Sunday, July 10, 2016

KEMASKINI: KENAPA UMNO TOLAK BUBAR DUN PP (?) ASAL: MCA abang DAP adik.. PAP sepupu

KEMASKINI:

Siapa yang lebih perkauman?  MCA atau DAP (?)
DAP lebih mirip kepada GERAKAN.


KEMASKINI:

Sebelum ini dikatakan pentadbiran lim guan eng sangat bobrok dan menzalimi orang Melayu dan miskin di PP,  apakah ini sekadar rekaan belaka (?)

UMNO/BN PP sepatutnya menyahut cabaran pembubaran DUN dan menuntut supaya lim guan eng lakukan segera...


KEMASKINI:

Perkembangan terbaru DAP Pulau Pinang cadang bubar DUN... Peluang terbaik BN sapu bersih kerusi dan tawan PP

ASAL:
Rengkas sahaja kali ini untuk difikirkan...

Kalau BN ada parti kapir seperti MCA dan MIC untuk mencermin persepakatan dan perpaduan.
Apa bezanya,  peliknya untuk DAP jadi sebahagian Pakatan Harapan.

Ada beza ke MCA,  MIC dan DAP dari segi kapirnya...
Ada beza ke lim guan eng, lim kit siang,  wee ka siong samy vellu,  lee kim sai, chua soi lek...

Mereka mesra Islam(?) sokong Islam(?)

Sebahagiannya sudah tiada, semua tidak kekal...

Lebih penting pemimpin bertunjangkan Melayu yang mahu menerajui parti dan negaranya adalah orang Islam beriman,  tidak munafik.

Jika Islamnya bagus... MCA, DAP atau musuh Islam boleh ditanganinya.

Jika Islamnya tidak bagus... bukan sahaja musuh,  Missi dan vissi serts ahli partinya sendiri boleh rosak..


# Pemimpin dan parti PAS adalah contoh kelemahan pemimpin untuk tangani DAP dalam persepakatan mereka, kurang bijaksana dalam bersiasah.
Akhirnya ditelan DAP dan PAS mengambil pendekatan "lari" untuk menutup kelemahan...

# Negara jiran  Singapura diterajui PAP,  apakah kita sedang berperang dengan mereka(?) Kita hanya perlu sentiasa dan tingkatkan waspada.

16 comments:

  1. Aku tak kisah MCA, MIC dsb nya. Tapi aku benci DAP. Anti-Malay, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Perlu di singkir dan di kikis.

    Tak hormatkan Perlembagaan Malaysia. Di kasi tau supaya berhijrah ke negara yg depa hormatkan Perlembagaan nya. Ramai dah buat gitu. Berambus ke Australia, Canada, Spore dsb nya. Ramai yang lain dah siap packing bags, ha nya nunggu cukup duit berambus.

    It's only fair depa berambus. Fair to them sebab depa boleh bahagia dengan Perlembagaan di negara lain. Fair to those yang tinggal di sini yang terima, hormati dan patuhi Perlembagaan negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP nak bertunjangkan Melayu? Tak usah harap le. Ada 2-3 ketul je.

      Betina yang beromol dgn Cina pakai nama Melayu yang kalah di PRK Tk Intan tuh pun dah tak dengar berita lagi. Dah beranak dan menjaga anak ke dia?

      Delete
    2. Ke dah mula curi curi ikut mak dia hadiri mesyuarat UMNO?

      Delete
    3. Cuba cite tang mana MCA, Gerakan, MIC sume tu x anti melayu, x anti islam, xkan mencetuskan ketegangan kaum satu masa nti? Ko ahli nujum pak belalang ke tau ape yang tersirat dalam hati depa...dasar totok umno..rentikan la guna bangsa dan agama tu...yg menghancurkan agama dan dangsa kita bukan depa tapi bangsa kita sendirila......assobiyah

      Delete
    4. Kata bodoh, marah. Tapi pengkomen 8:38:00 PM ni memang bodoh.

      Tak baca ke buku buku, laporan laporan sejak dulu lagi berkenaan Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng kena ISA? Sebab nya mereka subversif kapada negara, ucapan ucapan, kata kata dan tingkah laku yang menunjukkan mereka tak hormatkan Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu Islam.

      Lim Guan Eng mengungkit Kedudukan Istimewa Melayu hingga mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Kamu bodoh tak membaca "13 May 1969: A Tragedy, National Operations Council, October, 1969" (boleh di google) yang memberi penerangan sepenuh nya sebab sebab dan apa yang berlaku di pergaduhan kaum 13 Mei itu..

      Delete
  2. Akhirnya ditelan DAP dan PAS mengambil pendekatan "lari" untuk menutup kelemahan... -

    Tak setuju. Aritu, mula dengan Hadi boycott mesyuarat pimpinan tertinggi Pakatun sampai lebih 6 bulan, Tongkang Lim meradang, mengata macam macam si Hadi, penghabis nya Muktamar PAS buat resolusi yang bikin Tongkang Lim meletup, istiharkan Pakatan Rakyat dah mampus, tak runding pun dengan PKR sebab Anwar Al Jub dah bersemayam di istana Sg Buouh.

    ReplyDelete
  3. Ada ke Pakatan Harapan sekarang ni? Apa depa buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Lim Guan Eng hala ka penjara, tarak dengaq pun PKR ka, PAS ka dok sokong dia, nampak macam dok kata hang mampuih, mampuih lah.

      Tu lah, sombong sangat, angkuh sangat. Dulu dok habaq kat pemberita Pakatan Rakyat dah mampuih, tak runding dgn PKR pun sabelom buat lagu tuh. Anwaq ada di istana Sg Buluh, Azmin dok penin pala gomen dia macam dok meniti jambatan buluh, Jijah apa dia tau, Fizi dok bantai Ajmin tuduh rasuah mintak pompuan, macam macam.

      PAS pulak, Ajib dok ngurat nak bebaik, tarik balik saman dia kpd Harakah yang dia tuduh fitnahkan dia dulu.

      Delete
  4. Kalo bubar DUN Penang ada PRU negeri ke, nak kata BN sapu bersih tu berat le. Tapi peluang menang tu ada le. Tak kisah, menang dengan majoriti 1-2 kerusi ka, asalkan menang, tendang Cina Bukit korapsi Lim Guan Eng dan penganut penganut nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong 100000000000000000000000000000000%
      Inilah masanya membuktikan umno kuat dan lebih bersih daripada DAP.
      Malangnya, cuma cakap berdegar-degar,
      taik tersangkut celah gelegar................HAHAHAHA

      Delete
  5. Ahli DAP rakyat Malaysia juga. Adakah kerana mereka bukan Islam orang Melayu kena tentang mereka? Saya nampak apa yang dilakukan di PP adalah lebih baik dari BN sebelum ini. Tentang rasuah UMNO jauh lebih teruk dan yang melakukanya kebanyakan orang Melayu Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak nampak ke? Bukan mata buta ke? Atau mata sepet, juling ke?

      Jangan cakap tak serupa bikin ler woi. Guang Eng korapsi di tuduh di mahkamah, mesti masuk penjara punya, sebab banyak bukti, banyak yang nyata.

      Delete
    2. Apa yang dia korapsikan..............????
      Beli banglo bawah harga pasaran...............????
      Kalau dah tuan punya sanggup nak jual dengan harga tu, suka hati dialah.
      Yang salah ni, menyonglap duit rakayat berpuluh billion.
      Jangan tanya MANA BUKTI.
      ITUUUUUUUUUUUUUU------- HUTANG 1MDB 55 BILLION tulah buktinya.
      Juga Laporan AUDIT NEGARA yang diOSAkan.
      Itulah buktinya.

      Delete
    3. Tuan punya sanggup jual dgn harga tuh sebab ada "sefahaman". Dulu dapat faedah dari Tongkang Lim aturkan jual tanah Taman Manggis kpd KLDIC yang penjual banglo itu ada kaitan.

      Takkan lah Peguam Negara Pandi bodoh sangat nak dakwa kalau tak kuat bukti yg ada pada dia.

      Tapi pasal songlap duit berpuluh bilion tuh, gua setuju.

      Delete
  6. 8:38:00 PM,

    MCA dan MIC dah terima kasih kpd UMNO sebab setujukan hak kerakyatan kpd kaum pendatang di Parlimen di tahun 1968. DAP tidak pun, hingga sekarang. Itu pasal di panggil ungrateful ingrate ultra kiasu Cina Bukit DAP.

    ReplyDelete
  7. cakap saja nak bubar,buat tengok kalau berani

    ReplyDelete