Sunday, July 17, 2016

APAKATA ZAHID DIPELAWA MENGETUAI PARTI BARU...

Antara fakta yang kena diterima ialah penubuhan parti baru sentuhan Tun telah memberi harapan satu pakatan parti pembangkag yang lebih baik sebelum ini.

Dengan terdapatnya kes rasuah terhadap lim guan eng menjadikan DAP agak goyah dan tidak lagi boleh cuba mendabik dada,  ego,  sombong dan cuba memulas tangan rakan parti dalam pakatan.

Kelicikan Tun Dr Mahathir berpolitik masih berbisa dan dengan kesederhanaan yang dibawanya dijangka meningkatkan persefahaman dan toleransi di antara parti pembangkang.

Apapun sejarah di era pemerintahannya,  Tun masih dihormati dan disegani kawan dan lawan dan dalam politik tiada musuh atau kawan selamanya.

Apapun ulasan pandir Menteri UMNO,  penubuhan parti baru menandakan kerugian pada UMNO dan munculnya satu lagi pesaing,  umno menambah musuh. Musuh yang mula bersatu dan berpengaruh.

Akan ada ahli umno yang selama ini menentang dengan senyap akan menyertai parti ini antaranya termasuklah GKCM.

Di pihak PAS, hanya sekitar hadi, Nik abduh dan haron din yang vokal menyokong umno tetapi tidak pada yang lain. Ertinya kedudukan umno tidaklah begitu lukuh dan sebab itulah saranan tuan ibrahim untuk pembangkang melakukan gencatan senjata ditentang keras oleh pecacai umno sedangkan ahli ahli pas sendiri hanya tenang dari memberi ulasan.

Jika Zahid tidak berani menentang Najib dari dalam, apakata Zahid dipelawa mengetuai parti baru (?)

11 comments:

  1. Ahmad Zahid Timbalan PM? Mengetuai parti baru? Menarik tu. Dia pun mesti ada harapan nak jadi PM. Lk sama umor dengan Najib, tak boleh harap jadi PM nampak nya.

    Najib dah ada berbilion, mesti mahu pegang jawatan PM sampai mati. Selagi dia tak ceraikan Rosmah, kata orang. Rosmah yg nakkan jawatan PM selama lama nya. Dia tak boleh. Jadi, pegang bola orang yang boleh.

    ReplyDelete
  2. Zahid pemanas. Pernah bertumbuk dah tua baka. Sampai ke Mahkamah. Tapi tak jadi bicara. Settle out of court.

    Mungkin dia nak harapkan jadi PM dalam UMNO. Kalau Najib pegang bola ahli2 UMNO dengan wang ringgit, Zahid akan pegang depa dengan tenung bengis menyeget.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh kuku besi sangat. Ingat Turkey baru baru ini.

      Delete
  3. Dah lama politik negara ini mahukan banyak wang. Money politics, kata orang. Cilaka sial orang politik. Jahanam lah hendak nya yang korap itu.

    Zahid pun ada RM230 juta sejak dia Ketua Pemuda UMNO di zaman Anwar Al Jub sebagai Menteri Kewangan. Tun Mahathir yang cakap, dan dia tahu, sebab depa kena declare assets di zaman dia sebagai PM.

    Sekarang Zahid jadi Menteri Dalam Negeri, kontrek bawa masuk Banga beribu ribu di laporkan abang dia yang dapat. Itu bukan korapsi lagi. Itu jugak nepotism. Kalau dia jadi PM, apa nak jadi negara nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai ketua tapi tak ambil tindakan bila anak buah memiliki wang yang banyak menandakan beberapa perkara:

      Bos lembam, tiada taring

      Bos 2×5 atau ada lebih lagi

      Bos pegang maklumat seolah olah macam pegang bola.

      Delete
    2. Kalau bos pulak yang ada 2.6 bilion dalam akaun peribadi? Mwahahahaha.

      Delete
  4. Dia tak sudi....jangan jadi batu ronson
    Dia bukan Bangang
    Dia tahu rezeki di tangang ALLAH
    Terlalu banyak contoh yg bolih ditauladani olih nya jika tamak,riak dan tak sabar
    Strategi politik Taik Kucing....dulu bolih lah semasa ada kuasa,undangx digunakan,sekarang dash tak laku...yg nak join pun ciput...itu GKCM...dia kepala pun mencelah,sipix ja muka keluar bila ada PC yg adam olih Tun
    Parti Oppo pun bingong skrg....semua komen Tunggu dan Lihat....Yg SS Mahfuz Mr Bean saja
    Go and fly Air Ballons.....

    ReplyDelete
  5. Mr bean, red bean tu ko sendiri jing..heh..heh..melantun ke muka sendiri, lgbt, kominis, kencing manis, Jews, jaws, Rothschild, caikakros, plural, singular, anjinggila,shiah,beda'ah, tu semua ko kan jing?
    Berapa Kali goncang kite hari ni? Ubat dah makan?

    ReplyDelete
  6. Anon 5.32
    Siapa yg patut makan ubat ni...
    Merepek buat komen....admin pun biol dibuatnya
    Bukan makan ubat....jilat Kahak.....hish...pergi main jauhx

    ReplyDelete
  7. Eleh!!... takut sangat ke pada siZahid tu sebab pernah bertumbok??...dia berani la bertumbok sebab gu lawan tu gewe anak dia,tak kan nak lawan bakal mertua pulok....yang jelas nampak dan menjadi perbualan ramai siZahid ni tidak boleh dipercayai,makan kiri kanan ....semuga ALLAH membalas seberapa segera segala perbuatan terkutuk siZahid ni.

    ReplyDelete
  8. Zahid dan Najib dua dua kena berambus ,Dua dua makhluk ni tak boleh pakai

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...