Saturday, July 30, 2016

SEMUANYA BAKAL BERAKHIR...

Tindakan DOJ sekadar saman sivil !

1MDB TIDAK TERLIBAT - Kata PM.

So,  menteri,  pemimpin, pendedak,  pecacai...relax,  jangan panik macam penjenayah.

Biarlah proTun dan pembangkang melalak atas apa yang mereka percaya.

Seperti kata Husni... Semunya akan berakhir  !!!

Boleh faham kot...


# Ada sesetengah yang merayakan kegagalan Tun dalam usaha mengundurkan Najib.  Sebagai rakyat penilaian bukan sekadar itu tetapi lebih bagaimana krisis ini diuruskan. Apakah kegagalan Tun ada aras tanda menunjukkan Najib makin kukuh atau sekadar menanti bila bila masa gugur gedebuk macam nangka busuk.

Nasib umno lebih baik jika Mahathir silap tetapi bagaimaba kalau Mahathir betul dan benar..

11 comments:

  1. kalau betul cepat2 lah dakwa dan tunjukkan lah bukti untuk mengaitkan najib bersalah.
    bosanlah isu ni.....dah jauh menyimpang. dah hilang arah agaknye musuh2 najib ni.
    pada masa yang sama mengadu kat US tu maksud nye mereka dah desperate dan dah tak pedulik dgn campurtangan kuasa asing. nak jatuhkan pemimpin negara dgn cara buli...x sabar tunggu PRU. hancurnye demokrasi yang di bina. kecewa betul dengan situasi skrg.

    ReplyDelete
  2. Oii bahalol, siapa yg mengelak ke mahkamah?

    Kala tuduhan mahathir tak betuk, saman le?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Malaysia ni , si penuduh boleh tuduh SUKA HATI MAK BAPAK DIA seseorang tanpa perlu ada bukti....yang kena tuduh pula kena MEMBUKTIKAN apa apa tuduhan yg di kenakan keatas nya....sapa yg BAHALOL ni...????

      Delete
    2. nothing 2hide..
      2.6B memang ada terbukti masuk dlm a/c najib..
      tak percaya tanya najib sendiri dan kak mah flom..hhh

      Delete
  3. Nothing to hide lari....
    Ajak berdebat secara live tidak disambut....
    Ajak jumpa dalam makahmah tolak....
    Tapi cakap
    Diserang tanpa bukti
    Fitnah
    Konspirasi
    Tak salah
    Tuduh tanpa bukti
    Sampai berbuih-buih air liur menyusun ayat.
    Kalau aku la orang tuduh macam-macam apa yang aku tak buat, gejut pukul 2pagi pun aku celapak pergi... kalau umah ada tangga siap terjun lagi nak bagi cepat... semata-mata untuk bela diri..
    Bukannya buat pagar keliling rumah. Kemudian letak pengawal bersenjata disetiap penjuru. Duduk dalam rumah bercakap guna speaker beritahu diri sendiri betul.
    Aku tak nak buat begitu sebab yang datang hanya seorang yang berumur 90tahun tanpa bawa mulut dan hanya bawa mulut. Lagipun umur 90tahun apa yang dia boleh buat pada aku, baling gelas pun tak pecah.
    Ohhhh lupa... sebab aku anak melayu dan bukan bugis

    ReplyDelete
  4. tiada yg betulnya dgn madey kutty ni .... grandmaster machiavellian ... he just toooo erogant ... sangattt riakkkk ..... sifat bangsat !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Munafik...
      Harap rakyat sabar tunggu Laporan Audit Negara...

      Delete
  5. Tiapx yang bermula akan berakhir.....budak darjah enam pun tahu
    Yang sentiasa dituduh elok aja hidup tenang dan teruskan tanggongjawab yg diamanhkan olih rakyat
    Yang menuduh tanpa bukti konkrit mengelupur,semua rancangan kantoi dan dalam kepanasan,ada yang telah didakwa dan ada yang akan didakwa sebagai pengkhianat negara
    Justeru itu kita lihat apa PENGAKHIRAN nya kelak
    Maanusia hanya merancang,ALLAH jua yang menentukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan angkuh.......manusia merancang, Allah menentukannya.
      Penentuan Allah boleh berlaku bila-bila masa. Hari ni mungkin elok,
      tapi besok belum tahu lagi. Lusa sedang menunggu, begitu juga tulat
      dan langkat. Siapa boleh tentukan Allah takkan menjalankan
      mperancangannya.............??????

      Delete
  6. Berita Terkini: Senat Amrika bersetuju dengan perkara berikut:-

    1. PM Najib digugurkan serta merta dan diganti oleh Mukhriz Mahathir

    2. Tan Sri Abu Kassim dilantik jadi Menteri Pertahanan

    2. Zeti di lantik jadi Menteri Kewangan 1

    3. Gani Patail dilantik Menteri dalam Negeri

    4. Kluang Mem jadi Ketua Setiausaha Negara yang baru..

    So Najib and group boleh melungkop dah..bye bye

    ReplyDelete