Monday, May 18, 2015

Telco pun belum selesai...ada hati ke nak jadi King Cash 22 Tahun..

Najib kata, Mahathir main game perlindungan untuk terus kekal Presiden 22 tahun dan dia juga
kalau mahu boleh buat macam tu.

Tapi Najib ni berhati mulia, dia mahu dipilih dengan ikhlas, tak ada pertandingan bermaksud sebulat suara, kalau ada yang nak bertanding - takut pula perpecahan. Agak-agak nak kalah pangil raja bola campurtangan.

22 tahun nak jaga Malaysia bukan senang beb, 5 tahun pun dah hutang keliling pinggang, berucap pun kena boo...Dana Awam dah kering dan busuk macam tandas awam..... kerusi PM asyik panas bergoyang..

Jangankan nak jaga negara, nak jaga syarikat telco pun tak selesai selesai lagi... kena gst ke tidak ni bila top up?

Kalau itupun masih terhegeh-hegeh..jangan cerita yang lain le, buat malu Bugis je !!!

70 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan
      Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Cai najib cukup ketagih blog pro tun m..ngko ni pun thinking dgt ker ..tak licking..kalo ngko da ader bukti memali nape tak kedepan buatt report polis..asik dok sembang ..pakai nama anonymous jer..sembang berapi rapi..ngko punyer reply aku da bole agak...berjela jela maki hamun ujung ujung ader hati citer psl quran..mmg la ngko ni macai penyapu ( perkataan anjing mesti tak lupa tulis punyer ) ...huhuhuhuhu!!!

      Delete
    2. Tahap sampah - lansung tak ada isi - jadi cai pun tak layak

      Delete
    3. Bukankah kita semua ketahui British & USA adalah budak suruhan Zionist Jew, dalang kepada Ad Dajal pembawa fitnah & kemusnahan. Sementara Spore adalah markas bagi mereka di rantau ini yg mendapat jolokan 'Little Israel'. Dari awal lagi saya sudah terhidu penyimpangan Najib bila dia mengguna pakai khidmat sykt yahudi Apco & Sachman Gold yg mendukung gerakan LGBT dan Liberalisme.

      Great Britain satu masa dulu adalah the world ruling state (kuasa dunia) & peranan itu kini diambil alih oleh USA.
      Kejatuhan peradaban Al Khulifah empayar Islam terakhir pd 1917 di Turki adalah titik mula negara teluk & Arab dijajah oleh kuasa barat British. Semenanjung Arabia bertukar menjadi Saudi Arabia & pihak British telah melantik keluarga Saud sebagai raja baru tapi tetap di bawah pengaruh & kuasa British. Dunia Arab dipecah belahkan hingga timbullah kerajaan baru seperti Kuwait, Qatar, UAE, Abu Dhabi melalui konsep 'Divide and Rule'.
      Kemudian pihak British mewujudkan negara Israel dgn merampas bumi hak kepunyaan Palestin. Kuasa dunia kini diambil alih oleh USA atas percaturan zionis & dajal. Oleh yg demikian, saya berpendapat mana2 pihak yg bersekutu dgn British, Amerika dan Little Israel Spore adalah tidak layak menjadi pemimpin tanah air tercinta kita dan sekali gus dianggap musuh.

      Malang sekali semua ayam2 tambatan Tun Mahathir seperti Musa Hitam, Anwar Ibrahim, Abdullah Badawi & Najib Razak gagal menyedari hakikat ini yang awal-awal lagi telah diwahyukan dalam Al Quran & sabda Rasulullah saw dlm hadith2nya berhubung kait dgn ilmu eschatology atau ilmu akhirul zaman.

      Waula Hu Alam.

      Ex Son of Spura

      Delete
    4. Bersabarlah atas kehendak ALLAH S.W.T ini.....
      Ramai yang enggan memahami....
      Bangsa dan tanah ini sudah di penghujung jalan...
      Marilah kita rapatkan saf dan barisan untuk berhijrah --->>> PECAH GEMPA - HANYUT CANTUM DENGAN TANAH YANG TELAH LAMA KITA LUPAKAN......

      Delete
  2. Dqh ketua2 bahagian dsogok dgn wang maunya ta sokong, tapi ingat rakyt bkn bodo mcm ted manoff, tunggu masa je..ananda dah bagi pinjam 2bilion, mungkin sebagai balasan kerajaan setuju menaikkn harga topup, cukup bijak, sabery cheek tolong jgn keluar kenyataan yg buat rakyat keliru, kejap ckp mcm ni, kjp mcm tu, mungkin warga2 nepal dn myanmar saja undi bn pru14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang deraih sungguh PM kita ni... dah tu mengaku bugis, konon2 nak takutkan TDM... kalau nak tahu, jgnkan bugis, bangsa israel yang terkenal cukup licik, bijak dan jahat tu pun pernah TDM sekolahkan...

      Delete
  3. najib bodoh , tipu diri sendiri
    jika you tau ada ''goyang'' cepat2 turun dari GUNUNG
    jgn jadi 'gasing' mula2 memang pusig kuat tapi
    nak pusing sampai bila?
    YG aku tau selama membesar dlm zaman tun , tun tak ckp bohong

    Apa sumbangan najib pada rakyat ? BRIM ? ini wang ihsan supaya rakyat malas
    TUN
    Berapa puluh ribu rakyat m'sia dpt kerja? dizaman tun ?
    Contoh Lebuh Raya utara selatan beribu2 pekerjaan wujud dari JURU TOL hingga pemungut sampah sampai import pekerja
    Putra jaya berapa banyak ruang pekerjaan ?
    Banyak2 lagi
    Najib ada buat ??
    Buat utang - go najib out u go- pembodek najib cari FAKTA

    ReplyDelete
  4. Kalau Najib jadi Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun, berkemungkinan besar Malaysia akan menjadi mundur seperti negara-negara di Afrika, asyik berhutang sana sini, lepas tu wang hutang pula diselewengkan ke perkara yang tidak sepatutnya. Tak cukup dengan itu menindas rakyat dengan dasar ekonomi yang kononnya baik untuk negara, tapi sebenar melingkupkan negara, undang-undang pencegahan dimansuhkan kononnya takut disalah guna, siapa nak salah guna, Najib jugalah.

    Lepas tu macam yang KD terangkan dalam komen beliau, isu Telco pun masih tak mampu nak diselesaikan, ada hati nak jadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

    Malahan Najib ni sampai menipu dalam parlimen, dia beri jawapan bertulis mengenai isu USD 1.103 bilion yang sebelum ini kononnya dilaburkan di Cayman Island, lepas tu dah ditebus, kemudian disimpan dalam BSI Singapore Limited, tapi akhirnya bukan wang tunai yang disimpan dalam BSI Singapore Limited, itu tapi kertas buruk 'paper asset' yang entah-entah dah tak ada nilainya lagi, sebab habis dah dilelong aset-aset berkenaan.

    Najib mesti diheret ke Lembaga Disiplin Parlimen kerana memberikan keterangan palsu. Memberi keterangan palsu dalam parlimen adalah suatu kesalahan yang berat, malahan keterangan itu pula melibatkan kepentingan negara.

    Nak harap Speaker Parlimen yang penipu, Si Pandikar Amin tu memang susahlah nak harap, dia tentu akan bela Najib dengan macam-macam alasan. Sudahlah sebelum ini menipu, dah hantar surat letak jawatan tak mengaku, bila kena hentam dengan orang ramai baru sibuk nak kata salah faham dan sebagainya, lepas tu tuduh Tun Dr. Mahathir mengaibkan diri sendiri pula, sedangkan Pandikar Amin yang cuba mengaibkan Tun Dr. Mahathir, tetap akhirnya Pandikar Amin yang menerima aib akibat perbuatan pembohongnya itu.

    Lihat ini: http://www.bnbbc.my/?p=47415

    Malahan selama ini pun yang menggalas tugas Speaker adalah Timbalan Speaker, dahulunya Datuk Ronald Kiandee, sekarang Datuk Ismail Mohamed Said pula. Sememangnya penipu seperti Pandikar Amin ni tak layak jadi Speaker, letak jawatan sahajalah Pandikar Amin, kau tu dah berjangkit dengan Najib, Najib kaki penipu, kau pun dah jadi kaki penipu juga.

    ReplyDelete
  5. Hahaha mana pariah yg kutuk2 tun pasal speaker baru ni??? Sikit jer aku nak kata...KEPALA BAPAK KO!! Pandikar suda jawab skrg lu blh g terjun gaung la...jgn lupa otak tu kasi bakar dlu...kang rosak pulak tanah yg nak tanam ko tu

    ReplyDelete
  6. Yg sorang lgi tu anak derhaka yg siap bg cadangan macam mana nak layan mak bapa yg "nyanyuk"....

    aku ingat ko tu patut join mereka2 yg suka letupkan diri tu ler...

    ReplyDelete
  7. Jawatan Speaker Parlimen merupakan jawatan yang sangat dipandang mulia, tinggi dan berwibawa dalam mengendalikan ahli parlimen kerajaan dan pembangkang.

    Pandikar telah mengambil kesempatan perselisihan Mahathir Najib dengan menemui kedua-duanya dengan bersikap talam dua muka, satu pihak dia menagih simpati dan di satu pihak ugut kalau tak bagi. Ini semua common sense s yang akan dipakai oleh orang seperti Pandikar yang menagguk di air yang keroh.

    Bagi Najib ia menampakkah wajah sebenar Pandikar dan bagi Mahathir ia sudah kenal mana satu jauhari mana satu maknikam.

    Bagi cai..mereka lebih teruk dari Pandikar. Mereka akan mengambil kesempatan jauh lebih buruk dari Pandikar.

    ReplyDelete
  8. Yang jelas tun x tipu hal pendekar. Tkasih pendekar krana beri statement.

    Yg kaki tipu negara adalah kangkung dan suki sakatnya....bohong dlm parlimen psl duit kat spore, bohong psl kadar pengangguran kata sifar tpi dkt 400ribu, bohong psl membantu bumiputra walhal yg paling byk sakit bila gst dan barang naik ialah bumiputra gak dan byk lagi...PENDEK KATA KANGKUNG ADALAH PEMBOHONG TERSOHOR DI MALAYSIA!!! Moga Allah berikan balasan berbillion kali ganda kepada nya. Amin

    ReplyDelete
  9. Kerajaan Najib banyak menyusahkan rakyat dan stim sendiri.

    ReplyDelete
  10. KD ni dah semakin kurang ajar. Biadap! Mintak la KDN dan IGP ambil tindakan segera terhadap admin ni. Kalau setakat blogger sundal cam KD ni, toksah la berlagak cam pemimpin idola korang tu. Aku paham kerajaan x boleh usik Tun M walaupun dia mulut celupar. Tapi blogger sampah macam KD, Najib WAJIB ambil tindakan dan sumbatkan KD ni dalam penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ni patut diheret ke Lembaga Disiplin Parlimen. Najib ni sampai menipu dalam parlimen, dia beri jawapan bertulis mengenai isu USD 1.103 bilion yang sebelum ini kononnya dilaburkan di Cayman Island, lepas tu dah ditebus, kemudian disimpan dalam BSI Singapore Limited, tapi akhirnya bukan wang tunai yang disimpan dalam BSI Singapore Limited, itu tapi kertas buruk 'paper asset' yang entah-entah dah tak ada nilainya lagi, sebab habis dah dilelong aset-aset berkenaan.

      Delete
    2. anon kat atas tu dah habis iktiar dah gamaknya.. awat? dah habis idea? dah tak tahu nak jawab dan backing idola awak tu?... akhirnya minta KDN tangkap KD.... awat, ko ingat umno BN boleh menang besar ke kalau KD ni diambil tindakan? usahkan pembangkang, penyokong umno mcm aku pu tak hingin nak sokonglah!!!!

      Delete
    3. Abu Jahal Tuesday, May 19, 2015 1:51:00 AM dah tak tau nak pusing macam mana lagi dah, sekarang ni satu persatu rahsia jahat puak Najib Kangkung Kapcai ni dah terbongkar.

      Nak suruh KDN tangkap KD konon, pasal apa polis tak panggil Najib dan beberapa orang yang dinyatakan dalam laporan polis oleh Datuk Seri Khairuddin bin Abu Hassan mengenai penyelewengan yang disyaki berlaku dalam 1MDB?

      Mengapakah sudahlah polis kalau pun tak tangkap dan gari serta kurung Najib dan orang-orang yang disenaraikan yang disyaki terlibat dalam penyelewengan dalam 1MDB di dalam lokap untuk soal siasat, tapi paling kurang panggil mereka untuk diambil keterangan, tapi sampapi sekarang langsung tak dibuat, yang peliknya adalah tak pasal-pasal polis datang ke rumah Datuk Seri Khairuddin, lepas tu geledah rumahnya dengan tuduh melakukan pengubahan wang haram pula.

      Lihatlah wayang gambar Najib dan kuncu-kuncunya ni, macam macam mereka buat untuk ainaya orang yang berjuang untuk kebenaran serta menentang kejahatan mereka itu.

      Delete
  11. Wow!!! Dkt rm600billion utang...Wow!!! Ini blh kasi bli otak baru utk penyokong2 kangkung yg bebal ....Wow!!!

    ReplyDelete
  12. The RM200 million bond subscribed by the Employees Provident Fund (EPF) from 1Malaysia Development Bhd (1MDB) in 2009 is not risky as it is guaranteed by the government.

    EPF chief executive officer Shahril Ridza Ridzuan said the bond is highly secured and there was no risk to EPF’s investment.

    “It (government guaranteed) is the highest form of security,” he said on the sidelines of the International Social Security Conference 2015 here today.

    Wow!!! Gomen gerenti...gomen pun utang rm600b sape nak gerenti??? Klu gomen x blh byr jdi bangkrap camne ngan duit ahli kwsp? Wow!!! Hebatnyiaaaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu persatu dipelingkupkan, mula-mula Tabung Haji, lepas tu Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan), sekarang ni Kumpulan Wang Simpanan Pekerja pula, lepas ni apa pula, dana ASN dan ASB serta amanah-amanah saham dalam PNB pula dijadikan mangsa, tak cukup, maka boleh korbankan FGV pula, lepas tu kalau masih tak cukup, Petronas pun ada boleh dipergunakan untuk bail out segala hutang piutang 1MDB itu.

      Patutlah Audit Negara lambat buat siasatan, sebab nak cover line dulu, nak gunakan segala wang yang dimiliki oleh agensi awam dan GLC untuk bail out segala hutang piutang 1MDB untuk tunjukkan kononnya 1MDB ni hebat, dah bayar hutang semuanya, siap ada untung lagi, tetapi dengan melingkupkan wang milik dana awam.

      Telaga petroleum dan gas asli di Terengganu juga perlu disiasat, entah masih milik negara atau dah digadaikan kepada pihak luar. Masa Datuk Seri Ahmad Said jadi Menteri Besar Terengganu maka perkara ini dah disekat, tetapi lepas Datuk Seri Ahmad Said dipaksa letak jawatan, lebih tepat lagi dipecat dari jawatan Menteri Besar, maka Najib melalui proksinya mungkin dah buat sesuatu terhadap telaga-telaga petroleum dan gas asli di Terengganu, ini perlu disiasat segera juga, kerana melibatkan kepentingan negara.

      Delete
  13. PUTRAJAYA: Revenue from the Goods and Services Tax (GST) will be returned to the people and its details tabled in the next Budget, said Prime Minister Najib Razak.

    Najib, who is also Finance Minister, said this way, the people would gain from the 6% tax that was introduced on April 1 as a long-term measure for the good of the economy and people.

    “We have to inform (the people) about additional revenue, how we are using it.
    APA??? NAK BG TAU RAKYAT?? BILA GUNA 42B PUN XDE G TAU PARLIMEN, BLI JET PUN IKUSDAP ATI JER. KUAL TANAH MURAH PUN TAK TANYA SSAPA...SKRG NAPE PLAK NAK BG TAU RAKYAT...P RA KANGKUNG...

    “We are collecting (GST) for the benefit of the people, we will return it to the people.
    COLLECT UTK KEBAIKAN RAKYAT?? PASTU NAK BG BALIK??? HAHAHA...BAIK X PAYAH COLLECT...APA KEBAIKAN?? KENA BYR LEBIH PSL BRG NAIK CAMPUR LAGI 6% GST...HAHAHA...PEMBOHONG MALAYSIA TERSOHOR

    ReplyDelete
  14. Satu persatu dipelingkupkan, mula-mula Tabung Haji, lepas tu Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan), sekarang ni Kumpulan Wang Simpanan Pekerja pula, lepas ni apa pula, dana ASN dan ASB serta amanah-amanah saham dalam PNB pula dijadikan mangsa, tak cukup, maka boleh korbankan FGV pula, lepas tu kalau masih tak cukup, Petronas pun ada boleh dipergunakan untuk bail out segala hutang piutang 1MDB itu.

    Patutlah Audit Negara lambat buat siasatan, sebab nak cover line dulu, nak gunakan segala wang yang dimiliki oleh agensi awam dan GLC untuk bail out segala hutang piutang 1MDB untuk tunjukkan kononnya 1MDB ni hebat, dah bayar hutang semuanya, siap ada untung lagi, tetapi dengan melingkupkan wang milik dana awam.

    Telaga petroleum dan gas asli di Terengganu juga perlu disiasat, entah masih milik negara atau dah digadaikan kepada pihak luar. Masa Datuk Seri Ahmad Said jadi Menteri Besar Terengganu maka perkara ini dah disekat, tetapi lepas Datuk Seri Ahmad Said dipaksa letak jawatan, lebih tepat lagi dipecat dari jawatan Menteri Besar, maka Najib melalui proksinya mungkin dah buat sesuatu terhadap telaga-telaga petroleum dan gas asli di Terengganu, ini perlu disiasat segera juga, kerana melibatkan kepentingan negara.

    ReplyDelete
  15. Kenapa Mahadey ni balik Umrah terus cari pasal nak jadi Hero jurucakap pembangkang? Semua benda-benda yang disuarakan merupakan isu-isu yang ditimbulkan oleh pembangkan dahulu. Bukan pun isu baru timbul.

    UMNO atau BN lingkup pun, dia mungkin tak sempat nak tengok pon. Maklumlah, apabila umur mencecah 90 tahun tunggu saja masa nak padam.

    Kalau Mahadey kena pecat, percaya tak, dia mungkin masuk PKR? Dah jumpa Azmin pon kat London untuk urusan ni? Macam mana pun Mahadey ni tetap nak guligkann Najib walaupun kena korbankan parti UMNO dan BN.

    Apa sebab benci dendam sangat Mahadey ni, sampai cacing naik kat mata? Rasanya bukan isu 1MDB, jet, Altantuya atau lain-lain. Ni mesti benda lebih teruk dari tu. Dah sampai peringkat sahingga isteri pon masuk gelanggang membelasah Rambo Najib.

    Cuba teka-teki sikit sebelum jawapan diberi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam abis smua pktaan busuk dia gunakan kpd tun...skrg malu sendiri le...hahaha

      Delete
  16. Kepala bapak ko!!! Bila speaker punya issue kluar ko ler yg pertama mengutuk mencaci tun dan tuduh dia bohong

    Skrg aku nak kata lagi KEPALA BAPA KO!!! KEPALA BAPA KO!!! KEPALA BAPA KO!!!

    Ko la sebenarnya bangsat dlm negara ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tudie anjing gila meroyan dh hilang sabar.. fuhhh ini dia rupa samseng2 upahan MAdeya.. main kepala2 bapak.. samseng2 taik minyakk..pengecut... bising kt sini je.. kalau jantan kumpul lah 40 ribu pencachai mcm Anwar berani buat.. setakat 1800 anjing2 pencen tu wtpe.. tk tumbang pon Najib..

      *kalau satu je Madeay nmpk mcm tak tipu (padahal tipu belit jugak), mcm nak gila anjing2 kurap ni mengamok.. mcm paria naik minyak lepas minum todi.

      Tp kalau 10 perkara Madeay penipu.. fitnah org lain.. kantoii berjela2.. senyap macam anjing kurap kena hayun dgn kayu... senget otak.. machai2 Madeay ni.. Lim Guan Eng pula kena letak jawatan.. ok lah DAP dgn Madeay sama je perangai.. lantak lah..

      Delete
    2. Kepala bapa ko!!! Dasar penipu pastu nak tuduh org lain....BAPA KO AJAR??
      KEPALA BAPA KO!!

      Delete
    3. Ooi anon 7:01...sedap kena maki? Tu la...len kali cek lu betul2 sblum nak bantai org...kan dah kena...

      Bila nak bunuh diri?

      Delete
    4. Wow!!! Dia kna maki tau marah....marah kang kena jual..hehehe.. yg dia maki hamun kutuk tun tu takpe....wow!!! Hebatnyiaaa...

      Delete
  17. Madeay xde modal lagi nk jatuhkan Najib.. momentum sudah lemah.. hanya recycled semula lendir2 yang pernah digunakan oleh Anwar dan PR.

    Tadi lagi pedih hati Tun Keling Madeay biler TS Pandikar Amin kesal dan menyatakan tidak amanah, tidak ikhlas dan penuh dengan hasutan negatif perangai Keling Madeay ni bila dia nyatakan suatu berkaitan Parlimen.

    Selamatlah TS Pandikat Amin dan baru dia kenal puakanya Madeay Keling ni. TS Pandikar menjawab dengan begitu keras sekali terhadap permainan jahat dan buruk Madeay Keling laknatullah ini..

    Semoga Allah hancurkan rejim Madeay Keling dgn sekutu2 jahatnya yang sbrnya merupakan proksi2 musuh2 Islam iaitu pecah dan perintah. hapuskan kekuatan org Islam dgn apa cara sekalipun.. APCO hanya brg mainan musuh sama sperti IS dan Al-Qaeda di jadikan alat utk halalkan umat Islam di bunuh di merata dunia..


    Macai KD.. ko pengecut jugak yer.. delete posting..blog longkang je pun takut. Najib tak delete pun ork kutuk dia dia.. pondan2 penjilat Madeay Keling menjerit2 menyalak.... awwwwww..awwww...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooi bangsat...telan la balik kata ko tu tuduh tun menipu...BANGSAT!!! Lu ckp sedap mulut jer....XDE TELUR...jantan konon...BAPA KO!!! Dah terang2 kantoi lgi mau crita banyak

      Delete
    2. Bro, blh join skali? Geram aku dengan si pondan penipu ni....

      Pondan tua penjilat ajibgor....MAK KAU LAH!!!

      Delete
    3. Bai 6:57, apa hang ni? Cpat bnar kalut dok kta tun nipulah...klu kta nak tibai tun guna fakta bai...x malu le org yg kta dok prtahan

      Delete
    4. Anom 06:57 AM merepek meracau macam anak polong sesat tak bertuan. Khidmat APCO Yahudi siapa yg terima pakai.... Mahathir kah...????? Cakap tak agak-agak, itulah padahnya. Guna khidmat Sachman Gold dan bayar mereka berjuta-juta dgn riba tinggi untuk pinjaman 1MDB pun kerja Mahathir kah?

      Betullah kata KD bahawa penjilat Ah Jib Ghor ini taraf sampah penuh dgn fitnah jahat dek terasuk fahaman sesat liberal.

      Delete
    5. Dei macai jibgor, lu punya gomen sula utang 600b kasi minta sikit la...boley kasi butul lu punya utak udang

      Delete
  18. Now u c n understood....?
    Kenapa RM diserang dan jatuh teruk?
    Kerna nak pulas telinga Najib!
    Najib nak selamatkan diri dia atau nak selamatkan Malaysia?
    Pikir sendirilah....
    Najib memang dah kena main dan diperangkap... Tu fasal dia tak berani turun takhta...
    Bahaya beb pada dia...
    Malaysia boleh muflis? Tengok gaya, bengkok ler.... (kecuali bomoh tikar terbang boleh bagi idea).. hihihi
    Malaysia boleh kena jual kati macam filem 3 ABDUL???
    Saya dah nampak bahayanya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman MAdeay Ringgit merudum tahap paling buruk dlm sejarah Malaysia moden.. salah Soros ke atau salah si bapak perompak tu gagal mengurus negara.? Nk selamatkan kroni2, nepotisme di amalkan dgn cukup dahsyat dlm pentadbiran Rejim Keling Madeay tu.. apa buleh buat.. dia bijak membelit... Melayu pulak mudah lupa.. bodoh pikir ramai mcm balaci2 dlm ni..

      serang Najib sampai tak jumpa punca lagi.. rupa2 nya satu je sbb Madeay mmg plan nk tendang Najib dr awal dia tendang Pak Lah.. sbb dia hanya yakin ktrunan darah dagingnya shj..iaitu ktrunan putar alam utk tadbir Malaysia..

      Delete
    2. Hang crita lebih tpi hang sendiri yg kalut...kata org tua tu nipu last last kena batang idung sendiri.
      Padan muka hang!

      Delete
    3. Setan sekor ni le salah sorang perosak negara...tak payah tunggu statement pandikar dia hentam tun awal2..sekarang orang panggil kau bangang bingai kena terima lah no....

      Lain kali guna otak no....jangan guna bontot ...hahaha

      Delete
    4. 7.03...hang wat lawak ke? Hahahaha mari smua tlg gelak...hahaha...sya bg 3 suku bintang...hahaha

      Delete
    5. Ni cerita Anwar al-yahudi yg masa tu menteri kewangan... dok pi jilat bontot yahudi sampai interest naik mencanak. Byk orang kena blacklist sbb non comf. Loan oleh bank.

      Nasib baik ada Tun selamat negara dan rakyat dari penjilat bontot ni.

      Delete
  19. cerita skit ,dah tak sabor ni...dengar juga sikit-sikit akan keburukan feel seseorang tu.... dari penganut pas..tapi waktu tu tak berapa percaya terutama tentang "komisen"...dedah skit anom 6:34:00...nak tahu lebih lanjut...

    ReplyDelete
  20. Anon 6:57:00, 7:01:00 dan 7:03:00 (macai yg sama) adalah Macai Penyapu, Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

    Pekerjaan 'tetap'nyer adalah meng'klik' blog blog yg neutral/pro TDM dan memberikan komen komen maki hamun/caci nista terhadap TDM

    Ciri ciri komen beliau adalah dgn ayat spt keling, paria, anjing, biawak, pelacur murahan, setan, org tua da nak mampos dan segala perkataan kesat yg lain
    Komen komennyer juga berjela jela, memuja dan mendewakan najib

    Macai penyapu ini juga pernah declare dlm entry yg lepas, ..akan membuat laporan polis terhadap TDM di balai polis yg terdekat dgn rumah TDM..ternyata..sehingga kini..hauuusss..habuk sebesar kuman pun takder

    p/s ..cai penyapu..bila ko buat salakan anjing dlm komen ko..mmg bunyi cam anjing lar cai...huhuhuhu...!!

    ReplyDelete
  21. Org kata tun tipu dah jawab dah...camne plak dgn sipenipu besar kat parlimen tu ya? Nape xde sorang pun yg nak tolong si samdol tu nafikan yg dia bohong ek?

    Hahaha 1 malaysia kna bohong...elok la tu sma dgn slogan 1malaysia dia tu

    ReplyDelete
  22. Kah kah kah aku nak gelak ja la baca...kih kih kih

    ReplyDelete
  23. Hari ni KD import anjing2 upahan yg kelihatan byk tenaga dpn keyboard bnding sblm2 ni. Apa yg Tun Keling jwb sbnrnye yg machai2 Keling tua ni stim lebih ni? Jwb apa? Jwb pasal Mirzan bisness melingkup pastu bapaku pakai wang rakyat, MISC dn Konsortium Tongkang Mirzan tu Madeay keling dh berani jawab ke?
    Kalau Keling Tun buat rompakan terbesar dlm sjrh PM2 Malaysia pun boleh lepas, jd Najib yg belum dibuktikan dgn dokumen, stkt air liur dn lendir Madeay dn PR je.. so jgnlah hasut rakyat dgn awal2 sudah jatuh hukuman Najib merompal mcm Tun Mahathir Keling tu.. xadil bro.. rompakan 22 tahun takkn boleh lawan org merompak baru 3-4 hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan,
      Macai Penyapu, Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor

      Akhir nya cai najib ni mengaku yg najib ni perompak..huhuhuhu!

      p/s: cai cer buat salakan anjing lg sekali..serupa bebenor..huhuhuhuhu!!!

      Delete
    2. Jadi pro Ah jib gor pun bersetuju lah bahawa Ah jib gor juga merompak kah kah kah....tuduhan terhadap tun juga guna mengunakan air liur dan lendir...lihat la kebijaksanaan psywar troop ah jib gor... akhir nya mengaku ah jib gor jugak merompak wakaka

      Delete
    3. wah danial suka bebenor kau..ya baca komen kau asyik ketawa je..

      Semenjak Najib jawab ku lihat geng Tun M bergelak ketawa..Bagus untuk menghilangkan stress.

      Delete
    4. Kah..kah..kah.. mudah sungguh utk kenakan balaci Madeay yg dah kelam kabut neh..
      Dengan menyatakan demikian maka kamu2 bersetuju jugaklah Madeay merupakan Bapak Perompak?

      Kah..kah..kah..kah.. jika ko terima statement tu maka Madeay lah Bapak Perompak dan guru kepada org2 yg dituduh perompak sekarang... hahaha sian Madeay.. balaci2 nya akui dia sbrnya bapak Perompak..

      Sejak bila Najib perompak? oooh mungkin balaci faham mcm ni.. Madeay rompak dlu pandai simpan.. so nothing lah jd isu..

      Buktikan dulu pemindahan wang berlaku dr akaun mana2 GLC atau Perbendaharaan Negara ke akaun syarikat2 anak bapak ipar mcm Tun Madeay Keling pernah buat

      Bail out dan pemindahan wang PETRONAS betul2 jelas berlaku demi menyelamatkan Konsortium Tongkang Mirzan Mamak.. tp Madeay tak berani ulas..

      Madeay akan ulas dan jawab isu ke atasnya dengan ayat2 sinis.. loyar buruk.. dan hadiri akan ketawa mcm badut.. akhirnya xde jawapan pun...

      sama macam ayat ni dulu.." Takkan nak lihat anak saya miskin.." bila di tanya kenapa bail out company2 berkaitan anaknya.. celaka punya jawapan.. tp apa berani zaman itu kita suruh dia letak jawatan..

      lu mau makan nasi lauk menu lokap Bukit Aman atau Penjara Kamunting?

      Delete
  24. Serangan keatas Najib dah bertukar kaedah serangan macai-macai di malaysiakini pulak rasanya..

    Beginilah kehidupan politik bila semua pesoalan terjawab maka cerita-cerita sensasi dijadikan fakta.Alahai kawa2 seperjuangan mudah sangat jadi badut politik.

    Sampaikan 22 tahun dijadikan sandaran aku lah terhebat.Kalau hebat sangat tak la Audit Negara asyik kata ketirisan?

    Faham tak? Agensi yg memegang amanah adalah warisan Tun M...Zaman Tun M melahirkan golongan yg suka rasauh kerana itu lah Najib perkasakan SPRM.

    Kau ingat balak yg dicuri kroni Najib ke?

    Zaman Tun M kita berada dikedudukan mana rasuah? Najib diberi Malaysia dalamk kedaan bagus ke?
    Rakyat yg dilahirklan Tun M bagus sangat ke?
    Minyak naik 30 sen dan mengelupur itu yg terjadi pada Pak lah..faham tak?

    Zaman Najib dia sudah buat pelan pendidikan..Malah hari ini Universiti sudah naik rankingnya? tak tahu ke?
    Zaman Najib kita tak sembang psal bini dan jet tetapi fakta..maknaya apa?

    siapa tahu kdnk eonomi kita dibandingkan dgn dunia? bkn asia tenggara ya..Zaman Tun setakat piala asia tenggara je tahu tak?

    Sabar la zaman Najib MRSM dah tak ambil SPM tetapi ICGSE..faham ke apa binatang icgse?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau balik study dulu semua yang kau tanya tu lepas tu baru kau datang bercakap.
      Kau sendiri pun satu benda pun tak tahu..
      sembang dalam lumban jamban boleh ler..

      Delete
    2. Agaknya anon 4:33 ni budak hingus bru lahir kor tak pun oku yg ditinggal tepi jln psl org malas nak bela dah...

      Buat fakta sendiri manjang....sobrang tanga mo hayopka!!!

      Delete
    3. Macai Madeay takut dgr KDNK zaman Najib berada di tahap yg tinggi berbanding zaman MAdeay mentadbir Malaysia dengn rasuah dan penyelewengan dulu..
      Ranking RASUAH MAdeay di tangga dunia ketika itu amat teruk iaitu di bawah 20.. negara yg paling kuat mengamalkan rasuah..

      MAdeay tak berani ckp.. sbb dia hanya jdkan BPR- Badan Pencegah Rasuah sebagai alat perkakas politiknya sahaja..

      Org tua ini skrg sedang sakit jiwa.. dia serang Najib atas perkara yg dia sendiri lakukan di zaman dia jd PM... cuma skrg ni ketaksuban pd Madeay mengatasi ketaksuban ahli PAS kepada Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz..

      Madeay ajak macainya jd pembohong, penipu dan peruntuh UMNO. Allahyarham Dato Nik Abdul Aziz tak didik pengikutnya rosakkan jemaah parti sendiri.. itu beza langit dan bumi antara Madeay dgn Allahyarham DAto Nik Abdul Aziz.. pengikut PAS setia pd PAS dan ampuh mempertahankan PAS..

      MAdeay dia pencen dia jadi PARASIT aka MUNAFIQUN yg bersembunyi di bawah tikar UMNO..

      pengecut namanya.. keluar dr UMNO dn serang habis2an.itu baru jantan..

      Delete
  25. Zaman Najib kita tak sembang lagi psal bini dan jet.

    .Kalau nak sembang pun apahal bila kapalterbang buruk skyhawk itu aje..akhirnya kes SPRM la.. Cuma zaman Tun SPRM tak ujud jadi rasuah berleluasa.

    Zaman Najib ada NKRA dan GTP..tetapi disebabkan geng2 terhebat dialam maya Tun M tak faham pun aka benda nkra ini...

    Rata2 ingat ia (NKRA/GTP) Cash is king..bodoh yg teramat.tidak memahami bagaimana mengurus sebuah kerajaan.
    Tun bersama-sama pejuangnya lebih suka menghentam peribadi kerana itulah isu2 sensai seperti Najib minta rakyat terima kasih akan dijadikan agenda nasional..

    Apa-apa hal macam kawan saya kata kalau nak hilang stress jangan lupa pi kuliah Tun Mahathir lebih lawak dari Ust Azhar Idrus lebih power dari Dr Azizan othman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:33:00 dan 4:40:00

      ,Hakikat pada zaman najib
      ● PM ader beratus ratus penasihat , top up fon pun kelam kabut.
      ●PM ader beratus ratus penasihat, perairan negara sentiasa bolos, penculikan di sabah menjadi jadi, la ni langkawi pun pelarian bole mendarat
      ● PM jadi pengerusi ASEAN, rohingya kena sembelih, nak tegur myanmar pun.takder suara
      ● PM ader beratus ratus penasihat, media sosial di buka seluas luasnya, islam, melayu, raja raja melayu, institusi2 melayu, dihina dan diperlekeh tanpa ader sebarang timdakan
      ● PM.ader beratus ratus penasihat, kesudahannyer nenek tua di kampung nsk beli brg dapur pun kena cukai
      ● PM ader beratus ratus penasihat, akhirnya tunduk.pd singapore dan US
      ● PM ader beratus ratus penasihat, peristiwa mh370/mh27, reputasi negara jd bahan jenaka di antarabangsa
      ● PM.ader beratus ratus penasihat, pendatang haram semakin berleluasa, warga afrika dan amerika latin.bebas berbuat jenayah.
      ●PM bangga penerima BRIM.bertambah, bermakna org miskin.semakin bertambah di zaman beliau
      ●PM ader beratus penasihat, barisan kabinetnya di gelar half past 6, dia buat tak tau atau mmg dia tak tau apa apa
      ● Rakyat di kenakan GST, PM pulak memanjang oversea
      ●PM ader beratus penasihat, ahli yg mengkritik presiden di takrif agen pembangkang
      ● PM ader beratus penasihat, satu org tua umur 90 tahun pun dia tak bole nak handle
      ● PM ader.beratus penasihat, nasihat rakyat hanya satu dan simple shj..UNDURLAH..demi ahli dan parti UMNO

      Delete
    2. Semua yg dituduh pd Najib adalah kerja2 MAdeay di zamannya yg ditutup rapat mcm tong najis septik dari ditany dan dipersoalkan.
      SUltan dan Raja pun boleh dicengkam MAdeay..dia sorng je yang xboleh di sentuh..
      i
      Layak sgtlah PAS gelar Madeay MahaFiraun... Firaun kalau duduk zaman Madeay pun tabek lah dgn keling ni!

      Delete
  26. Amacam KD nak terus berjuang ke?

    Komen2 dah mula kena delete lepas itu melaksanakan dasar akulah hakim terhebat maka aku perlu delete..BAGUS LAH DAH ADA SIFAT2 HEBAT TUN M

    Nak tanya masa PRK permatang pauh dan Rompin blogger Tun M dan penyokong buat apa ya?

    Masa Pru 12 dan 13 Din turtle yg hebat buat kerja apa ya?

    bukan apa saje je tanya ..korangkan hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5:09:00
      Komen kena delete pun sentap ker?..da blog dia..suka dia ler..
      Majlis sesi soal.jawab TDM tanpa di tapis kan 2 kali di adakan ( semua org bole hadir..bukan utk yg bertaraf ketua saje yg bole hadir)..nape tak tanye..ini bukan sesi sehala najib ( najib jer bercakap, soal jawab xder )...majlis TDM insha allah akan di adakan lg ( kalo tak di sabo lah )...time tu cer tanye depan depan. baru lah panglima..

      Delete
    2. Anon 5:09:00..ngko ni sehat ker tidak?..soalan utk din turtle, tapi ngko tanyer dlm blog KD..kang di panggil banga**..ngko marah plak

      Delete
    3. kahkahkahkah!
      emm yer tak yer largh! apsal soklan untuk din penyu kau tulis pi Tanya KD??
      kalau aku jadi cikgu tadika boleylar aku kategorikan kau budak tak sunat lagi, tapi dah tua pun kau..dh bley guna intenet pun..agaknya NYANYUK kot??
      itulaarghh, kau hina lagi Tun M tua tu..skrg kau plak yg sembang mcm tayar lari timng!

      Delete
    4. Soklan utk balaci MAdeay.. tanya penyu bodoh tu kt sini mungkin balaci2 yg sama under MAdeay sbb dia moderated semua posting.. pengecut.. serang org tp berani hadapi serangan balas..

      anon 7.38 ko merepek ape ? bab nyayok ko sebut elok2.. nnt bos ko marah.. die kn dh umur 90..
      biasanya umur tu dah nyayok terok

      Delete
  27. Bodoh betul macai2 KD Madeay Keling jawab.. benda bodoh mcm tu pun tak reti jawab.. putar belit aje..

    bile delete posting org bkn masalah sentap.. tp masalahnya HIPOKRIT!
    Baru posting pun dh delete,. mcm mana kalau balaci2 pejuang keling ni duduk tepat Najib?
    Aku rasa dah penuh gamaknya Kem Kamunting.. mcm Madeay dlu.. segala Ops di pakainya utk tahan musuh2 politik
    Utk serang Najib dia lepaskan semua posting wpun bukan tahap sampah..tp tahap najis khinzir.. busuk penuh dengan fitnah.. ulang2 basi berulat...

    tahap tu je la balaci anjing2 MAdeay Keling...

    ReplyDelete
  28. KD berjuang membela bapak Perompak yg kini sakit hati lihat bayang2 merompak itu pada org lain.
    Dia biasa merompak..jd dia lihat org lain sikit je nampak mcm nk merompak.. hanya perompak kenal bagaimana cara nak merompak.jadi detail soalan Madeay tu soalan seorng perompak pencen.. yg sangsi..resah.. sbb nmpk mcm sama di zaman dia merompak..

    Kah..kah..kah..kah. Madeay dgn think tank balaci terpaksa perah otak skrg ni siang malam utk cari jawapan balas kpd jawapan2 Najib..

    Najib skrg ambil pendekatan jawab..tp pada masa yg sama akan memerangkap balaci2 Madeay yg kelupor teruk..
    Bom bila di lontar kali ke-5, kali ke 6 ke kubu yg telah di bom tapi gagal dimusnahkan.. maka benteng kubu tersebut dh belajar mcm mana bom itu di lontar dan kekuatannya..

    dan bom tadi sudah tiada impak lagi sbb bom awal2 dlu sudah di maksimum... skrg ni letih sungguh Madeay nk hadapi bulan Puasa sbb nk perang jugak.. wpun Tuhan HARAM kan perang 4 bulan sebelumnya.. Madeay peduli apa... cuma kasihan.. baki 25 hari utk umat Islam berpuasa ini akan menyebabkan rakyat akan benci dengan telatah Madeay menyerang dan memfitnah Najib dlm bulan mulia..

    aku cabar Madeay jgn henti serangan pada Najib berterusan sampai Ogos ni. nk lihat Najib tumbang atau tidak..
    aku tak kisah Najib ke mana.. atau kekal jd PM..tp aku nk tgk rentak jahat Madeay dan 1800 balaci2 penjilatnya tu... apa mereka nk lakukan pula..

    Silent2 protester rakyat sedang melihat gelagat Madeay.. mereka bukan pentaksub Najib tp mereka benci dengan sifat tamak dan haloba Madeay..dn masih dendam dgn gaya kukubesi Madeay perintah dulu...

    wat n see.. kah..kah..kah..kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dato Seri Najib di paksa untuk dijatuhkan oleh Madeay bukan pasal nak menang PRU.. sbb pengganti yg akan ganti pun tak tahu siapa dan meritnya mcm mana..

      tp inilah stayle Israel yg di amalkan MAdeay.. iaitu menerusi PROPAGANDA JAHAT.. di hasut sehari demi hari.. supaya doktrin itu masuk melekat dlm otak2 org UMNO.. bahawa Najib mesti ditukar.. UMNO akan kalah jika Najib terus jd PM..

      tp mereka bodoh.. jika Najib ditukar.. bahlol mana boleh bg jaminan BN akan menang besar 2/3 PRU nanti....????

      Apa justifikasinya.. apakah dengan letak matlamat menang besar.. seseorng pemimpin yg belum dibukti bersalah itu mesti ditendang jugak?

      Ini politik ala Mossad Israel atau politik Melayu bodoh yang jahil Agama?

      Delete
    2. Bukan main bersungguh lg macai penyapu membela ah jib gor..rakyat da menyampah macai tak bole nak terima..kahkahkahkahkah sambil minum nescafe ais..kahkahkahkahlah

      Delete
    3. Silent protester??? Padanlah berpuluh tahun x dpt wat apa kat tun...hahhaaha...da le bebal...bisu/x reti nak ckp plak tu....

      Delete
    4. Dgn kangkung yg dok nipu manjang bn boleh menang??? Hahaha....dgn melayu da pecah 4 parti (tmsk ikatan), dlm umno sendiri da pecah 2, mca dan mic pun x byk support...blh mng ke??? Hahaha...klu kangkung x turun gak aku doakan bn jatuh dan pembangkang jadi gomen. Juga aku doakan smua kuncu2nya yg menjahanmkan negara dan rakyat di hantar ke dalam...

      Delete
  29. Aik...kangkung tukar statement lgi??? Aritu kat parlimen declare cash...skrg paper asset plak...hahaha...dasar PM PENIPU...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...