Thursday, May 10, 2012

PAS Kelantan nak bina masjid di dasar laut...UMNO terkedu...

22 tahun memerintah berapa biji agaknya masjid atas darat yang PAS buat.

Boleh mimpi tapi jangan harap sangat masjid di dasar laut akan termampu buat oleh nik ajih.

Idea perjuangan membangun bersama Islam lebih fokus bagaimana nak berdemonstrasi dan berguling atas jalan. Itu sahaja yang jadi agenda utama mereka selepas tahu untuk menang secara aman melalui pilihanraya sudah tidak mungkin dan tipis.

PAS lebih banyak pamerkan perjuangan Islam mereka dengan kata2 di atas pentas dan berguling di jalanan. Kelantan sewajarnya sudah jadi model Negeri Islam termaju tercanggih di dunia selepas 22 tahun memerintah kalau berdasarkan hujah hebat mereka tapi hari ini, apa hasilnya.  Cukupkah plaza tok guru yang lengang, panas dan sempit tu jadi kebanggaan.

ARAB SAUDI- Para penyelam Arab Saudi telah membangun Masjid bawah laut pertama di dunia dan mungkin pertama dalam sejarah.


"Salah satu rekan kami datang dengan ide ini pada musim panas lalu dan kami memutuskan untuk melaksanakannya," kata Hamadan bin Salim Al Masoudi, seorang penyelam, kepada Emirates 247.

Masjid tersebut dibangun oleh sekelompok penyelam swasta di dalam laut di barat laut kota Tabuk.

Para penyelam itu hanya menggunakan pipa plastik yang diisi oleh pasir untuk membangun ruangan Masjid bawah laut. Ketika mereka selesai menyusun pipa-pipa plastik tersebut, tepat datang waktu sholat ashar, maka mereka melaksanakan sholat berjama'ah.

"Maka kami melaksanakan sholat berjama'ah di Masjid bawah laut pertama dalam sejarah."

Ide pembangunan Masjid bawah laut ini, datang setelah galangan kapal dari Dubai mengumumkan rencananya untuk membangun sejumlah hotel bawah laut di perairan Uni Emirat Arab. Maka para penyelam itu membangun Masjid di bawah laut sebagai respon atas rencana Dubai tersebut. Pembangunan hotel di bawah laut oleh para kapitalis memungkinkan terjadinya kerusakan ekosistem laut, yang akan merusak keseimbangan alam. (siraaj/arrahmah.com)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SPEKULASI TERKINI

Banyak sangat SPEKULASI MENJELANG keputusan mahkamah rayuan besok dan kemungkinan perubahan hukuman DIBUAT keseluruhan atau sebahagian tidak...