Saturday, July 23, 2016

NAJIB DAN GUAN ENG PERLU BERGABUNG...

Dalam menghadapi situasi yang lebih kurang sama, dikonspirasi? .... tetapi masing2 masih mengaku strong,  jadi elok benor Najib ikut langkah Guan Eng seperti yang dianginkan.. .. Adakan PRN dan PRU segera....

Inilah langkah molek yang akan disokong dan direstui oleh penyokong masing-masing.

Jika ada yang tak sokong  ...  go fly kite lah...

19 comments:

  1. Kalau buat PRU 14 sekarang, yg pertama akan bungkus adalah kuali berkerak tak berbasuh.

    ReplyDelete
  2. Asssalamualaikum KD

    KD .dah malas nak komen la bkn apa bertambah jauh persahabtan..Lagi komen lagi gaduh.
    Dulu dalam satu bahtera la ni dah lain plak...Engkau dh keluar UMNO ke?

    Apa nak buat semua urusan yg buat orang atas yg kita kat bawah ngikut je la...suruh gaduh kita gaduh...


    Cuma macam biasa ni pandangan aku la...

    Geng2 kami terus berpegang pada satu landasan yg kukuh.Sejak dahulu lagi kami berpegang kpd institusi negara. Kau pun tahu KD sembang banyak pun tak guna kami tetap suruh bawa ke muka pengadilan.

    Isu 1MDB dah disiasat oleh SPRM..AG..Bank Negara PDRM..dan Audit Negara. Malah PAC yg dianggotai pakatan pun sama2 tolong tengokkan..

    Jadi satu perkara yg geng Pro Tun M kna faham kami berpegang teguh sejak dahulu lagi mempercayai institusi2 ni. Cuma geng2 engkau KD sejak dahulu tolak semua institusi2 negara.Jadi memang lah akan terus bertelagah..apa nak buat ..

    Yg penting KD...aku dah bgtahu sejak mula dan bkn nak berlagak ya..UMNO kukuh dan akan memang PRU...Cuma msalah engkau KD percaya pada poll dinturtle ,mesyuarat kedai kopi dan sembang kencang di komen2..ini lah msalah paling besar geng2 korang..

    Kau ingat lagi KD...bila sebut UMNO bakal berkubur maka kau bwa hujah kedai2 kopi semua pakat tolak UMNO..dibantu plak komen2 bgtahu satu kampung pakat tolak UMNO...kesudahanya PRN SARAWAK pakatan hilang deposit dan 2 PRK memang cukup bergaya dan terus bergaya...bkn memang tipis tau..

    Seperkara lagi korang tk abis2 mengharapkan sokongan US utk isu jatuhkan UMNO...pyah lah KD..
    Takda isu lain ke? Camna deklarasi dah bungkus kan? rakyat tolak la..sembang sejuta tapi atas kertas ja...orangnya mna?

    Kau pun tahu KD yg urus deklasi rakyat berapa ribu? tak sampai 5 jari la..maksud aku yg urus peringkat bawahan la...takda org kan..sebab tu la hancur la pergerakan korang...bila tang najib tk abis2 kau kutuk dedak...sedangkan hakikatnya banyak sangat ke duit najib?


    Akhir sekali isu saman civil US ni agak menarik la...cerita tentang lukisan..rumah..alamak tak tahu plak aku 1MDB niaga lukisan...apa2 hal satu perkara yg aku kagum semua siasatan tak panggil 1MDB rupanya...Aku rsa la kan KD .......FBI bila tengok Arul hilang telonya la...


    Malah aku yakin la klau FBI baru nak tanya Najib sekali kna sergah balik terus..hm penakut juga FBI ,,AG singpura dan Swiss...panggil la Arul....klau berani .

    Ok lah KD aku doakan kau berjaya bersama parti baru dan jgn lupa mesti dapat jawatan...sembang ja buat apa klau takda org yg bekerja...parti baru banyak kerja tau bkn hanya sekadar sembang kedai kopi ja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nasihatkan anda jumpa doktor untuk pastikan samada otak atau jiwa anda yang bermasalah.
      Contoh, abu telah merompak bank dimalaysia dan telah pergi keamerika kemudian membeli bermacam-macam harta, berjoli dan pelbagai. Kemudian abu ditangkap diamerika, dan hartanya dirampas. Apa perlunya amerika memanggil pihak bank dimalayasia??? Jika pihak bank mahu wang mereka semula, maka pihak bank lah yang sepatutnya membuat tututan keatas wang dan harta-harta itu

      Delete
    2. Joe joe

      kau faham tak apa itu rukun negara?

      Taat pada negara bkn hanya taat pada PM shj tau?

      Kau kena taat pada audit negara faham tak?
      kena taat pada ketua polis negara.
      kena taat pada SPRM
      kena taat pada bank negara
      kena taat pada PAC

      bila institusi negara dah buat keputusan ikut je la..tak pyah nak tunjuk pandai.

      pastu faham tak apa itu parlimen? di parlimen bkn semua bn tau pakatan pun ada....kalau nak sembang negara kat situ la..semua jawapan diberi.

      cuma aku nasihatkan engkau la...kalau kau percaya AG us...sabar sikit bg mrk buat kerja jgn menyibuk tau...ni tidak semua mandai2 kesudahanya jadi cam isu kapal selam kat peranchis...


      mandai2 ni maksud aku korang yg buat keputusan...psal tu la geng pro najib ketawakan korang je....sembang kencang bila buat deklarasi rakyat hancur...ni ada hati nak buat demo hmmm klau turun 30k kira hebat la.


      korang tahu tak apa tun m kata kat korang psal demo? penakut penakut penakut ...fhm tk ni?

      Delete
    3. Sebagai rakyat, semua orang boleh terima sekiaranya ag tidak ditukar, sprm dan pdrm tidak diganggu. PAC tidak menyunting laporan dan lapiran audit tidak diOSAkan.

      Delete
    4. Najib sendiri mengakui benar 2.6b dimasukan keakaunnya diambank. Tqpi bila najib menyatakan itu adalah derma maka menajadi bahan ketawa dunia termasuk budak tadika kecuali anda.

      Delete
    5. Anon 8:55 cakap pasal Rukun Negara..dia pun tak tahu..

      ni ha Rukun Negara:

      1. Kepercayaan kepada Tuhan - geng jibo dah tak takut Tuhan..sebab tu boleh nak menyamun tanpa ada rasa berdosa
      2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara - ni pun sama..ahli UMNO lebih setia kepada Ah jib..PDRM yang ada title DiRaja pn dan lebih setia pada Ah jib
      3. Keluhuran Perlembagaan - perlembagaan dah tak dihormati oleh geng2 ah jib bila mengOSAkan laporan Odit Negara
      4. kedaulatan Undang-undang - undang-undang dicabuli bila AG jd hakim..bila undang2 senang dilanggar
      5. Kesopanan dan kesusilaan - kalau tgk blogger2 bangang (Najib yang kata) Mat maselan..bahasa mereka dah tak menunjukkan kesopanan..sanggup menggunakan kata2 kesat kpd org lebih tua dari mereka...

      Delete
  3. Ulasan blog Din Turtle,Putera Merdeka,Jelapang dan yang sekutu dengannya sedang menggila.Kenape KD tak ikut sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:55 cakap pasal Rukun Negara..dia pun tak tahu..

      ni ha Rukun Negara:

      1. Kepercayaan kepada Tuhan - geng jibo dah tak takut Tuhan..sebab tu boleh nak menyamun tanpa ada rasa berdosa
      2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara - ni pun sama..ahli UMNO lebih setia kepada Ah jib..PDRM yang ada title DiRaja pn dan lebih setia pada Ah jib
      3. Keluhuran Perlembagaan - perlembagaan dah tak dihormati oleh geng2 ah jib bila mengOSAkan laporan Odit Negara
      4. kedaulatan Undang-undang - undang-undang dicabuli bila AG jd hakim..bila undang2 senang dilanggar
      5. Kesopanan dan kesusilaan - kalau tgk blogger2 bangang (Najib yang kata) Mat maselan..bahasa mereka dah tak menunjukkan kesopanan..sanggup menggunakan kata2 kesat kpd org lebih tua dari mereka...

      Delete
  4. Negara malaysia menghabiskan ribuan ringgit untuk memberi pelajaran wajib kepada rakyat malaysia bermula dari darjah 1 sampai tingkatan 5. Amat malang dan menyedihkan kerana semua itu menjadi sia-sia sahaja. Segala kebenaran diketepikan kerana kepartisan. Kalau sokong parti A, maka sampai mati pun parti A, kalau sokong parti B, maka sampai mati pun tetap sokong parti B. Apa yang dibuat oleh pemimpin dalam parti yang disokong tidak menjadi soal yang penting parti mesti menang dan partu lawan mesti ditentang walaupun ada idea yang membina.
    Atas dasar ini lah pemimpin boleh samun harta negara seperti negara ini bapak dia yang punya dan menafikan tanpa ada rasa malu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg ko merepek meraban ni beb?

      Delete
    2. bg joe yg dikatakan pendidikan kna taat pada wsj..Sr...swiss...singapura dan terbaru AG US.. klau tak kna masuk tampoi

      Delete
  5. den teringat filem hang jebat....raja yg adil raja disembah, raja yg zalaim raja disanggah

    ReplyDelete
  6. PECAT PEGUAM NEGARA AS DAN TUKARKAN PENGARAH FBI KE PUTRAJAYA.

    ReplyDelete
  7. Din tutel tu apa kami heran bro tk de tulor.Kalau brani openlh komen mcm kd tau putra merdeka kita tgk spe yg kena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dia tak ada telur tapi kalau setakat pembahas macam anda rasanya buat semak blog dia saja. Ada baiknya anda pergi berbahas diblog mykmu yang rasanya amat sesuai dan setaraf dengan anda

      Delete
  8. Bila A tak suka B, A akan perbesar besarkan berita negatif tentang B.

    Inilah yang berlaku dalam isu ini. Pakatun akan perbesar besarkan isu kalaupun tidak menokok tambah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serupa macam kes LGExit, Pakatun akan tepis kiri dan kanan sebaliknya Projeb akan tikam kiri dan kanan.

      Apakah itu bermakna satu pihak lebih benar dari pihak yang lain. Jawapannya sudah tentu tidak. Ini kerana jawapan belum keluar.

      Apa yang ada setakat ini hanyalah tanggapan semata mata. Ianya kosong tetapi faktor kecondongan yang menyangkakan ianya seolah olah berisi.

      Delete
  9. Tempat yang paling banyak kegiatan makan komisyen sudah tentulah di Amerika. Harap harap istilah komisyen tidak dihadkan kepada mereka saja tapi bila pihak lain dapat komisyen, istilah lain digunakan.

    ReplyDelete