Wednesday, July 27, 2016

PARTI BARU TUN...TINJAUAN AGAK MEMERANJATKAN.

Tidak disangka rupanya parti baru ilham Tun Dr Mahathir sedang ditungu tunggu.

Perjumpaan atas urusan bisnes tetapi meleret kepada cerita politik menunjukkan ramai yang menanti malah ada di antaranya ialah Timbalan Ketua Bahagian dan Ketua-Ketua Cawangan, mereka janjikan parti baru ini akan "meletup" dan mendapat sambutan ramai.

Ramai yang sudah berangan untuk menggerakannya di tempat masing-masing.
Antara faktor parti baru ini akan mendapat sambutan adalah kerana bakal alternatif kepada UMNO apabila PAS dilihat gagal mengambil tempat.
Apakah orang seperti Husam yang belum berparti akan ke sini (?)...
Bahagaimana dengan ADUN dan MP UMNO...adakah ada beberapa yang akan berhijrah (?)

36 comments:

  1. Memang la pun setiap kali bila ada pengumuman penubuhan parti politik baru maka ramai lah orang2 politik menunggu nunggu nya terutama mereka yg bertaraf desperado. Sebabnya bila dah lama menunggu habuan dan jawatan dlm parti politik sekarang tapi masih tak dilantik dan masih tak dapat habuan maka nak cuba pula la nasib dg parti politik baru.
    Tengok lah nanti bila join parti politik baru pun tak boleh juga jawatan atau habuan...mula lah mengata2, memberi sokongan kpd Dr M bukan lah faktor utama...habuan dan jawatan sebenarnya yg tersirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko perle Zed Berahim tu ker? kik kik kik

      Delete
  2. jawatan jawatan jawatan....projek projek projek...wang wang wang...kaya kaya kaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat jugak yang terlingkup!!

      Official !MDB kebas duit sampai 7 keturunan (atau lebih) tak habis!!

      Syabas Lanun Bugis!!

      Delete
    2. syabas lanun kerala ... lagi hebat sapuuuu !!!

      Delete
  3. Cuba senaraikan parti politik yg berkubur sejak 1946 hingga sekarang:
    PARTI NEGARA (DATO ONN JAAFAR)/BERJASA/BERJAYA/USNO/PARTI SOSIALIS/SEMANGAT 46/KITA/PEKEMAS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi yg akan lahir ni SIAPA perancang nya BRANDED Penting beb!!! dia semacam jenama juga ''''''apa brand ,,,,jenama tun

      Nama Parti :: Parti Harapan Rakyat Malaysia (PHRM)

      Delete
    2. Kau ingat Madey tu handal sangat ke? Tubuhlah aku nak tengok berapa juta orang yang sertainya.

      Delete
    3. umno (asal) telah diharamkan dulu dan yang najib pergunakan sekarang adalah umno (baru) yang ditubuhkan oeh tun M sebagai presiden ketika itu.
      walaupun usia tun M sudah lanjut tetapi pengalaman beliau sbg arkitek negara malaysia sudah pasti memberikan keyakinan kepada orang melayu dan ahli umno sendiri untuk menyokongnya.

      Delete
  4. Yeh, brand penting zaman sekarang.
    Rosmah umpamanya takkan beli kasut dan beg tangan Vincci
    yangmakcik kampong pakai. Bahkan LVpun Rosmah tak main.
    Dia beli brand bukan beli hanbag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rentikan lah fitnah minah oiii ... mulut tahap pukimak !!

      Delete
    2. yang betul tetap betul..
      yang salah tetap salah..
      yang sebasalah masuk parti baru je..

      Delete
  5. parti baru byk dedak...jom join parti baru...kurkur...dedak dedak

    ReplyDelete
  6. Memperkatakan parti baru Tun dari kacamata seorang pendedak dan macai upahan memanglah mereka hanya melihat jawatan dan habuan.

    Dari kacamata kami yang selama ini menyokong Tun adalah "wadah" kepada sebuah perjuangan yang ikhlas.

    Bercakap soal ikhlas dan perjuangan kepada puak pendedak dan macai- - memang tak masuk kepala mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuatnya kau menyalak. Aku harap salakan kau ni bersahut dengan kenyataan yg harap2kan. Jangan jadi macam pru sarawak dan 2 prk dah ler. Lepas kena tapaw salahkan pengundi pulak.

      Cerita macam hebat bebenor. Tapi hasilnya cuma bunyi salakan anjing pada bukit. Bukit tak runtuh anjing macam kau sakit tekak...dalam erti kata lain...sakit poket...maklum...dedak dah habis...

      Delete
    2. wadah iklas kluang bodoh man ?? ada akai ke tidak ?? pikirrrrr biaq jelas dulu apa asas madey kutty buat party ? hang pikiaq betoi betoi ....iklas ? pi lah mabuk punya iklas .... gila ke apa protun ni semua !!!

      Delete
  7. Saya hanya berdoa semuga Tun tidak diberi harapan yang gah tetapi tiba saatnya nanti Tun akan dikecewakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu perkara yang tidak dapat dielakan, dalam 10 yang berjanji sampai masa, hanya 6 atau 7 yang tampil menyokong.

      Tun sendiri sudah masak dengan perangai Melayu..yang patut dikasihani bukan Tun, dia bukan lama lagi nak tunggu dunia, yang patut dikasihani adalah anak bangsa kita di masa hadapan.

      Delete
  8. Ramai orang menunggu penubuhan parti baru yang bakal dikenali sebagai PKM - Parti Kutty Ketol MahaShitty

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika anda tahu pengorbanannya dibelakang tabir memperjuangkan Islam, engkau akan malu seluruh keturunan. berpada2 dalam menyatakan sesuatu.
      pesanan dari cicitmaulanaishak

      Delete
    2. jika anda tahu pengorbanannya dibelakang tabir memperjuangkan Islam, engkau akan malu seluruh keturunan. berpada2 dalam menyatakan sesuatu.
      pesanan dari cicitmaulanaishak

      Delete
  9. Kah kah tajuk tinjauan agk memeranjat kan... ako baco pun turut anjattt...!!! Kah kah kah... p'ranjat pasal sambutan tak sama mcm bilangan org yg declare selamat kan Malaysia kot.... kah kah kah...

    ReplyDelete
  10. Satu rekod yang tak boleh dipadam ialah Umno tidak pernah kecewa dalam PRU selepas bertukar nakhoda baru.

    Semasa Madday berdepan krisis keyakinan, dan bila Pak Lah menggantikan Madday, Umno makan besar.

    Selain Daputera, siapa lagi yang akan terlopong dan meroyan apabila Umno bertukar nakhoda sekali lagi? Ex-dedakman?

    ReplyDelete
  11. KD nampaknya sedang belajar cara-cara dan teknik bagaimana nak cipta perang propaganda.

    ReplyDelete
  12. KD berangan parti baru tu jd hebat. Tp KD lupa parti baru paling baru takde nyawa kalau tak ditabur dedak oleh dap. Amanah hanya mintak nyawa dari dap. Parti baru dublicate ni nk dptkan nyawa dari parti mana pulak. Republican dari negara uncle sam ke?

    ReplyDelete
  13. Tun dan rakyat yang makan nasi hanya berusaha .Selebihnya berserah pada Allah dan rakyat semua.
    Kalau tak berjaya juga sama2 lah kita jadi tikus dan ikut peniup seruling terjun kolam kumbahan indah water.Baru padan muka kita.

    ReplyDelete
  14. Pendedak ditiup takut kepada DAP oleh Penternak janganlah pula cuba nak terap idea bahlol tu.

    DAP itu bukan perlu ditakuti tetapi dijinak, ditawan atau dilawan. Janganlah perangai telor kecut tu nak diamalkan.....hang pi mana.

    Pendedak sudah tidak layak beRcakap soal Tun, bukan lagi ahli UMNO malah tanpa umno sdn bhd sekarang pun, melayu boleh hidup,

    Parti baru Tun tidak akan dapat sambutan, tidak menjejaskan umno sekadar hiburan sendiri
    Tetapi kebimbangan terus menghantui dan dicemburui.

    Bila agaknya kaum pendedak ini akan dihantar ke amerika untuk berhujah di sana atau nereka ini sekadar pelalak kampongan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pendedak sudah tidak layak bercakap soal tun, yang minum kencing pulak terbuka luas untuk bercakap pasal najib, pasal bn, pasal umno pasal pas. agak2 la bro, berlaku adillah. apa sangat yang nak dijaga supaya soal tun tidak boleh dipersoal. tun dah meletakkan diri dalam ruang lingkup politik tanah air, maka siapapun yang sudi, ada hak untuk bercakap, membuat persepsi dan mengulas pasal tun. adakah arahan tun agar orang yang bukan penyokongnya jangan bercakap soal dirinya, tidak bukan? jadi kenapa KD bersungguh2 jadi pecacai bekerja tanpa ikut arahan? takde hal awak nak sokong tun, dan apa masalah jika tak setuju dengan gerak laku tun yang mula mengundang rejim luar masuk campur urusan negara kita? najib bukan suci dan tun bukan maksum, betul begitu KD?

      Delete
  15. Sokong dan akan ikut Tun. Dah tak mahu jadi ahli parti "HAPRAK"

    ReplyDelete
  16. jgn terkejut ya protun mangkuk semua ... hang tunggu lah parti kutty ni ditubuhkan lama lama sikit .... sebab tak nampak gaya pun nak tubuh ... madey tengah menggila guna segala ilmu kerala dia konar ikut segala lobang nak gugat sokongan pada PM ... dia mana minat sangat pun tubuhparti ni semua ... hidup dia tak pernah nak tubuh parti pun .... dia jahanam kan parti ada lah ... kih kih kih ... protun semua kena bullshit dgn madey kutty .... hangpa semua salah sangka ingat madey ni bijak sangat ... go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno baru ni siapa tubuh? Cakap guna buku lali, hilang akal, go fly kite

      Delete
  17. Hidup lagi blog ni..blog tong kosong

    ReplyDelete
  18. Hahaha serupa dengan amanah, riuh bagai nak rak sebelum penubuhan tetapi selepas penubuhan amanah yang ada cuma pemimpin dan tiada ahli parti yang ada pun penyokong dap yang nak tak nak sokong lah juga amanah untuk tutup malu dap sebab dap yang menubuhkan amanah ni, begitu juga parti Tun akan mengalami nasib yang sama, kalau banyak sokongan dah tentu Tun tubuhkan lebih awal.

    ReplyDelete
  19. AsalamBro,kita tunggu dan lihat kesudahan episod ini.Allah Maha Mengetahui !

    ReplyDelete
  20. Madey Kutty2 kesian org tua ni nak test market ....hahahha
    Tapi aku lagi Madey Ketty bagai nak rak hentam DAP PAS PKR... la ni duduk semeja dengan mereka... ni la politik ...
    Madey kutty seperti meludah ke langit jatuh ke muka .... satu dunia tau apa org tua ni dah buat

    MEMALUKAN ......

    ReplyDelete