Tuesday, May 8, 2012

jawapan kepada marina Mahathir

( biarlah pakcik tua ini sahaja yang yang jawab pada marina mahathir..)
Pembangkang sering merujuk kepada pemerintah, iaitu kerajaan, sebagai zalim, namun memetik soalan seorang Pak Cik kepada seorang peserta BERSIH yang lari dari ditangkap polis dan bersembunyi di dalam LRT pada 28 April lalu, “jika kerajaan begitu zalim, berapa ramaikah rakyat yang telah dibunuh oleh kerajaan tanpa sebab?” Untuk pengetahuan semua, peserta BERSIH tersebut tidak mampu menjawab dan turun tersipu-sipu apabila semua penumpang dalam LRT berkenaan memberi sokongan kepada Pak Cik itu.

Jika pilihanraya selama ini kotor kenapa mahathir limkitsiang hadiawang karpal pernah kalah dan menang dalam pilihanraya dan kenapa nik ajih menang sokmo?

Bagaimana pembangkang mahu menang kerana awal2 lagi mereka sudah tidak mematuhi undang2  dan perintah mahkamah. Apakah undang2 yang digubal di parlimen dan perintah mahkamah juga kotor?






Harakah

May 8: Marina Mahathir, daughter of former prime minister Dr Mahathir Mohamad, has launched a stinging attack on UMNO leaders who accused participants of the Bersih 3.0 rally last month of wanting to topple the government through street protests.

“What is this obsession with us not being Egypt anyway? If we’re not, then why worry? Besides, who needs to worry about the Arab Spring unless they identify themselves with Ben Ali, Mubarak, Gadaffi and Assad?” she wrote in a blog posting, referring to the Arab dictators.




3 comments:

  1. Nak tau kenapa Marina Mahathir sokong LGBT? Sebelum dia berkahwin dengan Mat Salleh,suami pertama,dia memang terkenal dengan aktiviti 'sosial' nya di zaman remaja di kelab Raintree Kg.Pandan.Tanyalah veteran2 yang dok melepak sana.Minuman kegemaran Marina adalah Red Wine.

    ReplyDelete
  2. Nak buat macam mana. Bapa seorang negarawan anak bertentangan. Apa nak risaukan alangkan Nabi Nuh AS anak dan isteri dia pun tak ikut ini pulak zaman moden.

    ReplyDelete
  3. kata perumpamaan : setandan kelapa biasanya ada satu yang busuk
    cuma tak macam limau mandarin, satu busuk biasanya sebakul juga busuk, boleh bau busuknya sampai ke singapura, sampai ke Turki

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...