Saturday, July 16, 2016

NAMA BELUM ADA TAPI TETAP ADA AURA....

Aku kena tabik le dengan Tun Dr Mahathir sebab berjaya membuatkan ramai bontot masuk selumbar dengan pengumpulan pemimpin parti pembangkang dan NGO untuk mendengar cadangan penubuhan parti baru.

Dan kena le tabik lagi sekali walaupun parti belum ditubuhkan, nama pun belum ada, mereka bersetuju pula dengan kerjasama yang bakal dibina.

DAP yang terkenal tidak boleh dipulas telinga pun boleh duduk semeja dan akur dengan kerjasama untuk mengenepikan beberapa perbezaan ideologi dan pandangan politik.

Dengar kata PAS pun turut disertai beberapa pemimpinnya yang sudah tentu direstui Hadi sebagai wakil.

Kehadiran PAS sudah tentu memberi tambah nilai kepada parti itu dan jika ada yang mahu melamar, tentulah kena tinggikan mas kahwinnya dan ringan tangan menderma...

Jika ada propaganda yang kata Azizah sambut dengan hambar...Iye kan saja.

Jika ada propaganda kata Hadi tolak...iye kan sahaja.

Jika ada yang kata..penubuhan parti itu tidak pun menjejaskan umno...iye kan sahaja.

Mereka sekadar berkata kata untuk menghiburkan hati sendiri.


Heh..


15 comments:

  1. Kalau DAP boleh bawa Tsunami Cina lagi, ramai Melayu bosan dgn Najib akibat dia seleweng 1MDB dan songlap berbilion masuk ekaun dia, bini dia dan anak tiri dia, lingkup lah Najib, UMNO dan BN di PRU14 kalau Najib tak di ganti sebelom nya.

    Di PRU13 Najib dah kalah popular votes, hilang majoriti 2/3 di Parlimen, dapat keputusan yang paling buruk dlm sejarah. Dengan berdentum skandal MDB dab berbilion masuk ekaun bank dia dan famili, orang kampung pun dah tahu korapsi Najib yang begitu besar dan meluas.

    Menang di PRN Sarawak dan di dua PRK yg lalu tidak bermakna dia popular. Di Sarawak menang sebab Adenan Satem amat popular - gambar Najib tak naik pun di PRN itu takut menjijikkan pengundi. Di PRK itu Najib Mr Cash Is King main duit - kasi beras, barangan letrik, wang tunai dll kpd pengundi. Takkan dia boleh buat gitu di PRU sebab melibatkan pengundi di seluruh negara.

    Berdoa lah kita Tuhan balaskan dia di PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. angkuh sombong, makan duit berbilion.... nanti perut kembong........masuk angin......meletup habis melopong.........

      Delete
  2. Yang kata penubuhan parti itu tidak menjejaskan UMNO ada lah angkuh. Sedar lah bahawa pendirian angkuh menyebabkan Presiden Turkey Tayyeb Erdogan nyaris di guling dek tentera nya semalam.

    Jugak sedar lah bahawa PM Britain, David Cameron, alih alih kena letak jawatan. Pandai pandai tupai melompat, sekali sekala jatuh ke tanah. Cameron dan teman rapat nya Chancellor of the Exchequer Osborne dua dua pandai, lulus Unibasiti Okspod. Baru menang PRU kali kedua, tak sangka referendum Brexit membawa mereka exit kuasa.

    Kita berdoa nanti ada sesuatu yang membikin Najibxit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hisshh, keluor di ataigh pulak komen aku nih -

      angkuh sombong, makan duit berbilion.... nanti perut kembong........masuk angin......meletup habis melopong.........

      Delete
    2. Presiden Turkey Erdogan perintah kuku besi. Baru baru ini berpuluh Hakim hilang jawatan atau di tukar tempat kerja.

      Sorang bekas Hakim Rayuan di negara ini tak lama lalu kata dia di halang di naikkan pangkat ke Mahkamah Federal oleh Najib. Tak "politically correct", gamak nya.

      Itu yang berani cakap. Yang tak berani, nak teruskan pendirian "politically correct" konon, merana diam diri - masih berharap di kasi jawatan selepas bersara - macam Afandi kot.

      Tapi Najib yg kuku besi kena fikirkan apa yg berlaku kpd Erdogan dulu semalam. Nayris hilang jawatan dan di bicarakan di atas macam macam tuduhan.

      Delete
  3. Hahaha ramai bontot masuk selumbar dengan pengumpulan pemimpin parti pembangkang dan NGO untuk mendengar cadangan penubuhan parti baru.

    Bontot busuk pulak tu. Sibuk sangat dapat duit songlap banyak, berak pun tak basuh betul.

    Tak kisah lah, asalkan bila depa terloncat locat bangun duduk, selumbar masuk lebih dalam.

    ReplyDelete
  4. Nak diamkan aje tak boleh, Bang. Mana yang sempat, sebat depa.

    Jangan kasi depa melanda landa, nanti naik kepala.

    ReplyDelete
  5. the fact that matter protun just syok sendiri as usual from day 1 .... go fly kite !!

    tubuh parti baru sebab nak kasi makan tembolok politician tamak dgn political fund dari kroni dan duit simpanan luar yg berbilion ... fight for the people ? go fly kite !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OOI go fly kite bangang!!!
      ESOK isnin and lusa SELASA !!!
      Ada teloq ???

      Delete
  6. Malaysia boleh! Tahniah Idham Pawi kerana memenangi MotoGp3 di German. Malaysia Boleh!

    ReplyDelete
  7. pelik sungguh.... apa sahaja yg pro jib buat atau ungkapan akan di anggap sebagai berada dalam keadaan tertekan Dan syok sendiri..... tapi kalau puak protun ungkapan macam satu tindakan keramat. sedar tak sehingga sehari ni puak protun terpaksa pindah tiang gold banyak Ali dah.... macamana Dan Serba tak kena sehingga si Tun yg dulu kata tak mungkin ada pasti baru sebab nak bersihkan umno akhirnya terpaksa juga tubuhkan parti baru dengan me letakkan batang tubuh org lain. sibuk proTun bercakap pasal aura... sampai mereka lupa nak sebut bahawa Tun sebenarnya mempunyai ramai Hater's Dari kelompok cina Dan tak kurang Dari kalangan ahli pembangkang sendiri ..... so boleh menang ke????????

    ReplyDelete
  8. BUNYI ENTRI NI MACAM BEST JA TAPI MALAPETAKA ATAS ORANG MELAYU SEMAKIN JELAS.

    TUN MEMANG HEBAT SEBAGAI PEMIMPIN TAPI MENUBUHKAN PARTI BARU SEMAKIN MEMECAHBELAHKAN BANGSA MELAYU DAN MEMBERI NILAI TAMBAH PADA DAP... MELAYU TAK KUAT DI TAMBAH PULA DENGAN BERMACAM2 PARTI MEMBUATKAN KITA SEMAKIN LONGGAR.

    TAHNIAH TUN BUAT DAP SENYUM DAN TEPUK TANGAN MELIHAT ORANG MELAYU BERCAKARAN. MENANG JADI ABU, KALAH JADI ARANG. MARILAH SAMA2 KITA HANCURKAN BUMI MELAYU DEMI POLITIK..

    ReplyDelete
  9. SEPERKARA YANG AGAK JANGGAL.....KENAPA YEK BLOG2 PRO TUN NI TAK SEEKOR PUN SENTUH TENTANG CUBAAN RAMPASAN KUASA TENTERA DI TURKI....... SELALUNYA MEREKA INI ASAL SAHAJA KUASA RAKYAT BANGKIT MEREKA AKAN SENTUH. SATU SAHAJA SEBABNYA...... MEREKA TIDAK MAHU TERJERAT DENGAN KENYATAAN BAHAWA NAJIB MASIH JAUH LEBIH BAIK DALAM MENANGANI PENENTANGNYA...... LIHAT SAHAJA ERDOGAN..... DALAM USAHA MENYEKAT PENENTANGAN BERTERUSAN...... LANGKAH DRASTIK MEMECAT HAKIM2 YANG BUKAN SEDIKIT JUMLAHNYA.... SERTA MENAHAN PENENANG DAN PEMBERONTAK..... TINDAKAN YANG ADIL BAGI PEMERINTAH UNTUK TERUS BERKUASA DAN SELAAT DARI ANISAR PEROSAK NEGARA...... KALAU TUN.....HAHAAHA...OPS LALANG ADALAH CONTOH TERBAIK...... SEKARANG NI KORANG BOLEH BUAT SESUKA HATI ATAS NAMA UNTUK RAKAT KONONNYA.....

    ReplyDelete
  10. Nama parti politik baru tu dah ada....singkatan nya kalau tak "DENDAM", mungkin "DENGKI".

    ReplyDelete
  11. Pimai Pimai Tang tu jugak... Rasuah tetap ada, kronis tetap ada, just plain potokopi.... Kalau asal usul dari periuk kuali sama rasanya pun sana jugak...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...