Friday, July 22, 2016

RAKYAT PERLU TENANG AMAN DAMAI... PM Makin Strong!

Apabila maruah pemimpin dan negara sedang diperkata diperhitung secara langsung atau tidak langsung di luar negara, rakyat diminta tenang aman damai dan jangan terpengaruh dengan pembangkang..

Siapa pembangkang?  Pakatan Harapan? ... Itu hanya sebahagian....

Pembangkang sebenar adalah 52% yang tidak mengundi BN di PRU13 dan dijangka peratus itu meningkat sekarang dan akan datang...

Yang sebaiknya kerajaan lah yang perlu dengar suara rakyat...

Najib berundur atau PRU untuk mendapat semula mandat.

Ada berani..

26 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. 52%???... Hahaha, matematik bangang puak pembangang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan 52% la but 53% undi popular dalam PRU13.
      Najib cuma dapat 47% walaupun menang 133 kerusi Parlimen.

      Delete
    2. 52%!?? dah kurang byk pun melalui PRN Serawak, PRK KKangsar dan Sg Besar .... dan akan kurang bila DAP kalah teruk kat PP jika buat snap poll ... BN tak perlu kalut macam DAP nak buat snap poll PRU ... byk kerja lagi 2 tahun boleh buat utk rakyat .... madey kutty dan protun boleh berulat lah dalam 2 tahun ni ... itu yg madey dok tangguh tubuh parti mangkuk dia tu ... rupanya ada DoJ sebalik jubor dia ... nak buat demo ? silakan kalau nak kena sumbat dalam lokap .... negara ni ada undang2 ... bukan madey kutty yg punya .... perasan maharaja nak berkuasa sampai mati ... semua PM mesti ikut selera dia .... mmg bangsat madey kutty .. keturunan haram jadah !!

      Delete
    3. Kau ingat kita orang takut masuk lokap. Mati pun sanggup utk mempertahankan haq. Haq kami disamun oleh makaun sebab kami adda maruah, bukan macan kau yg pengecut macam jantan x ada telo. Duit kau kena rompak, masih lagi nak tatang ddan jilat jubo Perompak.

      Delete
  3. Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum;- (Riwayat Ibn Majah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar ... madey kutty mmg bodoh dan pengkhianat !!! selama 22 tahun tak puas bodohnya ... masih nak bodohkan rakyat sampai mati ... haram jadah !!

      Delete
    2. Memang ramai orang bodoh seperti anon 2.34 ini yang tidak dapat bezakan sama ada Najib yang baru memerintah beberapa tahun pengkhianat atau Tun yang memerintah selama bherpuluh2 tahun pengkhianat. Rasullulah s.a.w. juga ada bersabda Allah akan letakkan pemimpin yang jahat apabila ramai rakyat negara itu jahat termasuk anon 2.34. Islam ke kafir pun dah sama, tidak jujur, tidak amanah dalam segala urusan, sama ada perniagaan, pekerjaan. Yang Islam pun tidak takut pada Tuhan. Sekularime, liberalisme, homoseual semuanya berleluasa diMalaysia.

      Delete
    3. Penyokong dedak da kena kangkalikong tak tau yang mana betul yang mana salah.Semonga minda mereka diberi cahaya dari kegelapan.

      Delete
  4. Duit hilang atas pelaburan 1MDB, duit derma dan duit hadiah. Tapi tak boleh kata apa-apa melainkan senyummmmmmmmm.

    ReplyDelete
  5. Isu ini sebenarnya perkara lama yang telah dibincangkan tapi sekarang ini melalui campur tangan Jabatan Kehakiman US(DOJ) pula.Pemainnya ialah orang yang sama seperti diawalnya iaitu Sarawak Report dan Khairudin Abu Hasan.Ini jelas sebagaimana yang diperkatakan oleh DOJ apabila ditanya kenapa tindakan ini diambil.Jawapan SOJ ialah kerana lapuran mereka.Kalau hari tu Justo ada mendakwa lapurannya ditokok tambah oleh SR maka lapuran ini juga lah dipercayai diberi oleh SR kepada DOJ.Rumusannya tiada apa yang baru.Persoalannya adakah DOJ akan memanggil 1mdb dalam siasatan ini kerana 1mdb lah yang sepatutnya dipanggil terlebeh dahulu kerana mereka adalah mangsa.Soal rampasan harta bukanlah sesuatu yang perlu dihebohkan kerana itu amalan siasatan antarabangsa.Yang kita tunggu ialah keputusan dari siasatan itu,jadi sama2lah kita bersabar menantikannya.

    ReplyDelete
  6. 1MDB mangsa? Boleh masuk rajalawak arrr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. raja lawak madey kutty lah ... bangsat haramjadah !!!

      Delete
    2. Tak habis habis haramjadah kau tu. Yg HARAM adalah org yg menyamun. Apa ke JADAH nya kau nak pertahannkan. Duit kita yg disamun tu. Ada akai Ka?.

      Delete
    3. Dia kisah apa azren. Sebab sebahagian duit curi tu dapat kat dia untuk buat kerja2 haram menyokong penyamun. Sebab tu la dia sokong. Dan dia maki hamun plak sebab dia takdak isi dan fakta. Selain alih tiang gol maki hamun je yang dia tau. Banyak makan benda haram masuk dalam badan jadi gitule..

      Delete
  7. Bukan kah wang 1mdb yang didakwa dicuri...mangsa la tu.Raja lawak kok tang mana pulak

    ReplyDelete
  8. Memang lar lawak..yang jadi mangsa rakyat malaysia..kalau ikut Anakonda ceo 1MDB tu...1MDB xder masalah..okayyyy jerrr...

    ReplyDelete
  9. Bila diviral saja satu satu isu yang ada kaitan dg kerajaan persekutuan maka macam cendawan tumbuh selepas hujan, banyak lah tuan2 hakim " instant curry mee" yg dah pun terlebih dahulu drp court of law membuat penghakiman. Ramai lah juga lawyer2 yg baru sangat lulus dari college " instant carry mee legal college " yg membuat macam2 hujahan bodoh tanpa documentary proof tapi setakat air liur, lidah dan bahasa penulisan yg biadap dan kurang ajar. Semuanya disebabkan oleh satu sahaja iaitu menghadapi "Penyakit hati chronic".

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyakit yg seorang doktor bangsat yg bawak ... dr madey kutty !!

      Delete
  10. Jika tidak timbul isu 1MDB dan isu RM2.6b, disebabkan penyakit hati chronic, pembangkang akan mencari apa saja isu untuk menyalahkan kerajaan BN dan Najib. Bila dah taksub, semuanya salah belaka. kebaikan dah hilang dari hati dan hati menjadi buta dan batu.

    ReplyDelete
  11. Cuba buat survey di kalangan mereka2 yg berumur 90 tahun dan keatas. Apa keutamaan mereka dlm hidup yg berbaki ini.

    ReplyDelete
  12. Imaginasi.
    Masa yang mendatang, Sekiranya najib didapati bersalah dimana-mana mahkamah, maka najib akan hilang keistimewaan sebagai bekas perdana menteri.
    1. Apakah najib akan terus tinggal dinegara ini.
    2. Bagaimana najib nak berhadapan dengan rakyat, sekiranya dia tidak ada pengawal pengiring, mungkin akan ada yang ludah mukanya
    3. Begitu juga dengan menteri-menteri yang bersekongkol mempertahankan najib, dimana mereka nak letak muka.
    Setiap orang boleh berhujjah tentang konspirasi, dianiaya dan sebagainya. Tetapi bila didalam mahkamah, tertutuh kena bela diri berdasarkan bukti nyata dan bukan air liur. Kes anwar adalah contoh. Dibarisi peguam bela yang handal. Rakyat melihat, mendengar dan meneliti setiap hujjah. Saat itu, tiupan konspirasi hanya mempengaruhi segelintir rakyat dan bukan keseluruhan.
    Walaupaun kita bukan doktor, tapi jika tubuh kita rasa sakit, kita tahu itu sakit apa, kecuali kanak2 yang hanya tahu menangis. Begitu juga dalam kes najib, walaupun kita bukan hakim atau tuhan, tapi dari rentetan kejadian kita akan dapat menilai yang mana betul dan yang mana salah. Samada konspirasi atau pun tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid kata pernah jumpa penderma. Alamak Zahid pun kantoi....camana nak jadi PM?

      Delete
  13. Diatas is a fair comment. Tidak saperti pembangkang, kalau kes mahkamah menyebelahi mereka maka dikatakan fair judgement. Kalau kes mahkamah tidak menyebelahi mereka, dikatakan conspiracy. Macamana pun, mereka nak menang juga.

    ReplyDelete
  14. Kalau pemimpin negara berintegriti dan malakukan tindakkan yg sewajarnya dan seadilnya. Tdk mungkin majoriti rakyat gila seperti sekarang. Mengapa perlu tunggu dan mengharap kerajaan AS utk mmendapat keadilan. Kerajaan Malaysia buat apa?. Sorok daki dan kekotoran bawah tikar.. Adda akai.ka lu org?

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...