Friday, July 29, 2016

1MDB TIDAK TERLIBAT - PM

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/1mdb-tidak-disebut-dalam-saman-sivil-doj-jelas-ia-tidak-terlibat-perdana-menteri-112447


# Naib Ketua Pemuda sudah salah terjah membuat dakwaan ke atas tiga penjawat awam yang membocorkan maklumat?

16 comments:

  1. Siapa yang nak mengaku dia berak atas jalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman berak atas jalan dah berlalu ... jgn merepek !!!

      Delete
    2. ya...betul tu...sama mcm kes rasuah LGE yg sarat dgn bukti sahih... tak ngaku juga... yg bodohnya ada juga melayu2 bebal yg terhegeh2 nak jadi penjilat lobang najis kafir2 DAP PKR RBA...

      Delete
  2. Cuma kerana syet atau sheid yang kata berak atas jalan itu sepolan yang punya bukan bermakna sepolan tu yang punya.

    ReplyDelete
  3. yang penting segala perancangan madey kutty nak topple PM tak berhasil dgn izi Allah SWT .. harap lupakan saja niat jahat tu .. habiskan baki masa yg ada utk fokus hal diri dgn tuhan .. PM akan tetap jalankan tanggungjawab sehingga PRU14 ... TAMMAT !!

    ReplyDelete
  4. 1mdb x terlibat. Tapi anak tiri koa yg terlibat. Kawan kawan kau yg terlibat. Bini kau pun terlibat. Spin pun dah macam Macai dia. Aps punya piem daaa. Makan bangkai lagi mulia dari makan rasuah. HARAM JADAH.

    ReplyDelete
  5. Memang 1MDB tidak terlibat
    1MDB hanya kena liwat
    Oleh penjahat dan penjilat
    Untuk bermewah sampai kiamat.

    ReplyDelete
  6. Dalam saman tu jelas dikatakan duit 1MDB yang kena songlap....berbillion pulak tu..camner kata tak terlibat....ah Jib..menteri2 kabinet ni..AG..pemakan2 dedak tak nampak risau pun ttg kehilangan duit berbillion ni...tak tau lar apa dalam kepala benak mereka ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmmmmmnyampah n sampah ...dah songlap diam ajelaah. Minta ampun kat tuhan, ganti duit rakyat tu dah berundur secara baik, semoga rakyat dan ALLAH memaafkan mu.

      Delete
  7. Pucuk Pauh delima batu, anak sembilang di tapak tangan, dari dulu sudah ku tahu, hidup mesti ada angan angan ....hahahhaahhaa

    ReplyDelete
  8. Najib tengah sibuk nak lepaskan jerat DoJ ditengkoknya melalui
    Datok Sahfie Abdullah yang sekarang berada di US, sibuk melobi.
    Jangna terkejut, alih-alih MO-1 itu rupanya TUN MAHADIR!!!!!
    Jangan terkejutat juga, kalau tetiba Amerika dibenarkan buat
    Pengkalan tenteranya di TERENGGANU!!!!!
    Jadi, berperanglah US dengN CINA PRC di bumi Malaysia.....HAHAHA.
    Dua-dua sahabat baik Najib - Cina PRC melepaskan Najib daripada
    beban hutang 1MDB dengan membeli tanah TRIX dan IPP. Sekarang,
    nak buat keretapi letrik bernilai 60 BILLION pulak di pantai
    Timur. Sebab itu Najib diam saja bila Cina PRC antara angkatan laut di
    pulau Layang-layang.
    Sementara Amerika pulak nak halang Cina PRC daripada mengembangkan
    kuasanya di sebelah sini.
    Dua-dua musuh ini akan bertemu di MALAYSIA!!!!!
    Jadilah kita macam Iraq, Lybia dan Syria.
    Semuanya berpeunca dari 1MDB!

    ReplyDelete
  9. 1mdb memang tak terlibat. Yg terlibat orang yg ambil duit 1mdb secara terancang. Nama 3 orang atas kapal disebut, nama anak disebut, dan mak ada atas kapal. Nama pengerusi penasihat lembaga 1mdb tak disebut, tapi nama malaysia offcial 1, serupa kuasa dgn pengerusi penasihat disebut. Semua tu ada atas kapal yang sama, waktu yg sama dan terbabit perkara yg sama walaupun syarikat berlainan, tapi tetap tuan punya nama yg sama serupa doj sebut.

    ReplyDelete
  10. Apa pun peganglah pada prinsp undang-undang.Yang bersalah mesti lah dihukum manakala yang tak bersalah mestilah dilepaskan baru lah hidup kita rukun damai.Mana nak larinya kalau bersalah tu pusing kok mana pun pasti akan nampak kesalahannya.

    Jangan lupa ada satu lagi proses timbang tara di London antara 1mdb dan IPIC.Dari keputusannya pasti akan dapat dibuat rumusan yang mana betul dan yang mana salah.Kepada dua2 pemuja baik pro Tun atau projib bersabarlah na.

    ReplyDelete
  11. Konon tak terlibat. Duit sengaja dimasukkan dalam akaun buaya.... amaran BNM pun dia langgar semacam. Kemalangan yg disengajakan. Minta simpati konon tipah tertipu. Duit beribu-ribu juta dilabur tanpa suatu keputusan yang bijak dan mendapat persetujuan dr. EPU , MAMPU mahupun laporan pelaburan lengkap dr konsultan pelaburan.
    Itu sebab CEO pun kerap bertukar ganti. Nak sedap didengar diberi komen salah urus tadbir.....bingung yg dibuat-buat.

    ReplyDelete
  12. PADAN MUKA wahai puak2 pakatan haramjadah!!! satu persatu ditunjukkan sifat sebenar kaki rasuah dari Anwar aljuburi lagi...skrg ni si kafir LGE babi... tak lama lagi si dayus Azmin pula... puak2 ni sdg berusaha keras menutup bau najis yg depa buat dgn menuduh pihak lain pula dgn isu yg bukti2 direka2...dgn bantuan pihak asing (US) yg mmg kaki penipu... ada juga melayu2 bebal yg terhegeh2 nak jadi penjilat lobang najis puak2 kafir harbi DAP PKR RBA...

    ReplyDelete
  13. Mat KETUANAN MELAYU dah berhujah. Sedangkan dia pun keliru antara MELAYU dan BUGIS.

    ReplyDelete