Monday, July 25, 2016

AG PANDI WAJAR KE AMERIKA


KEMASKINI:
flykite atau langau atau lalat hijau cuba baca apa azmin kata....


Belum pernah rasanya mana mana PM Malaysia sebelum ini  menerima ucapan tahniah yang bertubi dan bertalu dari dalam dan luar negara sepertimana yang Najib nikmati sekarang ini.

Semuanya gara gara mempopularkan nama negara dalam penganugerahan tertinggi "kleptokrasi" yang dianugerahkan oleh DOJ Amerika Syarikat.

Makcik makcik di lampong dan peneroka felda khususnya di Sungai Besar dan Kuala Kangsar tentulah gembira berganda atas penganugerahan tersebut yang menyokong ketepatan pilihan mereka ke atas kerajaan sekarang.

Rakyat Sarawak pimpinan Adenan kini boleh dianggap manusia paling cerdik dalam dunia.

Seruan PM supaya individu yang dinamakan oleh DOJ membersihkan nama mereka sangatlah tepat kerana jika gagal, risikonya sangat besar dan boleh melarat larat.

Sebagai pemegang jawatan paling tinggi di Malaysia, mewakili pemimpin yang mempunyai prinsip integriti yang diutamakan, PM Najib tentu nya tidak berkompromi dengan mana mana salahlaku.

Adalah wajar AG Pandi dihantar secara terhormat sesuai dengan kepakarannya untuk menjadi Peguam Pemerhati dan Peguam Mencelah mewakili kerajaan Malaysia.


16 comments:

  1. Admin.
    Apa bangang ni....mana ada trial kat US....Maleh nak komen laie

    ReplyDelete
  2. mmg bangang itu sebab jadi keluangman ... go fly kite !!!

    ReplyDelete
  3. Adoi... Anon 4:38 10:41...kalau nak jadi penyokong, jangan tunjuk lembab hal undang2...jangan cari kambing hiyam nak kaberap bodoh bangang sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kambing pangang ado lah ... protun mmg bangang .... believe in madey kutty bullshit .... go fly kite !!!

      Delete
    2. OOI fly kite@langau,
      Today is SELASA !!!
      Ada teloq ???

      Delete
    3. Tak payah layan lah admin... orang bahlol ni... kalau tak tak kan menjadi penyokong penyamun...

      Delete
    4. Tunggu je lah next step DOJ.Pasni byk ayam2 berkeliaran mkn cacing je.

      Delete
  4. Anon di atas : A masih boleh di persalahkan kerana berurusan dengan B orang yg tidak betul. Sekiranya nya A memang tahu B tidak amanah maka boleh dikatakan A memang menempah maut..tapi sekiranya A tidak tahu B tidak amanah itu merupakan satu Bad Deal dalam perniagaan..kena elakkan dimasa2 hadapan..anyway semua orang buat silap..buat silap adalah perkara biasa dalam kehidupan..namun jangan jatuh kedalam lubang yg sama dua kali !

    ReplyDelete
  5. Cakap orang bersalah memang tak pernah Betul(cakap dah putih bersih dah jd hitam pulak...sekejap Takada dah ada pulak... Sekejap tak kenal dah kenal pulak...sekejap takda masaalah masaalah pulak.) siapalah gerangan mempunyai sifat begins?

    ReplyDelete
  6. nak harapkan apandi..
    tengok muka serabut dia pun dh hilang mood..
    nak selesai masalh yg dia sembunyikan.. pirahhh

    ReplyDelete
  7. Tidak ada parti yang bersih waima parti kuali terpalit dengan isu sebelum ditubuhkan. Parti 3MAMA, hmm rekod kritikan Dap dimasa lalu jika dijadikan rujukan cukup menggambarkannya: tidak bersih. Justeru apabila tidak ada parti yang bersih termasuk Dap ketika ini, pilihan rakyat akan mengikut formula lama. Sekira formula tidak berubah, keputusan boleh dijangkakan.

    ReplyDelete
  8. Pandir ke US? Tukang bancuh air, tukang sapu sampah lepas persidangan layaklah tu. Mmg kena mengena dgn sampah pun..

    ReplyDelete
  9. Kepada yang dok bertekak di ruangan ini sebenarnya tiada apa yang membantu melainkan dok melayan spekulasi dan persepsi yang tidak berkesudahan.Apa yang sepatutnya ialah sama-sama kita berdoa dan berharap agar proses arbitration(timbangtara) antara 1mdb dan IPIC yang khabarnya sudah berlangsung di London agar berakhir dengan cepat dan segera menghasilkan keputusan kerana inilah yang sebenarnya jawapan kepada isu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetapi itu bukanlah yg diharapkan oleh protun dan pembangkang. Lagi lama isu ini berlangsung lebih baik. Lebih bnyk spin boleh dicipta bagi memburukkan situasi dan menggoncang kerajaan. Kebenaran bukan penting sgt tetapi maksud tercapai lebih utama. Semoga Allah memberi petunjuk. Andai najib salah, maka hukumlah najib dan janganlah berikan kesengsaraan kpd rakyat jelata. Jika org lain yg salah, tunjukkanlah kebenaran tersebut seberapa segera agar keamanan dan keutuhan rakyat malaysia kekal terpelihara.

      Delete
  10. Heh..heh..pak pandir tak kenal ayam ke itik, dedak nya dari si gemuk pendek..
    Flykite dah merapu, tak lama lagi dia tak laku..jibbo dah layu, flykite miss soru...

    ReplyDelete
  11. Kalau timbangtara di London menyebelahi 1mdb proses penghakiman DOJ sudah tidak membawa apa makna rasanya.Ini kerana jika 1mdb berjaya membuktikan bahawa Aabar-BVI itu milik Aabar investments PJS dan IPIC seperti yang dipertikaikan sejumlah aset bernilai USD4.5 billion akan berjaya dimiliki semula

    Malah apa yang lebeh penting dakwaan bahawa JhLo dan Riza Aziz mencuri wang dari 1mdb tidak timbul sama sekali kerana kalau mereka benar mencuri pun wang yang dicuri itu ialah wang Aabar ataupun wang IPIC atau wang sesiapa saja dan bukannya wang 1mdb.Fahami betul2 tentang perjalanan kes ini.

    Tapi sebaliknya akan berlaku jika 1mdb kalah dalam pertikian ini.1mdb akan terpaksa membayar sejumlah wang yang banyak manakala IPIC akan terlepas malah yang lebeh sensasi dakwaan bahawa JhLho dan Riza mencuri wang 1mdb akan menghampiri kebenaran.Walau apa pun penjelasan selepas itu jalan selamat untuk najib tidak lain dan tidak bukan ialah melepaskan jawatan.....sekadar pandangan

    ReplyDelete

BUSINESS TRIP TO KK

BATU PAHAT 6-8hb Disember JOHOR BARU  9hb Disember 2022 KOTA KINABALU / Kundasang / Persekitaran 10hb - 14hb Disember  Yang berminat boleh p...