Friday, May 18, 2012

Muzakarrah UMNO PAS selepas PRU13..


Jika saolan poknik 'kenapa ada orang hendak tolak Islam' maka wajar persoalan, perbincangan dan muzakarrah ditujukan kepada anwar dan DAP kerana mereka yang tolak Islam bukan UMNO. Malah sekarang ni pun PAS sendiri tolak Negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud..Malah PAS memecat Hassan Ali pun kerana tidak bersetuju dengan tindakan tegasnya memerangi murtad.

Pemasalahan dan perselisihan pendapat masih terbelengu dalam puak pembangkang malah Karpal secara terang-terangan menolak Islam. Perlu PAS selesaikan terlebih dahulu sebelum mengjak UMNO berbincang.

UMNO tidak pernah menolak Islam malah sejarah telah menunjukkan terlalu banyak usaha dan perlaksanaan ke arah Islam telah terksana malah yang lain2 seperti hukum hudud dan sebagainya menanti masa dan waktu yang sesuai dijalankan. Cuma PAS yang tidak sabar malah membuat pusingann 'u turn' bila terasa macam nak menang dan menguasai putrajaya.

Jadi PAS wajar mengadakan muzakarrah terbuka sesama mereka sendiri untuk mendapat satu keputusan untuk mengelakan  kenyataan2 tidak bertanggungjwab.

Muzakarrah dengan UMNO wajar  dilakukan selepas PRU13 untuk membincangkan permasalahan yang dialami masyarakat Islam di negara ini dan bukannya berkepentingan politik jika kedua-dua pihak (UMNO dan PAS) ikhlas. 


ScreenHunter_01 May. 17 15.59

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...