Friday, May 22, 2015

Ingatan Yang Baik Buat UMNO

Nak ingatkan UMNO bahawa dengan nenek tua kerepot yang kau orang caci siang malam  ini pun kau orang kalah, macamana boleh mampu menang di PRU14...

Agak-agak kalau Muhyiddin atau Najib atau Rosmah lawan Jijah di Permatang Pauh boleh menang ke (?)

Dah buat post morterm (?) dah tahu puncanya....dulu kalah pun dah buat post morterm.. lepas tu kalah...buat post morterm...berapa banyak post morterm daaaa...salah satunya sudah diluahkan Muhyiddin - dia sendiri tak tahu apa nak jawab tentang 1MDB - blank !!!!!!

Satu lagi, UMNO tu berat, overload, liabiliti dengan pemimpin bermasalah, kena delete...simpan dalam recycle bin

Aku tanya, jangan nak emo dan mengamuk pulak..jawab elok-elok, kita bincang.




Vedio ucapan Muhyiddin didedahkan oleh Pemimpin Bahagian mewakili grassroot dan rakyat untuk bercakap secara langsung kepada Najib dan UMNO tetapi kini dikatakan diputarbelit oleh pembangkang dan jemuan.
Hakikatnya mereka sendiri cuba berbohong kepada rakyat untuk menyatakan Najib disokong kuat 100% oleh orang UMNO (?) Mereka masih hipokrit cuba menyalahkan pihak lain. Akar umbi UMNO perlu juga tahu luahan hati sebenar Muhyiddin.
Mereka tidak lebih baik pun dari pembangkang sebenarnya. Malah kalau dilondeh lagi..makin teruk kurapnya.

Mereka sangkakan mereka lebih baik dari ahli UMNO yang minta Najib berundur secara terhormat.


29 comments:

  1. Kalau ayahanda tun mahathir pun bertanding disitu pun saya jamin mesti kalah jugak sebab penduduk disitu sudah fanatik yg teramat kpd ketum....mn family

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Mahadey akan kalah pun. Mungkin lebih teruk kerana beliau dah datuk tua nyanyok.

      Letak Panglima Bugis, gerenti menang. Percaya ke tidak?

      Tapi TPM jangan letak sebagai Pengurus Pilihanraya UMNO seperti yang lepas kat situ. Mungkin kena sabotaj, tak?

      Delete
    2. Anon 1:52:00 ngko ni betul lar pencacai dewa..panglima bugis gerenti menang menang...aper ker bodohnyer ngko ni..undi kesuluruhan PRU lepas seluruh negara hanyer 47%...lagi ngko nak riak dgn panglima bugis penakut bini ngko tu

      Delete
    3. Aku rasa yg blh menang sorang je...BAPA PARIAH 1:52 NI...psl kaki tonggeng gak...hahaha

      Delete
  2. Betul aku sokong 100! Kalau perasan la dari masa pru 13 lagi dok dengaq pasal post mortem post mortem apa hasil dari post mortem tersebut? Post mortem taik kucing! Lepas tu pasal dalang lahad datu pun sampai sekarang tak dedah2 lagi. Cuma aku perasan satu ja kerajaan bawah Najib sekarang apa yang aku nampak setiap satu2 perkara tu dibiarkan begitu sahaja kononnya rakyat akan lupa la...tapi dia lupa...orang zaman dulu boleh la nak tipu...tapi orang zaman skrg dah cerdik sikit... Ah jib gor must step down sebab dia seorang pemimpin yang tak boleh pakai.

    ReplyDelete
  3. Anon diatas salah.jika Madey bertanding kt Permatang Pauh mesti menang tapi kena lawan umno lah sebab jika menang akan dilantik sebagai ketua pembangkang.bolehlah hancurkan umno dari luar dn dalam.

    ReplyDelete
  4. Ramai yang tidak ketahui bahawa Panglima Bugis sebenarnya seorang pemikir Strategik yang amat handal.

    Cuba fikir sejenak cara beliau mengatasi sebarang krisis yang melanda UMNO dan Negara sejak tahun-tahun kebelakangan ni berbanding cara PM-PM dahulu. Mahadey cuma tau memerintah dengan kuku besi. Abdullah terlalu lemah dan membiarkan orang lain membuat kerja-kerjanya kerana mungkin sebagai seorang alim, amatlah susah membuat sesuatu secara sendiri. Tetapi Panglima Bugis ni lain sikit. Beliau amat berpengetahuan dengan strategi perang. Cara beliau berperang serupa cara Sun Tzu samada di medan perang ataupun dalam politik.

    Ancaman terbesar BN selepas PRU 2008 dan 2013 ialah Anwar Ibrahim. Cara Mahadey berfitnah, menangkap, menumbuk dan penjarakan Anwar tidak nampak berkesan pon keatas PR. Cara Abdullah dengan video seks dan itu dan ini pon juga tak berkesan.Tetapi cara Panglima Bugis ni mengakhiri riwayat politik Anwar dengan Anwar didapati bersalah oleh Mahkamah dan dipenjarakan amat efektif sekalli. Sahingga sekarang tanpa Anwar, PR semakin kusut dan berperang antara mereka atas prinsip parti masing-masing yang tidak sehaluan. Adakah sesiapa nampak strategi caranya Panglima Bugis ni berperang? Jika Mahadey, seluruh dunia akan ketahui dia dapat menghapuskan lawannya dengan berteriak-teriak Agama, Bangsa dan Negara. Kalau TAB, mesti disamakan dengan cogankata beliau Cemerlang, Gemilang dan Terbilang. Siap dengan justifikasi agama Hadhari sekali.

    Menawan balik Perak selepas PRU 2008 dan Kedah pada tahun 2013 pun tak semua ketahui apa yang Panglima Bugis ni buat di belakang tabir.

    Banyak lagi cerita sebelum cerita 1MDB terkeluar baru-baru ni bagaimana Panglima Bugis mengalahkan musuh beliau secara berstrategi yang licik. Antaranya pengambilan balik bank-bank, sistem kewangan, tepung, gula, salah guna subsidi, tanah, perumahan, sistem pendidikan dll.

    Sebelum membuka cerita 1MDB, mestilah diketahui apakah ancaman yang dihadapi beliau sebagai Presiden UMNO dan BN dan selaku PM Negara. Ancaman yang dapat mengugat kedudukan UMNO, BN adalah:

    1. Cara tajaan wang daripada kroni-kroni lepas-lepas untuk setiap PRU semakin berkurangan. Kenapa? Adakah kerana PR semakin kuat dan kroni-kroni mula menaja kedua-dua pihak? Ataupun kroni-kroni dah nampak kemungkinan BN akan kalah dan tidak pasti wang yang diberikan akan dapat balik selepas PRU? Atau kroni-kroni dah semakin tamak dan songlap wang tu untuk sendiri dan saudara mara?

    2. Wang kerajaan untuk dibelanjakan pembangunan sebagai modal politik pun terhad. Kejatuhan harga komoditi dan minyak gas menjejaskan lagi kantung kerajaan.

    3. Parti-parti PR semakin kaya dengan penguasaan kerajaan negeri-negeri Pulau Pinang dan Selangor, dua negeri yang paling kaya. Dengan wang yang kini diperolehi oleh PR, pembangunan tidak boleh lagi digunakan sebagai modal politik untuk menang pilihanraya.

    4. Meningkatkan taraf hidup kakitangan kerajaan dengan berbagai cara selain kenaikkan gaji supaya mereka-mereka terus memberi undian mereka kepada BN yang merupakan blok terbesar undi selain penduduk FELDA, Felcra, Risda, Mardi, Mada, Ketengah dll. Tetapi kantung kerajaan tidak mencukupi.

    5. Menaik taraf hidup kaum Bumiputera terutama kaum Muslimin melalui pemberian subsidi, biasiswa, tabung-tabung, skim simpanan, tabung hartanah dll. Kaum lain juga tidak ketinggalan melalui skim simpanan, tabung-tabung seperti KWSP, bursa saham, modal perniagaan dsbnya. Tetapi kantung kerajaan dan kantung Parti-parti BN terhad.

    Habis, macam mana nak selesaikan ancaman-ancaman dan masalah-masalah seperti ni supaya menentukan UMNO dan BN masih kekal pada PRU-PRU yang akan datang?

    Tidak kah semua terfikir 1MDB adalah suatu strategi kearah membantu kearah ini dan bukannya untuk mengkayakan Panglima Bugis? Macam mana lagi nak terangkan secara terbuka kepada semua?

    Jadi, kita tengok pula pelaburan yang dibuat 1MDB dan dimana wang tu dah pergi, kan?


    akan bersambung.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ah jib gor ni pemikir strategik yg handal...

      1. Nape dia memerlukan beratus ratus penasihat ( yahudi ader, british ader, cina bukit ader, jawa totok ader)

      2. Adakah menjemput penyanyi korea PSY membuat konsert di penang tu stategi yg hebat ( ke laut sudahnyer)

      3. Perairan negara ( sabah) bolos sepanjang masa, penculikan berleluasa...hebat ker?

      4. Utk.menambah pendapatan negara., GST di perkenalkan, ..hebat ker?

      5. Nilai ringggit di nilai paling teruk prestasi di asia...hebat ker..?

      6.. adakah menghumbankan anwar ke penjara memerlukan pemikiran yg tersgt hebat..bersumpah sumpah dlm masjid..itu keje pemikir hebat ker..

      7..berbohong di parlimen...hmmm..hebat?

      8. Berlaga angin dgn org tua da berumur 90 pun da goyanggg?...hebat?????

      Rakyat berkemampuan berfikir dan menilai pemimpin maner yg tak berotak!!

      Delete
    2. HAHAHAHAHAHAHAHAHA PANGLIMA BUGIS KONON PIGIDAH...

      Delete
    3. Perak??? Ooi badigol sood...klu x krana bbrp mmat gampang yg lompat, perak bukan bn punya....

      Delete
    4. Anom 3:29 am...

      Toksah buang masa nak nyambung meracau sebab anom 4:10 am lebih bijak lagi cerdik menangkis luahan kamu bak sampah yang semak lagi menyemakkan ruangan KD di sini. Mentelah Najib kamu tu pun dah kelihatan bernazak nyawa2 ikan tunggu masa nak gol je.

      Allah panjangkan usia Tun Mahathir. HIDUP UMNO tanpa Ajibghor & Semah..!

      Delete
    5. Anon 3:19...x yah sambung2...hang bagi tau dulu mana duit 42b tu pegi...duit tu blh tlg rakyat kan? So jgn ckp byk...bg tau mana duit tu pegi dan tolong explain nape kangkung nipu 1 malaysia dlm parlimen...kata nak tolong rakyat kan?

      Delete
  5. Kesian najib, setiap saat tersedak.. sejak akhir2 ni najib jarang plak bwk rosmah dlm majlis2nye.. knpe ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalak jarang...siap bawa g parlimen lgi...parlimen da jdi mcm company keluarga plak...

      Delete
    2. Bercakap tentang sesi parlimen hari ini, nah saya copy paste nukilan seorang teman dari blog Chedet yg cukup mengkagum & mengujakan buat tatapan & hiburan ketika kita sedang merintih menanggung beban hutang berbilion-bilion dek ulah pihak 1MDB yg diketuai oleh Najib & isteri. Jeng jeng jeng, selamat membaca..........

      1.Dahulu Najib “kencing” semua rakyat Malaysia pasal duit di bank Singapura.
      2.Tapi sekarang Najib telah “terkencing” dalam seluar apabila penipuan beliau telah bocor.
      3.Sebab tu lah Speaker Dewan Rakyat komplen bahawa tandas tak cukup kat Parlimen.
      4.Kerana beliau selalu melihat Najib “kencing” dalam dewan semasa dewan bersidang.(tipu kita)
      5.Tapi akhir-akhir ini,Tan Sri Pandikar Amin Mulia melihat Najib “terkencing” dalam seluar pulak.Tak sempat ke tandas kerana tandas penuh.So,tambah tandas di Parlimen supaya semua orang boleh kencing.
      6.Dengar cerita Si Rosmah pun ada pergi ke Parlimen semasa pembentangan Rancanga ke 11.
      7.Mungkin nak jaga Abang Najib nya supaya jangan kencing dalam seluar lagi.Dia ada bawak seluar termasuk seluar dalam spare
      8.Atau nak suruh Abang Najib nya kencing dalam dewan lagi semasa dewan bersidang.(nak tipu kita lagi)
      9.Atau Si Rosmah nak cuba “kencing” dalam tandas baru di Parlimen.
      10.Saya tidak kena “kencing” lagi oleh Najib kerana saya tidak melihat beliau “MENIPU” semasa RMK 11 di Parlimen tempohhari.
      11.”Si bodoh” Second Finance Minister Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah dengan senyuman kambing atau bodohnya mempertahankan AH JIB GORILA yang telah menipu atau mengencing kita semua.
      12.Kalau beliau bermaruah letak saja jawatan dan suruh AH JIB GORILA buat press statement tu.
      13. Kedua-duanya,AH JIB GORILA dan Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah adalah sama bodoh kerana
      14 Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah bodoh kerana “sudi” di perbodoh oleh AH JIB GORILA untuk buat press statement tu.
      15.Najib bodoh kerana dia tak kenal “cash” atau paper asset dan terpaksa menyuruh Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah menerangkan mana satu “cash” dan “paper asset”.
      16. Kedua-dua mereka mungkin kenal (atau mereka adalah) “ASS ET” tanpa ET di belakangnya.

      Wassalam.

      Delete
  6. Go on Jib. ..jalan terus..untung sabut timbul...selebihnya tawakkal..Machai2 termasok KD tetap jadi Machai sebelum, sekarang dan selama2nya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya jib , jalan terus..terus ke gaung...ted manoff bukan macai..cuma penjual ikan.bermulut hanyir...

      Delete
    2. Ni la pemikiran mangkuk hayun penyokong najib..."untung sabut timbul"...yg si kangkung ni dok jaga negara la ted manof bahlol...bukan g main kat genting...tiap tindakan mesti dikaji teliti, bincang dll bukan ikut sedap MAK BAPA KO je buat taruhan....DASAR BAHLOL

      Delete
    3. Bernas menipu wat per??? X pernah dlm sejarah dunia pm nya menipu rakyat terang2 di parlimen...bertulis lagi...dasar bangsat negara nya pm...lepas ni susah le nak cari mkn luar negara...bila org tanya dtg dr mana...malaysia..."ooh negara pm dia penipu tu ya?"

      Delete
    4. Aah ya...akan terbentang jalan keluar untuk PENIPU BANGSAT NEGARA...

      Delete
    5. Ko yg patut g sklh blajar blk peribahasa...guna untung sabut timbul tu bukan utk keja serius gomen le mangkuk...kalau keje macam ko tu tak timbul sabut pun takpa. Gomen bukan nak mencuba2 utk tadbir tapi gomen kena bertanggungjawab mentadbir secara terbaik dan teliti....

      Tu ler asik dok mgan belacan, otak pun da jdi otak udang

      Delete
  7. Aku tengok komen kat sini, taraf paling low...

    Otak dah korup...tak Nampak kebenaran dah.

    Hormatlah pemimpin......at least BN didominasi oleh UMNO parti Islam/melayu.

    PR, wujud ke??? pakatan mulut ajer...menipu rakyat...siapa yg dominan?? aku Nampak macam DAP ajer yg vocal...PKR dan PAS hancus....Kepada puak ini kah nak diberikan pentadbiran negara????

    Fikir fikirlah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau salah faham bro..
      mereka yg komen dlm blog kd ni bukan taknak hormat pemimpin yg dipilih rakyat dulu ni. Dulu najib ni mmg dihormat dgn sejuta harapan agar dpt bawa umno dan malaysia ketahap membanggakan semua. Sb tu najib menang. Tp skrg ni kau tgok najib ada tak hormat pd rakyat yg bg undi pd dia dulu? Klau dia hormat, mengapa dia lakukan begini rupa. Pemerintahan jadah apa ni? Saya percaya, mereka yg komen disini marah berapi kerana najib bukan kerana pemimpin lain. Najiblah segalanya. Mereka sygkan umno mcm kau juga. Jgn kau buta mata buta hati. Cuba selami mengapa majoriti menulis pro membangkang? Takde punca maka takde pasal.
      kalau kau tak suka, sila berambus. Kalau jau takde, dosa kitarang pun tak bertambah dgn memaki kau balik.
      btw, sila terima pendapat org bila masuk rumah org

      Delete
    2. Ayat last tu ayat penjilat Madey..totok kuku besi..mesti terima bila masuk rumah...tak terima makin. ..chai2 dah minom berapa gelen air basoh kaki Madey?

      Delete
    3. Klu parti lain blh jalankan tugas dgn baik dan jaga rakyat apa salahnya...x smua pkr/pas ari busuk dan x smua org umno baik. Yg da terbukti ari ni si kangkung dah tipu 1 malaysia...org bebal jer yg masih dok sokong org yg nipu dia...

      Delete
  8. Saya ni penyokong tegar BN... tapi setelah berpuluh tahun akhirnya keyakinan saya pada BN akhirnya luntur disebabkan kes 1MDB ni.

    Bukan salah BN atau UMNO, tetapi kepala pemimpin itu sendiri iaitu Najib.

    Saya percaya ramai lagi rakan-rakan kita yang sama status seperti saya (penyokong tegar) mula hilang atau tiada lagi keyakinan kepada UMNO/BN,

    Adakah saya seorang saja rasa begitu? Ada sesiapa rasa sama spt saya?

    ReplyDelete
  9. Ya..bagus la macam tu ...Elok la chepat2 lantik Lim Guan Eng jadi Perdana Menteri...boleh dia buat gereja banyak2 termasuk sebiji depan rumah ko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted Manoff..

      Bahasa jiwa bangsa. Bahasa mencerminkan keperibadian. Nada luahan & gaya bahasa kamu selama ini agak hangat2 tahi ayam. Kamu nie Melayu ke..Islam ke..sampai mendoakan sebuah gereja depan rumah...?? Pakai nama Ted Manoff itupun macam nak menuju ke jalan murtad. Naudzubillah min dzalik...!!

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...