpendapatan tinggi tetapi masih mampu menjejak kaki di universiti kerana dasar kerajaan, kita percaya bahawa setiap insan berpontensi untuk belajar kepada peringkat sehabis tinggi," katanya.

      Najib turut menyentuh mengenai perkhidmatan kesihatan yang disediakan kerajaan seperti Klinik 1Malaysia dan hospital kerajaan yang mengenakan bayaran yang sangat rendah untuk rakyat mendapatkan rawatan.

      Katanya kerajaan juga menyediakan perumahan mampu milik untuk rakyat dengan sasaran untuk membina hampir satu juta unit rumah mampu milik dalam tempoh lima tahun termasuk yang dikhususkan kepada golongan belia.

      "Kita ada Skim Perumahan Belia yang mana kerajaan memberi RM200 kepada 20,000 belia yang telah berkahwin untuk tempoh dua tahun pertama bagi mengurangkn beban ansuran pinjaman bulanan perumahan dan pengecualian 50 peratus duti stem ke atas perjanjian pinjaman," katanya.

      Najib berkata pelbagai lagi dasar dan langkah lain yang diperkenalkan kerajaan merangkumi pelbagai perkara seperti pengangkutan awam dan pembiayaan keusahawanan yang diharap dapat membantu rakyat mengurangkan kos sara hidup.

      Turut hadir pada majlis itu isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, Presiden Pemikir Muda Malaysia Mohd Rafiq Naizamohideen dan Naib Canselor Universiti Kebangsaan Malaysia Prof Datuk Dr Noor Azlan Ghazali.

      -- BERNAMA

      Delete
    2. Jawapan lain pulak diberikan oleh Bernama. Kalau jadi Menteri , fail terus. Anon tak tanya pun tentang pelajaran atau perubatan? Mungkin belum lagi.

      Jawab ler 5 soalan asas keperluan tu dahulu. Memang tanggungan orang ramai yang semakin berat.

      Jangan pulak jawab harga tambang kapalterbang, mercedes, caviar, jam tangan Rolex tak naik, boleh tak?

      Delete
  11. Menurut Najib tuduhan itu dibuat dan ditujukan kepada dirinya dalam kapasiti peribadi dan dakwaan beliau mencuri wang rakyat adalah satu pencemaran ke atas reputasi peribadinya.

    Menurutnya, Pua tidak mendapatkan sebarang maklum balas darinya dan video itu berat sebelah.

    Menurutnya lagi, lembaga penasihat 1MDB yang dipengerusikannya tidak mempunyai peranan dalam operasi harian kerana ia dilaksanakan oleh ahli lembaga pengarah dan pihak pengurusan.

    Perdana menteri juga menegaskan beliau akan membuktikan ucapan dan ungkapan yang dibuat Pua dilontarkan semata-mata untuk memajukan kepentingan politik peribadinya dan DAP

    ReplyDelete

HUKUM BERSUMPAH DENGAN NAMA ATAU SIFAT ALLAH

  HUKUM BERSUMPAH DENGAN NAMA ATAU SIFAT ALLAH YANG DITERJEMAH   ADMIN PMWP    13 MAC 2020    JUMLAH PAPARAN: 29718 Soalan Assalamualaikum S...